Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft al iets van de belastingdienst gehoord

28-04-2014 00:55 521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie misschien iets hadden gehoord van de belastingaangifte 2014. We kregen het altijd rond 11 april maar zal wel langer moeten wachten haha.
quote:mary1986 schreef op 29 april 2014 @ 12:49:

Wij moeten bij betalen, dus het heeft geen haast...



+1

Andere jaren altijd eind mei bericht, begin juni geld op de rekening. Dit jaar dus betalen
Nog niks gehoord, vorig jaar kreeg ik mn geld in juli.
De mensen die het al binnen hebben, waren jullie ook heel vroeg met het verzenden van jullie gegevens?
quote:bubbelwijn schreef op 29 april 2014 @ 22:23:

De mensen die het al binnen hebben, waren jullie ook heel vroeg met het verzenden van jullie gegevens?Nee, heel laat. Pas na waarschuwing dat uitstel dreigde te verlopen. Na aangifte volgde de brief binnen enkele weken.
Ik weet het niet meer precies. Ongeveer half maart, ik wacht altijd op de vooringevulde aangifte.
quote:bubbelwijn schreef op 29 april 2014 @ 22:23:

De mensen die het al binnen hebben, waren jullie ook heel vroeg met het verzenden van jullie gegevens?Nee. Ik had in februari mijn aangifte klaar maar heb gewacht op de vooringevulde aangifte per 1 maart. Even controleren, aanvullen, verbeteren!! (want er zaten fouten in) en hoppa....
Alle reacties Link kopieren
Ja, gisteren bericht gehad.

1100 euro terug
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Lekker hoor!



Ik wacht rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een paar dagen geleden de bevestigende brief binnen. Daarin stond dat ik het bedrag begin juni op mijn rekening zou ontvangen. Nog even geduld hebben dus.
Gisteren de brief over voorlopige teruggaaf van man binnen, meestal komt de mijne een week later. Dagtekening is 3 mei.



Maar ik zag nergens staan wanneer het bedrag wordt overgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal bedankt voor de reacties. Ik wacht nog steeds met smart maar ik weet nu dat ze al wel begonnen zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die behalve de brief ook het geld al hebben ontvangen?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
ik gedaan op 24 february en hoor niets :( laatse jaar (2013) ik terugkeer op 6 juni en gedaan op 1 maart. gisteren heb ik de belastingdienst gebeld en ze zeiden dat mijn status nog niet is gefactureerd. Mijn achternaam begint met een D. kan iemand me vertelde volgens welke regels ze terug geld? Alfabet, datum van vulling in Aangifte, SOFI-nummer, stad?
Alle reacties Link kopieren
kapibara: Er zit geen heel logische volgorde in. Het enige wat de belastingdienst garandeert is dat als je voor 1 april aangifte doet, je voor 1 juli bericht krijgt. Dat houdt meestal in dat je ook op 1 juli je geld hebt, of hooguit een paar dagen later.



Eenvoudige aangiften gaan meestal sneller. Een eenvoudige aangifte is een aangifte die niet door de computer van de belastingdienst is geselecteerd voor extra controle. Extra controle krijg je als je afwijkt van de gegevens die ze kennen (als je zelf invult, of als je de vooringevulde aangifte wijzigt). als je afwijkt van het gemiddelde (hogere hypotheek dan je op basis van inkomen zou verwachten, opvallend hoge zorgkosten, opvallend laag inkomen). Ook krijg je extra controle als je veel afwijkt van vorig jaar. Daarnaast zijn elk jaar aangekondige controles op bepaalde specifieke punten (het ene jaar zorgkosten, het volgende jaar alimentatie, het jaar daarop hypotheken, ik noem maar wat).



Hoe meer controles, hoe langer het duurt. Als je aangifte exact gelijk is aan die van vorig jaar, en exact gelijk aan de vooringevulde aangifte, dan gaat het meestal snel. Maar zelfs dat is geen garantie.



Daarnaast is de belastingdienst afhankelijk van allerlei instanties. De gemeente moet de WOZ doorgeven, je werkgever moet het salaris doorgeven, et cetera. Als daar iets misgaat, duurt het ook langer.



Kortom: Geen peil op te trekken. Reken op 1 juli de brief, 7 juli je geld, dan ben je blij als 't eerder binnen is.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles ingevuld en opgestuurd, zodra het digitaal kon (met de door de belasting al ingevulde gegevens). Even alles controleren, en hoppa, versturen. Hoe eerder je de boel instuurt, hoe eerder je je geld terug hebt.

Afgelopen week brief ontvangen, met dagtekening 3 mei, dat ik geld terug krijg.

Andere jaren was het meestal zo dat ik wanneer de brief kwam, het geld ook al op de rekening had.

Maar dit jaar helaas niet.

Ik ga er van uit dat het rond 3 mei gestort wordt. Nog een paar dagen wachten dus....
Alle reacties Link kopieren
Gister heeft mijn man de brief gehad. Ik nog niet. We zullen nog wel geduld moeten hebben met het geld ontvangen....
Alle reacties Link kopieren
Eind februari alles ingevuld. Nog niets gehoord. Vorig jaar was er iets met mijn rekening nummer. Hoop dat dat nu wel goed gaat
Vandaag de envelop van man. Dagtekening 6 mei.



Mijne zal dan ook binnenkort wel komen.
Alle reacties Link kopieren
Brief paar dagen geleden ontvangen met dagtekening 3 mei. Geld is vandaag binnen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag staat het geld al op mijn rekening!
Alle reacties Link kopieren
u ingevuld voorlopige of definitieve aangifte?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier is het geld inmiddels ook binnen, erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de brief binnen. Geld nog niet gecontroleerd.
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
brief vanmorgen binnen gehad.

Op t geld nog even wachten.

Vorig jaar stond 1 dag na het binnenkrijgen van de brief het geld al op mn rekening xD
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag brief gehad en vandaag geld op de rekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven