Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij helpen

23-11-2014 23:56 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht binnen nu en 3 weken me eerste kindje.

Maar nu is mijn probleem:

Ik woon zelf bij me moeder maar omdat me zus ook weer thuis is komen wonen is er nu geen plek in huis voor mij en me kindje.

We kunnen wel bij me vriend intrekken maar het volgende probleem is:

Ik zelf heb op het moment bijstand uitkering en me vriend heeft een vaste baan.

Zodra ik bij me vriend intrek stopt mijn bijstand uitkering.

Maar mijn vriend heeft maar een inkomen van ¤1200 p/m en is al voor zich zelf alleen ¤1000 p/m kwijt aan vaste lasten.

Dus zoals jullie dan kunnen zien houden we dan maar ¤200 euro over om voor ons kindje te kunnen zorgen en voor mijn rekeningen nog te kunnen betalen.



Mijn vraag is nu: is er misschien iets dat we toch samen kunnen gaan wonen maar dat we financieel ergens meer kunnen krijgen of hebben we nog ergens recht op?



Hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen.



Alsvast bedankt

groetjes

Sabrina
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 24 november 2014 @ 14:02:

[...]

\



Ook dat is niet altijd zo. Het maatschappelijk werk kan voor je regelen dat je met behoud van uitkering een



Studiefinanciering is een voorliggende voorziening op de bijstand. Daarnaast zit er veel verschil in hoe gemeenten omgaan met deze uitzondering voor alleenstaanden met kind(eren) onder de vijf.

Blijft dat het behalen van een diploma (startkwalificatie) de kansen op een eigen verdiend inkomen aanzienlijk vergroot.





Gt volgen. Ook als je jonger dan 27 bent.
Alle reacties Link kopieren
Sorry quote niet echt handig op een smartphone
quote:SilverShadow schreef op 24 november 2014 @ 14:05:

[...]





Condooms zijn zo duur...







Nou ja, TO is niet meer gespot in dit topic, dus met een beetje mazzel is dit een gevalletje Noorderlicht, Knäckebröd.
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 november 2014 @ 09:29:

[...]



+1



Wat is dat toch dat de tieners en twintigers van tegenwoordig maar geld denken te kunnen KRIJGEN zonder daar iets voor te hoeven doen?

Nou, gewoon. Omdat als ze een abortus zou overwegen en dat hier (of elders) zou roepen, de anti-abortus beweging begint te gillen dat ze het kind moet houden en dat de maatschappij daar wel voor betaalt. De werkende maatschappij, that is.

Dit is de keerzijde van het gestimuleerde ongebreidelde voortgeplant, dat al jaren mede mogelijk wordt gemaakt door de loonslaven. Het kan, het mag, en het gebeurt.

En dan krijg je meisjes die ergens in de zwangerschap gaan nadenken over graaien uit potjes, i.p.v. een stevige basis te bouwen op eigen kracht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 24 november 2014 @ 20:23:

[...]



Nou, gewoon. Omdat als ze een abortus zou overwegen en dat hier (of elders) zou roepen, de anti-abortus beweging begint te gillen dat ze het kind moet houden en dat de maatschappij daar wel voor betaalt. De werkende maatschappij, that is.

Dit is de keerzijde van het gestimuleerde ongebreidelde voortgeplant, dat al jaren mede mogelijk wordt gemaakt door de loonslaven. Het kan, het mag, en het gebeurt.

En dan krijg je meisjes die ergens in de zwangerschap gaan nadenken over graaien uit potjes, i.p.v. een stevige basis te bouwen op eigen kracht.Vergeet niet dat ze daarin worden bijgestaan door hulpverleners die übersociaal zijn met geld van anderen. Hulpverleners die iedereen verdedigen en de vinger rechtop in de kont houden omdat ze zogenaamd zo kwetsbaar zijn. Echt helemaal waus.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Luister ik zat nog op school toen ik ondekte dat ik zwanger was.

Ik moest kappen met de opleiding omdat het me te hoog gegrepen was.

Sinds ik van school ben gegaan ben ik opzoek naar een baan gegaan.

Heb in die tijd 5 baantjes gehad en werd ik ontslagen omdat ik niet in het team paste, omdat ik in verwachting was (werk was te zwaar voor een zwangere vrouw) of kreeg te weinig loon waardoor ik mijn vervoer niet meer kon betalen en ze niet mee wilde werken om te zoeken naar een oplossing.

Ik zit nu pas 2 maanden in de bijstand.



En me moeder kon geen nee zeggen tegen me zus ( die ook 20 weken in verwachting is), ze vond als ze mij bij haar liet wonen kon me zus dat ook waardoor ik eigenlijk nu de dupe word en ik het huis uit moet aan plaats gebrek.



Verder heb ik geen baantje meer kunnen nemen omdat ik nergens meer werd aangenomen.

Of ik was te oud of ze namen me niet aan omdat ik in verwachting was.

Zelfs voor de krantenwijk of eenvoudige papierprikker werd ik niet aangenomen.



Verder ben ik nog opzoek naar een woonruimte, maar ook hier wordt me alles afgewezen zelfs een kamer omdat ik bijstand krijg.



En voor de mensen die zich ergeren dat ik constant 'mijn' gebruik, mijn excuses hiervoor maar Nederlands schrijven is niet mijn goede kant geweest op school.

Als jullie dat lezen dan moeten jullie dat toch begrijpen en zien dat ik er moeite mee heb.

Niet iedereen is perfect!
Alle reacties Link kopieren
quote:duizendbloemen schreef op 24 november 2014 @ 20:09:

[...]









Nou ja, TO is niet meer gespot in dit topic, dus met een beetje mazzel is dit een gevalletje Noorderlicht, Knäckebröd.



we hadden condoom gebruikt maar deze was geschuurd.

en condooms zijn ook niet altijd betrouwbaar zoals je ziet
Alle reacties Link kopieren
quote:Hajo20124102 schreef op 24 november 2014 @ 19:46:

Sorry quote niet echt handig op een smartphone Is de tel van me moeder omdat ik geen eigen tel heb of computer
Alle reacties Link kopieren
Het leven is 1 lange leerweg dus begin als goed voorbeeld naar je kind mijn te gebruiken in plaats van me.



Hebben jij en je zus geen voorlichting gehad trouwens? Leuk voor je moeder om twee zwangere dochters te hebben die nog niet eens voor zichzelf kunnen zorgen. Wat een drama.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:22:

[...]





we hadden condoom gebruikt maar deze was geschuurd.

en condooms zijn ook niet altijd betrouwbaar zoals je zietEn nooit van de morning after pil gehoord?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lieve meid, wat een ellende allemaal. Maar wat ik niet goed begrijp: moet je van je moeder het huis uit, of vind je zelf dat er geen ruimte genoeg is? Want een klein baby'tje neemt nog niet zoveel ruimte in hoor. En dingen als een commode en een badje kunnen jullie toch delen? Het zal krap worden, en druk in huis, maar het lijkt me beter dan vlak voor je bevalling nog halsoverkop verhuizen. Als je eenmaal bevallen bent, kun je weer uit gaan kijken naar werk en daarna naar eigen woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 24 november 2014 @ 13:37:

Klopt hoor, het gros van de jonge mensen wil gewoon graag iets maken van hun leven. Het is alleen de laatste tijd wel schering en in slag op het forum met dit soort 'wat kan ik nog meer lospeuteren van de maatschappij' topics.



Ik krijg er jeuk van in ieder geval. Vooral niet samenwonen met de vader van je kind. Je zou anders zomaar je gratis geld moeten afstaan!



Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.

We willen samen wonen en ik ben zeker bereid mijn bijstand op te zeggen maar hoe gaan we rond komen van 1200 euro als me vriend voor zich zelf al 1000 euro p/m kwijt is aan vaste lasten en dan heb ik nu de boodschappen niet meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:22:

[...]





we hadden condoom gebruikt maar deze was geschuurd.

en condooms zijn ook niet altijd betrouwbaar zoals je ziet



Ach ja. Geef condooms maar de schuld. Nog nooit gehoord van de morning-afterpil? Die 17 euro uitgeven bij het kruidvat is toch vele malen goedkoper dan wat je jezelf nu aandoet.



En dan bestaat er ook nog zoiets als een overtijdbehandeling. Maar dat zal je allemaal wel enger vinden dan bevallen en de verantwoordelijkheid voor een kind dragen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:29:

[...]





Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.

We willen samen wonen en ik ben zeker bereid mijn bijstand op te zeggen maar hoe gaan we rond komen van 1200 euro als me vriend voor zich zelf al 1000 euro p/m kwijt is aan vaste lasten en dan heb ik nu de boodschappen niet meegeteld.En daar dacht je niet over na toen het condoom scheurde en je geen enkele verdere actie hebt ondernomen om zwangerschap te voorkomen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Met 200 euro moet het wel te doen zijn, al wordt het wel krap. Maar aan de andere kant: je krijgt wel kinderbijslag en als je straks bent bevallen kun je gewoon weer een baantje gaan zoeken. Een lullige krantenwijk (die je wellicht kunt lopen als je vriend nog thuis is) levert zo 150 euro op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 01:37:

Waarom ben je eigenlijk niet in staat om te werken?

Ik neem aan dat je gewoon achter een kassa zou kunnen zitten?



Heb je een beroepsopleiding afgerond?



Ik heb de opleiding helpende niv 2 afgerond maar hier is geen baan in te vinden omdat ze opzoek zijn naar niv 3 en niv 4.

Zelf ben ik 22 jaar en wordt in een gewone supermarkt niet aangenomen omdat ik te oud ben.
dan neem je een poetsbaan
Dan ga je terug naar school en zorg je dat je niveau 3 haalt.

Of je zoekt ergens een schoonmaak baan.
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:41:

[...]





Ik heb de opleiding helpende niv 2 afgerond maar hier is geen baan in te vinden omdat ze opzoek zijn naar niv 3 en niv 4.

Zelf ben ik 22 jaar en wordt in een gewone supermarkt niet aangenomen omdat ik te oud ben.Nou moet je niet net gaan doen alsof je beroepsleven voorbij is omdat je "al" 22 bent. In de schoonmaak en in de productie werken talloze mensen die twee of drie keer zo oud zijn als jij. Ik weet heus wel dat de banen niet voor het opscheppen liggen, maar als je stevig doorzoekt en niet kieskeurig bent is er echt wel wat te vinden. En anders ga je terug naar school inderdaad. Heb je meteen Recht op stufi.
Alle reacties Link kopieren
Voor schoonmaken ben je nooit te oud. En je bent ook nooit te oud om te leren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:29:

[...]





Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.

We willen samen wonen en ik ben zeker bereid mijn bijstand op te zeggen maar hoe gaan we rond komen van 1200 euro als me vriend voor zich zelf al 1000 euro p/m kwijt is aan vaste lasten en dan heb ik nu de boodschappen niet meegeteld.Misschien moeten jullie eens goed op een rijtje zetten wat die vaste lasten dan zijn. Er is vast wel iets waar jullie op kunnen bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 27 november 2014 @ 09:35:

[...]





En daar dacht je niet over na toen het condoom scheurde en je geen enkele verdere actie hebt ondernomen om zwangerschap te voorkomen?



Natuurlijk wel!

ik heb een test gehaald en die zei dat het negatief was.

een week later begon ik me slecht te voelen enz. En ben ik naar de dokter gegaan en daar kwam uit dat ik toch zwanger was.

Ben meteen naar de verloskundige gegaan en bleek ik 7 weken en 4 dagen in verwachting te zijn.

Toen zat ik nog op school en had ik een baantje.

Maar zodra ze kregen te horen op het werk dat ik in verwachting was werd ik ontslagen omdat het werk te zwaar zou zijn voor zwangere vrouwen ( staand werk + inpakwerk). Daarna heb ik nog 4 baantjes gehad, maar ook hier werd ik ontslagen omdat: ik niet geschikt was voor het werk, ik paste niet in het team of ik kreeg maar een loon van 300 euro maar ik was al dik 240 euro per maand kwijt aan reis geld ( kreeg geen reiskosten vergoeding) en dan moest ik nog mijn rekeningen betalen van die 300 euro.

Ik was bereid om samen met hun naar een oplossing te zoeken maar dat wilde hun niet kreeg gewoon te horen: je zorgt maar dat je hier bent anders hoef je niet meet te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:50:

[...]





Natuurlijk wel!

ik heb een test gehaald en die zei dat het negatief was.

een week later begon ik me slecht te voelen enz. En ben ik naar de dokter gegaan en daar kwam uit dat ik toch zwanger was.

Ben meteen naar de verloskundige gegaan en bleek ik 7 weken en 4 dagen in verwachting te zijn.

Toen zat ik nog op school en had ik een baantje.

Maar zodra ze kregen te horen op het werk dat ik in verwachting was werd ik ontslagen omdat het werk te zwaar zou zijn voor zwangere vrouwen ( staand werk + inpakwerk). Daarna heb ik nog 4 baantjes gehad, maar ook hier werd ik ontslagen omdat: ik niet geschikt was voor het werk, ik paste niet in het team of ik kreeg maar een loon van 300 euro maar ik was al dik 240 euro per maand kwijt aan reis geld ( kreeg geen reiskosten vergoeding) en dan moest ik nog mijn rekeningen betalen van die 300 euro.

Ik was bereid om samen met hun naar een oplossing te zoeken maar dat wilde hun niet kreeg gewoon te horen: je zorgt maar dat je hier bent anders hoef je niet meet te komenMaar... je hebt sex, condoom scheurt, dus risico op zwangerschap. Waarom pak je dan niet direct de volgende ochtend voor alle zekerheid gewoon de morning-after pil?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sabrinaernst schreef op 27 november 2014 @ 09:50:

[...]





Natuurlijk wel!

ik heb een test gehaald en die zei dat het negatief was.

een week later begon ik me slecht te voelen enz. En ben ik naar de dokter gegaan en daar kwam uit dat ik toch zwanger was.

Ben meteen naar de verloskundige gegaan en bleek ik 7 weken en 4 dagen in verwachting te zijn.

Toen zat ik nog op school en had ik een baantje.

Maar zodra ze kregen te horen op het werk dat ik in verwachting was werd ik ontslagen omdat het werk te zwaar zou zijn voor zwangere vrouwen ( staand werk + inpakwerk). Daarna heb ik nog 4 baantjes gehad, maar ook hier werd ik ontslagen omdat: ik niet geschikt was voor het werk, ik paste niet in het team of ik kreeg maar een loon van 300 euro maar ik was al dik 240 euro per maand kwijt aan reis geld ( kreeg geen reiskosten vergoeding) en dan moest ik nog mijn rekeningen betalen van die 300 euro.

Ik was bereid om samen met hun naar een oplossing te zoeken maar dat wilde hun niet kreeg gewoon te horen: je zorgt maar dat je hier bent anders hoef je niet meet te komenMorning after pil?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 27 november 2014 @ 09:49:

[...]





Misschien moeten jullie eens goed op een rijtje zetten wat die vaste lasten dan zijn. Er is vast wel iets waar jullie op kunnen bezuinigen.



Hebben we al gedaan.

650 -> huur

350 -> cz, verzekering, g/w/l

150 -> mijn cz

100 -> afbetaling van mijn schoolgeld

200 -> boodschappen p/m (50 per week)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven