Gezondheid alle pijlers

Al 1,5 jaar vermoeid, tips

27-07-2016 14:19 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me al 1,5 jaar moe. Gevolg van spier en gewrichtsklachten en overbelasting op het werk. Over vermoeid en dit op mijn 23e.

Bloed is al getest, komt niets uit. Ik ben al 3 maanden bezig bij een revalidatiecentrum, maar blijf nog steeds dood op.

Ik heb een gevoel van lichamelijke en geestelijke vermoeidheid.



Als ik wakker wordt ben ik nog steeds moe en dit houdt de hele dag aan. Pas s'avonds begin ik mij iets fitter te voelen.

Ik ga meestal rond 23:00u naar bed en kom er tussen 08:00- 09:00 uit. Maar ik kan ook makkelijk doorslapen tot 11:00 uur als ik mijn wekker niet zet.



Heeft iemand tips? Ik zou graag mijn ritme iets veranderen dat ik mij s'morgens fitter voel.
Wel herkenbaar. Maar ik ga er zelf voor naar de HA vrijdag. Dus helaas
Alle reacties Link kopieren
Lees het boek Chronisch Vermoeid Nooit Meer maar eens
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt buiten zijn en het starten met sporten heel erg.

Tussendoor voel ik me nog wel moe, maar voel me een stuk fitter.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Zou het misschien aan je dieet kunnen liggen? Ik roep zomaar wat.

Ga eens naar een diëtiste en laat haar onderzoeken of alles dat je eet wel goed voor je is.



Ik werd niet goed van zuivel en suiker, wie weet is het bij jou ook wel zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Is er naar je slaapgedrag gekeken? Als je niet goed slaapt (apneu bijv) blijf je ook vermoeid.

En als er niets lichamelijks is..is cognitive gedragstherapie wellicht iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 27 juli 2016 @ 14:22:

Wel herkenbaar. Maar ik ga er zelf voor naar de HA vrijdag. Dus helaasLaat anders even weten hoe dat verlopen is?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een flink stuk gaan wandelen. Daar word je energieker van. Is je B12 niet te laag? Heb je de daadwerkelijke bloeduitslag in je bezit of neem je gewoon de woorden van de arts aan? De minimaal geldende waarde voor B12 is voor sommigen gewoon veel te laag.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Lees het boek Chronisch Vermoeid van Stans van der Poel maar eens. Daar staan veel tips en adviezen in over het mechanisme van vermoeidheid
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Versnellingsbak schreef op 27 juli 2016 @ 14:24:

Is er naar je slaapgedrag gekeken? Als je niet goed slaapt (apneu bijv) blijf je ook vermoeid.

En als er niets lichamelijks is..is cognitive gedragstherapie wellicht iets.Bedankt voor je tip. Hier is nog nooit naar gekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boardbabe82 schreef op 27 juli 2016 @ 14:24:

Bij mij helpt buiten zijn en het starten met sporten heel erg.

Tussendoor voel ik me nog wel moe, maar voel me een stuk fitter.Dit probeer ik ook al een tijdje op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel suiker en suiker houdende producten gebruik je ? want Ooo daar wordt je moe van, als je gevoelig bent voor een schommelende suikerspiegel ben je heel moe, suiker zit in heel veel producten . misschien eens naar kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosik schreef op 27 juli 2016 @ 14:30:

Hoeveel suiker en suiker houdende producten gebruik je ? want Ooo daar wordt je moe van, als je gevoelig bent voor een schommelende suikerspiegel ben je heel moe, suiker zit in heel veel producten . misschien eens naar kijken?Ik eet eigenlijk bijna nooit meer dingen als koek, snoep, chips en frisdrank. Ook let ik al heel lang op dingen als E nummers etc. Maar dit helpt mij allemaal nog niets.
quote:Greenback schreef op 27 juli 2016 @ 14:25:

[...]



Laat anders even weten hoe dat verlopen is?Ja dat zal ik doen
Je probeert het op te pakken om iedere dag naar buiten te gaan? Nee, gewoon doen! Opstaan, ontbijten, rondje buiten lopen (ga maar Pokemons vangen ofzo) en dan een kopje koffie/thee.



Hou een vast ritme aan: zo laat op, ontbijten, rondje lopen, koffie/thee drinken, krant lezen/puzzel maken, lunchen, boodschappen doen, kopje thee, kleuren/haken/breien, eten koken, eten opeten, afwassen en keuken opruimen, boek lezen/tv kijken, uur voordat je gaat slapen alle schermen uit.



Extra multivitamines slikken helpt bij mij ook nog wel eens, zeker in de winter. En je zou wat extra ijzer kunnen slikken, dat kan ook helpen. Gewoon van de drogist. Of voeding met extra ijzer, peulvruchten en (mager) rood vlees.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 27 juli 2016 @ 14:48:

Je probeert het op te pakken om iedere dag naar buiten te gaan? Nee, gewoon doen! Opstaan, ontbijten, rondje buiten lopen (ga maar Pokemons vangen ofzo) en dan een kopje koffie/thee.



Hou een vast ritme aan: zo laat op, ontbijten, rondje lopen, koffie/thee drinken, krant lezen/puzzel maken, lunchen, boodschappen doen, kopje thee, kleuren/haken/breien, eten koken, eten opeten, afwassen en keuken opruimen, boek lezen/tv kijken, uur voordat je gaat slapen alle schermen uit.



Extra multivitamines slikken helpt bij mij ook nog wel eens, zeker in de winter. En je zou wat extra ijzer kunnen slikken, dat kan ook helpen. Gewoon van de drogist. Of voeding met extra ijzer, peulvruchten en (mager) rood vlees.Goede tips.
Heb je dit probleem trouwens wel eens bij het revalidatiecentrum neergelegd? Zo ja, wat zeggen die?
Alle reacties Link kopieren
is er naar de kwaliteit vn je slaap gekeken? bv geen slaapapneu?
Alle reacties Link kopieren
en check op coeliakie?



en eventuele depressie?



kan ook een combi zijn van een depressie en toch een lichamelijke klacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 27 juli 2016 @ 14:56:

Heb je dit probleem trouwens wel eens bij het revalidatiecentrum neergelegd? Zo ja, wat zeggen die?Ja hier heb ik het regelmatig over. Van mijn psycholoog moet ik meer in beweging komen en hier ben ik ook al een tijdje mee bezig. Elke dag wandelen en Oefeningen doen die ik van de fysio krijg.
quote:Greenback schreef op 27 juli 2016 @ 14:34:

[...]



Ik eet eigenlijk bijna nooit meer dingen als koek, snoep, chips en frisdrank. Ook let ik al heel lang op dingen als E nummers etc. Maar dit helpt mij allemaal nog niets.En wat eet je wel? Als dat alleen brood met kaas is, dan kun (hoeft niet uiteraard) je daar ook erg moe van worden. Lekker veel groente, fruit, havermout, weinig zuivel en zout, maar misschien zit dat al in je voedingspatroon. Ik dacht zelf overigens altijd dat ik gezond at, maar sinds ik me er echt in heb verdiept en met een voedingsdeskundige naar m'n voedingspatroon heb gekeken, heb ik veel meer energie. Misschien toch de moeite waard om nog eens goed dat onder de loep te nemen. Baadt het niet.... En het is beter dan medicijnen of dure, tijdrovende therapieën. Succes!
Heb je toevallig last van slaapapneu? Dat heb je vaak zelf niet in de gaten maar heeft veel invloed op de kwaliteit van je slaap.



Daarnaast zou ik inderdaad benieuwd zijn naar de b12 maar ook naar je vitamine d waardes. Nog niet alle artsen schatten uitslagen op waarde in en suppletie kan ondanks nog niet onder referentiewaardes gezakt te zijn vaak veel helpen.
Kan het een reactie zijn op een verzorgingsprodukt wat je gebruikt?

Ik ben ruim 2 jaar moe, moe en nog eens moe geweest. En daarbij benauwd. Uit bloedonderzoek kwam niets. Uit longonderzoek ook niet. Conclusie van de huisarts was inmiddels dat de klachten psychosomatisch waren.

Totdat ik er bij toeval achter kwam dat het kwam door de deodorant die ik gebruikte. Sindsdien gebruik ik deodorant zonder geur- en kleurstoffen en zijn mijn klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wie weet is het bij jou ook zoiets simpels?
Alle reacties Link kopieren
en gebruik je de pil of heb je een spiraal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 27 juli 2016 @ 15:27:

[...]





En wat eet je wel? Als dat alleen brood met kaas is, dan kun (hoeft niet uiteraard) je daar ook erg moe van worden. Lekker veel groente, fruit, havermout, weinig zuivel en zout, maar misschien zit dat al in je voedingspatroon. Ik dacht zelf overigens altijd dat ik gezond at, maar sinds ik me er echt in heb verdiept en met een voedingsdeskundige naar m'n voedingspatroon heb gekeken, heb ik veel meer energie. Misschien toch de moeite waard om nog eens goed dat onder de loep te nemen. Baadt het niet.... En het is beter dan medicijnen of dure, tijdrovende therapieën. Succes!



Ik denk dat ik een vrij gezond voedingspatroon heb en dat het daar niet aan ligt, maar je weet het natuurlijk nooit.

Zo ziet mijn eetpatroon er ongeveer uit:



Ochtend:

Havermout met walnoten

Glaasje cranberry sap

2 kopjes koffie

water



middag:

3 broodjes

met zalm uit een blikje of kaas augurk of omelet

Glaasje Vifit

Kopje koffie

Met dit warme weer vind ik af en toe een cornetto of magnum wel lekker.



16:00:

Stukje fruit of een wortel of een broodje pindakaas



avondeten:

Varieert elke avond

2x per week vis. Vrijwel elke avond groente erbij.

Aardappels/ groente/ schnitzel

1x per week iets met rijst en kip

1x per week chilli concarne

Vanavond eet ik lasagne.

Als toetje yoghurt of griekse yoghurt.



Later in de avond: Kopje koffie en een stukje fruit.

Heel af en toe een koekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven