Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft er al aangifte 2016 gedaan?

01-03-2017 10:53 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
We mogen weer.....

Zoals gezegd, mijn aangifte is de deur uit, superblij hier en opgelucht.

Het is toch altijd weer een karweitje.



Geen storing ook...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:BAMmetjebamie schreef op 04 maart 2017 @ 11:24:

[...]





Nou eigenlijk is het een onaangename verrassing ja.... Het komt doordat ik werk en een uitkering krijg. Hoe het precies zit ga ik straks proberen uit te zoeken.

Toen ik eerder werkte kreeg ik juist heel veel terug maar het zal verschil maken dat de kinderen nu allemaal boven de 12 zijn?



Ik ga er vanmiddag eens induiken.Als je een bijstandsuitkering ontvangt , kan je de te betalen aanslag bij de gemeente inleveren. Zij moeten deze in principe dan betalen. Heeft met de loonheffing te maken ivm je deelbaan en aanvullende bijstand. De gemeente heeft te weinig ingehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen bijstandsuitkering
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app gebruikt.

Super handig, snel en een mooi bedrag te ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik een lichte offtopic vraag stellen?



Ik heb geen hele bijzondere belastingaangifte, alleen mijn salaris. Maar krijg een fiks bedrag aan te veel ungehouden loonheffing terug. Kan ik het voor dit jaar niet ook gewoon via een voorlopige aanslag regelen? Of werkt dat zo niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 01 maart 2017 @ 16:26:

[...]





Reken er maar op dat als je het zelf niet instuurt, de belastingdienst tzt alsnog de aangifteplicht oplegt. Heb je goed gecontroleerd of hij geen dubbele belasting betaald, hier in NL en in zijn eigen land?

Daar ben ik het niet mee eens. Gewoon het jaar of de jaren dat er belastingteruggave mogelijk is opsturen. Voor de jaren dat er belasting moet worden betaald geldt de regel dat je verplicht bent aangifte te doen. Mits je bekend bent met het feit dat er belasting te betalen is.



In de praktijk kan een aangifte gecorrigeerd worden, terwijl dezelfde fout of fouten niet gecorrigeerd worden. Dit heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de Belastingdienst pas een aangifte die definitief is mag corrigeren als er een 'nieuw feit' is. Correctie over verschillende jaren vindt echter meestal niet plaats.
quote:RP7 schreef op 04 maart 2017 @ 22:49:

Mag ik een lichte offtopic vraag stellen?



Ik heb geen hele bijzondere belastingaangifte, alleen mijn salaris. Maar krijg een fiks bedrag aan te veel ungehouden loonheffing terug. Kan ik het voor dit jaar niet ook gewoon via een voorlopige aanslag regelen? Of werkt dat zo niet?Nee dat gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 02 maart 2017 @ 15:27:

Krijgen velen van jullie ook allemaal meer terug dan vorig jaar? Ik begrijp er niks van, meestal zitten we ieder jaar hetzelfde namelijk. En nu plotseling krijgen we 1470 meer dan anders terug? Ik heb geen gekke dingen. Alles redelijk constant gebleven, hypotheekrente en salaris etc.Is er een kindje geboren in de eerste helft van 2016? Dan zou de inkomensafhankelijke combinatiekorting de oorzaak kunnen zijn waarom u zoveel belastingteruggave krijgt. Lees hier



Het programma berekent op grond van de ingevulde gegevens automatisch of er recht is op de IACK en hoeveel. Klik op heffingskortingen in het overzicht van de aangifte.
Woehoe, ik heb hem ingevuld. Ik zit er altijd vreselijk tegenaan te hikken en als je dan er dan eenmaal voor gaat zitten is het eigenlijk in een uurtje gepiept.



We krijgen € 4700 terug (voornamelijk hypotheekrenteaftrek). Dat wordt ons nieuwe tuinhuis en wat andere tuinklussen. We krijgen altijd een dergelijk bedrag terug, maar toch durf ik er nooit echt op te rekenen totdat ik de aangifte invul en het eindbedrag zie staan.
quote:fisbel schreef op 05 maart 2017 @ 00:06:

[...]



Is er een kindje geboren in de eerste helft van 2016? Dan zou de inkomensafhankelijke combinatiekorting de oorzaak kunnen zijn waarom u zoveel belastingteruggave krijgt. Lees hier



Het programma berekent op grond van de ingevulde gegevens automatisch of er recht is op de IACK en hoeveel. Klik op heffingskortingen in het overzicht van de aangifte.nee ook niet.
Shit, moet dit jaar ook een hoop gaan betalen.

Had juist verwacht meer terug te krijgen; door wisseling van baan hebben zijn mijn overuren uitbetaald en daar bleef niet veel van over, maar P&O gaf aan dat je bij de belastingaangifte weer een deel terug kreeg en ik doe een opleiding die ik op kon geven.

Andere kant heb ik ook veel verdiend.



Aangifte maar uitbesteden dit jaar; misschien dat een expert er nog iets leukers van kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net aangifte gedaan. Wij krijgen samen zo'n 1000 euro terug.
Ik kreeg in de app een melding dat ik die niet kan gebruiken vanwege een personeelslening???

Zaterdag kwam een brief van man's salarisadministratiekantoor dat er foutieve informatie is gegeven en daarom de vooringevulde gegevens niet kloppen en hersteld worden, maar pas rond 29 maart. Dat wordt zelf rekenen/uitvogelen...
1 maart meteen aangifte gedaan en krijgen een mooi bedrag terug, kunnen we de vakantie van betalen
Alle reacties Link kopieren
Belastingmannetje net de deur uit, aangifte is verzonden! Voor het eerst geen VT in 2016 dus ik krijg nu ook voor het eerst in één keer een flink bedrag. Wanneer kan ik dat op mijn rekening verwachten? Ergens in juli of zo? Ik heb er geen ervaring mee en ben het vergeten te vragen. Weet iemand dit uit ervaring?
Volgens mij juli ja, indien je t vóór 1 april ingediend hebt.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen krijgt het gelijk. Ik heb het meestal voor juli al wel in huis, heb het een keer eind mei gehad maar meestal half juni. Maar goed, je kunt dus nog nergens vanuit gaan, op een gegeven moment krijg je bericht en dan heb je het ongeveer binnen een week op de rekening. Als je rekening met juli houdt valt het misschien wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Oké, het kan dus variëren. Niet dat het me heel erg veel uitmaakt, het gaat toch voor het grootste gedeelte rechtstreeks weer de hypotheek in. Maar ik was gewoon nieuwsgierig. Voor een klein gedeelte wil ik er wel iets leuks van doen. Ik zat aan een midweek weg te denken in september, huisje in nederland.
quote:Mia51 schreef op 07 maart 2017 @ 12:17:

Belastingmannetje net de deur uit, aangifte is verzonden! Voor het eerst geen VT in 2016 dus ik krijg nu ook voor het eerst in één keer een flink bedrag. Wanneer kan ik dat op mijn rekening verwachten? Ergens in juli of zo? Ik heb er geen ervaring mee en ben het vergeten te vragen. Weet iemand dit uit ervaring?Wij hebben het altijd in juni al op onze rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
O, jullie nemen nu alvast een voorschotje op het 'Wie heeft zijn geld al binnen, ik zit er zoooo op te wachten!'-topic. Dat wordt meestal pas in mei geopend.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het nog niet ghedaan. Is inderdaad verstandig om daar zo snel mogelijk even naar te kijken. Hebben we daar in ieder geval geen zorgen meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps01 schreef op 05 maart 2017 @ 16:29:

Shit, moet dit jaar ook een hoop gaan betalen.

Had juist verwacht meer terug te krijgen; door wisseling van baan hebben zijn mijn overuren uitbetaald en daar bleef niet veel van over, maar P&O gaf aan dat je bij de belastingaangifte weer een deel terug kreeg en ik doe een opleiding die ik op kon geven.

Andere kant heb ik ook veel verdiend.



Aangifte maar uitbesteden dit jaar; misschien dat een expert er nog iets leukers van kan maken.Heb je misschien een totaal inkomen dat in een hogere belastingtariefschijf valt dan je losse inkomens? (dus bijv je losse inkomens zijn €12.000 bij de eerste werkgever en €12.000 bij je tweede werkgever, dan passen zij allebei de eerste tariefschijf toe, maar zit je in totaal in de tweede tariefschijf)
Alle reacties Link kopieren
Ik kom een eind met mijn aangifte, maar het stukje van het huis dat in 2016 is verkocht, waar ik al niet meer woonde maar ex wel, maar wel aan meebetaalde is toch wat ingewikkeld. Ik ga morgen maar even bellen met de BD denk ik, om zeker te weten dat ik het goed invul.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Grapjassen: krijg een brief dat ik geen aangifte hoef te doen terwijl we hypotheekrente aftrek en combinatiekorting krijgen. Heb dus gewoon aangifte gedaan. We krijgen meer dan €5000 terug (Wat ook de verwachting was)
quote:YetAnotherNick schreef op 07 maart 2017 @ 20:47:

Grapjassen: krijg een brief dat ik geen aangifte hoef te doen terwijl we hypotheekrente aftrek en combinatiekorting krijgen. Heb dus gewoon aangifte gedaan. We krijgen meer dan €5000 terug (Wat ook de verwachting was) Het was te proberen.
quote:SpringDing schreef op 07 maart 2017 @ 21:08:

[...]





Het was te proberen.

Er stond letterlijk dat ik geen aangifte hoefde te doen omdat het niet de verwachting was dat ik belasting moest betalen. Op zich klopt dat natuurlijk

Ze moeten ons betalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven