Geld & Recht alle pijlers

werken als camgirl en de belastingsdienst

07-04-2014 21:20 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.



Sinds een tijdje ben ik een camgirl voor wat extra inkomen alleen ondek ik dat er een mindere leuke kant van is en dat is de belastingsdient.

heeft iemand ervaring mee?

Stel ik zou 200 pm hier mee opbreng, moet ik dan de helft ofzo aan de kant zetten?



Bedakt voor het lezen





x
Is dit je enige bron van inkomsten? Dan betaal je (net als ieder ander) inkomstenbelasting. Je schrijft het weg als Resultaat Overige Werkzaamheden. Je kan inderdaad het beste een deel aan de kant zetten. Als je niet thuis bent in de berekening hoeveel precies, bel dan de Belastingdienst.
Ik krijg ook bruto uitbetaald en leg altijd 40% opzij elke maand. Naast wat je afdraagt met de aangifte moet je ook 5,65% zorgverzekeringswet betalen, dat zit dan in die 40%. Maar bel ff de bld, misschien moet je meer afdragen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Nee ik ben sutdent dus heb studie financiering, en nog wat andere vaste inkomen maar geen baan momenteel..

Ik denk dat ik van de week dan toch maar naar de belastingsdient toe ga en laat me daar ook maar even goed informeren.



Nu pas besef ik hoeveel wij geven aan de bd, zn beetje de helft gaat naar hun!!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa19 schreef op maandag 07 april 2014 21:28 Bedankt voor de reacties.



Nee ik ben sutdent dus heb studie financiering, en nog wat andere vaste inkomen maar geen baan momenteel..

Ik denk dat ik van de week dan toch maar naar de belastingsdient toe ga en laat me daar ook maar even goed informeren.



Nu pas besef ik hoeveel wij geven aan de bd, zn beetje de helft gaat naar hun!! En je weet zeker ook niet wat er zoal van diezelfde centen aan sociale voorzieningen worden geregeld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zoals studiefinanciering bijvoorbeeld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Student?
Alle reacties Link kopieren
Zelfs mijn puber in mavo 4 heeft geleerd hoe de inkomstenbelasting in elkaar zit, inclusief aangifte en wat in welke box hoort.



Een student is in mijn ogen iemand die doorleert na de HAVO of VWO. Dan hoor je zulke dingen toch globaal te weten?



Of studeer je voor kapster of zo?
Alle reacties Link kopieren
U hebt studiefinanciering, dus u zult uw maximale bijverdiengrens van ¤ 13.729,80 in de gaten houden. Tot dit inkomen valt de te betalen belasting erg mee. U betaalt weliswaar in belastingschijf 36,25% belasting maar dit percentage wordt door de gegeven algemene heffingskorting van ¤ 2103 en de arbeidskorting (voor u al gauw ¤ 500 tot ¤ 800 - afhankelijk van de hoogte van het inkomen) beduidend lager.



Door de belastingkortingen is er geen belasting te betalen tot een inkomen van zo'n ¤ 6100.

Als het inkomen hoger is bijvoorbeeld ¤ 12.100 is de te betalen belasting ¤ 1525, een percentage van 12,6%. Bij overige werkzaamheden moet nog wel rekening worden gehouden met een aparte aanslag Zorgverzekeringswet. Deze aanslag bedraagt 5,4% van de overige inkomsten. Totaal zult u uitkomen op een percentage van minder dan 20%. Te overzien dus.



Bij een hoger inkomen wordt het belastingpercentage uiteraard hoger. En verliest u uw studiefinanciering. U kunt natuurlijk naar de Belastingdienst gaan of bellen, maar waarom niet een geschat inkomen gewoon invullen in de Voorlopige Aanslag 2014. U hoeft alleen maar het geschatte inkomen in te voeren en u ziet per direct hoeveel belasting er over dit inkomen moet worden betaald. U gaat de ingevulde aanslag natuurlijk niet versturen. Als u dat wel zou is er nog geen ramp gebeurd, want zonder aftrekposten o.i.d. is de uitkomst ¤ 0

Zie: hier
Alle reacties Link kopieren
Moccagourmet.. Off-topic..

Ik ben geen kapster, maar die opmerking vind ik echt denigrerend!



Je kan studeren voor van alles en of je dan leert iemands haren knippen of master huppeldepup, het blijft een studie.



Dat wilde ik toch even gezegd hebben... No offense..
Alle reacties Link kopieren
Cursus, dat is geen studie, no offense verder.

Je hebt cursisten en studenten.
Alle reacties Link kopieren
Is kapster een cursus?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemonpie schreef op 07 april 2014 @ 22:32:

Is kapster een cursus?Alle MBO richtingen zijn cursussen, geen studies.
Alle reacties Link kopieren
Ehm, ja, wist je dat echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo of vind jij dat? ?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat verpleegkundigen een cursus hebben gedaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:lemonpie schreef op 07 april 2014 @ 22:24:

Moccagourmet.. Off-topic..

Ik ben geen kapster, maar die opmerking vind ik echt denigrerend!



Je kan studeren voor van alles en of je dan leert iemands haren knippen of master huppeldepup, het blijft een studie.



Dat wilde ik toch even gezegd hebben... No offense..



Het verbaasd me echt dat je zegt een studie doet en dat je dat soort basis vorming niet weet.



Nu blijk je op lager niveau een cursus te doen en dan klinkt het iets logischer dat je zulke dingen niet goed weet.
Een cursus duurt geen 3 tot 4 jaar.

Het heet toch ook niet voor niks kapper opleiding. Niet kappers cursus.



Ik vind de vergelijking van mocca ook een belediging voor elke mbo student. Alsof dat dan minder is ofzo.



En ja het zijn mbo studenten, geen cursisten.
Alle reacties Link kopieren
Nou cassave.. Dit dus
Bah wat kom jij naar over mocca!

Ben je soms zelf heel hoog geschoold ofzo en vind je mensen met mbo maar minder?
Alle reacties Link kopieren
Is niks denigrerends aan hoor.



Kijk maar bij duo bijv.



Hbo heet studie, MBO heet opleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 07 april 2014 @ 22:36:

Ik vind de vergelijking van mocca ook een belediging voor elke mbo student. Alsof dat dan minder is ofzo.

MBO is nu eenmaal een lager niveau dan HBO, dat ben je toch wel met me eens neem ik aan? Dat maakt de persoon niet minder, in tegendeel. Ieder doet een opleiding op zijn eigen niveau.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik cassave.



Ik ben ooit begonnen met mbo-3 en verschillende studies daarna gedaan en als laatste een master.



Als je dan nagaat dat ik boeken van mbo-3 heb gebruikt over anatomie tijdens m'n studie later van het hbo kan ik toch wel zeggen dat die eerste geen cursus was
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 07 april 2014 @ 22:36:



En ja het zijn mbo studenten, geen cursisten.



Het is een MBO-opleiding en geen studie, dus in prncipe zijn het cursisten en geen studenten.



Veel mensen noemen de opleiding na de middelbare school studeren, maar er zit dus echt een verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook MBO4 verpleegkunde gedaan, dat was geen studie, maar een beroepsopleiding.

Zie je werkelijk het verschil niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je bij de kappersopleiding ongeveer elk detail van anatomie voorgeschoteld krijgt. Dus ga kappers asjeblieft niet naar beneden halen met zo'n opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven