Geld & Recht alle pijlers

Wel of niet verwijderen van openingspost

07-08-2008 20:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!

Verwijderen OP = minimaal een waarschuwing

Totaal aantal stemmen: 89

Ja, zo is het forummen niet leuk meer (47%)
Ja, maar alleen als er geen geldige reden is (29%)
Nee, dit moet gewoon kunnen (24%)
Ja, dat verklaart veel Ambrosia. Ik maak me daar dan weer niet zo druk om. Het is een plezierig tijdverdrijf, geen werk ofzo.



Die ene keer dat dat een keer gebeurt....ik haal mijn schouders daar dan over op.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:12:

Ja, dat verklaart veel Ambrosia. Ik maak me daar dan weer niet zo druk om. Het is een plezierig tijdverdrijf, geen werk ofzo.



Die ene keer dat dat een keer gebeurt....ik haal mijn schouders daar dan over op.
Nee tuurlijk is het geen werk, ik doe het ook voor m'n plezier. Maar soms is er een serieuze vraag waar je dan ook echt de tijd voor neemt om er op te reageren en dan is TO foetsie. Nou ja, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. Ik ben trouwens heerlijk vakantie aan het houden dus heb ook wel andere dingen aan m'n hoofd. ;-) K ga t forum nu maar laten voor wat t is, welterusten iedereen
ambrosia9 schreef op 10 augustus 2008 @ 23:07:

[...]





Ik heb btw ook nooit gezegd dat er niet ge-edit moet kunnen worden. Ik heb gezegd dat het zomaar weghalen van de OP niet zomaar moet kunnen. Dat ik dat echt een minpunt vind. Dat is mijn mening. Ik heb toen ook nee gestemd, want ik vind dat je wel je posts moet kunnen veranderen.
'k Heb wel 'ns op 'n ander forum meegemaakt dat een forummer al z'n replies uit 'n discussie ging lopen verwijderen omdat ie 't niet kon winnen. Heel de topic naar de knoppen en dus erg irritant. Een tijdslimiet waarbinnen er nog typ/taalfouten uitgehaald mogen worden zou zoiets dus ook kunnen ondervangen, want de hele post verwijderen doet men meestal niet op de dag van plaatsing zelf.
Welterusten. Fijne vakantie.
elninjoo schreef op 10 augustus 2008 @ 22:59:

[...]



Wat is dat nu weer voor onzin dat dat geld kost. Het merendeel van de forums kan gewoon in een minuutje zo ingesteld worden dat editten wel of niet mogelijk is. Of dat editten na een x-tijd niet meer mogelijk is (bijv. een uur) zodat je nog wel ff je typfouten kunt aanpassen, maar niet opeens de volgende dag je hele verhaal om kunt gooien of zelfs verwijderen.


Onzin? Zie onderin: colofon Techniek & realisatie:

Ilse media

Buyways





Ilse media is niet bepaald een kleintje op ict-gebied, en dus zéker niet gratis. Jij was ook vrij nieuw toch? Nooit het oude forum meegemaakt (en dat dáárvoor) Wat betreft de edit-tijd: ook dát stond in de poll.
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel,die poll was al geweest,kon hem niet meer vinden trouwens.........



Maar vind het weghalen van een OP gewoon een goeie optie,je schrijft soms in woede/verdriet/wanhoop weet ik veel wat soms dingen in het heetst vann de strijd dat je later denkt; Shiiiiiiiiiiitttttttt,niet moeten doen of te herkenbaar,whatever.



Dan vind ik die functie toch wel goed,ik erger me eigenlijk dan meer aan reacties van mensen die ze editten.

Laatst ook in een topic,zo,n meeschreeuwert die dan later lafjes alles weghaald omdat het eigenlijk toch wel over de schreef is wat ze neerzette.



DAn denk ik,laat maar staan,kan iedereen meteen zien wat voor een forummer het is.

Maar goed,het is nu eenmaal als het is,ben bang ambrosia dat het iet meer terug te draaien is deze beslissing
iry schreef op 10 augustus 2008 @ 22:59:

Ambrozusje,

Het is maar een forum,voor de ontspanning zeg maar.

Shi(en ik en anderen) geven gewoon een mening,we vallen

Ambrosia niet aan.Sommige zijn het gewoon niet eens.
Mee eens.
Sarah Scott schreef op 10 augustus 2008 @ 23:19:

[...]



Onzin? Zie onderin: colofon Techniek & realisatie:

Ilse media

Buyways





Ilse media is niet bepaald een kleintje op ict-gebied, en dus zéker niet gratis. Jij was ook vrij nieuw toch? Nooit het oude forum meegemaakt (en dat dáárvoor) Wat betreft de edit-tijd: ook dát stond in de poll.
Zelfs al was het wel gratis, dan nog.
ambrozusje schreef op 10 augustus 2008 @ 23:09:

[...]





gelukkig zegt elninjo het al. Dat kost niks. Ik ben wel bekend met ICT.

Bovendien, dat ik hier relatief nieuw ben, betekend niet dat ik zomaar uitleg van iedereen nodig heb hoor. Ik zei het al eerder, ik ben slim genoeg om zelf dingen te verzinnen. Als ik hulp nodig heb vraag ik dat wel.




Slim genoeg? Ja héél flauw hoor van mij, maar begin dan met goed nl te typen :)



Bovendien; je hebt ict en ict. Ik heb ook in de ict gewerkt, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook overal verstand van heb. Anyway; laten we de reactie van viva maar eerst eens afwachten voor we elkaar afslachten ;-)
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:20:

[...]





Zelfs al was het wel gratis, dan nog.
Idd.
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:04:

Inderdaad. Wat Iry zegt dus.



En daarnaast, bij bezoeken een site, dat betekent niet dat bezoekers daar de dienst uit mogen maken. Natuurlijk mag men met suggesties komen en ideeën. Maar er is een poll geweest over het wel of niet kunnen veranderen van je post naderhand. Ik heb toen 'nee' gestemd en de meerderheid trouwens.

Je hebt nota bene de kans gehad om je mening te laten horen, dan moet je niet achteraf gaan roepen dat er toch ge-edit moet kunnen worden.
'nee' moet zijn 'ja'. Ik denk ik quote mezelf maar even, anders was het de tweede post die ik had ge-edit in dit topic in korte tijd..........
Pfff ik bedoel dat ik heb gestemd dat je je berichten wél moet kunnen veranderen. Ik weet niet meer precies wat de vraagstelling was.
Alle reacties Link kopieren
Toch raar dat in deze poll

46% ja stemt.

Terwijl de reactie's in dit topic juist het tegenovergestelde zijn.

Of heb ik nu een vertekend beeld.



Nou ja,de officiele poll van viva is al geweest.

Het besluit is genomen,de editfunctie blijft zoals het was (en is)

En ik vind dat een goede beslissing. Niet dat ik er zo snel gebruik van zal maken om een OP weg te halen (waarschijnlijk nooit) maar wel om iets te corrigeren,soms dagen later pas.
Ik heb de poll even ge-upt.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 10 augustus 2008 @ 23:35:

Ik heb de poll even ge-upt.
Dank je pseudo angel :angel: X-D
Ik dacht, ik up 'm maar even voor de duidelijkheid. ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog ff 1 ding, het is niet 47% die ja stemt, maar 77%. Nou ga ik echt!
Alle reacties Link kopieren
Huh? bij mij staat toch echt 47%
Alle reacties Link kopieren
iry schreef op 11 augustus 2008 @ 01:23:

Huh? bij mij staat toch echt 47%
Ja plus die andere dertig procent die ook voor ja heeft gestemd eronder.
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, allereerst: fijne vakantie! :-d



Ik heb deze discussie met belangstelling gelezen. Persoonlijk kan ik me heel goed voorstellen dat het irritant is als een TO de OP weghaalt omdat de reacties haar tegenstaan, zeker als je zelf energie en tijd in de discussie hebt gestoken. Ik ben zelf tenslotte ook jarenlang forummer geweest ;-)



Aan de andere kant: de edit-functie bestaat nu eenmaal. Daar was in het verleden op het vorige forum veel vraag naar en er wordt nu dankbaar gebruik van gemaakt, vooral om berichten te bewerken, veel minder vaak om OP's te verwijderen. Uit de poll die hierover gehouden is, en waarover de afspraak was dat de uitslag bindend zou zijn, bleek dat de overgrote meerderheid wilde dat er geen beperkingen m.b.t. het bewerken van berichten zouden komen. Nu toch gaan sleutelen aan de edit-functie vind ik dan ook geen optie.



Waarschuwingen uitdelen als de OP 'zonder geldige reden' verwijderd wordt lijkt me niet wenselijk en ook niet haalbaar. Wie bepaalt wat een goede reden is, en hoe zou je dat moeten controleren? Ik kan niet in het priveleven van een TO kijken en beoordelen of ze haar post verwijdert omdat ze bang is herkend te worden of omdat haar enge ex blijkt mee te lezen of omdat ze een hekel heeft aan maandagen, of...



grtjs, Naomi
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 10 augustus 2008 @ 23:22:

[...]





Slim genoeg? Ja héél flauw hoor van mij, maar begin dan met goed nl te typen :)



Bovendien; je hebt ict en ict. Ik heb ook in de ict gewerkt, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook overal verstand van heb. Anyway; laten we de reactie van viva maar eerst eens afwachten voor we elkaar afslachten ;-)




Oh mijn excuses mevrouw... Heeft u nu strafwerk voor mij? T zal wel een klein foutje zijn, want ik ben te Dom om hem te ontdekken.

En ict en ict, weet jij van wat voor ict ik t een en ander vanaf weet? Nee, ik weet het ook niet van jou. Maar ik heb nooit gezegd dat ik overal verstand van heb, ik heb gezegd dat ik er wel bekend mee ben.

Oh.. Ik kan wel heel goed spellen: L-E-Z-E-N!!
Alle reacties Link kopieren
Vivamod schreef op 12 augustus 2008 @ 08:27:

Ambrosia, allereerst: fijne vakantie! :-d



Ik heb deze discussie met belangstelling gelezen. Persoonlijk kan ik me heel goed voorstellen dat het irritant is als een TO de OP weghaalt omdat de reacties haar tegenstaan, zeker als je zelf energie en tijd in de discussie hebt gestoken. Ik ben zelf tenslotte ook jarenlang forummer geweest ;-)



Aan de andere kant: de edit-functie bestaat nu eenmaal. Daar was in het verleden op het vorige forum veel vraag naar en er wordt nu dankbaar gebruik van gemaakt, vooral om berichten te bewerken, veel minder vaak om OP's te verwijderen. Uit de poll die hierover gehouden is, en waarover de afspraak was dat de uitslag bindend zou zijn, bleek dat de overgrote meerderheid wilde dat er geen beperkingen m.b.t. het bewerken van berichten zouden komen. Nu toch gaan sleutelen aan de edit-functie vind ik dan ook geen optie.



Waarschuwingen uitdelen als de OP 'zonder geldige reden' verwijderd wordt lijkt me niet wenselijk en ook niet haalbaar. Wie bepaalt wat een goede reden is, en hoe zou je dat moeten controleren? Ik kan niet in het priveleven van een TO kijken en beoordelen of ze haar post verwijdert omdat ze bang is herkend te worden of omdat haar enge ex blijkt mee te lezen of omdat ze een hekel heeft aan maandagen, of...



grtjs, Naomi
Hallo Naomi, bedankt voor je reactie! Ik was inmiddels ook tot dezelfde conclusie gekomen. Maar het blijft natuurlijk altijd een interessant discussiepunt ;-) .
Alle reacties Link kopieren
ambrosia9 schreef op 12 augustus 2008 @ 18:59:

[...]



Hallo Naomi, bedankt voor je reactie! Ik was inmiddels ook tot dezelfde conclusie gekomen. Maar het blijft natuurlijk altijd een interessant discussiepunt ;-) .
Dat absoluut! ;-)
Alle reacties Link kopieren
jeetje ambrozusje, je komt hier binnnen met een vingertje dat je vindt dat iedereen maar aardiger moet doen (What the F ! Gezellig hier )



Vervolgens zie ik Elke post van jou een jengelig kattig toontje.



Pot verwijt ketel enzo.



Relax even een beetje zeg.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Idd Borodini.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven