Geld & Recht alle pijlers

Wie gaat de webstrijd winnen?

06-07-2008 15:31 132 berichten
Ik volg aandachtig de zes kandidaten die kansmaken om de nieuwe 'Anne' te worden

Ik vind zelf Cathlijne leuk, maar voor zover ik nu al een mening kan vormen, denk ik dat Sanne gaat winnen. Ik denk dat zij het meet gewaardeerd wordt door het forumpubliek.



Wat denken jullie?

Wie denk je dat gaat winnen?

Totaal aantal stemmen: 65

Jan Geen stemmen
Sanne (20%)
Cathelijne (17%)
Roos (45%)
Indira Geen stemmen
Nynke (18%)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sanne gewoon echt niet goed schrijven. Je kan wel een leuk toontje hebben en grappige observaties doen, maar als je in lelijke taal, rommelige zinnen en slechte tekstopzet schrijft wil ik toch niet lezen wat je te zeggen hebt. Ik heb het gevoel dat de verhouding in haar stukjes zoek is, het 'loopt' niet volgens een logisch patroon. Het rommelt maar wat aan, en je ziet er wel in hoe ze het bedoelde, maar het klopt gewoon niet. Het stoort me dat ze dan toch op viva mag schrijven, er zijn toch wel genoeg mensen die even leuk bloggen maar wel de basisregels van het schrijven een beetje beheersen? En ook: veel te lang!

Cathelijne beheerst dat wel, Indira heeft gewoon veel saais te melden, Nynke weet ik nog niet echt, en Roos heeft helemaal een eigen stijltje. Een soort stream-of-consciousness ofzo.
anoniem_62055 wijzigde dit bericht op 07-07-2008 23:34
Reden: o o, wel nalezen!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 juli 2008 @ 20:30:

O en ik vind de opzet ook heel rommelig. Heb je een blog gelezen, kun je het helemaal niet weer terug vinden. Alles staat een beetje door elkaar nu, dat is wat lastig.




Ben ik dus toch niet Gek X-D



Ik had bij bugs en moderator al gevraagd of dat niet anders kon.



Verder, heb alleen maar sanne gelezen , vond het wel geestig, de rest moet ik nog voor zitten.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
@ elev: de verhoudingen in haar stukjes zoek IS? Voor iemand met oog voor taal is dat wel slordig he

Ik vind juist dat Sanne de minste taalfouten maakt... zie er bij anderen veel meer! Zij en Nynke staan wat mij betreft op gedeelde eerste plaats.



FunkiejJo
Alle reacties Link kopieren
FunkiejJo schreef op 07 juli 2008 @ 23:12:

@ elev: de verhoudingen in haar stukjes zoek IS? Voor iemand met oog voor taal is dat wel slordig he

Ik vind juist dat Sanne de minste taalfouten maakt... zie er bij anderen veel meer! Zij en Nynke staan wat mij betreft op gedeelde eerste plaats.



FunkiejJo
touché, niet goed nagelezen.. Spelfouten zie ik ook wel bij anderen, maar ik heb gewoon het gevoel dat ze weinig taalgevoel heeft. Een spellingscontrole heeft iedereen. Ik zag ergens anders dat jij Jolien heet, was jij die blogger die bij de laatste 25 zat? Of gewoon een vriendinnetje van sanne? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: inderdaad respect voor al die kandidaten! Je moet al dat commentaar maar kunnen hebben! Je legt toch een stukje van jezelf zomaar open en bloot op tafel denk ik...

Ik heb eerlijk gezegd geen stijl-of taalfouten kunnen ontdekken. Maar let er ook niet heel erg op. Ik zag wel dat elev het niet eens was met het woord "plasbehoevend", kan ik inkomen haha! Maar verder weinig gezien. Gaat mij vooral om het gevoel erbij.

Ik vind meerdere blogs leuk, inderdaad jammer dat Jolien er niet bij zat. Ik ga voor Nynke of Sanne, die zijn net wat frisser voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Oh en kleine PS @ elev: volgens mij is dit een andere Jolien: die van de webstrijd zag er anders uit op haar blogsite dacht ik!
Alle reacties Link kopieren
De blog van Nynke vind ik best grappig. Ik zag voor me hoe ze Madonna aan het verdedigen was met steeds luidere stem. De foto met de meloen is ook leuk. Taalkundig echter: aj. De allereerste zin van haar voorstellogje, met die klotsende oksels, is onhandig samengesteld en bevat zoveel informatie dat ik er draaierig van word. Je moet dan nog beginnen!



Cathelijne: aardig gedaan, hoewel totaal niet origineel. Zo'n stukje dat je in elk blad al ooit gelezen hebt, zij het dan met weegschalen, tampons of wat dies meer zij. Bovendien schrijft ze ergens: ik schudt. Da's wel een erg grote fout. Ik had bij haar het vooroordeel dat ze erg met zichzelf ingenomen was. Dat lijkt me in werkelijkheid niet het geval.



Indira: nog niet aan begonnen.



MammaRoos: met Roos heb ik een probleem. Haar stem is zo hartverscheurend sympathiek dat het me zwaar valt haar te bekritiseren. Stukjes daarentegen doen me eigenlijk niks. De stijl werkt niet voor mij.



Sanne: het voorstellen vond ik leuk bedacht, tweede stukje ging het ene oor in, andere uit. Ik heb een aversie tegen logs over overmatig drankgebruik en de uitgemolken gevolgen daarvan.



Geen van allen voldoet aan mijn irritatiecriteria, of Jan moet losgaan, al hoop ik van niet. Dat scheelt namelijk een hoop geklik, gef5 en een ongezonde bloeddruk.
Plasbehoevend. Dat illustreert precies wat ik bedoelde met "te bedacht".
Tarantelle schreef op 07 juli 2008 @ 01:12:

Zelfs dat blijft niet hangen, kan je nagaan.
Psst.het is kUn je nagaan. Ik kon het even niet laten gezien jouw posts over spelvautun. Sorry hoor.....;)
Alle reacties Link kopieren
He, dat was een post midden in de nacht. Geen blog. ;-]

Nu ben ik in de veronderstelling dat kan ook mag, al weet ik dat niet zeker.



In mijn Van Dale staat in elk geval alleen 'kun'.



Volgens de Schrijfwijzer en de Taalbaak bestaat er een betekenisverschil tussen je kunt en je kan, je wilt en je wil en je zult en je zal, zoals in:



(1a) Dat kan je niet maken. (= 'men kan dat niet maken', gericht tot niemand in het bijzonder)



(1b) Dat kun je niet maken. (directer gericht tot een jij)



Mijn post was natuurlijk gericht tot niemand in het bijzonder! We lezen immers allen mee. X-D
anoniem_69158 wijzigde dit bericht op 08-07-2008 14:49
Reden: googleresultaten erbij gezet
% gewijzigd
Uiteraard was jouw post tegen niemand in het bijzonder gericht Tarantelle :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me toch zitten zoeken naar een smiley die zich opgelucht het zweet van het voorhoofd wist, haha!
** Geeft Tarantelle zakdoekje aan om zweet van voorhoofd te wissen**



:)
Alle reacties Link kopieren
Heeft Jan nou al gereageerd? Is hij in de onoverzichtelijke structuur verdwenen, of schrijft hij gewoon niet?
Nou, daar is Jan dan!



Maar nee, ik von het niets. Best knap dat hij in één alinea op zo veel verschillende manieren weet te vertellen dat hij diarree heeft, maar na één keer was het ook wel duidelijk, hij had er echt niet zo de nadruk op moeten leggen (en dan tussen neus en lippen door zijn zus noemen die onderzoek doet naar HIV en AIDS, nota bene). Verder te lang, te saai en niet pakkend geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nee, nee. Allemaal. Stuk voor stuk. Voorspelbaar. Zowel in onderwerpen als schrijfstijlen. Erg droge kost, van allemaal. Erg, erg jammer. Had gehoopt dat de Vivajury wat kritischer was, maar helaas. Had dit echter wel verwacht. Huisgenoten, het gympakje van Madonna, kinderen, internetfreak en het stukje wat ik zonet las ben ik alweer vergeten. Het pakt me niet. Ik vind dit echt jammer!
Estessie Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat alle zes voorspelbaar en niet goed zijn. Daar ben ik het dan ook niet mee eens. Nou is het wel zo dat beginners altijd heel veel kritiek krijgen, dus dit had ik ook wel verwacht eigenlijk.
Cathelijne heeft in haar laatste blog wel een paar leuke ideeën voor een tijdschrift over de dood, maar wat haar punt is komt bij mij niet helemaal over.



Ik geloof dat ik Nynke en Cathelijne tot nu toe het leukst vind. Het komt allemaal nog steeds een beetje bedacht en krampachtig over, zelfs wat overdreven en vergezocht soms. Het komt op mij nog niet authentiek en eigen over. Maar dat kan denk ik nog wel komen, want zoals al vaker is gezegd, ga er maar aan staan! ze moeten opboksen tegen het altijd kritische forumpubliek, de populaire blog van Anne en dan is het ook nog een wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees sommige stukjes met veel plezier. Het stukje van roos bijvoorbeeld vond ik erg leuk. En ook Cathelijne leest lekker weg. Al snap ik niet dat ze meteen een punt moeten hebben. Ik denk dat het punt over het tijdschrift over de dood is dat de glossys in het algemeen een beetje gaan vervelen, omdat het er teveel zijn en dat er steeds absurdere dingen worden gemaakt om aandacht te trekken. Het hoeft niet elke keer een diepzinnige maatschappelijke discussie te worden toch?

Nynke heb ik nog niet genoeg van gelezen om een oordeel over te vellen.

Misschien wordt het dit jaar wel gewoon wegstrepen van de mensen die niet goed zijn. Met Jan (dat is geen blog, dat is meer een feuilleton ofzo) en Indira (saaaaaai, en waarom al die "deel 1" dingen?) voorop wat mij betreft.

Ik ben benieuwd wat er nog komt. Maar het idee Anne moeten we loslaten denk ik, dat wordt 'm niet meer...
ingmagh schreef op 09 juli 2008 @ 09:59:

Het hoeft niet elke keer een diepzinnige maatschappelijke discussie te worden toch?





Liever niet wat mij betreft!



Maar in haar vorige stukje, over de Tena Lady, was het punt van Cathelijne me duidelijk. Dit stukje vond ik leuker geschreven, maar wat ze nou precies wilde zeggen kwam op mij niet over.



En Nynke had een duidelijk punt met haar stukje over Madonna.



Niks diepzinnigs maatschappelijks aan. Gelukkig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het laatste stukje van Roos erg leuk! Lekker uitvergroot en met zelfspot, bovendien reageert ze zelf lekker vaak en leuk, vind ik. Ik warm op voor Roos..
Helemaal mee eens Elev. Het laatste stukje van Roos was echt superleuk! Ze heeft bij mij weer een streepje voor.



Moeilijk tot nu toe. Ik lees nog maar gewoon mee, vind het wel leuk :)
Alle reacties Link kopieren
ingmagh schreef op 09 juli 2008 @ 09:59:

Maar het idee Anne moeten we loslaten denk ik, dat wordt 'm niet meer...
Godzijdank!
Alle reacties Link kopieren
Indira gaf ik al op bij de eerste 25, had niet gedacht dat ze bij de laatste zes zou zitten. Jolien had ik dan wel weer bij de laatste zes bedacht. Zo zie je maar, ik ben geen jury-materiaal. Jan's blog was ook al niet helemaal mijn favoriet en zijn eerste stukje hier verandert dat gevoel niet.

De resterende dames blijf ik nog even volgen, ik vind Roos wel leuk (misschien ook omdat ik ongeveer even oud ben, ook moeder ben en haar schrijfstijl juist wel kan waarderen?).

Vind idd dat de loggers wel lef tonen, ik durfde nl niet mee te doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe vind ik Sanne haar verhalen het leukst.



Ze kan van zowel serieuse als grappige verhalen een boeiend stuk schrijven.



Ik herken veel dingen terug in de verhalen die ze schrijft, hierdoor word je echt geboeit en meegenomen in het verhaal!



Zet hem op Sanne!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven