Gezondheid alle pijlers

Altijd moe, geen energie

02-09-2015 13:44 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al ik ben altijd moe en heb weinig/geen energie. Ik werk nog maar 1 dag in de week. Ik heb 2 peuters die heel druk en niet makkelijk zijn, ze vragen veel aandacht, ben er de hele dag mee bezig. Ik kan de hele dagen wel slapen als ik de kans had. Ik val soms 's avonds meteen in slaap als de kinderen naar bed zijn en slaap dan tot 's morgens. Als ik wakker word en even op ben ben ik alweer moe en zou ik zo weer kunnen slapen.



Soms denk ik dat er iets mis is maar ik heb dit altijd al wel gehad. Ik was nooit een actieveling en had ook nooit veel energie. Heb weleens eerder bloed laten prikken maar daar is nooit wat uitgekomen. Sterker nog mijn ijzergehalte is heel hoog ook tijdens mijn zwangerschappen. Raar maar waar. De arts vroeg nog hoe ik dit deed of ik heel gezond at. Maar ik doe daar niks voor, ook niet abnormaal gezond eten.



Vitamine B slik ik dagelijks maar dat lijkt weinig uit te maken. Ik wandel dagelijks meerdere keren met de hond maar dit is nog een pup dus kleine stukjes. Ik kan me er ook moeilijk toe zetten om dingen te gaan doen daar voel ik me dus altijd te moe voor. Ik vraag me af wat kan ik eraan doen om me beter/fitter te voelen? Hopelijk heeft iemand tips of dat er goede supplementen voor zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen vragen de kinderen veel energie van je...Is het misschien een optie om 1 x in de week of misschien vaker je kinderen naar opa/oma te doen? zodat je die dag voor jezelf hebt en even weer kan bijtanken..

Iets voor jezelf doen zoals een sport, lekker bezig zijn en daar de energie uithalen..
Wat eet je?
Alle reacties Link kopieren
Sporten en echt gezond eten kan verschil maken. En anders als het echt zo erg is, toch weer naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts. Mijn broer was ook heel vaak moe, bleek dat er bij hem ook een psychisch aspect was en niets met voeding o.i.d. Ik zeg niet dat jij dit hebt, maar het is zeker een optie. Binnen een maand merken wij (als in ik en ouders) al veel verschil in zijn gedrag en vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje0801 schreef op 02 september 2015 @ 13:55:

Ga naar de huisarts. Mijn broer was ook heel vaak moe, bleek dat er bij hem ook een psychisch aspect was en niets met voeding o.i.d. Ik zeg niet dat jij dit hebt, maar het is zeker een optie. Binnen een maand merken wij (als in ik en ouders) al veel verschil in zijn gedrag en vermoeidheid.



Wat voor psychisch aspect was/is er bij hem?



Ik slik al een hele tijd ad omdat er in mijn familie een historie in is en ik me ook beter voel met dan zonder. Maar toen ik vroeger dit nog niet slikte had ik de vermoeidheid en weinig energie ook al dus het ligt (waarschijnlijk) niet aan de medicatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:B1988 schreef op 02 september 2015 @ 13:49:

Zo te lezen vragen de kinderen veel energie van je...Is het misschien een optie om 1 x in de week of misschien vaker je kinderen naar opa/oma te doen? zodat je die dag voor jezelf hebt en even weer kan bijtanken..

Iets voor jezelf doen zoals een sport, lekker bezig zijn en daar de energie uithalen..Ja ze vragen idd veel energie. Naar opa/oma 1x in de week is geen optie, wonen allemaal ver weg. Ze gaan 2 ochtenden in de week naar de psz. Mijn partner is ook de hele dagen thuis, wegens tijdelijk geen werk, de zorg doen we dus momenteel samen. Maar nog voel ik me doodmoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 september 2015 @ 13:50:

Wat eet je?Niet veel bijzonders eigenlijk. 4 boterhammen op een dag en avondeten. Ik eet niet veel fruit en koekjes en chocola eet ik zelden.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je inderdaad? Heb je onder-of overgewicht? Misschien eet je gewoon te weinig of juist teveel snelle suikers waar je weer moe van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens een slaappoli kunnen overwegen, daar kunnen ze de kwaliteit van je slaap controleren. Ja kan nl. wel de hele nacht slapen maar als je te weinig diepe slaap hebt (zoals ik), dan kan dat je enorm uitputten. Ze kunnen dan gaan proberen om dit met bijv. melatoninetabletten bij te sturen. Succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunflower1234 schreef op 02 september 2015 @ 14:06:

[...]



Niet veel bijzonders eigenlijk. 4 boterhammen op een dag en avondeten. Ik eet niet veel fruit en koekjes en chocola eet ik zelden.



Dat klinkt niet echt als een gevarieerd eetpatroon. Begin eens met wat yoghurt/kwark erbij bij je ontbijt, paar keer per week een gekookt eitje en dagelijks 2 stuks fruit (of 1 om te beginnen). Wat noten tussendoor (geen pinda's maar amandelen, hazelnoten, walnoten).

Wat doe je op je brood? Indien hagelslag/gekleurde muisjes: stop daarmee en vervang het door pindakaas, appelstroop, kaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 02 september 2015 @ 14:06:

Wat eet je inderdaad? Heb je onder-of overgewicht? Misschien eet je gewoon te weinig of juist teveel snelle suikers waar je weer moe van wordt.



Ik heb geen idee of het aan het eten ligt. Ik heb door de zwangerschappen nog een te dikke buik die nooit is weggegaan. Ik was beide keren 20 kg aangekomen, enorme buik ik had erg veel vruchtwater. Daarvoor was ik altijd slank, 60 kg bij een lengte van 1.68 m. Nu weeg ik rond de 70 kg met voornamelijk een dikke buik die niet meer wegtrekt.



Ik merk wel als ik te laat of te weinig eet dat ik me heel slap voel en naar wordt. Dit zit in mijn familie, mijn oma had suikerziekte en mijn moeder voelt zich ook snel niet goed als ze te weinig of te laat eet.
Alle reacties Link kopieren
Het kan vanalles zijn maar het lijkt me ook slim om naar je huisarts te gaan. Misschien is het iets kleins, ijzerterkot of te weinig vitamine B inderdaad. Je zegt dat je het slikt en dat kan natuurlijk nooit kwaad maar ik heb een tijd gehad dat mijn lichaam vitamine B afbrak of niet opnam. Toen kreeg ik daar speciale injecties voor. Dat hielp wel. Een te langzame schildklier kan ook..



Meer fruit eten (én groenten) is altijd goed. En actief leven, ga lekker met de kinderen naar buiten, een wandeling doet goed, ook als je moe ben. Trek jezelf dan toch maar van de bank!



Succes. We hebben tegenwoordig allemaal zulke drukke levens. Tijd voor jezelf is ook belangrijk!
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
quote:Olijfje_ schreef op 02 september 2015 @ 14:09:

Je zou ook eens een slaappoli kunnen overwegen, daar kunnen ze de kwaliteit van je slaap controleren. Ja kan nl. wel de hele nacht slapen maar als je te weinig diepe slaap hebt (zoals ik), dan kan dat je enorm uitputten. Ze kunnen dan gaan proberen om dit met bijv. melatoninetabletten bij te sturen. Succes!Bedankt voor de tip. Ik ken ook iemand met apneu die zoiets heeft gedaan. Ik heb alleen wel het idee dat ik heel goed en vast slaap. Ik ben altijd helemaal vertrokken en heb ook hele verhalen/belevenissen in mijn dromen die ik altijd de volgende dag nog weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 02 september 2015 @ 14:10:

[...]





Dat klinkt niet echt als een gevarieerd eetpatroon. Begin eens met wat yoghurt/kwark erbij bij je ontbijt, paar keer per week een gekookt eitje en dagelijks 2 stuks fruit (of 1 om te beginnen). Wat noten tussendoor (geen pinda's maar amandelen, hazelnoten, walnoten).

Wat doe je op je brood? Indien hagelslag/gekleurde muisjes: stop daarmee en vervang het door pindakaas, appelstroop, kaas.Misschien idd wat gevarieerder gaan eten. Ik eet wel regelmatig iets gezonds zoals olijven, gedroogde tomaten, tzatziki. Op brood eet ik vaak kaas of iets van vleeswaren.
Ik kan blijkbaar niet quoten.



Met wat jij eet zou ik ook altijd moe zijn. Ga eens aan de slag met een diëtist.
Welke vitamine B neem je bij? Van veel kan het geen kwaad, maar van teveel vitamine b6 (check dus even of dat er ook in zit!)kan je je juist heel slecht gaan voelen.

En als je b12 bijneemt in tablet vorm kan je een vals hoge waarde hebben. Als je namelijk dan bloed laat prikken lijkt de waarde goed door de tabletten, maar als je die niet opneemt komt het in je bloed maar daarna gebeurt er niets meer mee waardoor je alsnog een tekort hebt ondanks bij slikken.



Ik zou gewoon nog een keer terug gaan naar je arts en erop staan dat jullie samen gaan uitzoeken waar je moeheid vandaan komt. Of dat nou een fysieke oorzaak of een psychische oorzaak heeft.
Meer fruit lijkt me ook niet overbodig. Ik voel me gelijk slechter als ik een paar dagen niet genoeg fruit eet.
quote:loveden schreef op 02 september 2015 @ 14:13:

Het kan vanalles zijn maar het lijkt me ook slim om naar je huisarts te gaan. Misschien is het iets kleins, ijzerterkot of te weinig vitamine B inderdaad. Je zegt dat je het slikt en dat kan natuurlijk nooit kwaad maar ik heb een tijd gehad dat mijn lichaam vitamine B afbrak of niet opnam. Toen kreeg ik daar speciale injecties voor. Dat hielp wel. Een te langzame schildklier kan ook..



Meer fruit eten (én groenten) is altijd goed. En actief leven, ga lekker met de kinderen naar buiten, een wandeling doet goed, ook als je moe ben. Trek jezelf dan toch maar van de bank!



Succes. We hebben tegenwoordig allemaal zulke drukke levens. Tijd voor jezelf is ook belangrijk!Kan dus wel zeker kwaad, want het kan een tekort maskeren. En als je teveel b6 (want to zegt nergens over welke vitamine b het gaat!) slikt is dat wel degelijk slecht.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al laten bloedprikken op je schildklier? Ik was ook altijd moe, bloed laten prikken kwam niks uit. Tot een arts assistent voor de zekerheid op afwijkende schildklier ging prikken. Bleek te traag te werken. Heeft een andere arts nooit aan gedacht, omdat ik geen overgewicht heb en dat meestal wel zo is met een trage schildklier.

Nu met medicijnen voel ik me veel minder moe. Had ik jaren geleden willen weten..
Alle reacties Link kopieren
Ga dingen doen die je leuk vind en/of je ontspannen. Gezond eten is ook belangrijk voor je lijf en hoe je je voelt. Kies een sport die je leuk vind en ga lekker bewegen.
Ik ben ook altijd moe. Heb MS.



Aan alle adviezen, hoe goed bedoeld ook, heb je niks. Ga naar een huisarts en laat het uitzoeken. Zoals je leest kan er van alles (of niks, alleen kinderen) aan de hand zijn.



Sterkte en succes met uitzoeken.
quote:merel73 schreef op 02 september 2015 @ 14:41:

Heb je al laten bloedprikken op je schildklier? Ik was ook altijd moe, bloed laten prikken kwam niks uit. Tot een arts assistent voor de zekerheid op afwijkende schildklier ging prikken. Bleek te traag te werken. Heeft een andere arts nooit aan gedacht, omdat ik geen overgewicht heb en dat meestal wel zo is met een trage schildklier.

Nu met medicijnen voel ik me veel minder moe. Had ik jaren geleden willen weten..Dit is een verouderd fabeltje. Een trage schildklier is echt niet alleen bij overgewicht. Wel kan je moeite hebben met afvallen/op gewicht blijven als je niet goed ingesteld bent.
quote:marjolein852 schreef op 02 september 2015 @ 15:03:

Ik ben ook altijd moe. Heb MS.



Aan alle adviezen, hoe goed bedoeld ook, heb je niks. Ga naar een huisarts en laat het uitzoeken. Zoals je leest kan er van alles (of niks, alleen kinderen) aan de hand zijn.



Sterkte en succes met uitzoeken.Mee eens! Alleen de dokter kan helpen uitzoeken wat het is.
Ik vraag me af waarom je vitamine B slikt als je ijzergehalte al zo hoog is? Misschien is het goed als je huisarts de oorzaak van dit hoge ijzergehalte eens laat onderzoeken. Dit kan namelijk ook een chronische vermoeidheid veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven