Gezondheid alle pijlers

Baarmoederhalskanker? Onzekerheid en zenuwachtig.

18-12-2016 12:16 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve vivalezers!



Ik lees vaak topics mee maar heb nog nooit zelf een vraag geplaatst dus dit is de eerste keer. Waarschijnlijk omdat ik echt radeloos ben en gewoon de mening van jullie nodig heb.



Mijn verhaal,



Ik ben een jonge meid van 28 jaar oud. Ik slik sinds mijn 16e de Diana pil ivm puisjes en omdat ik erg onregelmatige ongesteld was.

Ik heb sinds mijn.18e sexueel contact en dit is meestal veilig gegaan. Ik heb sinds mijn 24e last van mijn schildklier. mijn schildklier werkte veel te snel en.ze hebben.er toen.voor gekozen om een radio actief jodium behandeling te doen. Waardoor de schildklier helemaal uitgeschakeld was.



Ik ben een.half jaar later.opgenomen met een.veel te kort aan.schildklierhormoon en allerlei klachten.zoals spierspasme en constipatie.



Nadat ik was opgenomen.hebben.ze nu.sinds eenn jaar de juiste hoeveelheid euthyrox aan medicatie gevonden voor mij. Dit slik is.dus al ene.jaar en.de schildklier werkt weer prima.



Hiernaast slik ik dus.ook de.dianapil 35 en Ecitalopram dit is een antidepressivum voor angst. Door deze medicatie heb ik totaal gene.last van mijn angststoornis waar ik sinds 2 jaar mee kamp waarschijnlijk door de te trage schildklier.



Nu heb ik al jaren (5) bloedverlies tijdens de seks. Ik heb nooit geweten dat dit een voorteken kan zijn van baarmoederhalskanker dus ik heb daar nooit naar laten.kijken. totdat ik afgelopen week tegen kwam op internet dat die bloedingen.na of tijdens de sex dus niet goed is en.ook tussen de menstruatie door vloeiennook.niet goed is.



Ik.heb afgelopen.dinsdag een.uitstrijkje laten.maken de dokter zei meteen oei dat ziet er nogal onrustig uit eendenbek erin uitstrijkje gemaakt en eendenbek er weer uit en weer bloeden als een rund.



Nu.heeft ze.het opgestuurd en.moet ik wachten.tot de uitslag.binnem.is.dit duurt.nog een.week. Maar nu is mijn vraag hoe kijken.jullie tegen.mijn situatie aan. Ik slik allerlei hormomen de pil, euthyrax en.die escitalopram en ik word helemaal kriegel van het idee dat er misschien wat mis is omdat ik al zo lang met de klachten.loop.



De seks is.altijd rustig omdat ik anders pijn.heb dus ruige seks doen.wij.niet aan haha het kanndus.ook.niet zo zijn dat er adertjes gesprongen zijn en het is niet altijd.met vrijen.raak maar vaak wel ook.heb ik veel witte afscheiding altijd. En soms na het vrijen kramp in.mijn.eierstokken waarna ik dan.ongestels.word terwijl het dan mijn periode nog.niet is. Mijn overgroot oma had vleesbomen ik.zit.mezelf helemaal gek.te maken kunnen.jullie me.helpen?



Ik spring in.me verhaal van.hak.op de tak en.ook.zullen er genoeg spelfouten inzitten.neem.mij.niet.kwalijk hiervoor.



Alvast bedankt meiden/dames voor jullie eventuele ervaringen



Groetjes Diva04
anoniem_321957 wijzigde dit bericht op 19-12-2016 00:35
Reden: Foutieve informatie
% gewijzigd
Wie goed doet, goed ontmoet.
Wij kunnen je niet helpen hiermee, alleen misschien een luisterend oor bieden. Je zal op de uitslag moeten wachten om duidelijkheid te krijgen, die kan niemand je hier geven. Sterkte met afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen ook prima ontstekingscellen zijn. Dan ziet het er ook onrustig uit.



Wachten op de uitslag is nooit leuk. Zoek afleiding en spreek met jezelf af dat je pas mag piekeren op de dag van de uitslag (makkelijk gezegd maar soms helpt het)



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel gizzmo en.lalalief ja het wachten sloopt me echt ondat ik ergens gewoon weet of te bang ben.dat het foute boel is... ik houd de situatie up to date. Ik ben zo zenuwachtig dat ik droom en heel e dag op internet rondzoek naar symptomen ik weet dat het niet goed is maar ik.ben zo bang dat het niet goed is... ik denk dat ik dat niet aan zou kunnen.
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf maar even een Google verbod. Als ik Google waarom mijn oorlel pijn doet staat er ook dat ik iets vreselijks heb.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat is ook zo en dat weet ik.ook wel! Gaat gewoon vanzelf. Er gaan allemaal nare dingen.door mijn.hoofd kanker onvruchtbaarheid ziekenhuizen etc. Ik word al misselijk als ik er aan.denk.laat staan als het werkelijk word. De dokter deed erg vreemd normaal worden alle uitstrijkjes elke maandag opgehaald en.onderzocht maar omdat ze het zo heftig eruit vond.zien is ze het zelf gaan.brengen zodat er volgende week uitslag is. Het maakt me zenuwachtig. Ook ondat ik lees dat er pas in een.later stadium klachten.ontstaan en ik al heel lang onwetend met die klachten rondloop...
Wie goed doet, goed ontmoet.
Precies. Ik kreeg ook een uitstrijkje omdat het er zo onrustig uit zag, bleken ook ontstekingscellen te zijn. Stop met Googlen !
Alle reacties Link kopieren
Het bloeden dat je beschrijft hoort inderdaad niet. Dus heel goed dat je het laat nakijken. En helaas zul je toch gewoon op de uitslag moeten wachten. Maar gezien je leeftijd en het feit dat je meestal veilige seks hebt gehad is de kans klein dat het kanker is.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 19 december 2016 @ 02:48:

Het bloeden dat je beschrijft hoort inderdaad niet. Dus heel goed dat je het laat nakijken. En helaas zul je toch gewoon op de uitslag moeten wachten. Maar gezien je leeftijd en het feit dat je meestal veilige seks hebt gehad is de kans klein dat het kanker is.Ja ik heb vamiddag een.belafspraak met de dokter omdat ik zo gespannen ben dus ik wacht het even af ik houd jullie ook op de hoogte bedankt voor het meedenken liefs
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Even een Update,



Ze zijn mijn uitstrijkje kwijtgeraakt dus.ik.heb vandaag opnieuw een uitstrijkje moeten maken.

Ik heb ontZettend veel gebloed bij het afnemen van.het uitstrijkje heel de behandeltafel lag onder (sorry) de dokter heeft er een spoedformulier bijgedaan en nu heb ik als het goed is binnen 3 dagen de uitslag.



De dokter zei dat het er niet fijn uitzag dat mijn baarmoedermond vol met afscheiding zat en dat het erg bloederig en.geïrriteerd was.



Ik heb al langer dag 4/5 jaar last van contactbloedingen ik wist.niet dat het een.voorteken.kan zijn van bmhk en ik kan geen soa hebben. Dus daarom ben ik zo bang dat ik bmhk heb. Ik laat de uitslag.nog wel weten bedankt voor het steunen!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
To hoe gaat het nu met je?

Sterkte met het wachten op de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 23 december 2016 @ 10:55:

To hoe gaat het nu met je?

Sterkte met het wachten op de uitslag.Het gaat redelijk.als de uitslag goed.ia.hoor ik dat vandaag als er afwijkende cellen worde.gevonden.hoor ik.morgen.of overmorgen.hoe het ermee staat. Dus nog even.afwachten fingers crossed bedankt voor je.bericht.liefs
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat de uitslag goed is.

Moet je anders tot na de kerstdagen wachten?
Alle reacties Link kopieren
To ik ga heel hard voor je duimen en hoop op positief nieuws vandaag. (Ik heb met je te doen)
Alle reacties Link kopieren
wel stom dat ze jouw uitstrijkje kwijt zijn en jij bent al en zenuwen. waarschijnlijk hoor je na kerst pas wat en geniet je ook niet van jouw weekend/feestdagen. Hopelijk heb je toch afleiding en wij duimen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Nou even een Update ik heb een uitslag waar ik niet veel aan heb op dit moment. De huisarts belde met de mededeling dat het er afwijkend uitziet en ik door een gynacoloog gezien moet worden. Ik.kan aankomende week nog ergens terecht dus ik weet niet wat mij te wachten staat alleen ben ik op van de zenuwen.



Dus goed is het niet maargoed het kan.bij de gynaecoloog ook.meevallen de patholoog anatoom gaf aan dat het er afwijkend uitziet en ik een onderzoek krijg via een.gynacoloog
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar zeg. Goed dat ze er zo bovenop zitten wanneer komende week heb je de afspraak?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 23 december 2016 @ 19:47:

Bah wat naar zeg. Goed dat ze er zo bovenop zitten wanneer komende week heb je de afspraak?Weten.ze.niet ik.moet dinsdag de praktijk.bellen.en.die gaan rondbellen.voor me! weet hier iemand wat voor onderzoek ze gaan verrichten bij mij nu? Groetjes en bednakt.voor de reacties!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan je baarmoederhals bekijken en nemen er waarschijnlijk een biopt (wat weefsel) uit.



Sterkte! Ik duim dat heet meevalt! Dat wachten is zo lastig!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hoe je je voelt, heb net de hele rimram meegemaakt.

Na uitstrijkje bleek het bij mij pap 4 te zijn. (Ik had geen klachten, was puur routine onderzoek)

De gynaecoloog (die heeft ook mijn uitstrijkje gemaakt) heeft toen een microscopisch onderzoek gedaan (met micro camera baarmoeder bekeken).

Toen is er beslist dat er een conisatie zou gebeuren (kegelvormig stuk uit bm weggehaald).

Uiteindelijk hebben we samen beslist om mijn bm weg te halen omdat hij niet kon garanderen dat alle slechte cellen weg waren genomen.

Maar het hoeft bij jou helemaal niet zo te gaan hé! Soms halen ze enkel biopt ipv conisatie en blijkt het allemaal mee te vallen.

Ik heb voor bmverwijdering gekozen omdat ik geen kinderwens meer heb.

Het positieve van bmhk is dat het een erg traaggroeiende kanker is, dus hele grote kans dat je er op tijd bij bent als het toch blijkt niet goed te zijn.



Ik kan wel tegen je zeggen 'maak je niet teveel zorgen', maar ik weet uit ervaring dat dit een utopie is in deze situatie...

Probeer wel afleiding te zoeken, dan gaat de tijd sneller voorbij.

Kan je bij iemand terecht die begrijpt wat je doormaakt? Daar kan je veel aan hebben!



Heel veel succes en
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
gewoon even een
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dames.allleen jullie berichten doen.me.al goed nee.heb.noet echt iemand waar ik terecht kan.om te praten me moeder en.ik houden.ons altijd.groot voor elkaarverder probeer ik.inderdaad afleiding te nemen ik.hou jullie.op de hoogte! Liefsss
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vlak na de geboorte van mijn oudste hetzelfde gehad ( 20 jaar geleden ) er is toen na een uitstrijkje PAP 3A bij de huisarts bij de gynaecoloog een stukje weefsel weggehaald CIN III.

Bij mij bleek het snelgroeiend te zijn ik was wel snel na de eerste bloedingen naar de ha gegaan overigens.

Binnen een week is er een conisatie gedaan.

Ik heb daarna nog 3 kinderen gekregen wel met ziekenhuisopname en veel bedrust ivm vroegtijdige weeën en een baarmoedermond die niet goed sloot.



Hiermee wil ik je gerust stellen, ik begrijp als geen ander je onrust, maar het hoeft niet meteen het allerergste te zijn
Heb je geen doorverwijzing gekregen met daarop de PAP en KOPAC codering?



Sterkte met wachten.

Dat eeuwige wachten op uitslagen is het meest vervelende van alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 24 december 2016 @ 07:19:

Ik heb vlak na de geboorte van mijn oudste hetzelfde gehad ( 20 jaar geleden ) er is toen na een uitstrijkje PAP 3A bij de huisarts bij de gynaecoloog een stukje weefsel weggehaald CIN III.

Bij mij bleek het snelgroeiend te zijn ik was wel snel na de eerste bloedingen naar de ha gegaan overigens.

Binnen een week is er een conisatie gedaan.

Ik heb daarna nog 3 kinderen gekregen wel met ziekenhuisopname en veel bedrust ivm vroegtijdige weeën en een baarmoedermond die niet goed sloot.



Hiermee wil ik je gerust stellen, ik begrijp als geen ander je onrust, maar het hoeft niet meteen het allerergste te zijn Ja het wachten en.dan.vooral met deze dagen.is.erg vervelend (zacht uitgedrukt) maargoed.ik hoop dat de gynacoloog goed nieuws heeft en.alles mee bkijkt te vallen. Ik ben 28 jaar heb nog geen kinderen en ik.heb al 6 jaar last van.contactbloedingen en krampen soms in mijn eierstokken maar echt ik was me.van.geen kwaad bewust. Hopelijk valt het mee
Wie goed doet, goed ontmoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven