Gezondheid alle pijlers

Alvleesklierkanker met uitzaaiing

02-06-2010 09:43 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds een paar dagen dat mijn moeder alvleesklierkanker met uitzaaiing naar de lever heeft...wat een schok !

Het gevoel wat er dan...en nu, door mij heen gaat is niet te beschrijven..

En het verdriet,de pijn en de angst van mijn moeder, dat alleen al maakt mij kapot.

Mijn moeder is altijd zo'n sterke vrouw, niks of niemand kreeg haar klein....en nu is ze gebroken !!

De vooruitzichten zien er slecht uit, dit omdat er al uitzaaiing is, heeft er iemand ervaring met deze ziekte ???
Ja, dat is het ergste om je moeder te zien aftakelen. En dan komt het besef dat je haar kwijt gaat raken.



Veel sterkte Deurtje en laat wat horen zo nu en dan.
Alle reacties Link kopieren
Ach deurtje
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte deurtje.

Hou je taai!!
Alle reacties Link kopieren
O deurtje wat zwaar. Wat moeilijk om samen kleren te kopen voor de begrafenis. Ik heb dat niet gedaan, dacht echt 'flikker maar op het interesseert me niet wat ik aantrek', gelukkig wist mijn moeder me te weerhouden van mijn roze vest dat ik toevallig bij me had en heeft ze me iets geleend (uiteindelijk is mijn vader sneller dan verwacht overleden en ik woonde 100 km verderop, ben geen kleren meer gaan halen).



Misschien nog wel een tip: ik mocht van mijn vader een sieraad uitzoeken. Ik heb een mooie simpele gouden ketting uitgezocht die ik daarna van mijn vader 'officieel' heb gekregen. Die ketting draag ik bijna elke dag en geeft me echt het gevoel dat ik mijn vader bij me draag. Iets tastbaars, en voor anderen is het gewoon een mooie ketting. Mijn vader was te ziek om mee uit te zoeken, maar het voelt toch echt wel als een cadeau van hem.



Het uitzoeken was wel zwaar kl#te trouwens. De verkoopster vroeg heel lief 'en, ter ere waarvan is het'? Toen daarna nummer 2 hetzelfde vroeg, begon ik ter plekke te huilen. Ter ere van dat mijn vader doodgaat, jongens wat een feest. Maar goed, daar moest ik toen doorheen, ik ben nu nog steeds heel blij met mijn ketting.
Alle reacties Link kopieren
Pyridine, ik denk dat het kleren voor haar moeder betreft..



Deurtje, ontzettend veel sterkte!!! Ik bid voor je (en voor je moeder). Ik heb het al eerder gevraagd; is je vader/haar partner ook in het spel, of niet? En heeft je moeder nog ouders?
Alle reacties Link kopieren
En Pyridine, wat een mooi idee van die ketting!
Alle reacties Link kopieren
heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam762 schreef op 06 juli 2010 @ 19:31:

Pyridine, ik denk dat het kleren voor haar moeder betreft..O ja dat kan natuurlijk ook. Al willen de meeste mensen niet in iets nieuws worden begraven. Maar het kan natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Bedankt voor de reacties.



Het gaat idd om kleding voor mijn moeder. Ze heeft

"niks om aan te trekken" , zegt ze !



Pyridine,wat een mooi verhaal van je ketting, ik snap dat dit van onbetaalbare waarde is. Ik heb vorige week de ketting van mijn moeder gekregen, deze had ze vroeger altijd om.



Mirjam,Mijn ouders zijn nog bij elkaar.Mijn moeder zorgde de afgelopen 3 jaar voor mijn vader omdat hij dat zelf niet goed meer kan.Hij heeft een vorm van dementie en vergeet alles, ziet niks...dat soort dingen.Mijn mam maakt zich dus grote zorgen om pap, en pap zelf is nu helemaal de weg kwijt.

Ik heb geen broers/zussen meer .

De ouders van mijn moeder zijn al overleden en mam heeft zelf ook geen broers/zussen.



Liefs Deurtje.
Alle reacties Link kopieren
Deurtje wat een trieste boel ook met je vader en voor je vader.

Ja, met zoiets staat jullie hele leven op zijn kop.



Wij hebben helemaal niet over kleren gedacht omdat alles zo snel ging.





Alle reacties Link kopieren
Wat zwaar deurtje, ook de zorg voor je vader. Krijgt hij nu wel begeleiding en ondersteuning?

En misschien heb je het al gezegd hoor, maar hoe oud zijn je ouders eigenlijk?
Och Deurtje toch.... wat een verdriet
Alle reacties Link kopieren
wat een ellende dat je er nou zo alleen voor staat! wat knap van je moeder dat ze al drie jaar voor je vader heeft gezorgt! kan je de huisarts niet om hulp vragen voor je vader? hoe is het vandaag gegaan met je moeder? heel veel sterkte met alles. liefs djinnie
Deurtje, hoe is het met je moeder, leeft ze nog? Sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
wat een vreselik verhaal .



deurtje wat leef ik met je mee.



Mijn vader is 11 jaar geleden overleden aan alvleesklier kanker ,hij was 50 jaar.

hij heeft 8 mnd nog geleeft met erg veel pijn.

Dus zorg dat je moeder geen pijn lijd en laat ze pijnstillers gebruiken ,mijn vader wilde niks slikken die hoopte maar dat hij beter werd.

heel veel sterkte en bespreek alles wat je samen nog wil bespreken
Alle reacties Link kopieren
Deurtje hoe gaat het? Hou je het nog vol? Hoe is het met je moeder?
Alle reacties Link kopieren
Deurtje, hoe gaat het nu met je moeder? En met jou??!
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Mijn mam is vorige week overleden.

6 weken na de diagnose, het is zo onvoorstelbaar snel gegaan !



Gelukkig was ik bij haar toen ze overleed.



Ik kom terug voor een wat langer verslag,



X Deurtje.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Deurtje, wat vreselijk dat het zo snel is gegaan, gecondoleerd. Ik wil je echt ontzettend veel sterkte wensen. Hoe gaat het met je vader? Beseft hij het een beetje?



Wel fijn dat je er bij was toen ze overleed.



Nogmaals heel veel sterkte,
Gecondoleerd en veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Deurtje, allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Als je geen broers en zussen hebt, en als je ook geen ooms en tantes hebt om dit verdriet mee te kunnen delen, ben jre waarschijnlijk erg eenzaam in je verdriet .... Je vader zal het wellicht niet (helemaal) beseffen, en de zorg om je vader gaat gewoon door. Ook dat komt op jouw schouders terecht.

Heb je iemand die je steunt? Een vriend, een goede vriendin, misschien familie van je vaders' kant? Want dit is veel te veel om alleen te dragen ........
Alle reacties Link kopieren
Lieve Deurtje, heel veel sterkte
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig snel. Hou je goed en kom hier je hart luchten als je daar steun aan hebt.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Woorden schieten te kort... Heel veel sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven