Geld & Recht alle pijlers

WOZ waarde bepaling

24-03-2017 16:20 59 berichten
Ik heb zitten googelen maar kan het nergens vinden.



Bestaat er een maximum bedrag/procenten aan de stijging van de WOZ beschikking per jaar?
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 17:38:

[...]



Dus zou ik minder terug moeten krijgen?ja
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 17:38:

[...]



In Gelderland zou je voor die prijs bijna een kasteel moeten bezitten. Neem aan dat het geen "gewoon" huis is?Niet overdrijven he , in Gelderland ook genoeg vrijstaande huizen van over een miljoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 17:40:

[...]



Niet overdrijven he , in Gelderland ook genoeg vrijstaande huizen van over een miljoen.

Heb je dan zoveel oppervlakte? Ik vind de stijging namelijk echt heel hoog.

Hier een stijging van 30.000 op een oppervlakte van 200 m² en achtertuin van rond de 80m².

2 struikelen naar het centrum, goede locatie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 17:38:

[...]



Dus zou ik minder terug moeten krijgen?Voor je belastingaangifte moet je de woz van vorig jaar hebben, kan het zijn dat je gekeken hebt naar de woz van dit jaar?
quote:_Inkie_ schreef op 24 maart 2017 @ 17:51:

[...]



Voor je belastingaangifte moet je de woz van vorig jaar hebben, kan het zijn dat je gekeken hebt naar de woz van dit jaar?Ja, dat heb ik dus fout gedaan..
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 17:22:

Mag ik even inbreken?



Ik zie nu door de link in deze topic, dat ik mijn woz waarde te laag heb doorgegeven met mijn inkomstenbelasting 2016. Een verschil van €14.000,-



Wat voor consequenties heeft dat? Is het nog terug te draaien of ik moet later een bedrag (hoe hoog?) terugbetalen?mosterd
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 18:01:

[...]



Ja, dat heb ik dus fout gedaan..Maar zeg je dan dat die van vorig jaar hoger was dan die van onlangs? Dat kan eigenlijk niet.
quote:gizzmo-returns schreef op 24 maart 2017 @ 18:10:

[...]





Maar zeg je dan dat die van vorig jaar hoger was dan die van onlangs? Dat kan eigenlijk niet.

Nee, ik heb dus van jaar ervoor genomen. En dat was €14.000 lager.

Ik hoop dat ik het nog kan herstellen.
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 18:30:

[...]



Nee, ik heb dus van jaar ervoor genomen. En dat was €14.000 lager.

Ik hoop dat ik het nog kan herstellen.

Ja van 2015 is goed.



Dit zegt de belastingdienst: Peildatum

Op uw WOZ-beschikking staat altijd als peildatum 1 januari van het vorige jaar. Als u bijvoorbeeld aangifte doet over 2016, gebruikt u de WOZ-beschikking 2016, met als peildatum 1 januari 2015
quote:_Inkie_ schreef op 24 maart 2017 @ 18:34:

[...]



Ja van 2015 is goed.



Dit zegt de belastingdienst: Peildatum

Op uw WOZ-beschikking staat altijd als peildatum 1 januari van het vorige jaar. Als u bijvoorbeeld aangifte doet over 2016, gebruikt u de WOZ-beschikking 2016, met als peildatum 1 januari 2015

O gelukkig!!!

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Die WOZ-waarde wordt in principe ook automatisch ingevuld.
Alle reacties Link kopieren
Met de gekte op de woningmarkt zullen volgens jaar een hoop mensen onaangenaam verrast worden denk/vrees ik als ze de WOZ waarde krijgen. Leuk als je buren hun huis voor een flink bedrag hebben kunnen verkopen, maar de WOZ waardes in de buurt stijgen daardoor ook flink zonder dat je er zelf iets aan over houdt.
quote:_Inkie_ schreef op 24 maart 2017 @ 18:34:

[...]



Ja van 2015 is goed.



Dit zegt de belastingdienst: Peildatum

Op uw WOZ-beschikking staat altijd als peildatum 1 januari van het vorige jaar. Als u bijvoorbeeld aangifte doet over 2016, gebruikt u de WOZ-beschikking 2016, met als peildatum 1 januari 2015Deze WOZ beschikking kreeg ik gisteren staat peildatum 1-1-2017 maar die gebruik je dan toch voor de belastingaangifte van 2017 niet die WOZ beschikking van vorig jaar 2016????? Die heeft mijn boekhouder dit jaar doorgegeven voor 2016
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt dan dus niet.

Áls het zo is, want ik mag hopen dat boekhouder dit weet én het is dus een van de gegevens die al door de BD wordt ingevuld.
quote:Lariba schreef op 25 maart 2017 @ 13:08:

Dat klopt dan dus niet.

Áls het zo is, want ik mag hopen dat boekhouder dit weet én het is dus een van de gegevens die al door de BD wordt ingevuld.Dus volgende aangifte hebben we nog de lagere WOZ
quote:viva1966 schreef op 24 maart 2017 @ 22:54:

Met de gekte op de woningmarkt zullen volgens jaar een hoop mensen onaangenaam verrast worden denk/vrees ik als ze de WOZ waarde krijgen. Leuk als je buren hun huis voor een flink bedrag hebben kunnen verkopen, maar de WOZ waardes in de buurt stijgen daardoor ook flink zonder dat je er zelf iets aan over houdt.

Of je moet ze tegen die te hoge prijs verkopen

Anders kost het je alleen geld ja
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 25 maart 2017 @ 13:25:

[...]



Of je moet ze tegen die te hoge prijs verkopen

Anders kost het je alleen geld ja Het kost al geld als je woz waarde hoger is. De gemeentelijke belastingen gebruiken die waarde om de bedragen te bepalen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Habbekratz schreef op 25 maart 2017 @ 13:24:

[...]



Dus volgende aangifte hebben we nog de lagere WOZ dat denk ik niet. Bij de volgende aangifte over 2017 gebruik je degene die je een paar weken geleden hebt gekregen.
quote:gizzmo-returns schreef op 25 maart 2017 @ 13:45:

[...]





dat denk ik niet. Bij de volgende aangifte over 2017 gebruik je degene die je een paar weken geleden hebt gekregen.Paar mails terug zei men dus van niet. Verbaasde me al.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 maart 2017 @ 17:40:

[...]



Niet overdrijven he , in Gelderland ook genoeg vrijstaande huizen van over een miljoen.Ik heb net even zitten funda-en en je hebt in Gelderland zelfs gewoon appartementen voor die prijs.
quote:Mevrouw75 schreef op 25 maart 2017 @ 15:47:

[...]





Ik heb net even zitten funda-en en je hebt in Gelderland zelfs gewoon appartementen voor die prijs.

Weet je wel hoeveel BNers hier een tweede huis hebben

Gelderland is zeer geliefd
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 17:38:

[...]



In Gelderland zou je voor die prijs bijna een kasteel moeten bezitten. Neem aan dat het geen "gewoon" huis is?

In Gelderland heb je een landhuis voor 4,7 miljoen maar nog lang geen kasteel



http://www.funda.nl/koop/ ... 41-zutphensestraatweg-70/
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar gekocht voor erg lage prijs. Zelf een verbouwing gedaan. Kreeg ik daarna een brief van de gemeente met allemaal vragen erin: voor hoeveel we het gekocht hadden en van wie, wat de omstandigheden waren, of we verbouwd hadden.

Mooi niet ingevuld, ze vragen maar op bij het kadaster en daar doen ze het maar mee.

Na een paar herinneringsbrieven heb ik er niks meer van gehoord. Deed me ook aan het denken of je nou verplicht was om al die info te geven; volgens mij dus niet.

Iemand anders dit ook meegemaakt? Wij wonen in een grote stad in de randstad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 25 maart 2017 @ 15:50:

[...]



Weet je wel hoeveel BNers hier een tweede huis hebben

Gelderland is zeer geliefd Nou, dan snap ik meteen die hoge woz-waarde!
quote:Gamechanger schreef op 25 maart 2017 @ 16:04:

Wij hebben vorig jaar gekocht voor erg lage prijs. Zelf een verbouwing gedaan. Kreeg ik daarna een brief van de gemeente met allemaal vragen erin: voor hoeveel we het gekocht hadden en van wie, wat de omstandigheden waren, of we verbouwd hadden.

Mooi niet ingevuld, ze vragen maar op bij het kadaster en daar doen ze het maar mee.

Na een paar herinneringsbrieven heb ik er niks meer van gehoord. Deed me ook aan het denken of je nou verplicht was om al die info te geven; volgens mij dus niet.

Iemand anders dit ook meegemaakt? Wij wonen in een grote stad in de randstad.Dit kan nog wel een staartje krijgen. Je bent zeker wel verplicht hieraan mee te werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven