Gezondheid alle pijlers

Alcohol vanaf 18 jaar pas toe staan

04-10-2015 22:18 204 berichten
De leeftijd waarop je in horecagelegenheden alcohol mag drinken is zoals jullie weten van 16 jaar naar 18 jaar gegaan. Zelf heb ik zo'n grote hekel aan al die betutteling. Ik zie in mijn omgeving ook dat die regel alleen maar averechts werkt en dat jongeren juist meer gaan drinken. Jongeren van ongeveer 15 tot en met 17 jaar gaan nu drinken op schuurfeesten . Het is ook nog eens veel goedkoper om bij de supermarkt kratten bier te kopen. De meesten hebben niet zo veel geld en als ze een pilsje in de horeca moeten kopen zijn ze al snel 2,20 kwijt voor een pilsje. Nu met die schuurfeesten is het veel goedkoper en drinken ze dus veel meer dan wanneer ze 2,20 moeten betalen in de horeca. Ik denk dat dit niet de bedoeling was van de politiek dat jongeren juist meer zijn gaan drinken. Ik werk zelf als vrijwilligster achter de bar in een voetbalkantine. Wij houden ons echt aan de regels en bij twijfel vragen wij om legetimatie en dan zijn ze ook meestal al wel 18. Feit is dat mensen van onder de 18 bij ons aan de bar komen voor een cola dus tja geen probleem. Nu blijkt dat ze zelf sterke drank bij hebben en dat mixen . Wij vinden in de afvalbakken lege flessen sterke drank en ook in de wc. Dus mensen van onder de 18 drinken nu sterke drank om de regels te omzeilen. Ik vind dit echt verontrustend. Ik heb veel liever dat mijn zoon of dochter van 16 een wijntje of pilsje drinkt dan een mix met sterke drank. Ik denk dat ze het alcoholverbod voor onder de 18 met alle goede bedoelingen ingevoerd hebben maar ik zie met eigen ogen dat het juist averechts werkt.
Alle reacties Link kopieren