Geld & Recht alle pijlers

Zouden jullie hier melding van maken?

03-12-2016 20:50 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of ik goed zit, maar had geen idee waar het eigenlijk het beste past, vond recht wel logisch.



Ik zie regelmatig mijn buurmeisje van net 15 rond rijden op een scooter en dan niet even een blokje om het huis, maar echt de openbare weg op.



Ik vind dit onverantwoord, ze rijdt dus zonder rijbewijs en is dus ook niet verzekerd. Ik heb daar al eens een opmerking overgemaakt naar haar ouders, maar die vinden het geen probleem en vinden dat ik me niet druk moet maken.



Nu vind ik eigenlijk dat ik de politie in moet schakelen, zou ik ook doen alleen volwassene met een auto de weg op zo gaan als hij geen rijbewijs heeft, maar aan de andere kant vind ik het misschien ook wel een beetje overdreven.



Wat zouden jullie doen?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook niets mee doen. De consequenties zijn voor haar en haar ouders, toch?
Alle reacties Link kopieren
Laat ze lekker zelf beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, langs de ene kant, als haar ouders er geen probleem mee hebben zou ik me er verder niet mee bemoeien. Hun dochter, hun scooter, hun verantwoordelijkheid. Ik zou er al meer een probleem van maken als ze heel slecht rijd en hierdoor anderen in gevaar brengt. Maar dan is het eerder de kwestie dat ze roekeloos rijd, dan dat ze te jong is. Politie vind ik precies al direct ver gaan... zo is een burenruzie snel in gang gezet. Als ze echt een gevaar op de baan is, kan je het nog eens intern aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het waarschijnlijk niet doen om een burenruzie te voorkomen maar ik vind dat dit soort dingen wel degelijk aangegeven mogen worden. Als buurmeisje een kind aanrijdt, is ze niet verzekerd en ik vermoed dat ouders ook geen zin hebben om hun hele leven te gaan betalen als het slachtoffer invalide raakt, als er al iets bij hen valt te halen.
Goed contact (of geen burenruzie) is mij meer waard dan een puber die een jaar te vroeg op een scooter zit.

Moet ze helemaal zelf weten en de consequenties als ze toch gepakt wordt is voor haarzelf en haar ouders.
Ik zou er niets aan doen maar het zou wel mijn kijk op de buren veranderen, en ook de band zou veranderen. Als je 15 bent heb je nog geen idee van de problemen die je krijgt als er een ongeluk gebeurd, je weet dan nog niet dat er echt ongelukken gebeuren ook als je goed uitkijkt. Van het buurmeisje begrijp ik het wel maar van de ouders niet.
Umm... Zou mezelf echt een vervelend mens vinden als ik hiervoor de politie zou lastigvallen.
Alle reacties Link kopieren
Oké niet melden dus, gaat mij er inderdaad om, wat als ze een aanrijding veroorzaakt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ja als ze een aanrijding veroorzaakt dan is het hun probleem, als ze met jou een ongeluk krijgt dan zal je eigen verzekering waarschijnlijk voorschieten en de kosten weer op hun verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de politie hier dus wel voor bellen al is het maar voor overleg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nee hoor, als ik voor elke puber die iets illegaals doet de politie zou moeten gaan bellen....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je zorgen gedeeld met haar en haar ouders en ik zou het hier bij laten als ik jou was.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook bellen. Zou ik ook doen als iemand zonder rijbewijs, zonder verzekering of met teveel alcohol in een auto stapt.
Alle reacties Link kopieren
Onze buurjongen reed dik een jaar rond in de auto toen we er achter kwamen dat hij nog geen rijbewijs had. Daarvoor heb ik de politie gebeld.



ik dacht: 'als hij een kind doodrijdt vergeef ik het mezelf nooit', dus actie ondernomen.

Zou ik in dit geval dus ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de politie bellen, wel anoniem. Als dat kind een aanrijding veroorzaakt zijn de rapen gaar. Het slachtoffer moet dan heel hard zijn best doen om geld te krijgen/de schade vergoed. We hebben niet voor niks wetten en regels met elkaar afgesproken.

Buren hoeven natuurlijk niet te weten dat jij de politie getipt hebt. De politie zal zelf wel beslissen of het belangrijk genoeg is of niet. Daar hoef ik mijn hoofd niet over te breken.
Alleen als ze gevaarlijk rijdt. Ik vind dit eigenlijk getut.
quote:Het-groepje schreef op 03 december 2016 @ 22:02:

Alleen als ze gevaarlijk rijdt. Ik vind dit eigenlijk getut.Echt? Het is vrij vervelend als je wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is.
[quote]SallySpectra schreef op 03 december 2016 @ 22:15:

[...]



Echt? Het is vrij vervelend als je wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is.[/quote



De ouders weten het. De rest is in mijn ogen meer bedoeld om 'kijk mij eens heel anderrrrrs te zijn en netjes' uit te stralen dan zorg om anderen.

Wat gaat de politie doen? Hier zien ze me al aankomen.

Maar: Jullie feestje verder.
Niet mee bemoeien.
Zou wel weer de vreemde eend zijn hoor... Maar ehm, kun je het jezelf vergeven als er iets met haar of een ander gebeurd? En kun je jezelf dan nog recht in de spiegel aankijken?
De ellende met dit soort dingen is dat je weg kan kijken maar dat je ook weet dat jij je verantwoordelijker voelt als ze volgende week iemand aanrijdt of zichzelf dood rijdt. Haar ouders schepen jouw op met de verantwoordelijkheid voor hun dochter en dat is ook zielig voor die dochter die 15 jaar is en niet beter weet. Ik zou het dus aangeven, voor mijn gemoedsrust maar ergens ook uit zorg voor die dochter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het zeker melden! Ze doet toch iets wat niet mag? Als je buurmeisje in de auto zal stappen, zal je het dan ook niet melden? Ik zal de buurtagent bellen of politie zonder spoed.
Hangt er van af hoe gevaarlijk ze rijdt. Brengt ze zichzelf in gevaar en andere? Dan zou ik wel de politie bellen. Anders was ik ook een topic begonnen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven