Geld & Recht alle pijlers

Welk bedrag cadeau bruiloft?

21-04-2010 22:11 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb even een vraagje...

Vrienden van ons gaan binnenkort trouwen. Het is het eerste stel in de vriendengroep dat gaat trouwen.

Ik heb alleen geen flauw idee welk bedrag normaal is om te geven. Ze willen graag geld.

Kunnen je jullie me hiermee helpen?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Die vraag had ik nou ook Volgende week een bruiloft. Nooit aan gedacht dat hier te vragen! Ik lees mee.
Zijn jullie de hele dag uitgenodigd?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel als jij wilt geven en kan missen?



Ja je hebt er waarschijnlijk niet veel aan dit antwoord. Maar je geeft toch zoveel als je wilt? Of ben je bang er op aan gekeken te worden als je 10 euro minder geeft dan andere, of juist veel meer?



Ik hou namenlijk niet zo van dat meet gedoe...
Alle reacties Link kopieren
Yep, Ik ben de hele dag uitgenodigd
Ben je daggast, eet je mee, alleen receptie ?



Als trouwcadeau doe ik voor mijn broer en schoonzus een verwenpakketje en 100 euro (ze willen graag een envelopje, om de volgende dag last-minute een huwelijksreis te boeken).

We zijn dan wel de hele dag onder de pannen, dus 's middags stadhuis, daarna etentje en 's avonds feest.



Alleen een receptie/feest zou ik iets van 25 euro doen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
We zijn wel voor de hele dag uitgenodigd. Ik hou ook niet zo van dat meet gedoe maar een beetje gelijk met de rest zou wel fijn zijn:)...
Alle reacties Link kopieren
Ook met eten van de partij!
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee, binnenkort ook een huwelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ook niet vergeten dat het vrijgezellenfeest ook al wat centjes gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden geven wij 50 euro. Los van het feit of we de hele dag zijn uitgenodigd of alleen voor de receptie/het feest.



Naaste familie meestal rond de 80 euro.
Natuurlijk hoef je niet naar anderen te kijken. En ik denk ook niet dat het jullie gaat om dat tientje meer of minder, maar meer hoe anderen erover denken.



Weet je..dit blijft altijd een lastig iets en is zo persoonlijk. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je er bij bent en het samen tot een fijne dag maakt.



In ieder geval, om te meten wij gaven laatst ook 100 euro, we waren de hele dag uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden 50 euro

Familie 100 euro
Alle reacties Link kopieren
De hele dag: 100 euro als stel
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er toch niet om hoeveel je geeft. Als het je zus is geef je waarschijnlijk meer dan aan een kennis. Maar als je van weinig moet rondkomen kan je je zus waarschijnlijk ook geen 100 euro geven.



Kijk naar wat je kan missen en hoe dicht die persoon bij je staat en bedenk dan wat je gaat uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Zou mij ook niet uitmaken of ik de hele dag of alleen voor het feest wordt uitgenodigd.

Verder hangt het ook van de band af die je met het bruidspaar hebt, of je zelf veel of weinig geld hebt etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Voor het bedrag maakt het ook uit wat de leeftijd in jullie vriendengroep is en of men doorgaans al werkt of nog studeert.

Ik bedoel, werkende dertigers zullen elkaar meer geven dan studerende twintigers.
Alle reacties Link kopieren
Dat is allemaal waar. We zijn allemaal werkende (rond de) dertigers.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik zat net te bedenken om een geldbedrag te geven met een cadeau erbij. Dat kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Alleen 's avonds 50 euro.

Hele dag 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik waren pas uitgenodigd op de bruiloft van een goede vriendin van mij ons en wij hebben een cadeau twv 100 euro gegeven. Als we geen cadeau hadden gegeven dan hadden we dit bedrag in een envelop gestopt.



Wat normaal/ gebruikelijk is, weet ik niet. Zou bij mij heel erg liggen aan ons budget op dat moment. Zo heb ik mijn neef, toen ik nog studeerde, ooit 20 euro gegeven.
Alle reacties Link kopieren
100 euro hadden we zelf ook in gedachten maar dat vind ik toch best veel eigenlijk..

En inderdaad het gaat erom dat we er een gezellige dag van maken...
Ik vind dit ook altijd zo lastig.

En ik verbaas me altijd zo over de hoge bedragen die ik hoor of hier lees.



Wat trouwens, als je niet bij een bruiloft bent, maar wel wilt meedoen met een gezamenlijk cadeau van alle genodigden? Gelden dan dezelfde soort bedragen?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft wat je kunt en wilt missen..

Ooit meegemaakt dat de bruid in kwestie de dag na de bruiloft meteen rondbelde hoe belachelijk weinig ze wel niet hadden gekregen van 'naam' en 'naam' en 'naam'. Terwijl ze toch, ik citeer: "de hele avond hebben kunnen eten en drinken". Tsja, ik had het liefst mijn envelop nog teruggevraagd..



Toen ik trouwde hadden we geen envelopje, als mensen vroegen wat we wilden hebben, antwoordde ik dat ik de aanwezigheid van de genodigden ruimschoots voldoende vond. En ja, dat vond ik echt. Het lieve kaartje in de envelop van mijn vriendin deed me een stuk meer dan de kille envelop van de oom en tante die mijn naam weer verkeerd schreven...
Alle reacties Link kopieren
Alleen 's avonds doen wij 30 euro.

Maar idd altijd lastig!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat verhaal van jou Fozziebear komt me wel bekend voor. Niet bij een bruiloft maar bij verjaardagen. Om moedeloos van te worden:s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven