Gezondheid alle pijlers

Alveolitis na trekken verstandskies

27-08-2011 15:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag moesten mijn beide rechter verstandskiezen eruit. Trekken zelf was al een nachtmerrie vanwege een slecht werkende verdoving, maar wat ik nu toch heb!

Sinds woensdag maar 10 uur geslapen in totaal, zware pijnstillers (brufen bruis) die niet werken, nauwelijks kunnen eten wegens beperkte mondopening en een bijna ondraaglijke pijn in mijn rechterkaak die uitstraalt naar keel/oren.

Vandaag daarom maar naar de weekendtandarts gegaan. Zijn conclusie: alveolitis (ontsteking extractiewond). Hij heeft de wond uitgespoeld met waterstofperoxide (auaU) en mij een spuitje meegegeven om dit zelf ook te doen. Verder kon hij me niet helpen, de aandoening staat er om bekend dat pijnstillers niet werken tegen de intense pijn die wordt veroorzaakt.



Heeft een van jullie ervaring met alveolitis? Zo ja, hebben jullie misschen zelf huismiddeltjes/trucjes gevonden om de pijn te verlichten? Ik ga echt door de grond van de pijn, die volgens de tandarts tot twee weken kan duren. Moet er niet aan denken, zou vandaag naar Mysteryland en dtat is me al door de neus geboord door dit:( BAH!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad. Mocht 3 poeders Brufen per dag maar het hielp niet en ging nog steeds door het dak van de pijn. Mijn tandarts zei dat ik er Paracetamol bij mocht gebruiken. Vraag aan hem even de dosering na dan weet je zeker dat je goed zit. Ik ben er geen voorstander van om allerlei middelen door elkaar te gaan gebruiken maar ik heb op een gegeven moment de Brufen aan de kant gegooid en ben over gestapt op de Aleeve. Dit hielp beter bij mij. Maar wat je ook doet overleg met je tandarts. Heel veel sterkte en dikke knuf ik weet hoeveel pijn dit doet. Sterkte meis!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je lieve reactie! Weet je nog hoe lang de pijn bij jou duurde? Hoop echt dat ik snel weer een nacht lekker kan slapen en relatief pijnvrij ben!
Kun je toch niet proberen of sterkere pijnstillers helpen? Via de huisarts diclofinac of tramadol.

Sterkte ermee, het klinkt als afzien.
Mijn vader heeft heel vroeger een goedje vanuit Libië meegenomen wat erg goed werkte bij doorkomende tandjes van kinderen, kiespijn ed.



Helaas weet ik niet hoe het heet, maar mogelijk kun je er naar googlen?





In ieder geval heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan



Wil je echt weten hoe lang de pijn bij mij duurde? 2 weken. Maar na een week was het bij mij uit te houden. Verwen jezelf met fijn leesvoer en laat je in de watten leggen. Ow en niet te vergeten probeer wel goed te blijven eten. Ik leefde alleen nog op soep en vla en werd daar heel slap van. Je eten in de blender of koop potjes babyvoeding zodat je toch genoeg vitamines binnen krijgt en sneller opknapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Pure hel. En omdat mijn tandarts het vrijdag niet herkende, er het hele weekend mee gelopen. Dat wil ik echt nóóit meer meemaken. Gruwelijk. Sorry, maar ik moest het even kwijt. Het goede nieuws is dat het spoelen met waterstofperoxide echt hielp om het te genezen en het geen twee weken duurde, maar een week vanaf de maandag dat het eindelijke 'ontdekt' was.



Wat hielp: zelf spoelen met waterstofperoxide gemengd met lauwwarm water. Verhouding 1:1. Dat ook echt vier keer per dag doen. Doet gruwelijk veel pijn, maar het is echt nodig om van de ontsteking af te komen. Ik deed m'n mp3speler op met m'n favoriete muziek en concentreerde me na het spoelen zoveel mogelijk op de muziek. Terwijl ik als een spastische idioot in de badkamer stond te 'hupsen' totdat de pijn gezakt was. Maar die afleiding hielp dus wel om de pijn van het spoelen een beetje dragelijk te maken.



Dentinox is een verdovend middel tegen doorkomende tandjes. Dat rond het gat aanbrengen, absoluut niet erin! Dentinox kan je bij een flinke supermarkt krijgen, drogist en apotheek. Helpt iets. Ik smeerde ook verkoelende gel (anti-spierpijn) op m'n kaak. Hielp ook maar iets. Koelelement in een theedoek wikkelen vond ik erg fijn. Geeft een andere pijn, maar verdoofd tegelijkertijd ook, dus vond ik beter uit te houden.



Ik had nog diclovenac 50mg liggen, dat heb ik ook geslikt. Kreeg later van de kaakchirurg paracetamol met codeïne. Wordt je slaperig van, dus het helpt om in slaap te komen. Dat was 5 dagen nadat de alveolitis ontdekt was en hij deed dat spontaan, zonder dat ik iets hoefde te vragen. Terwijl de kl**tzak die ik als tandarts had weigerde mij iets meer voor te schrijven dan ibuprofenbruis. Dat ik het van de kaakchirurg spontaan, zonder vragen, wel kreeg was voor mij een enorme bevestiging dat het dus echt wel terecht was dat ik er toen om vroeg. Dus: ga zeuren bij de weekendarts, huisartsenpost, wie je ook maar kan bedenken voor pijnstilling. Je stelt je niet aan, echt niet.



Tot slot: ik kreeg een antibioticakuur ter ondersteuning. Zo te lezen heb je die niet gehad. Ik zou sowieso de weekendtandarts bellen om daar naar te vragen. Je kan op internet op verschillende plekken vinden dat dat normaliter wordt voorgeschreven.



Sterkte.
Ik had hetzelfde..



Ik kreeg een antibioticakuur en de lieve lieve weekend tandarts heeft me opnieuw verdoofd zodat ik direct naar bed kon en een goede nacht slaap kreeg..
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb dit gehad. Dom genoeg had ik mijn verstandkies vlak voor de kerst laten trekken en moest ik dus met enorme honger toezien hoe iedereen lekkere dingen at..



In mijn geval was het gewoon wachten tot de pijn overging. Ik moet wel zeggen dat bij mij de pijn na het gruwelijke uitspoelen snel minder werd. Hij was nog wel ruim 11/2 week aanwezig maar wel draagbaar met brufen bruis en paracetamol. Misschien wel een tip: probeer vooral 's nachts niet te wachten met het slikken van nieuwe pijnstillers tot je wakker wordt van de pijn, als de pijnstiller helemaal is uitgewerkt duurt het lang voordat de pijn weer weg is. Bij mij hielp het om gewoon consequent om de 4u te blijven slikken (ik nam 3x bruis en 3x paracetamol wat volgens mijn kaakchirurg het maximum was). Wel vervelend om de wekker te zetten maar ik viel dan iig weer sneller in slaap dan wanneer ik van de pijn wakker werd.



Verder veel sterkte! Ik hoop dat het snel over is.
Je mag maximaal 3 x 400mg ibuprofen combineren met paracetamol 500mg 4 maal daags 2 tabletten.
Alle reacties Link kopieren
Ow, dat is echt zooo akelig! Ik heb het ook gehad en ik zat echt tegen het plafond van de pijn, vooral als ik de wond moest uitspoelen. Ik heb het op naproxennatrium doorstaan (aleve). Dat hielp nog het beste.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle tips, het geeft me hoop dat ik jullie ervaringen lees, uiteindelijk gaat dit dus wel voorbij!

hoop dat ik morgen al een beetje verlichting zal merken door het spoelen, zo niet dan ga ik alsnog zeuren om een kuurtje/slaapmiddel, want mijn hele leven raakt ontregeld door de pijn en weinige slaap.

de weekendtandarts heeft het helemaal niet gead over een kuurtje, beetje raar eigenlijk. ook heeft hij niet voorgedaan hoe ik de monoject moet gebruiken, twijfel nu de hele tijd of ik het wel goed uitspuit. mijn mond kan nog niet zo ver open, dus kan het eigenlijk nauwelijks zien..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er middenin
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb alveolitis opgelopen. Heel erg pijnelijk en uitgerekend in mijn vakantie. Uitgerekend in de vakantie. Bij terugkomst gelijk naar de tandarts gegaan en die constateerde Alveolitis. Vraagje, hebben jullie alleen last gehad van pijn bij de wond of trok deze ook door naar hoofd /evenwichtsorgaan en oor. Ik heb er nu bijna 3 weken last van en kan er s'nachts bijna niet opslapen. Het spoelen met waterstofperoxide doe ik trouw, maar toch nog steeds te veel last. Oja, en heeft de tandsarts jullie gelijk aangegeven wat je kon na het verwijderen van de kies (dus bij ontsteking spoelen met waterstofperoxide of ben je net als ik met een gaasje erop naar huis gestuurd en met sussende woorden dat het na 2 dagen wel genezen zou zijn? Ik zou reacties erg op prijs stellen, want ik ben van mening dat dit niet had hoeven gebeuren als mijn tandarts voldoende informatie had meegegeven.
Oei, dit klinkt allemaal afschuwelijk herkenbaar. Dinsdag heb ik een ontstoken verstandskies laten trekken, inderdaad gaasje erop, ik mocht niet spoelen, niet koelen enz. Donderdag heb ik gebeld omdat het nog steeds afschuwelijk veel pijn deed, volgens haar duwde de verstandskies erboven op de wond dus die is toen ook verwijdert.



Ik leef al meer dan een week op ibuprofen en paracetamol, het doet nu helemaal niks meer en ik slik nu even niks. Inderdaad straalt de pijn uit naar oor en keel. Het voelt alsof er op geduwd wordt.



Hoe kom je aan waterstofperoxide? Krijg je dat alleen op dokters recept of kan je ook naar je apotheek gaan?



Aleve vind ik een goede, die ga ik maar eens proberen voor het slapen. Ik ga het overdag zoveel mogelijk zonder proberen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven