Geld & Recht alle pijlers

WW & een paar dagen weg

14-11-2014 22:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zijn contract is niet verlengd. Hij moet nog twee weken werken en dan gaat de WW in. Hij is vanaf dag één dat ie wist dat ie weg moet als een gek aan het solliciteren. Nu wilde ik hem verassen met een paar (budget) dagen weg. Omdat we best avontuurlijk zijn rade mijn nicht een bepaald reisbureau aan. Je gaat dan 3/4 dagen weg naar een onbekende bestemming, die weet je pas op Schiphol. Ik weet inmiddels dat je vakanties moet doorgeven aan het UWV, maar ik kom maar niet achter een paar dingen. Moet je opgeven naar welk land je gaat? (dan gaat dit dus niet door). Hoelang van te voren moet je doorgeven dat je weg gaat? Gaat dit makkelijk? Als de dagen dat we weg zijn in het weekend vallen, moet je ze dan opgeven? Ik wil het nog niet met hem overleggen omdat het zoveel mogelijk een verassing moet blijven (natuurlijk vertel ik het wel optijd ivm eventuele gesprekken enz).



Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Je kan tot een dag tevoren doorgeven dat je op vakantie gaat via internet. Je hoeft niet op te geve waar je naar toe gaat, het is er alleen voor zodat je in die periode geen sollicitaties hoeft te versturen en geen afspraken krijgt met het uwv. Alvast een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ah dit wordt een top verassing. Weetje toevallig ook of vakantiedagen eraf gaan in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Nee, weekenddagen tellen niet mee, je rekent alleen de werkdagen. Als je bijv van vrijdag tm maandag gaat zou ik niet eens vakantie doorgeven. Dan heeft hij op de andere dagen nog genoeg tijd voor zijn sollicitatieplicht en eventuele afspraken met uwv
Alle reacties Link kopieren
Oke! Nogmaals bedankt. Ik ben alleen bang dat als we die 'vertrekvrijdag' niet opgeven als vakantie, er op Schiphol een soort seintje gaat naar de centrale overheidscomputer, en dat zijn WW dan wordt gekort Ik hoor zoveel negatiefs over het UWV dat ik echt bang ben voor dat soort dingen. Maar jij denkt dat dat gewoon kan?
Als het slechts 'n paar dagen is hoef je niets door te geven, zeker niet in de eerste 3 maanden ww, want je wordt pas na 3 maanden uitgenodigd bij het uwv langs te komen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja hoor, maar als je het helemaal correct wilt doen dan geef je het netjes door. Dan komt het zeker goed.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem echt wilt verassen zou ik het niet door geven.
Alle reacties Link kopieren
Om vakantie door te geven moet je inloggen met digi-d. Als je dat onder iemand anders zijn naam doet dan pleeg je officieel fraude. Dat zou ik dus sowieso niet doen.
Moet je niet eerst, óók in de ww, vakantiedagen opbouwen voor je ze kunt opnemen?
Oh, en je kunt ook beter de naam van die geweldige site uit je OP halen, anders lijkt het wel erg op spam.....
Het gaat maar om 'n paar dagen waaronder nog 'n weekend ook. Het moet al heel gek lopen willen ze je in de eerste maanden lastig gaan vallen en een of andere afspraak voor je regelen. Geen slapende honden wakker maken dus!
Alle reacties Link kopieren
Officieel moet je het doorgeven, maar als het in een weekend is kost het hem geen dagen. Het kan gewoon op via internet, dus dat kan je friend ook nog vlak voor vertrek doen. Je hoeft niet eerst dagen op te bouwen, je krijgt er gewoon 20 aan het begin van het jaar (en evenredig minder naarmate je later in het jaar werkloos wordt). Mocht je een baan vinden dan hoef je de teveel gebruikte dagen ook niet 'terug te betalen' of zo, dus dat maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 00:01:

Geen slapende honden wakker maken dus!Wat nou, slapende honden? Hij heeft recht op vakantie, dan kan hij dat toch gewoon doorgeven? Bij het recht op ww horen nu eenmaal plichten, waaronder het doorgeven van je vakantie. En vanaf januari krijgt hij weer 20 nieuwe dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt. Die site zette ik in mijn OP zodat jullie een idee ik kregen waar het om ging, als het belangrijk zou zijn geweest naar welk land we gingen (wat je dan dus niet weet). Ik heb mijn vriend zijn inlogcode's niet, en daarom, als je het bijvoorbeeld twee weken van te voren zou moeten doorgeven, was dat een was de verassing eraf. Ik ga morgen boeken :-) Trusten!
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de fouten, ben mobiel.
Alle reacties Link kopieren
En verkijk je niet te veel op die verrassingstrips, je moet altijd afwachten waar en in welk hotel je terecht komt. Je kunt niet kijken waar het de komende dagen een beetje droog weer is, en voordat je het weet zit je in een shabby buitenwijk van Noord-italie, waar erg slecht weer is voorspeld. Je hebt geen idee wat je daar kunt gaan doen want je kon niets van te voren opzoeken omdat je niet wist waar je heen ging.



Maar goed, als dat voor jou onder 'avontuurlijk' past: veel plezier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:prik schreef op 15 november 2014 @ 00:54:

[...]



Wat nou, slapende honden? Hij heeft recht op vakantie, dan kan hij dat toch gewoon doorgeven? Bij het recht op ww horen nu eenmaal plichten, waaronder het doorgeven van je vakantie. En vanaf januari krijgt hij weer 20 nieuwe dagen.Het is toch zonde dat hij van die spaarzame dagen er al 'n paar opoffert voor 'n lang weekend als dat nog niet nodig is? Je kunt ze beter inzetten als je langere tijd op reis gaat in de periode dat ze je wel kunnen lastig vallen.
quote:himalaya schreef op 15 november 2014 @ 07:42:

En verkijk je niet te veel op die verrassingstrips, je moet altijd afwachten waar en in welk hotel je terecht komt. Je kunt niet kijken waar het de komende dagen een beetje droog weer is, en voordat je het weet zit je in een shabby buitenwijk van Noord-italie, waar erg slecht weer is voorspeld. Je hebt geen idee wat je daar kunt gaan doen want je kon niets van te voren opzoeken omdat je niet wist waar je heen ging.



Maar goed, als dat voor jou onder 'avontuurlijk' past: veel plezier!Dat idee zou ik ook hebben idd. Doe mij maar iets wat ik zelf kan uitzoeken, zowel wat weer betreft als omgeving. Het is waarschijnlijk niet voor niets spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 14 november 2014 @ 23:40:

Als je hem echt wilt verassen zou ik het niet door geven. Als ze hem echt gaat verassen dan stopt zijn uitkering vanzelf.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Arme man. Zijn baan kwijt en dan wordt hij nog verast ook.
Enkeltje actieve vulkaan voor de verassing?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: doe je best om een baan te vinden en laat je niet gek maken.



Het is echt niet zo dat het UWV actief aan het jagen is op mensen die een paar dagen weg zijn. Wat zou dat voor nut hebben? Het wordt anders als je vriend, door zijn vakantie, niet meer solliciteert of beschikbaar is voor de arbeidsmarkt. Dat is hier toch niet het geval? Ga er een paar dagen tussenuit en wanneer hij weer terug is, gaat hij er weer vol tegen aan.



Bovendien: bij het UWV is zoveel bezuinigd dat er helemaal geen mankracht is om dit soort details te monitoren. Het zou ook een vreemde prioriteit zijn.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven