Gezondheid alle pijlers

Als je narcose niet werkt

30-11-2014 17:13 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst op de radio over n man die aan z'n hart geopereerd werdt,de spier verslappen werkte wel maar de narcose niet!Hij probeerde uit alle macht te bewegen maar dit lukte niet en toen ging t mes er in!Op n gegeven moment zag de chirurg geloof ik dat z'n bloeddruk wel erg hoog was en is ie gestopt.Later bleek dat de injectienaald los was en dat het dus niet in hem was gekomen maar er lag n doek overheen!Zo horor dit!Heeft iemand hier wel ns zoiets mee gemaakt?Ik niet,ben ook pas 1 keer onder narcose geweest en dat ging goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:ietsanders schreef op 30 november 2014 @ 18:09:

Ha Nicky das precies wie ik bedoel!Ja 1600x ja dat zei hij das echt veel!Brrr!http://www.gezondheidsnet ... -narcose-tijdens-operatie



Volgens dit bericht dus tussen de 25 en 50 personen per jaar. En als het gemiddeld aantal jaren nog te leven na een operatie ongeveer 50 is. Dan kun je dus uitkomen op 1600 mensen in Nederland die dit ooit hebben meegemaakt.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Waarschijnlijk vond iemand jou slip wel heel mooi, plous
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 30 november 2014 @ 19:17:

[...]





http://www.gezondheidsnet ... -narcose-tijdens-operatie



Volgens dit bericht dus tussen de 25 en 50 personen per jaar. En als het gemiddeld aantal jaren nog te leven na een operatie ongeveer 50 is. Dan kun je dus uitkomen op 1600 mensen in Nederland die dit ooit hebben meegemaakt.Eens in de één a twee weken... Ik was er ook heel bang voor toen ik dit jaar geopereerd moest worden. Maar is allemaal goed gegaan gelukkig.
quote:fluim schreef op 30 november 2014 @ 19:23:

Waarschijnlijk vond iemand jou slip wel heel mooi, plous
Alle reacties Link kopieren
De ogen worden meestal afgeplakt tijdens operaties, anders drogen je ogen uit.
Cum non tum age
Ik heb bewust meegemaakt dat de tube nog in m'n keel zat. Bij de keer erna aangegeven dat ze dat ding er eerder uit moesten halen omdat ik het een onprettige ervaring vond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Bij mij werkte de ruggenprik niet tijdens de keizersnede. Ze moesten sowieso 3x prikken voordat de verdoving werkte en toen was het dus nóg niet goed. Alleen kwamen we/ze daar pas achter toen het mes erin ging. Onderin zat er wel genoeg verdoving, maar verder naar boven en binnen niet. Ik heb ontzettend veel pijn gehad, mag dat duidelijk zijn. En hier ook een trauma aan overgehouden inderdaad. Was geen leuke manier van het krijgen van een kind, kan ik zeggen.
quote:tantejo schreef op 30 november 2014 @ 19:37:

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Bij mij werkte de ruggenprik niet tijdens de keizersnede. Ze moesten sowieso 3x prikken voordat de verdoving werkte en toen was het dus nóg niet goed. Alleen kwamen we/ze daar pas achter toen het mes erin ging. Onderin zat er wel genoeg verdoving, maar verder naar boven en binnen niet. Ik heb ontzettend veel pijn gehad, mag dat duidelijk zijn. En hier ook een trauma aan overgehouden inderdaad. Was geen leuke manier van het krijgen van een kind, kan ik zeggen.Wat verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantejo schreef op 30 november 2014 @ 19:37:

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Bij mij werkte de ruggenprik niet tijdens de keizersnede. Ze moesten sowieso 3x prikken voordat de verdoving werkte en toen was het dus nóg niet goed. Alleen kwamen we/ze daar pas achter toen het mes erin ging. Onderin zat er wel genoeg verdoving, maar verder naar boven en binnen niet. Ik heb ontzettend veel pijn gehad, mag dat duidelijk zijn. En hier ook een trauma aan overgehouden inderdaad. Was geen leuke manier van het krijgen van een kind, kan ik zeggen.Dat heeft een vriendin vorig jaar ook meegemaakt. Ze hebben gevraagd of ze een roesje wilde. Dat heeft ze afgewezen, maar omdat ze arts is was ze zich heel goed bewust van de consequenties zei ze. Brrr.
Volgens het CBS vonden er in 2010 bijna 1,5 miljoen operaties plaats. Op die aantallen is 50 incidenten natuurlijk een minimale kans dat het ons overkomt. Vreselijk als het gebeurt, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 30 november 2014 @ 19:17:

[...]





Had jij een broekje gekregen? Geluksvogel die je bent

Mijn (eigen, nieuwe) slip die meeging de OK op was jammerlijk verdwenen toen ik wakker werd Dat is wel suf. Neem aan dat je een katheter hebt gehad tijdens de operatie, dat weten ze van tevoren al.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Tantejo wat erg!Zouden ze die onderbroek gewoon stuk hebben geknipt?Bij mij moesten ze n stukje uit m'n baarmoeder halen,n vriendin zei dat ze je benen vast maken en dat je wijdbeens soort van opgetakeld wordt.Nee toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:ietsanders schreef op 30 november 2014 @ 20:05:

Jeetje Tantejo wat erg!Zouden ze die onderbroek gewoon stuk hebben geknipt?Bij mij moesten ze n stukje uit m'n baarmoeder halen,n vriendin zei dat ze je benen vast maken en dat je wijdbeens soort van opgetakeld wordt.Nee toch?Dat klinkt wel erg spectaculair.
Alle reacties Link kopieren
quote:ietsanders schreef op 30 november 2014 @ 20:05:

Jeetje Tantejo wat erg!Zouden ze die onderbroek gewoon stuk hebben geknipt?Bij mij moesten ze n stukje uit m'n baarmoeder halen,n vriendin zei dat ze je benen vast maken en dat je wijdbeens soort van opgetakeld wordt.Nee toch?Nee joh, je ligt gewoon op de tafel en wanneer je onder narcose bent doen ze je benen in de beugels. Is wel zo fijn dat je zo niet ligt als je nog wakker bent.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ok omdat ik die beugels ook niet zag toen ik in de operatiekamer lag!Ik dacht ooh nee ze heeft gelijk maar ik zag ook geen kettingen aant plafond!
Alle reacties Link kopieren
Die beugels worden pas aan de tafel gezet als jij slaapt. Gaat allemaal heel snel hoor. Het is wel zo vriendelijk voor de patiënt om daar niet meteen mee geconfronteerd te worden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 30 november 2014 @ 17:36:

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het zal vast wel kunnen. Tijdens een operatie lig je aan een monitor die echt wel gaat piepen als jouw hartslag te hoog wordt en er bijvoorbeeld wat met je ademhaling en bloeddruk gebeurt.

De meeste infuuslijnen, ook die aan een epiduraalcatheter vast zitten, zitten (als het goed is) met een soort draaislot vast zodat ze niet los kunnen schieten. Volgens mij wordt je nooit onder narcose gebracht met een simpele injectie.Dat van die ademhaling lijkt mij niet. Je stopt namelijk met zelfstandig ademen door de spierverslappers, tijdens narcose adem je niet zelf maar word je beademd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een endoscopie helemaal meegekregen, omdat het roesje niet genoeg werkte. Ik vond het een verschrikkelijk traumatische ervaring. Er wordt niet gesneden bij een endoscopie dus het ging nog niet eens om de pijn. Ik lag vast, kon echt geen kant op, had een bijtring in mijn mond en was alleen maar aan het kokhalzen. Ik kon op geen enkele manier aangeven dat het niet meer ging. Verschrikkelijk. Ik wil niet weten hoe het is als er ook nog eens gesneden wordt.



Ik kan heel goed tegen narcose. Ik ben weleens wakker geworden met de beademingsbuis in mijn keel (dan krijg je dus echt geen lucht, geen fijn gevoel). Ik heb ook weleens gehad dat bij de overdracht op de verkoeverkamer er gesproken werd over complicaties, maar dat ze mij niet wilden vertellen wat voor complicaties er waren opgetreden, want "de eerste 15minuten na wakker worden herinner je je toch niet". Uhhh, wel dus...
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 30 november 2014 @ 19:17:

[...]





http://www.gezondheidsnet ... -narcose-tijdens-operatie



Volgens dit bericht dus tussen de 25 en 50 personen per jaar. En als het gemiddeld aantal jaren nog te leven na een operatie ongeveer 50 is. Dan kun je dus uitkomen op 1600 mensen in Nederland die dit ooit hebben meegemaakt.



Dat klinkt een stuk aannemelijker dan 1600 keer per jaar.

En dat zijn dan vast niet allemaal mensen die een complete operatie bewust hebben meegemaakt, maar ook incidenten waarbij iemand te vroeg wakker werd, en weer is weggemaakt. Pfff, toch wel een geruststelling.
Ik moet helemaal niks!
nou ja, we lezen er hier toch al 3 op dit forum.





zelf wel een keer onder plaatselijke verdoving het mes gevoeld waar ze mijn been mee opensneden. maar ik kon gelukkig wel schreeuwen



vriend van me heeft ook een keer heerlijk mee mogen krijgen dat ze bang waren dat hij het niet zou redden.

die hebben ze dan ook helemaal vast moeten zetten met riemen, omdat hij hem toen helemaal doorflipte. volgens mij waren ze zelfs nog boven op hem gesprongen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft een ruggenprik tot 4 keer toe niet gewerkt. Anesthesist snapte er niks van hoe het toch kon. Dit was tijdens een gewone bevalling, maar opeens zei hij: hmmm dit heb ik nog maar 1 keer eerder meegemaakt en dat was tijdens een keizersnee. Pfff was toch wel blij dat ik dat niet was :D



De narcose die ik bij een buikoperatie had werkte perfect, was ook bang, maar heb helemaal niets gemerkt. Ene moment was ik in de operatiekamer, andere moment werd ik naar de verkoever gereden en riep iemand: heeft ze dipidolor gehad?



Binnenkort moet ik een operatie ondergaan waarbij de tube er pas uit wordt gehaald als ik helemaal wakker ben en dat lijkt me minder geslaagd. Maar goed, wat moet dat moet.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ja het gebeurd.

Wel een paar jaar geleden.

Een vriendin van mij kreeg een keizersnede onder narcose.

Ze heeft alles meegekregen.

Zeer traumatisch.
Alle reacties Link kopieren
En ook ik werd te vroeg wakker.

Tijdens een buik operatie werd ik wakker, ik weet nog dat ik mijn ogen moeizaan open kreeg,, ik zag lampen en een blauw/groen kleed, en er bewoog wat(mensen)

Ik weet nog dat er gezegd werd "snel snel ze komt bij".

Ik dacht later dat ik dat gedroomd had, maar in gesprek met de chirurg gaf hij aan dat dat idd geen droom was.
Alle reacties Link kopieren
Ogen worden niet altijd afgeplakt hoor ;)



Ik heb het ook een keer meegemaakt, maar ik was de student die meekeek bij de betreffende operatie. Het was een patiënt die een hartoperatie moest ondergaan. De chirurg zei, vraag maar raak, dus toen hij de eerste snede maakte zag ik de bd omhoog gaan en vroeg of dat normaal was, nee dus, meteen bijgespoten door de anesthesioloog. De patiënt wist het achteraf wel maar had er geen trauma van zei hij...



Vorig jaar heb ik mijn baarmoederslijmvlies weg laten halen, ik weet echt niks van de ingreep maar de gynaecoloog zei wel dat mijn lichaam erge pijn had tijdens de ingreep, toen ze begonnen verkrampte mijn hele onderlichaam, benen stijf in de beugels... Heel raar zei ze, dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt... De hele ingreep duurde nog geen vijf minuten, maar had toch twee dagen spierpijn ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
heb even het eea gelezen, maar je droomt niet tijdens narcose.



wel als je een roesje hebt gekregen met dormicum ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven