Dringend hulp gevraagd voor vriendin

13-11-2014 12:53 221 berichten
Door trieste omstandigheden is mijn vriendin met haar 2 kinderen op een camping terecht gekomen in Limburg niet te ver van Roermond. Voor hun veiligheid ben ik de enigste waar ze contact mee heeft. Ze heeft deze maand de huur en de borg moeten betalen van het chalet en heeft echt geen snee brood meer in huis tot maandag, de kinderen hebben echt honger en het gaat me door merg en been. Heb de parochie al gebeld maar de pastoor is er pas vanavond weer. Ik heb deze maand al een aantal mensen geholpen en heb de middelen niet om haar nu te helpen, oa door de afstand en een lege rekening.



Wie o wie kan ze wat eten gaan brengen tot maandag??
Alle reacties Link kopieren
quote:lamamma1966 schreef op 13 november 2014 @ 13:04:

het gaat niet om de lange termijn, er loopt al van alles.....het gaat om eten tot maandag....Er loopt dus niet genoeg, want er is groot gebrek aan elementaire basisbehoeften; trek dan nogmaals aan de bel bij die instanties!!
apestaartje



Wat lief!!!!! Zal het doorgeven maar ben bang dat ze geen geld heeft nu voor ov....
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 13 november 2014 @ 13:54:

Vind het wel jammer dat lamama niet reageerd. Of niet snel...

Want ik wil wel helpen maar moet nu helaas weg.Same here. Ik haal mijn bericht zo weg ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Te snel.

Excuses.

Wil je mijn quote weghalen aub? Doe ik dat ook bij het origineel.

Als je wat weet of wilt weten pb me maar!
Lieve mensen, ik ben ondertussen ook druk bezig met kerken en leger des heils....sorry dat ik niet alla minuut reageer
en ik vind het ook nog verschil uitmaken of een forummer hulp voor zichzelf, of voor een andere vreemde vraagt



vorig jaar, rond december was hier een topic van een forummer die zich zorgen maakte over het hondje van een bejaard stel uit de buurt, het beestje zou geen ten meer hebben en de forummer vroeg hulp.



per mail een aantal keer contact over gehad en je raadt het al: toen ik aangaf alleen te willen helpen als ik het zelf kon brengen en geen geld wilde overmaken, nooit meer iets gehoord............

voelde me knap bedonderd, het was voor mij anderhalf uur enkele reis, ik had al wat inkopen ervoor gedaan en had die oude mensjes graag geholpen, maar hoogstwaarschijnlijk bestonden ze niet
Alle reacties Link kopieren
quote:lamamma1966 schreef op 13 november 2014 @ 13:15:

4 en 12...o, ja...ook dat nog...de intocht...

amk? het is een geweldige moeder die nu even zo zit door de omstandigheden! Ze is altijd super lief en geduldig naar de kinderen en ze komen normaal gesproken niks te kort! Ik heb echt heel erg veel respect voor haar in deze situatie, ik zou van minder al overspannen raken. Zelf staat ze altijd voor iedereen klaar ondanks al haar eigen narigheid.....Ik verzin dat niet; het eten geven aan je kinderen iets gewoon iets wat je als moeder móet kunnen garanderen, hoe geweldig je verder ook bent.
echt, wat eten tot maandag is echt genoeg......en nogmaals; dit is een eenmalige situatie...
ik heb geen tijd nu om steeds te reageren, sorry....en al helemaal niet om te verdedigen en/of uit te leggen, heb net al een preek gehad van mijn vriend.....er zitten nu 2 kinderen zonder eten door de omstandigheden en daar richt ik me even op....mensen die wat eten kunnen brengen tot maandag, stuur me even een pb aub. Staartje, ik pm je even..
Alle reacties Link kopieren
En waarom krijg je een preek van je vriend? Heeft hij geen brood of blikje soep over?



Ik vind het allemaal wat vaag. Ze zit in een chalet, kinderen moeten naar school (hoe gaat dat dan, hoe komen ze daar dan zonder auto of ander vervoermiddel?), ze heeft alleen contact met jou uit veiligheidsoverwegingen (maar jij geeft wel zo het adres aan wildvreemden als deze eten langs kunnen brengen) en vanaf maandag is alles geregeld, maar tot die tijd heeft ze nog geen twee euro om brood te kopen.
maandag komen er weer toeslagen vermoed ik
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 13 november 2014 @ 14:30:

maandag komen er weer toeslagen vermoed ik

Dat denk ik niet. Als ze bij haar toeslagen kan heeft ze een bankrekening. Dan kan TO ook een tientje overmaken, waar ze dan lokaal zelf boodschappen mee kan gaan doen.

Edit: oh, nee TO is zelf blut zie ik.
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 13 november 2014 @ 14:33:

[...]



Dat denk ik niet. Als ze bij haar toeslagen kan heeft ze een bankrekening. Dan kan TO ook een tientje overmaken, waar ze dan lokaal zelf boodschappen mee kan gaan doen.TO heeft geen middelen, door een lege rekening: Ik heb deze maand al een aantal mensen geholpen en heb de middelen niet om haar nu te helpen, oa door de afstand en een lege rekening

oh je had het al gezien
Alle reacties Link kopieren
Maar TO heeft niks over. En de vriend van TO kennelijk ook niet. En ál die mensen waar de vriendin van TO altijd voor klaar staat, ook niet. En de school en de ouders op school ook niet.

Mijn dochter was een keer haar brood vergeten (althans, vader was haar tas vergeten), je moest eens weten hoe snel iedereen zijn eten deelde.

Als een moeder op de school van mijn dochter in (voedsel)nood zit, krijgt ze van mij een boodschappentas vol mee, geen probleem. Maar bij dit verhaal zet ik mijn vraagtekens.
pfff.....oudste fietst zelf naar school, jongste gaat nog niet..maandag komt haar geld binnen...vanwege de anonimiteit heb ik eea aangepast....wildvreemden of forummers die ik al een tijdje lees is ook nog een verschil.....en vriend denkt hetzelfde als jij nessemeisje, vandaar.....zalig zijn de onwetenden...
quote:lamamma1966 schreef op 13 november 2014 @ 14:07:

ik heb geen tijd nu om steeds te reageren, sorry....en al helemaal niet om te verdedigen en/of uit te leggen, heb net al een preek gehad van mijn vriend.....er zitten nu 2 kinderen zonder eten door de omstandigheden en daar richt ik me even op....mensen die wat eten kunnen brengen tot maandag, stuur me even een pb aub. Staartje, ik pm je even..Is dat die vriend waar je mee getrouwd bent en die jullie tot over jullie oren in de financiële ellende gestort heeft? Grappig dat hij wat te mekkeren heeft als jij een ander probeert te helpen.
ik heb er ook mijn vraagtekens bij, helemaal na de geërgerde reactie van TO
ze kent daar verder nog niemand, zou er ook voor passen om dan gelijk zo'n begin te maken voor mezelf en mijn kinderen omdat ik 4 dagen eenmalig zonder eten zit....
getrouwd????? ja, ik erger me...om de aannames en de veroordelingen...
Alle reacties Link kopieren
quote:lamamma1966 schreef op 13 november 2014 @ 14:42:

getrouwd????? ja, ik erger me...om de aannames en de veroordelingen...

Als je hulp wilt van forummers zou ik toch iets vriendelijker reageren..

Is maar een tip
.
verder reageer ik hier niet meer....degenen die willen en kunnen helpen door wat eten te brengen kunnen me een pb sturen....
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, je laat liever je kinderen verhongeren dan iemand om hulp vragen.
beter een slecht begin maken dan je kinderen 4 dagen laten verrekken van de honger

sorry hoor, dit is natuurlijk gewoon flauwekul
Alle reacties Link kopieren
Oh, je bent er alweer klaar mee, zie ik. Nou, succes maar verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven