Geld & Recht alle pijlers

WOZ waarde bepaling

24-03-2017 16:20 59 berichten
Ik heb zitten googelen maar kan het nergens vinden.



Bestaat er een maximum bedrag/procenten aan de stijging van de WOZ beschikking per jaar?
Alle reacties Link kopieren
nee
En doooooor!
Dus WOZ in 2016 was 400.000 euro mag in 2017 opeens 950.000 euro worden
Alle reacties Link kopieren
flinke waarde stijging van je huis in ieder geval. Ik weet in grote steden dat ze huizen prijzen iig over de kop gaan.





Maar je kunt zelf opzoeken op internet welke huizen ze als referentie hebben genomen.
Ik ga maandag Tribuut wel ff bellen hoe ze op dat bedrag komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja - maar de vraag is dan wel wat die woning ineens in waarde heeft doen verdubbelen. Maar als die woning het dubbele waard is geworden, dan kan dat inderdaad.



Heel waarschijnlijk is het natuurlijk niet.
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:27:

Dus WOZ in 2016 was 400.000 euro mag in 2017 opeens 950.000 euro worden



In theorie: ja



Maar een bezwaar lijkt me dan wel zeer aanbevolen.
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:29:

Ik ga maandag Tribuut wel ff bellen hoe ze op dat bedrag komen.Volgens mij kan je met je digid inloggen en dat digitaal op de site bekijken
quote:studiemiepmiep schreef op 24 maart 2017 @ 16:28:

flinke waarde stijging van je huis in ieder geval. Ik weet in grote steden dat ze huizen prijzen iig over de kop gaan.





Maar je kunt zelf opzoeken op internet welke huizen ze als referentie hebben genomen.

Ik woon in Gelderland niet in Amsterdam.

Waar op internet kan ik vinden welke huizen ze als referentie hebben genomen?
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:31:

[...]



Ik woon in Gelderland niet in Amsterdam.

Waar op internet kan ik vinden welke huizen ze als referentie hebben genomen?Naar de site van tribuut gaan dus..
Alle reacties Link kopieren
https://www.wozwaardeloket.nl/





uhm das niet waar ik lieg, er is iig nog een andere site waar je wel moet inloggen met je digid! (staat dat niet op de aanslag die je hebt gekregen?)
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:27:

Dus WOZ in 2016 was 400.000 euro mag in 2017 opeens 950.000 euro worden Als dat realistisch is wel. Anders kun je bezwaar aantekenen. Als je jarenlang te laag bent ingeschaalt is dat zelfs heel goed mogelijk, ik heb wel gekkere stijgingen gezien.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 24 maart 2017 @ 16:37:

[...]





Als dat realistisch is wel. Anders kun je bezwaar aantekenen. Als je jarenlang te laag bent ingeschaalt is dat zelfs heel goed mogelijk, ik heb wel gekkere stijgingen gezien.Ik ook. Een oudtante van mijn ex woonde in een klein monumentaal huisje op een enorme lap grond, in een dure gemeente. Toen de gemeente wakker werd, werd haar ozb ineens hoger dan haar huur (was wel voor 2006, toen je nog een gebruikersdeel had).
Als de inschaling te laag was kunnen ze dat toch niet met terugwerkende kracht opeisen
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:42:

Als de inschaling te laag was kunnen ze dat toch niet met terugwerkende kracht opeisen Volgens mij niet. Andersom doen ze dat ook niet uit zichzelf. Ik ken mensen die in een nieuwbouwproject van vier huizen wonen. Drie gezinnen hebben met succes bezwaar gemaakt tegen de WOZ-waarde, het vierde heeft nog gewoon het hogere bedrag.
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:42:

Als de inschaling te laag was kunnen ze dat toch niet met terugwerkende kracht opeisen



Nee. Maar wel bijstellen het eerstvolgende jaar naar het volgens hun juiste bedrag.



Maar ik zou gewoon even bellen en dan bezwaar maken.
Net taxatieverslag bekeken.



Ik denk dat we maar gaan verkopen voor die prijs

Van de winst kopen we wel wat anders...
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:57:

Net taxatieverslag bekeken.



Ik denk dat we maar gaan verkopen voor die prijs

Van de winst kopen we wel wat anders...Maar is het echt niet realistisch, of heb je je gewoon nooit gerealiseerd dat je huis/grond zoveel waard is?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Mag ik even inbreken?



Ik zie nu door de link in deze topic, dat ik mijn woz waarde te laag heb doorgegeven met mijn inkomstenbelasting 2016. Een verschil van €14.000,-



Wat voor consequenties heeft dat? Is het nog terug te draaien of ik moet later een bedrag (hoe hoog?) terugbetalen?
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 17:22:

Mag ik even inbreken?



Ik zie nu door de link in deze topic, dat ik mijn woz waarde te laag heb doorgegeven met mijn inkomstenbelasting 2016. Een verschil van €14.000,-



Wat voor consequenties heeft dat? Is het nog terug te draaien of ik moet later een bedrag (hoe hoog?) terugbetalen?Ik zou het veranderen bij de belastingdienst. Je vermogen is daardoor hoger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 16:57:

Net taxatieverslag bekeken.



Ik denk dat we maar gaan verkopen voor die prijs

Van de winst kopen we wel wat anders...

Heb je geen bijlage aan hoe ze aan die waarde zijn gekomen?

Hier zit er, om de zoveel tijd, een verslag bij met referentiepanden en de prijzen daarvan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:handigmetgeld schreef op 24 maart 2017 @ 16:59:

[...]





Maar is het echt niet realistisch, of heb je je gewoon nooit gerealiseerd dat je huis/grond zoveel waard is?Toen wij het kochten was het nog guldentijd en cosmetisch 25 jaar terug in de tijd. Nu europrijs en huis geheel verbouwd . We wisten dat de WOZ lager was dan huis/grond waard was.Maar 950.000 euro is te hoog ons inziens. Maar wel mooi als je verkopen gaat Maar niets leuks in de buurt op Funda gezien zonet
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 17:28:

[...]





Ik zou het veranderen bij de belastingdienst. Je vermogen is daardoor hoger.Dus zou ik minder terug moeten krijgen?
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 17:33:

[...]



Heb je geen bijlage aan hoe ze aan die waarde zijn gekomen?

Hier zit er, om de zoveel tijd, een verslag bij met referentiepanden en de prijzen daarvan.Geen referentiepanden gewoon hoe ze getaxeerd hebben op de m2.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 17:36:

[...]





Toen wij het kochten was het nog guldentijd en cosmetisch 25 jaar terug in de tijd. Nu europrijs en huis geheel verbouwd . We wisten dat de WOZ lager was dan huis/grond waard was.Maar 950.000 euro is te hoog ons inziens. Maar wel mooi als je verkopen gaat Maar niets leuks in de buurt op Funda gezien zonet In Gelderland zou je voor die prijs bijna een kasteel moeten bezitten. Neem aan dat het geen "gewoon" huis is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven