Gezondheid alle pijlers

Antibioticakuur en verhogen weerstand

25-04-2014 06:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via m'n huisarts heb ik gisteren een antibioticakuur gehad vanwege een tekenbeet. De teek heeft langer dan 48 uur op m'n rug gezeten voordat ik hem in de gaten had.

Ik heb eerder een dergelijke kuur gehad en kreeg na de kuur erg veel last van een vaginale schimmelinfectie. Hoe kan ik nu m'n weerstand tijdens deze kuur zo'n boost geven dat ik er een beetje sterk uit kom en dus geen last krijg van die vervelende infectie down-under?
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend voor je! Is het niet een logisch gevolg van AB, net als diarree, omdat je hele flora en fauna van binnen anders is door de kuur?

Misschien kun je letten op de volgende dingen:

- geen zeep down under

- geen inlegkruisjes oid gebruiken

- geen strakke broeken

- zo'n laag mogelijke ph handhaven, dus even geen sperma, of goed met water spoelen nadien.

- er zijn van die gels verkrijgbaar (vagifem ofzo) die de ph kunnen beïnvloeden.

Sterkte in ieder geval...



O en verder natuurlijk goed eten en voldoende slaap, lekker naar buiten gaan (voor je weerstand in het algemeen)
Zo gezond mogelijk leven. Goed en gezond eten, voldoende slapen, enz. Eventueel kun je nog wat extra vitamine slikken. Maar hoe dan ook is een schimmelinfectie natuurlijk lang niet zo onplezierig als Lime, dus maak in elk geval de kuur echt af. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Weinig suiker eten, daar groeit dat spul op.



Ik zou eerst maar eens zorgen dat je de tekenbeet / plek kwijtraakt. Dat kan hele nare gevolgen hebben. Dan maar een extra AB kuur
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef zoon na een kuur regelmatig biogarde, iets met melkzuurbacterie. Ik weet niet of het helpt maar hij heeft minder last van diarree dan. Baat het niet...
Een kuur vragen aan de dokter. Komt heel vaak voor dus als je belt naar de assistente kun je waarschijnlijk zo t recept ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Huh wat kitty?



Ik ben bang dat je weinig kunt, ik zou niet weten wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg er gewoon een tablet bij tegen de infectie. Die had ik dan alvast thuis. Tot nu toe helaas altijd nog nodig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Uiteraard maak ik de kuur helemaal af want ik moet er niet aan denken om Lyme te krijgen. Ik kreeg er geen pro biotica kuur naast van de huisarts. Wel een vage tip om dagelijks yoghurt te eten en zo'n flesje yakult in te nemen elke dag. Verder inderdaad minderen met suiker en voldoende nachtrust. Ook gaf ze aan evt. na de kuur een vaginaal tablet in te brengen voor de zekerheid. Ik denk dat ik dat wel doe.
Alle reacties Link kopieren
Gy-na-tren vaginale health kit. Vaginale en orale tabletten met probiotica..al in te nemen tijdens de kuur. Best duur maar werkt goed. Geen last meer gehad van schimmel tijdens of na AB sinds ik het gebruik. Ook te gebruiken tijdens een infectie. Je hebt ze vast ook van andere merken, denk ik. Yogert eten is ook een optie en die Yakult en andere zooi laten staan. ( zit teveel suiker in en daar groeit de schimmel weer van) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een paar plakjes vlees extra eten (ham is uitstekend) en een multivitaminenpil. En wat ontspanningsmomentjes inlassen.



Ikzelf heb ook weleens zo'n kuur gehad maar ben na een dag al gestopt omdat het niet te harden was en ik het risico niet zo groot achtte. Later bleek dat terecht. Maar als je de teek echt hebt gezien is dat een extra argument natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zat daarna met een compleet verwoeste darmflora.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
probiotica nemen, een uur nadat je de antibiotica hebt genomen en nog een paar dagen daarna. Koop wel een goede. Die van Solgar is geloof ik goed. Yakult helpt niet.

Ik woon in het buitenland en je krijgt hier standaard probiotica bij je antibiotica.
Ik heb vorig jaar ook 2 weken 2 keer per dag AB gemoeten wegens tekenbeet en de eerste week nergens last van, maar de 2e week had ik toch wel wat last van maag en darmen. Geen verdere problemen overigens. Gewoon uitzitten en de bijwerkingen verdwijnen ook weer vanzelf als de kuur is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Eet geen schimmels dus eet o.a. geen champignons en andere paddestoelen. geen brood (gist), geen alcohol zoals bier en wijn (ook gist), sommige worst/kaas soorten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook vaak na een ab kuur, een schimmelinfectie. Ik haal probiotica, dat helpt goed! Het helpt de darmflora herstellen. Ik heb probiotica van orthica, dat kun je kopen bij de natuurwinkel. Bij mij is het dan met een dag of twee over. Verder geen suiker en schimmelkaas eten en voor de zekerheid zo'n vaginale capsule achter de hand.
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
Goed rusten en gezond eten zijn heel belangrijk. Met nachtdiensten of als ik een jet lag heb knalt mijn weerstand ook altijd naar beneden. Ik heb heel tevreden over Vitaxyn. Het werkt niet direct dus op tijd nemen. Een kuurtje van een week is voldoende. Ook als ik vergeet genoeg fruit te eten merk ik het wel aan mijn weerstand. Dat in combinatie met onregelmatige diensten zijn voor mij vaste prik voor infecties.
Alle reacties Link kopieren
Probiotica nemen... Paar keer per dag schoon ondergoed aantrekken (wassen op 90 en strijken) Geen of minder suiker gebruiken. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven