Dringend hulp gevraagd voor vriendin

13-11-2014 12:53 221 berichten
Door trieste omstandigheden is mijn vriendin met haar 2 kinderen op een camping terecht gekomen in Limburg niet te ver van Roermond. Voor hun veiligheid ben ik de enigste waar ze contact mee heeft. Ze heeft deze maand de huur en de borg moeten betalen van het chalet en heeft echt geen snee brood meer in huis tot maandag, de kinderen hebben echt honger en het gaat me door merg en been. Heb de parochie al gebeld maar de pastoor is er pas vanavond weer. Ik heb deze maand al een aantal mensen geholpen en heb de middelen niet om haar nu te helpen, oa door de afstand en een lege rekening.



Wie o wie kan ze wat eten gaan brengen tot maandag??
Alle reacties Link kopieren
Misschien voor de veiligheid niet handig om te vermelden in welke plaats ze zit. Zoveel campings zullen daar niet in de buurt zijn, denk ik.
Ze heeft geen familie en verdere vrienden waar jij wat op kunt halen?

En idd niet handig om de plaats te vermelden.
ik heb geen vervoer, woon op 1 1/2 uur rijden van haar vandaan...
Alle reacties Link kopieren
Dit gezin heeft dringend professionele hulp nodig!! Kinderen die geen fatsoenlijke huisvesting hebben en zelfs hónger lijden; het AMK is voor minder gebeld. Schakel zo snel mogelijk hulp in, via de GGD of het Leger des Heils. Als haar veiligheid in gevaar is, kan ze wellicht terecht in een Blijf van mijn lijf-huis. Aan 'iemand die ze iets te eten brengt' zullen ze op lange termijn veel te weinig hebben.
het gaat niet om de lange termijn, er loopt al van alles.....het gaat om eten tot maandag....
Ik ben het eens met het stuk 'schakel hulp in'. Echter, ik weet ook dat veel instanties pas morgen of maandag in actie komen.



Als er iemand in die richting rijdt, kan diegene bij mij een tas eten halen. En ik zal ook nog even kijken of ik wat Sint-snoep erbij kan doen, en iets van een schoencadeautje voor aanstaand weekeinde. Ik woon in Utrecht, PB maar indien nodig.



Hoe oud zijn de kinderen?
4 en 12...o, ja...ook dat nog...de intocht...

amk? het is een geweldige moeder die nu even zo zit door de omstandigheden! Ze is altijd super lief en geduldig naar de kinderen en ze komen normaal gesproken niks te kort! Ik heb echt heel erg veel respect voor haar in deze situatie, ik zou van minder al overspannen raken. Zelf staat ze altijd voor iedereen klaar ondanks al haar eigen narigheid.....
beiden gaan dus naar school



ik neem toch aan dat als moeder haar trots opzij zet en het op school vertelt, dat de juffen hun eigen lunch direct afstaan en het kleingeld uit hun portemonnee schudden?

moeders van school, buren op een camping, ze zullen echt wel helpen



al ze maar weten wat er aan de hand is, en dat is aan moeder om dat te vertellen



je zegt dat ze een geweldige moeder is, maar daar hoort mi ook bij dat ze hulp vraagt in haar omgeving. trots opzij dus!
Goed om te lezen dat de hulp al op gang is!



TO: mijn aanbod staat. Mocht er iemand in die richting gaan kunnen ze hier een tas halen. Misschien ook nog een optie om zo'n stationskluis te gebruiken, dat is misschien veiliger...



Even kijken: welke student-met-week-OV gaat er vandaag van of via Utrecht richting Roermond en wil even een tas ophalen en weer afgeven? Of een forens die voor het goede doel een stukje om wil rijden?
Alle reacties Link kopieren
Nou jeetje, dit vind ik wel ernstig hoor... helemaal geen eten in huis.

Twee jonge kinderen jeetje...



Ik wil wel helpen maar hoe weet ik nou of dit echt is?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Kan ze bv niet naar de winkel gaan en bv iets achter laten als borg en wat eten meenemen?

Is maar een idee hoor.

Als ik ooit in zo een situatie zit, zou ik dat echt doen maarja ik ken eigenlijk ook alle winkeliers.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 13 november 2014 @ 13:30:

Kan ze bv niet naar de winkel gaan en bv iets achter laten als borg en wat eten meenemen?

Is maar een idee hoor.

Als ik ooit in zo een situatie zit, zou ik dat echt doen maarja ik ken eigenlijk ook alle winkeliers.

Ik kan mij niet voorstellen dat een AH of C1000 dat doet..

Tenzij je wellicht in een klein dorp woont met een buurtsuper waar iedereen iedereen kent maar dat lijkt mij in dit geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Lief initiatief van je, maar even concreet: hoe kunnen we helpen? Als ze op een geheime locatie zit, kunnen we er niet zomaar langs, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 13 november 2014 @ 13:34:

[...]



Ik kan mij niet voorstellen dat een AH of C1000 dat doet..

Tenzij je wellicht in een klein dorp woont met een buurtsuper waar iedereen iedereen kent maar dat lijkt mij in dit geval niet.



Ik woon juist in de hoofdstad, maar idd grote keten zouden het niet doen.

Kleine winkeltjes, turkse, marokaanse, slagers, bakkers?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Of hebben ze dat ook niet? Geen idee eigenlijk
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Die gaan echt niet een wildvreemde voedsel op de pof meegeven. Even realistisch blijven hoor.
quote:Jane-Ice schreef op 13 november 2014 @ 13:44:

[...]





Ik woon juist in de hoofdstad, maar idd grote keten zouden het niet doen.

Kleine winkeltjes, turkse, marokaanse, slagers, bakkers?

In de buurt van een camping waar die vriendin door omstandigheden terecht is gekomen?

Nah lijkt mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Iets met een zak chips en Sinterklaas.



:p
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 13-11-2014 14:00
Reden: herkenbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben nooit op een camping geweest, dus het was maar een idee. Slecht idee blijkbaar
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 13 november 2014 @ 13:02:

Dit gezin heeft dringend professionele hulp nodig!! Kinderen die geen fatsoenlijke huisvesting hebben en zelfs hónger lijden; het AMK is voor minder gebeld. Schakel zo snel mogelijk hulp in, via de GGD of het Leger des Heils. Als haar veiligheid in gevaar is, kan ze wellicht terecht in een Blijf van mijn lijf-huis. Aan 'iemand die ze iets te eten brengt' zullen ze op lange termijn veel te weinig hebben.





Geheel mee eens. Soms denk ik dat het beter is om niet eerst zelf hulp te zoeken in zo n ernstige situatie.

Maar dat gaat soms niet. Nu zie je jammer genoeg ben je dure huur en borg kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 november 2014 @ 13:46:

Die gaan echt niet een wildvreemde voedsel op de pof meegeven. Even realistisch blijven hoor.



Maar hoe vaak word hier een "wildvreemde" geholpen?

Ik snap je punt wel hoor.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 13 november 2014 @ 13:49:

Ben nooit op een camping geweest, dus het was maar een idee. Slecht idee blijkbaar

Nee joh heel erg lief dat je meedenkt.

quote:Jane-Ice schreef op 13 november 2014 @ 13:51:

[...]





Maar hoe vaak word hier een "wildvreemde" geholpen?

Ik snap je punt wel hoor.Een forum is nog wel even wat anders dan een winkel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel jammer dat lamama niet reageerd. Of niet snel...

Want ik wil wel helpen maar moet nu helaas weg.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven