Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft er al aangifte 2016 gedaan?

01-03-2017 10:53 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
We mogen weer.....

Zoals gezegd, mijn aangifte is de deur uit, superblij hier en opgelucht.

Het is toch altijd weer een karweitje.



Geen storing ook...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ter geruststelling: Wij moeten een flink bedrag bijbetalen :-).



(In het voorjaar is de rente van de hypotheek een stuk omlaag gegaan, en we hadden de Voorlopige Teruggave daar nog niet op aangepast.)
Krijgen velen van jullie ook allemaal meer terug dan vorig jaar? Ik begrijp er niks van, meestal zitten we ieder jaar hetzelfde namelijk. En nu plotseling krijgen we 1470 meer dan anders terug? Ik heb geen gekke dingen. Alles redelijk constant gebleven, hypotheekrente en salaris etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 02 maart 2017 @ 15:27:

Krijgen velen van jullie ook allemaal meer terug dan vorig jaar? Ik begrijp er niks van, meestal zitten we ieder jaar hetzelfde namelijk. En nu plotseling krijgen we 1470 meer dan anders terug? Ik heb geen gekke dingen. Alles redelijk constant gebleven, hypotheekrente en salaris etc.Ja, althans voor mezelf is het de eerste echte aangifte. Maar ik doe die van mijn moeder ook. Die krijgt meer terug. Dat gad ik vooraf uitgerekend. Volgens mij zat het vooral in de arbeidskorting die aangepast is. Daardoor krijg je een hogere korting en hoef je dus minder loonheffing te betalen. Blijkbaar is dat voor werkgevers heel lastig, want het loopt zo wel flink op.
quote:maylo schreef op 02 maart 2017 @ 15:27:

Krijgen velen van jullie ook allemaal meer terug dan vorig jaar? Ik begrijp er niks van, meestal zitten we ieder jaar hetzelfde namelijk. En nu plotseling krijgen we 1470 meer dan anders terug? Ik heb geen gekke dingen. Alles redelijk constant gebleven, hypotheekrente en salaris etc.Ja, ik krijg ongeveer het dubbele terug in vergelijking met vorig jaar en er is niks veranderd in mijn situatie.
nou dat stelt me dan enigszins gerust. Ik ben al van alles handmatig aan het berekenen ondertussen maar dat is een aardige klus.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ruim €500 meer terug.

Maar ja eigenlijk is het natuurlijk je eigen geld, in mijn geval heeft de werkgever gewoon te veel ingehouden. Maar dat maakt het niet minder een cadeautje waar ik niet op gerekend had

Wij gaan dit jaar verhuizen, dus alles extra is mooi meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 500 euro meer terug dan het bedrag waar ik op had gerekend.

Komt goed uit, kan ik langer op reis
Alle reacties Link kopieren
Zat het blaadje van Vereniging Eigen Huis te lezen met daarin een stukje over de belastingaangifte...besloot ook maar gelijk mijn eigen aangifte te doen, weer in 5 minuutjes gepiept.



Naast de maandelijkse voorlopige teruggave, nog een paar honderd euro extra terug. Altijd leuk
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wacht met belastingaangifte bij afsluiten hypotheek voor 28 oktober 2012



Hm, net ingelogd om de boel te versturen maar kreeg op de site volgend bericht over hypotheek:



vrijdag 3 maart 2017



Voor een juiste aftrek van de hypotheekrente is een aanpassing van de online aangifte nodig. De Belastingdienst verzoekt iedereen met een hypotheek die is afgesloten voor 28 oktober 2012 nog geen aangifte te doen.



De Belastingdienst past de online aangifte aan en laat via de website weten wanneer dit is opgelost.



Meer informatie: Belastingdienst, 2 maart 2017
quote:voornu schreef op 03 maart 2017 @ 11:06:

Wacht met belastingaangifte bij afsluiten hypotheek voor 28 oktober 2012



Hm, net ingelogd om de boel te versturen maar kreeg op de site volgend bericht over hypotheek:



vrijdag 3 maart 2017



Voor een juiste aftrek van de hypotheekrente is een aanpassing van de online aangifte nodig. De Belastingdienst verzoekt iedereen met een hypotheek die is afgesloten voor 28 oktober 2012 nog geen aangifte te doen.



De Belastingdienst past de online aangifte aan en laat via de website weten wanneer dit is opgelost



Meer informatie: Belastingdienst, 2 maart 2017



De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken.... ook niet makkelijker.

Onze adviseur regelt dit maar. Hij heeft alles dus hoef er niks meer aan te doen
O nou lekker dan.
quote:cupcakegirl schreef op 03 maart 2017 @ 11:35:

O nou lekker dan.Ja, het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan.
De accountant heeft het gedaan. We krijgen een kapitaal terug (bedrag van 5 cijfers) maar dat is wel een sigaar uit eigen doos, want daarvoor hebben we eerst nog een veel groter kapitaal aan kosten moeten maken
Alle reacties Link kopieren
Heb de aangifte intussen ook gedaan. Kwam dit jaar op nul uit. Kreeg eerdere jaren vaak wel wat terug, maar hoef gelukkig in ieder geval niets bij te betalen .
Ik het het gisteren ingediend.

Ik krijg een lekker bedrag terug
Mag ik een vraag stellen?



Zojuist aangifte gedaan. Ik heb in 2015 een huis gekocht, dus dit jaar het eerste volledige jaar in het huis. Ik krijg maandelijks hypotheekrente terug.



Ik krijg nu 17 euro terug Kan dat kloppen? (vind het zo weinig ) Wel is mijn WOZ waarde fors gestegen, lees meer dan 15,000 euro, maar dan nog. Zit ik dan gewoon precies goed met m'n belastingen e.d.?
quote:Mezcal schreef op 03 maart 2017 @ 16:00:

Mag ik een vraag stellen?



Zojuist aangifte gedaan. Ik heb in 2015 een huis gekocht, dus dit jaar het eerste volledige jaar in het huis. Ik krijg maandelijks hypotheekrente terug.



Ik krijg nu 17 euro terug Kan dat kloppen? (vind het zo weinig ) Wel is mijn WOZ waarde fors gestegen, lees meer dan 15,000 euro, maar dan nog. Zit ik dan gewoon precies goed met m'n belastingen e.d.?Als je al een maandelijkse teruggave hebt gehad, dan heb je geld al gehad natuurlijk, zeker als je precies hebt aangegeven wat je aan rente zou gaan betalen.
Oke, logisch.

Ik moest wel nog de WOZ waarde van 2015 invullen, niet die van 2016 (Dus de waarde voordat het 15,000 euro steeg) ondanks dat de aangifte over 2016 gaat. Is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me maanden verheugd op een paar honderd euro terugkrijgen, helaas speelde ik nagenoeg quitte (10 euro terugkrijgen, maar onder de 15 euro wordt niks uitgekeerd)
quote:Mezcal schreef op 03 maart 2017 @ 16:00:

Mag ik een vraag stellen?



Zojuist aangifte gedaan. Ik heb in 2015 een huis gekocht, dus dit jaar het eerste volledige jaar in het huis. Ik krijg maandelijks hypotheekrente terug.



Ik krijg nu 17 euro terug Kan dat kloppen? (vind het zo weinig ) Wel is mijn WOZ waarde fors gestegen, lees meer dan 15,000 euro, maar dan nog. Zit ik dan gewoon precies goed met m'n belastingen e.d.?Waarom zou je dan nog geld terug krijgen, als je geen andere aftrekposten hebt en een vaste werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook aangifte gedaan. Krijg een paar honderd euro minder terug dan waar ik op gehoopt had. Heb meteen maar voorlopige aangifte gedaan voor 2017, zodat ik het voortaan maandelijks krijg.
quote:Mezcal schreef op 03 maart 2017 @ 16:05:

Oke, logisch.

Ik moest wel nog de WOZ waarde van 2015 invullen, niet die van 2016 (Dus de waarde voordat het 15,000 euro steeg) ondanks dat de aangifte over 2016 gaat. Is dat normaal?Ja, je geeft de woz waarde op die je begin vorig jaar van de gemeente hebt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook woensdag meteen gehad. Had rekening gehouden met rond de € 75,- terugbetalen en het is € 64,- geworden.

Helemaal top! Kan het gespaarde geld naar de verbouwing van de zolder. Helemaal blij!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik afgelopen jaar maar weinig gewerkt heb, krijg ik toch nog €124 terug. Helemaal prima, ik ben weer blij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, op 1 maart meteen gedaan. Werkte overigens vlekkeloos. Mag ook wel eens gezegd worden. De Belastingdienst heeft toch geleerd van voorgaande jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven