Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij helpen

23-11-2014 23:56 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht binnen nu en 3 weken me eerste kindje.

Maar nu is mijn probleem:

Ik woon zelf bij me moeder maar omdat me zus ook weer thuis is komen wonen is er nu geen plek in huis voor mij en me kindje.

We kunnen wel bij me vriend intrekken maar het volgende probleem is:

Ik zelf heb op het moment bijstand uitkering en me vriend heeft een vaste baan.

Zodra ik bij me vriend intrek stopt mijn bijstand uitkering.

Maar mijn vriend heeft maar een inkomen van ¤1200 p/m en is al voor zich zelf alleen ¤1000 p/m kwijt aan vaste lasten.

Dus zoals jullie dan kunnen zien houden we dan maar ¤200 euro over om voor ons kindje te kunnen zorgen en voor mijn rekeningen nog te kunnen betalen.



Mijn vraag is nu: is er misschien iets dat we toch samen kunnen gaan wonen maar dat we financieel ergens meer kunnen krijgen of hebben we nog ergens recht op?



Hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen.



Alsvast bedankt

groetjes

Sabrina
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2014 11:44
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]

Je spreekt uit ervaring anders kun je dit niet weten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2014 11:44
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 24 november 2014 @ 11:01:

Nou Tallyho, ik begrijp de reacties wel en TO? Die heb ik niet meer gezien. Als haar vraag serieus was dan zou ze nu nog meeposten. een stel visvrouwen op de markt is er niks bij...............
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
[...]



Is dat zo winnie?



TO, ik wens je sterkte.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2014 11:52
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 november 2014 @ 11:41:

[...]



een stel visvrouwen op de markt is er niks bij...............Moet jij nodig zeggen. Je eigen laatste reactie nog gezien?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:michelleobama schreef op 24 november 2014 @ 11:28:

Het lijkt wel een trend aan het worden met die jonge meiden die met gemeenschapsgeld hun kind willen opvoeden. Werken doe je toch niet, dan moet het naar de opvang en dan doe je je kind tekort......Welnee, die zijn er altijd geweest. Dat is echt geen nieuwe trent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 10:53:

[...]





Zdddgdree😝😝😎😄😄😎😎😟😟😎⬆️⬆️↖️↖️↖️↖️⬇️↘️Hg f
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 november 2014 @ 11:43:

[...]





Moet jij nodig zeggen. Je eigen laatste reactie nog gezien?Pardon? Mij tref je nergens scheldend en tierend aan.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 november 2014 @ 11:40:

[...]

Je spreekt uit ervaring anders kun je dit niet weten.ik regel alles goed voor ik aan kinderen begin
Je kan bij je vriend intrekken ( vader van de opkomst zijnde baby?) Doe dat dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkertjuh schreef op 24 november 2014 @ 01:15:

1. je krijgt geen bijstand als je bij je ouders woont. (al helemaal niet als zij zelf werken/bijstand ontvangen)

2. je krijgt geen bijstand als je onder de 27 bent anders moet je gewoon terug naar school, stufi aanvragen + aanvullende lening als je niet genoeg hebt om rond te komen.Deze regels gelden niet als je maar zielig genoeg bent. Gouden tip: ga naar het maatschappelijk werk en doe daar zo zielig mogelijk. Je krijgt dan werkelijk alles voor elkaar.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 november 2014 @ 11:41:

[...]



een stel visvrouwen op de markt is er niks bij...............Heb je het nou over mij?
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 11:32:

Ik vind het trouwens heel jammer dat er blijkbaar gedacht wordt dat dit de mentaliteit van jonge mensen is.



Het kan ook anders hoor, ik ken er meer die studeren/werken en 'normaal' leven dan andersom.Ja, idd, bij mijn eigen kinderen (begin 20), hun vrienden, neefjes en nichtjes zie ik dat ook. Allemaal serieus met hun toekomst bezig en druk met studeren/werken. Die jonge meiden die een kind krijgen van een al dan niet fout vriendje, daar is volgens mij veel méér mee aan de hand. Ik kan me niet voorstellen dat je op een zonnige namiddag besluit om een kind te nemen en verder maar op kosten van de staat te gaan leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 november 2014 @ 13:09:

[...]





Ja, idd, bij mijn eigen kinderen (begin 20), hun vrienden, neefjes en nichtjes zie ik dat ook. Allemaal serieus met hun toekomst bezig en druk met studeren/werken. Die jonge meiden die een kind krijgen van een al dan niet fout vriendje, daar is volgens mij veel méér mee aan de hand. Ik kan me niet voorstellen dat je op een zonnige namiddag besluit om een kind te nemen en verder maar op kosten van de staat te gaan leven.+ 1
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ook oeperdepoepsie zwanger 3 jaar terug... Maar ik krijg helemaal niks alleen wat kinderopvangtoeslag
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 24 november 2014 @ 12:31:

[...]





Deze regels gelden niet als je maar zielig genoeg bent. Gouden tip: ga naar het maatschappelijk werk en doe daar zo zielig mogelijk. Je krijgt dan werkelijk alles voor elkaar.Jij hebt het ook zo voor elkaar gekregen?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor, het gros van de jonge mensen wil gewoon graag iets maken van hun leven. Het is alleen de laatste tijd wel schering en in slag op het forum met dit soort 'wat kan ik nog meer lospeuteren van de maatschappij' topics.



Ik krijg er jeuk van in ieder geval. Vooral niet samenwonen met de vader van je kind. Je zou anders zomaar je gratis geld moeten afstaan!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 13:33:

Ik werd ook oeperdepoepsie zwanger 3 jaar terug... Maar ik krijg helemaal niks alleen wat kinderopvangtoeslagDan kun jij de kosten van levensonderhoud voor jezelf en jouw kind zelf bekostigen. Ben je er niet trots op dat je staat en zijn voorzieningen niet nodig hebt?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 24 november 2014 @ 13:37:

Klopt hoor, het gros van de jonge mensen wil gewoon graag iets maken van hun leven. Het is alleen de laatste tijd wel schering en in slag op het forum met dit soort 'wat kan ik nog meer lospeuteren van de maatschappij' topics.



Ik krijg er jeuk van in ieder geval. Vooral niet samenwonen met de vader van je kind. Je zou anders zomaar je gratis geld moeten afstaan!Ga de barricades op en verander de wet, zou ik zeggen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 november 2014 @ 13:41:

[...]



Dan kun jij de kosten van levensonderhoud voor jezelf en jouw kind zelf bekostigen. Ben je er niet trots op dat je staat en zijn voorzieningen niet nodig hebt?Natuurlijk wel. Lijkt me ook niet meer dan normaal eigenlijk. Als ik daar niet toe in staat was (en dan heb ik het niet over ontvangen van toeslagen, maar over het gewoon niet hebben van huis/geld) dan had abortus een zeer reeële optie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als je (weer?) naar school gaat, krijg je studiefinanciering. Daarnaast kun je gewoon werken. Dat lijkt mij heel wat beter dan afhankelijk zijn van de overheid of een partner.
Alle reacties Link kopieren
TO zal dit wel niet meer lezen, maar kan je vriend niet eens een lijstje maken van zijn uitgaven?

Kijk naar abonnementen die hij heeft, internet, telefoon, tijdschrijften, spotify enzo, dat kan vaak allemaal goedkoper of je kan zonder. Kijk wat er nog op zolder staat en verkoop dat, kijk naar je energie leverancier valt daar nog wat op te behalen, kijk naar je verzekeringen kan dat worden aangepast. Heeft hij een auto, maar zou hij ook op de fiets naar werk kunnen... Echt 1000,- aan uitgaven met een salaris van 1200,- dan gaat er echt iets mis, dan woont hij te duur of er zijn schulden die afbetaalt worden, praat in dat geval met je kreditoren of daar nog wat mee geregeld kan worden. Ga liever iets doen dan je af te willen vragen waar je van de staat nog meer geld vandaan kan halen...
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 november 2014 @ 13:37:

[...]



Jij hebt het ook zo voor elkaar gekregen?Neen, helaas niet. Ervaring mee in nabije omgeving (ook helaas). Moeilijke jeugd gehad en andere bladiebla en je hebt het voor elkaar.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hajo20124102 schreef op 24 november 2014 @ 13:44:

Als je (weer?) naar school gaat, krijg je studiefinanciering. Daarnaast kun je gewoon werken. Dat lijkt mij heel wat beter dan afhankelijk zijn van de overheid of een partner.\



Ook dat is niet altijd zo. Het maatschappelijk werk kan voor je regelen dat je met behoud van uitkering een opleiding kunt volgen. Ook als je jonger dan 27 bent.
Ben je nou helemaal gek?
quote:Mitsig schreef op 24 november 2014 @ 11:33:

Waarom ben je zwanger geraakt als je niet eens geld hebt om je kind te verzorgen? De kans dat je zwanger bent geraakt terwijl je condooms of de pil hebt gebruikt is wel erg klein.Condooms zijn zo duur...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven