Geld & Recht alle pijlers

Zorgtoeslag

27-04-2017 21:56 36 berichten
Ik was net de voorwaarden voor het verkrijgen van zorgtoeslag aan het bekijken, en toen viel me dit op:



Om zorgtoeslag te krijgen in 2017 moet u:

Vanaf 2017 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan € 27.857 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van € 35.116;



Nu woonde ik tot februari bij mijn ouders, en pas sinds maart op mezelf. Ik heb echter zo lang als ik me kan herinneren het maximale bedrag aan zorgtoeslag ontvangen. Ik studeerde namelijk en werkte er nooit naast. Alleen begrijp ik nu niet hoe ik het al die jaren heb gekregen?



Ik neem aan dat ik dus gerekend werd onder 'meerpersoonshuishoudens,' maar mijn ouders werken allebei fulltime en verdienen samen echt wel meer dan 35.116 per jaar. Ik zou er dus geen recht op hebben gehad volgens de voorwaarden. Maar de belastingdienst heeft het ook nooit teruggevraagd. Ik zat net met mijn vader aan de telefoon en die begrijpt het ook niet.



Weet iemand hoe dit kan?



Bij voorbaat dank,



Kluun
Waten jouw ouders je toeslagpartner? Nee? Problem solved.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geldt dat alleen bij toeslagpartners. Jij wordt dus gezien als een alleenstaande.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 27 april 2017 @ 22:01:

Waten jouw ouders je toeslagpartner? Nee? Problem solved.



Dit. En google was waarschijnlijk net zo snel als hier je vraag stellen ;)



https://blog.geld.nl/zorg ... -aanvragen-studenten.aspx
Niks aan de hand, je had gewoon recht op zt.