Geld & Recht alle pijlers

Wel of niet verwijderen van openingspost

07-08-2008 20:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!

Verwijderen OP = minimaal een waarschuwing

Totaal aantal stemmen: 89

Ja, zo is het forummen niet leuk meer (47%)
Ja, maar alleen als er geen geldige reden is (29%)
Nee, dit moet gewoon kunnen (24%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo iemand die van de week haar openingspost heeft weggehaald. En niet omdat ik niet blij was met de reacties. Ik voelde mij er niet prettig bij me zo kwetsbaar op te stellen. Ik dacht voor ik het plaatste dat ik er misschien wat aan zou hebben, maar al snel voelde het gewoon niet goed. En ik vind dan dat ik het recht heb om het weg te halen. Al had ik een permanente ban gehad dan had ik het nog weggehaald.



Ik erger mij dus ook niet aan anderen die het weghalen. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Soms denk ik wel, jammer dat had ik wel willen lezen, maar dat is dan puur voor mijn eigen nieuwschierigheid. Maar ik lig er verder niet wakker van.En heel eerlijk denk ik niet dat er iemand wakker ligt met de vraag wat nou mijn verhaal was. Mijn topic is al weer gezakt, en vergeten. Dus wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Toetyfroety volgens mij heb jij het over mij?? Lief! Voor de rest ben ik het ook eens met wat jij zegt. Ik schrok ook van het het gevoel dat het bij mij opriep, en ik zal niet de enige zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag zijn post bewerken, ombouwen, editten, etc. Dan moet dat ook gelden voor iemand die een topic opent en zijn openingspost wil aanpassen of verwijderen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
What the F....



Gezellig hier

Sjee, tis maar n mening van ambro hoor, t is niet dat ze iedereen van voor naar achter in elkaar wil hoeken zodra ze hun OP verwijderen.

Maar ik geef toe het is wel storend. Ze moeten hun ICT maar eens aansporen die optie eruit te gooien. Weg discussie, en dan gaan mensen vanzelf nadenken voor ze een topic openen over wat ze er neerzetten.

Klaaaaar

(en please ga nu niet jengelen dat dat niet mogenlijk is... want dat is het wel)
Alle reacties Link kopieren
En voor het geval mensen dat denken, ik ben het niet met ambrosia eens omdat ze toevallig zusfiguur is.
Alle reacties Link kopieren
"TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat."



Vermoedelijk doet hooguit zo'n 5% van de TO's dat. Een verwaarloosbaar aantal, wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ja,ik heb het ook hooguit 2 keer gezien hoor.



Maar er is toch ooit al een keer een poll van viva of zo geweest?

Is daar niks uitgekomen dan?



''gaat even zoeken''
ambrozusje schreef op 08 augustus 2008 @ 11:58:

What the F....



Gezellig hier

Sjee, tis maar n mening van ambro hoor,
En wij geven ook gewoon onze mening. Net als Ambrosia.
Alle reacties Link kopieren
Het zit mij niet echt hoog, maar ik erger me er wel vaak aan als OP's wegehaald worden. Vaak slaat de reden daarvoor nergens op. (lees: reacties bevallen de TO niet)

Ik ben dan ook voor quoten in een van de eerste reactiepostings.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 08 augustus 2008 @ 20:00:

[...]





En wij geven ook gewoon onze mening. Net als Ambrosia.
Meen je dat joh?
Alle reacties Link kopieren
Er is laatst een een topic met poll over geweest. Daaruit is gebleken dat het merendeel het zo wil laten zoals het nu is. Ik ben het daar helemaal mee eens. Gelukkig is het zo gebleven....ik denk dat als je veel op dit forum bent je je wel aan meer dingen gaat ergeren..that`s live. In het dagelijks leven kan iemand ook weglopen. Jammer dan.
Ik heb het even apart voor jou duidelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 09 augustus 2008 @ 13:04:

[...]





Ik heb het even apart voor jou duidelijk gemaakt.
Geloof me meid. Ik ben slim genoeg om zelf dingen te begrijpen, daar heb ik geen extra uitleg voor nodig
ambrozusje schreef op 08 augustus 2008 @ 11:58:

What the F....



Gezellig hier

Sjee, tis maar n mening van ambro hoor, t is niet dat ze iedereen van voor naar achter in elkaar wil hoeken zodra ze hun OP verwijderen.

Maar ik geef toe het is wel storend. Ze moeten hun ICT maar eens aansporen die optie eruit te gooien. Weg discussie, en dan gaan mensen vanzelf nadenken voor ze een topic openen over wat ze er neerzetten.

Klaaaaar

(en please ga nu niet jengelen dat dat niet mogenlijk is... want dat is het wel)
Aangezien jij hier relatief nieuw bent wil ik het je nog wel een keertje uitleggen. Wij forummen hier gratis. Viva betaalt álle functionaliteiten van het forum pér onderdeel. Tuurlijk is het technisch mogelijk om een openingspost on-edit-baar te maken. Máár dat kost geld! En zolang jij en ik niet betalen voor het gebruikmaken van het forum vind ik dat jij en ik niets te zeggen hebben over de functionaliteiten. We mogen al blij zijn dat ze van viva zo nu en dan eens de forummers betrekken bij beslissingen/veranderingen dmv polls.
ambrozusje schreef op 10 augustus 2008 @ 22:50:

[...]





Geloof me meid. Ik ben slim genoeg om zelf dingen te begrijpen, daar heb ik geen extra uitleg voor nodig




Maak dan ook niet zo'n opmerking dat het alleen maar een mening van Ambrosia is. Kunnen wij ook heel goed begrijpen zonder dat jij het nog even uitlegt.

Actie-reactie snap je?
Sarah Scott schreef op 10 augustus 2008 @ 22:55:

[...]



Aangezien jij hier relatief nieuw bent wil ik het je nog wel een keertje uitleggen. Wij forummen hier gratis. Viva betaalt álle functionaliteiten van het forum pér onderdeel. Tuurlijk is het technisch mogelijk om een openingspost on-edit-baar te maken. Máár dat kost geld! En zolang jij en ik niet betalen voor het gebruikmaken van het forum vind ik dat jij en ik niets te zeggen hebben over de functionaliteiten. We mogen al blij zijn dat ze van viva zo nu en dan eens de forummers betrekken bij beslissingen/veranderingen dmv polls.
Eens. Helemaal mee eens.
Sarah Scott schreef op 10 augustus 2008 @ 22:55:

[...]



Aangezien jij hier relatief nieuw bent wil ik het je nog wel een keertje uitleggen. Wij forummen hier gratis. Viva betaalt álle functionaliteiten van het forum pér onderdeel. Tuurlijk is het technisch mogelijk om een openingspost on-edit-baar te maken. Máár dat kost geld! En zolang jij en ik niet betalen voor het gebruikmaken van het forum vind ik dat jij en ik niets te zeggen hebben over de functionaliteiten. We mogen al blij zijn dat ze van viva zo nu en dan eens de forummers betrekken bij beslissingen/veranderingen dmv polls.
Wat is dat nu weer voor onzin dat dat geld kost. Het merendeel van de forums kan gewoon in een minuutje zo ingesteld worden dat editten wel of niet mogelijk is. Of dat editten na een x-tijd niet meer mogelijk is (bijv. een uur) zodat je nog wel ff je typfouten kunt aanpassen, maar niet opeens de volgende dag je hele verhaal om kunt gooien of zelfs verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ambrozusje,

Het is maar een forum,voor de ontspanning zeg maar.

Shi(en ik en anderen) geven gewoon een mening,we vallen Ambrosia niet aan.Sommige zijn het gewoon niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Zo even druk gehad, nog even kijken wat hier allemaal is gebeurt. Ik wil nog even benadrukken dat het juist heel ok is dat we van mening verschillen, dat maakt het forum leuk en interessant, zo bekijk je dingen ook nog eens van een andere kant. Ik voel me niet aangevallen door de reacties hier. Soms vind ik sommige forummers erg fel reageren en daar kan ik wel even van schrikken, zeker omdat ik het vaak niet zo sterk bedoeld had. Dat hoort wel bij het forummen denk ik. Toch is mijn punt toch wel duidelijk gemaakt denk ik en ben ik gezien de poll ook niet de enige die er zo over denkt. Of daar ook wat mee gedaan wordt is de vraag, maar dat zien we dan wel weer.
Inderdaad. Wat Iry zegt dus.



En daarnaast, bij bezoeken een site, dat betekent niet dat bezoekers daar de dienst uit mogen maken. Natuurlijk mag men met suggesties komen en ideeën. Maar er is een poll geweest over het wel of niet kunnen veranderen van je post naderhand. Ik heb toen 'nee' gestemd en de meerderheid trouwens.

Je hebt nota bene de kans gehad om je mening te laten horen, dan moet je niet achteraf gaan roepen dat er toch ge-edit moet kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:04:

Inderdaad. Wat Iry zegt dus.



En daarnaast, bij bezoeken een site, dat betekent niet dat bezoekers daar de dienst uit mogen maken. Natuurlijk mag men met suggesties komen en ideeën. Maar er is een poll geweest over het wel of niet kunnen veranderen van je post naderhand. Ik heb toen 'nee' gestemd en de meerderheid trouwens.

Je hebt nota bene de kans gehad om je mening te laten horen, dan moet je niet achteraf gaan roepen dat er toch ge-edit moet kunnen worden.
Ik heb btw ook nooit gezegd dat er niet ge-edit moet kunnen worden. Ik heb gezegd dat het zomaar weghalen van de OP niet zomaar moet kunnen. Dat ik dat echt een minpunt vind. Dat is mijn mening. Ik heb toen ook nee gestemd, want ik vind dat je wel je posts moet kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 10 augustus 2008 @ 22:55:

[...]



Aangezien jij hier relatief nieuw bent wil ik het je nog wel een keertje uitleggen. Wij forummen hier gratis. Viva betaalt álle functionaliteiten van het forum pér onderdeel. Tuurlijk is het technisch mogelijk om een openingspost on-edit-baar te maken. Máár dat kost geld! En zolang jij en ik niet betalen voor het gebruikmaken van het forum vind ik dat jij en ik niets te zeggen hebben over de functionaliteiten. We mogen al blij zijn dat ze van viva zo nu en dan eens de forummers betrekken bij beslissingen/veranderingen dmv polls.




gelukkig zegt elninjo het al. Dat kost niks. Ik ben wel bekend met ICT.

Bovendien, dat ik hier relatief nieuw ben, betekend niet dat ik zomaar uitleg van iedereen nodig heb hoor. Ik zei het al eerder, ik ben slim genoeg om zelf dingen te verzinnen. Als ik hulp nodig heb vraag ik dat wel.
Maar wat is dan het grote verschil tussen de OP en een normale post?



Zoals al eerder is gezegd en wat ik ook meen, er worden relatief nauwelijks openingsposten verwijderd. Die ene keer dat het wel gebeurt kan er altijd nog iemand een samenvatting geven of kun je heel goed uit de andere berichten halen waar het over ging.



Ik denk dat het echt met nieuwsgierigheid heeft te maken wat ik al eerder zei. Er niet tegen kunnen dat anderen wel weten waar het over ging en één persoon niet.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:09:

Maar wat is dan het grote verschil tussen de OP en een normale post?



Zoals al eerder is gezegd en wat ik ook meen, er worden relatief nauwelijks openingsposten verwijderd. Die ene keer dat het wel gebeurt kan er altijd nog iemand een samenvatting geven of kun je heel goed uit de andere berichten halen waar het over ging.



Ik denk dat het echt met nieuwsgierigheid heeft te maken wat ik al eerder zei. Er niet tegen kunnen dat anderen wel weten waar het over ging en één persoon niet.
Het kan me over het algemeen alleen wat schelen als ik tijd in een topic heb gestoken en TO gaat er opeens vandoor. Dat zijn de keren dat ik me er aan irriteer. En dan vooral als TO een grote mond heeft, niks wil weten van de reacties en dan gaat zeuren bij de Angel dat het topic weg moet.
Alle reacties Link kopieren
OP is de aanleiding van het topic, mensen steken tijd en energie in dat topic om TO te helpen. Dat is het verschil met een gewone post wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven