Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij helpen

23-11-2014 23:56 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht binnen nu en 3 weken me eerste kindje.

Maar nu is mijn probleem:

Ik woon zelf bij me moeder maar omdat me zus ook weer thuis is komen wonen is er nu geen plek in huis voor mij en me kindje.

We kunnen wel bij me vriend intrekken maar het volgende probleem is:

Ik zelf heb op het moment bijstand uitkering en me vriend heeft een vaste baan.

Zodra ik bij me vriend intrek stopt mijn bijstand uitkering.

Maar mijn vriend heeft maar een inkomen van ¤1200 p/m en is al voor zich zelf alleen ¤1000 p/m kwijt aan vaste lasten.

Dus zoals jullie dan kunnen zien houden we dan maar ¤200 euro over om voor ons kindje te kunnen zorgen en voor mijn rekeningen nog te kunnen betalen.



Mijn vraag is nu: is er misschien iets dat we toch samen kunnen gaan wonen maar dat we financieel ergens meer kunnen krijgen of hebben we nog ergens recht op?



Hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen.



Alsvast bedankt

groetjes

Sabrina
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je recht hebt op toeslagen. Dat moet je toch zo kunnen vinden?
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Dus of de hardwerkende mens dit maar weer financieel mag opvangen. Ga werken. Desnoods krantenwijk. Ik heb niet om weer een onverstandige tienermoeder zonder enige verantwoordelijkheidsgevoel gevraagd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
MIJN kindje. Mijn, mijn, mijn, mijn. MIJN.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 november 2014 @ 00:03:

MIJN kindje. Mijn, mijn, mijn, mijn. MIJN.Gelukkig wel. Wat een puinzooi....
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat houd je tegen om te gaan werken?

En inderdaad wat fv schrijft:mijn!!

Doe iets aan je Nederlands
Alle reacties Link kopieren
Je zus kwam als laatste weer thuis wonen. Dus dan zou ik eerder zeggen dat er voor haar geen plek is. Zij krijgt geen kindje hoop ik voor je moeder. Dus dan moet zij maar een kamer gaan huren.



Kan zij niet ergens anders terecht dan toch bij je vriend intrekken en dan zullen jullie het met zijn inkomen en eventuele toeslagen moeten doen.
En MIJN moeder, MIJN vriend.... Zucht....



Wat ik niet begrijp is dat je een kind neemt terwijl je met een uitkering bij je moeder zit... Heb je dan helemaal niet nagedacht over jouw of jullie financiële situatie en of je een kind überhaupt wel kunt bekostigen?!

Of dacht je: 'daar betaalt de samenleving wel voor?'

Neem verantwoordelijkheid voor je leven!

...Pffff moe word ik ervan....
Alle reacties Link kopieren
Waarom werk jij niet?

Hoe oud ben je?

Waarom heb je hier niet eerder aan gedacht, aangezien je al meer dan 8 maanden zwanger bent?

Waarom zet je moeder jou het huis uit met je bijna-kind?

Waarom huur je nergens een kamer?
Als je in staat bent om te baren, kun je ook gaan werken.

Vraag of je moeder wil oppassen, zodat jij en je vriend keihard kunnen werken.

Niet te geloven dat je een paar weken voor de bevalling nog moet bedenken hoe je het gaat regelen. Dat wordt nog wat...
Je hebt een bijstandsuitkering terwijl je gewoon bij je moeder woont?

Hoe oud ben je eigenlijk.



Ik neem dus maar even aan dat je niet met je vriend samenwoont vanwege het alsdan verliezen van die bijstandsuitkering?

En je moeder heeft er dus nu sus weer op het nest is geen probleem mee om jou en kleinbaby op straat te zetten op de smalle basis die jij en je vriend gaan hebben?



Ik wil met iedereen meeleven en geloof absoluut dat dingen je kunnen overkomen als je jong bent.

Maar soms maakt het me wel enigszins hopeloos om zoiets als dit te lezen. Want je kunt nu al aanvoelen hoe dit gaat lopen in de toekomst.





Desondanks, jij alle sterkte met de bevalling straks en geluk met je kindje.

En pak zo snel mogelijk jezelf bij je lurven en zorg dat je financieel op eigen benen kunt staan en je kind op een goede manier kunt onderhouden.
Daar gaan we weer waar heb ik recht op. Waar kan ik nog meer KRIJGEN.

Bah bah bah.

Wat een mentalteit!

Heb je ook PLICHTEN?

Het is wel lekker makkelijk om alles maar gewoon lekker te krijgen. En wie betaalt dat denk je?

Ga eens wat nuttigs doen. Wat dacht je van werken voor je geld, gewoon, werken, arbeid verrichten, een tegenprestatie leveren. Dan krijg je geld.
quote:*nightsky* schreef op 24 november 2014 @ 00:18:

Daar gaan we weer waar heb ik recht op. Waar kan ik nog meer KRIJGEN.

Bah bah bah.

Wat een mentalteit!

Heb je ook PLICHTEN?

Het is wel lekker makkelijk om alles maar gewoon lekker te krijgen. En wie betaalt dat denk je?

Ga eens wat nuttigs doen. Wat dacht je van werken voor je geld, gewoon, werken, arbeid verrichten, een tegenprestatie leveren. Dan krijg je geld.DIT dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 november 2014 @ 00:03:

MIJN kindje. Mijn, mijn, mijn, mijn. MIJN.Dit!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan dat kindje niet gewoon bij jou op je kamer?





Nou ja, je mag natuuuuuuuuuuuuuuuurlijk zo bij mij intrekken en dan geef ik je wel zak- en kleedgeld enzo. No problem. Doe ik graag voor mijn medemens.

Zal ik ook een nanny inhuren of doe je de verzorging en opvoeding liever zelf?



Uitzet al klaar of zal ik even een link sturen zodat je kunt kiezen welke spullen ik moet bestellen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
1. je krijgt geen bijstand als je bij je ouders woont. (al helemaal niet als zij zelf werken/bijstand ontvangen)

2. je krijgt geen bijstand als je onder de 27 bent anders moet je gewoon terug naar school, stufi aanvragen + aanvullende lening als je niet genoeg hebt om rond te komen.

3. Als je vriend al 1000 euro aan vaste laste binnen krijgt doet hij toch iets niet goed? Kijk waarop je kan bezuinigen. En of je recht heb op huurtoeslag.

4. Ga goedkoper wonen, bespaar op je mobieletelefoon, bespaar op internetaansluiting en tv en huistelefoon. Kijk goed naar de energie aanbieder. Je kan op zoveel dingen bezuinigen!

5. Klop aan bij je huisarts voor maatschappelijk werk. Dan vind je desnoods maar een eigen woning en ga je daar zitten hoewel ik zelf persoonlijk vind dat je kindje zijn vader nodig heeft dus jullie zullen moeten roeien met de riemen die je hebt en je zal werk moeten gaan zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer.....
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je bij je moeder wonen en een bijstandsuitkering vangen, dat kan al helemaal niet



Zet je moeder jou met je kind buiten omdat je zus ook weer bij je moeder komt wonen.



Hoe kan je vriend 1000 euro lasten hebben met maar 1200 inkomen.



Zomaar 3 dingen die bij me opkomen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is nu: is er misschien iets dat we toch samen kunnen gaan wonen maar dat we financieel ergens meer kunnen krijgen of hebben we nog ergens recht op?



"Ergens meer kunnen krijgen" betekent gaan werken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jullie krijgen:

Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget. Maandelijks. Met zijn salaris zal alles maximaal zijn.

Dat komt neer op ongeveer 300-400 (afhankelijk van hoe hoog je huur is) Dan nog eens per 3 maanden kinderbijslag.



Als jij bij je moeder woont en een bijstandsuitkering ontvangt, is dat volgens mij ook niet meer dan een paar honderd euro?
Alle reacties Link kopieren
Anaconda, zij heeft helemaal geen recht op bijstand als ze bij haar moeder woont.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan dat wel hoor:



Samenwonen en het recht op langdurgheidstoeslag

U woont samen met uw ouder of kind of uw zorgbehoevende broer, zus, grootouder of kleinkind

Woont u samen met uw broer, zus, grootouder of kleinkind en heeft een van u zorg nodig, dan kunnen u en degene die ook in hetzelfde huis woont ieder apart recht op langdurigheidstoeslag hebbenZie_wet]. Er is in dit geval geen sprake van samenwonen. Dit geldt ook als u samenwoont met uw ouder of kind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je eigenlijk niet in staat om te werken?

Ik neem aan dat je gewoon achter een kassa zou kunnen zitten?



Heb je een beroepsopleiding afgerond?
Alle reacties Link kopieren
Dus alleen met zorgbehoevenden?



TO, hoe komen je moeder en zus aan geld?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 november 2014 @ 01:39:

Dus alleen met zorgbehoevenden?



TO, hoe komen je moeder en zus aan geld?Nee, een zorgbehoevende broer, zus, oma of kleinkind of een ouder en kind. Als je als ouder een bijstandsuitkering ontvangt en je 18-jarige kind woont thuis dan hou je gewoon je uitkering. Dat werkt dus blijkbaar ook andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven