Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft al iets van de belastingdienst gehoord

28-04-2014 00:55 521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie misschien iets hadden gehoord van de belastingaangifte 2014. We kregen het altijd rond 11 april maar zal wel langer moeten wachten haha.
waaahhh ik word echt depri haha! Ik wil ook!!
Ja ik ook dagtekening 14 juni. Stond er gisteren op. Rabobank.
Ik krijg altijd ruim voor 1 juli bericht (moet altijd betalen helaas), maar nu ook nog niks. Vind het wel laat hoor.
Hier ook de teruggave binnen, tegelijk met de brief die ook vandaag kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 12 juni 2014 @ 16:48:

Waarom de belastingdienst geen inzage geeft in 'wanneer ben ik aan de beurt': Omdat ze dat zelf ook niet altijd weten (zeker wanneer ze nog wachten op externe data). En daarnaast omdat ze dan tussen 1 maart en 1 juli nog eens 6 miljoen extra telefoontjes moeten afhandelen. Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan 'voor 1 juli bericht?'



Waarom niet iedereen z'n geld tegelijk krijgt: Omdat de belastingdienst niet een bankrekening met een oneindig saldo heeft. Elke dag moet er gemanaged worden: inkomsten, uitgaven, extra leningen. Dat gaat over miljarden, en dat moet een beetje gespreid. Als er 1 batch teruggaven te groot is om in 1 keer uit te betalen, dan gaan ze dat geld niet op de geldmarkt lenen als ze morgen een klap belasting binnenkrijgen via motorrijtuigenbelasting of zoiets voorspelbaars.
Alle reacties Link kopieren
Heel apart...de belastingdienst heeft niet genoeg geld om alles uit op bijvoorbeeld 1-7 te kunnen uit betalen,Ze hebben t toch ook ontvangen????En dan hebben ze 3 maanden de tijd om het mij terug tebetalen...vaag verhaal.Met de toeslagen kunnen ze t ook in1x doen elke maand.Er komt genoeg geld binnen bij de belasting...misschien is t rente vangen of personeel te kort,maar kom op zeg...3 maanden,hoeveel man werkt er daar wel niet in hun megapanden.

Hoeveel werkdagen hebben ze nodig???
Het staat erop rabobank
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft de belastingdienst (lees: het rijk) wel genoeg geld om iedereen voor 1-7 uit te betalen. Maar niet iedereen tegelijk.



Simpel uitgelegd:

De belastingdienst int het geld voor het rijk. Dat geld blijft niet op de rekening staan, maar dat wordt uitgegeven. Aan scholen, ziekenhuizen, ambtenaren, wegen, enzovoort enzovoort.



Daarnaast keert de belastingdienst geld uit. Teruggeven inkomstenbelasting, toeslagen, et cetera.



De ene dag komt er veel binnen, de volgende dag gaat er veel uit.

Als er geld over is, staat dat een beetje nutteloos te niksen, de overheid kan het geld wel stallen bij een bank, maar bij zulke bedragen krijg je daar geen rente op.



Als er geld tekort is, moet de overheid dat lenen. Voor korte tijd op de geldmarkt (snel), voor langere tijd op de obligatiemarkt via staatsobligaties (langdurig proces)



Het liefst wil je dat het een beetje in balans is. Stel dat de inkomsten mooi verspreid zijn: elke dag komt er 100 miljoen binnen. En stel dat er deze week 700 miljoen aan inkomstenbelasting teruggegeven wordt. Dan doe je veel liever elke dag een batch van 100 miljoen, als dat je het de hele week moet opsparen, of erger nog, dat je in het begin van de week 600 miljoen rood staat.



Ze garanderen dat ze het binnen 5 werkdagen na dagtekening overmaken. Tussen de banken in Nederland zit max 1 dag vertraging, dus 6 werkdagen na dagtekening hoor je je geld te hebben. Let wel op, de dagtekening is vaak behoorlijk in de toekomst!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
10 juni mijn geld gehad op de ABN.

Voelt als een cadeau dat bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 14 juni 2014 @ 09:00:

10 juni mijn geld gehad op de ABN.

Voelt als een cadeau dat bedrag.Gefeliciteerd !!!
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ook nog steeds niks ontvangen???

Geen brief...,geen geld....poeh wat duurt t lang dit jaar:((
Alle reacties Link kopieren
Wel een brief, nog geen geld. Hopelijk na het weekend, krijg toch bijna 1000 terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss@yoga schreef op 15 juni 2014 @ 14:17:

Wie heeft er ook nog steeds niks ontvangen???

Geen brief...,geen geld....poeh wat duurt t lang dit jaar:((Ik :(
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb ook nog niks ontvangen
quote:miss@yoga schreef op 15 juni 2014 @ 14:17:

Wie heeft er ook nog steeds niks ontvangen???

Geen brief...,geen geld....poeh wat duurt t lang dit jaar:((Ik :(
Alle reacties Link kopieren
Moet de brief binnen zijn vóór 1 juli, of ook het geld ? Vindt het dit jaar wel lang duren meestal had ik het geld eerder of precies op dagtekening
Alle reacties Link kopieren
Mijn geld stond vrijdag op de rekening , maar nog geen brief gezien en mijn mans geld staat er nu net op en hij had de 14 de als dagtekening !!
Alle reacties Link kopieren
quote:chiarabol schreef op 15 juni 2014 @ 22:24:

Moet de brief binnen zijn vóór 1 juli, of ook het geld ? Vindt het dit jaar wel lang duren meestal had ik het geld eerder of precies op dagtekeningTja dat vraag ik me ook af....volgens mij heeft 3kwart van de bevolking het al ontvangen.iedereen in mij omgeving heeft al...,
Alle reacties Link kopieren
Ja, natuurlijk heeft driekwart van de bevolking het al. Begin maart krijgen de eerste bericht, 30 juni de laatstsen. Meeste mensen zullen dus al wel wat gehoord hebben.



Als je dit topic leest is het ook heel grappig: in het begin allemaal mensen: 'oh, wat fijn, zo snel!', en nu de laatsten: 'oh, wat naar, zo laat!'. Zo werkt het nu eenmaal.



Bericht krijg je als het goed is voor 1 juli, het geld uiterlijk 5 werkdagen later. (Overigens haalde de BD dit vorig jaar niet).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 16 juni 2014 @ 12:13:

Ja, natuurlijk heeft driekwart van de bevolking het al. Begin maart krijgen de eerste bericht, 30 juni de laatstsen. Meeste mensen zullen dus al wel wat gehoord hebben.



Als je dit topic leest is het ook heel grappig: in het begin allemaal mensen: 'oh, wat fijn, zo snel!', en nu de laatsten: 'oh, wat naar, zo laat!'. Zo werkt het nu eenmaal.



Bericht krijg je als het goed is voor 1 juli, het geld uiterlijk 5 werkdagen later. (Overigens haalde de BD dit vorig jaar niet).Het is zo raar,ik heb m'n aangifte 9-3 ingediend,en alles was al ingevuld,heb m alleen ondertekend,hoefde geen bijzonderheden in te vullen/corrigeren,ik baal zo enorm:((
Alle reacties Link kopieren
Hier dagtekening 14 juni en nog niks op de abn .. Ik wacht vol smart ;)
Alle reacties Link kopieren
miss@yoga: Troost je, ik heb mijn aangifte eind januari gedaan, en ook nog niks gehoord. Zoals ik al een paar keer heb gezegd in dit topic: De datum waarop je aangifte doet heeft niets te maken met de datum waarop je wat hoort.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ook hier nog geen bericht en ook nog geen centjes.
Man en ik nog altijd niks gehoord of gezien.vorig jaar eind mei al.
Alle reacties Link kopieren
Ik wat gehoord ja.. Moed 2500+¤ betalen van 2013. Dus ipv van gespaarde geld op vakantie nu niet op vakantie haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven