Gezondheid alle pijlers

Baarmoederhalskanker? Onzekerheid en zenuwachtig.

18-12-2016 12:16 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve vivalezers!



Ik lees vaak topics mee maar heb nog nooit zelf een vraag geplaatst dus dit is de eerste keer. Waarschijnlijk omdat ik echt radeloos ben en gewoon de mening van jullie nodig heb.



Mijn verhaal,



Ik ben een jonge meid van 28 jaar oud. Ik slik sinds mijn 16e de Diana pil ivm puisjes en omdat ik erg onregelmatige ongesteld was.

Ik heb sinds mijn.18e sexueel contact en dit is meestal veilig gegaan. Ik heb sinds mijn 24e last van mijn schildklier. mijn schildklier werkte veel te snel en.ze hebben.er toen.voor gekozen om een radio actief jodium behandeling te doen. Waardoor de schildklier helemaal uitgeschakeld was.



Ik ben een.half jaar later.opgenomen met een.veel te kort aan.schildklierhormoon en allerlei klachten.zoals spierspasme en constipatie.



Nadat ik was opgenomen.hebben.ze nu.sinds eenn jaar de juiste hoeveelheid euthyrox aan medicatie gevonden voor mij. Dit slik is.dus al ene.jaar en.de schildklier werkt weer prima.



Hiernaast slik ik dus.ook de.dianapil 35 en Ecitalopram dit is een antidepressivum voor angst. Door deze medicatie heb ik totaal gene.last van mijn angststoornis waar ik sinds 2 jaar mee kamp waarschijnlijk door de te trage schildklier.



Nu heb ik al jaren (5) bloedverlies tijdens de seks. Ik heb nooit geweten dat dit een voorteken kan zijn van baarmoederhalskanker dus ik heb daar nooit naar laten.kijken. totdat ik afgelopen week tegen kwam op internet dat die bloedingen.na of tijdens de sex dus niet goed is en.ook tussen de menstruatie door vloeiennook.niet goed is.



Ik.heb afgelopen.dinsdag een.uitstrijkje laten.maken de dokter zei meteen oei dat ziet er nogal onrustig uit eendenbek erin uitstrijkje gemaakt en eendenbek er weer uit en weer bloeden als een rund.



Nu.heeft ze.het opgestuurd en.moet ik wachten.tot de uitslag.binnem.is.dit duurt.nog een.week. Maar nu is mijn vraag hoe kijken.jullie tegen.mijn situatie aan. Ik slik allerlei hormomen de pil, euthyrax en.die escitalopram en ik word helemaal kriegel van het idee dat er misschien wat mis is omdat ik al zo lang met de klachten.loop.



De seks is.altijd rustig omdat ik anders pijn.heb dus ruige seks doen.wij.niet aan haha het kanndus.ook.niet zo zijn dat er adertjes gesprongen zijn en het is niet altijd.met vrijen.raak maar vaak wel ook.heb ik veel witte afscheiding altijd. En soms na het vrijen kramp in.mijn.eierstokken waarna ik dan.ongestels.word terwijl het dan mijn periode nog.niet is. Mijn overgroot oma had vleesbomen ik.zit.mezelf helemaal gek.te maken kunnen.jullie me.helpen?



Ik spring in.me verhaal van.hak.op de tak en.ook.zullen er genoeg spelfouten inzitten.neem.mij.niet.kwalijk hiervoor.



Alvast bedankt meiden/dames voor jullie eventuele ervaringen



Groetjes Diva04
anoniem_321957 wijzigde dit bericht op 19-12-2016 00:35
Reden: Foutieve informatie
% gewijzigd
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!! ???? ik laat vamiddag weten hoe het gegaan is! Groetjes diva!!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Diva
Alle reacties Link kopieren
Succes straks!
Succes!! Gr
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve cybervriendinnen haha!

Ik ben geweest voor een inwendige echo en het aanstippen met azijnzuur. Daarna wilde de gynacoloog met een Lis behandeling het aangetaste weefsel wegbranden maar door de angst ennde pijn.van de eendenbek is het niet gelukt (aansteller ik weet het schaam me ook dood maar ik heb echt Oveel angst gehad) de gynaecoloog vertelde dat het er niet best uitzag en dat ook de uitslag van de pathaloog van.mijn.uitstrijkje niet best was. Ze vertelde dat ik buiten de Pap3B ook ernstige dysplasie had en dat er ook kanker gevonden was in het uitstrijkje. Dus dat het echt een serieuze zaak is iets wat ze niet vaak tegen kwam en.ik.moet dus zeer zeker.behandeld gaan.worden. ik.ga maandag 2 januari naar de anesthesist voor het maken.van.een vervolg afspraak. Heeft iemand.hier ervaring met uitstrijkjes pap3b ernstige dysplasie én cervicale kenmerken? Ik ben echt moe! Bah! Ik.hoop dat iemand me kan.vertellen.hoe dat hij.hun.gegaannis? Lieve groetjes.diva!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Hoi Diva



Vervelend he? Ik ben zelf nog op de uitslag aan het wachten van de colposcopie. Ze hebben 2 stukjes weefsel weggenomen en op kweek gezet. Ik krijg 2 jan daar de uitslag van en dan n vervolg afspraak voor een lis of iets anders. Mijn uitstrijkje gaf pap4 aan. Heel veel sterkte met wachten.

Gr
Alle reacties Link kopieren
quote:Wenneke81 schreef op 29 december 2016 @ 18:25:

Hoi Diva



Vervelend he? Ik ben zelf nog op de uitslag aan het wachten van de colposcopie. Ze hebben 2 stukjes weefsel weggenomen en op kweek gezet. Ik krijg 2 jan daar de uitslag van en dan n vervolg afspraak voor een lis of iets anders. Mijn uitstrijkje gaf pap4 aan. Heel veel sterkte met wachten.

Gr





Hoii wenneke!



Ja erg vervelend maar zo gestrest ook.omdat de gynaecoloog zo.duidelijk vertelde dat het waarschijnlijk wel kanker is en dat de pap3b niets zegt over de aanwezige kankercellen.die.ereeuw.boj.het uitstrijkje al naar boven.zijnngekomen! Ik.voel me.helemaal belabberd en.pijn.in.me.hoofd lekker op de bank met sen.deken.ik.hoop dat jij de lis behandeling zonder narcose aankan.ik.helaas niet. Naargoed ik zou het ook wel willen.weten wat jou uitslag is dus dat hoor ik twee januari graag als.jendit.wilt.delen.natuurlijk succes met wachten.wr zitten.in het zelfde schuitje! ???? groetjes diva
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Diva,



heftig bericht. ik kan mij voorstellen dat je der onderste boven van bent. Blijf positief denken, ik heb geen ervaring maar ik hoop dat meer mensen hun ervaringen kunnen posten hier. misschien helpt het jou. ik wil je een geven.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte meiss
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat schrikken Diva. Heel veel sterkte!
Hoi Diva,



Wat heb je een zware dag gehad, meid.

Ik heb best wat ervaring op dit gebied helaas maar iedere situatie is weer zo anders.



Betekent je afspraak met de anesthesist de 2e januari dat er een operatie gepland staat?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je even een hele dikke knuffel komen geven.

Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 29 december 2016 @ 19:54:

Hoi Diva,



Wat heb je een zware dag gehad, meid.

Ik heb best wat ervaring op dit gebied helaas maar iedere situatie is weer zo anders.



Betekent je afspraak met de anesthesist de 2e januari dat er een operatie gepland staat?



Hoi zonnetje!



Ja.echt echt een rotdag ik ga maandag.naar de anesthesist en.dannword.er eenndatum geplant.voor de lis.onder narcose en eventueel direct verwijderen.van baarmoederweefsel.. er is sowieso kanker gevonden.alleen moeten de via de lis bekijken.wat het inhoud dus het is.even eennrotbegin.van.2017bah!



Voor.alle andere dames bedankt.voor de lieve berichtjes! En.knuffels hihi me.vriend.eneeuw.moeder zijn.hartstikkenlief voor me.alleen is.het voor ons.allennlastig om over ts prate.. herkenbaar?



Fijne.avond.bedankt.nogmaals groetjes.Diva!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Fijn dat je de lis onder volledige narcose krijgt, hoef je daar geen angst over te hebben!



Viel het je mee qua pijn vandaag?



Het is heel herkenbaar hoor, dat het lastig is om er over te praten. Nog zoveel onduidelijkheid, nieuws moet verwerkt worden. Kost ook erg veel energie allemaal.

Gaan ze met je mee, maandag?



Fijne jaarwisseling in elk geval!

Hef het glas samen op spoedig herstel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 29 december 2016 @ 22:06:

Fijn dat je de lis onder volledige narcose krijgt, hoef je daar geen angst over te hebben!



Viel het je mee qua pijn vandaag?



Het is heel herkenbaar hoor, dat het lastig is om er over te praten. Nog zoveel onduidelijkheid, nieuws moet verwerkt worden. Kost ook erg veel energie allemaal.

Gaan ze met je mee, maandag?



Fijne jaarwisseling in elk geval!

Hef het glas samen op spoedig herstel.



Hoi Bambi,,



De pijn viel.niet mee alleen de eendenbek was al een.drama te.groot veel pijn zelfs tot.flauwvallen.aan.toe vandaar dat ze alles onder narcose.gaan.doen het.enige wat mij erg.onrustig.maakt iss dat. De gynaecoloog zei.dat het er echt niet best.uitzag en.dat er ook in mijn.uitstrijkje al kanker.gevonden.is. de papcoderingen.zeggen.alleen.iets over afwijkende cellen maar.noet o er watvoor cellen.het zijn. De pathaloog had in mijn uitslag specifiek erbij.gezet dat er echt ka.ker zit en dat obderzocht.moet worden. Dushet is allemaal heel vervelend en.ookal duurt het wachten lang het gat inneens allemaal als rne.trein aan me.voorbij. ik.kijk nu al op tegen narcose. Nog nooit gehad.ben.nu.al helemaal bang en.gestrest als er eennpil bestond.die mij 10 jaar korter te leven.gaf naar de garantie nooit.mewr.angst te hebben.voor de dokter had ik.hem ingenomen die.angst is echt vreselijk! Hebben.jullie.al eens.narcose gehad? Liefs diva en.nogmaals heel veel.dank.voor jullie.medeleven en.berichtjes
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Geen leuk nieuws, maar het kan goed zijn dat ze met een behandeling alles kunnen weghalen.

Zoals ik al eerder heb gezegd hebben ze bij mij een conisatie gedaan en daarna alsnog de hele baarmoeder weggehaald.

Achteraf bleek dat ze bij de conisatie toch al alles hadden kunnen verwijderen.

Maar gynaecoloog en ikzelf wilden geen enkel risico nemen en hebben daarom besloten een baarmoederverwijdering te doen.

Ik hoef verder geen nabehandeling... dus kan goed zijn dat je er ook van af bent met een behandeling!



Ik ben al verschillende keren onder volledige narcose geweest: niks om je druk om te maken hoor!



Heel veel succes!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:didigirl schreef op 30 december 2016 @ 11:27:

Geen leuk nieuws, maar het kan goed zijn dat ze met een behandeling alles kunnen weghalen.

Zoals ik al eerder heb gezegd hebben ze bij mij een conisatie gedaan en daarna alsnog de hele baarmoeder weggehaald.

Achteraf bleek dat ze bij de conisatie toch al alles hadden kunnen verwijderen.

Maar gynaecoloog en ikzelf wilden geen enkel risico nemen en hebben daarom besloten een baarmoederverwijdering te doen.

Ik hoef verder geen nabehandeling... dus kan goed zijn dat je er ook van af bent met een behandeling!



Ik ben al verschillende keren onder volledige narcose geweest: niks om je druk om te maken hoor!



Heel veel succes!



Dankjewel didigirl voor je.berichtje!



Ik ga straks.mijn.uitslag ophalen die.zal ik.even.posten en.dan.hoop.ik.dat jullie mij.kunnen adviseren. Ik.zir er echt over na.te denken. Om.helemaal.gene.behandeling te.nemen.juist omdat pap3b ook.wel.zwlf.weg kan.gaan en.gezien.mijn.angst hoop ik echt onder alle.behandelingen uit te.komen! Jullie.Zullen de uitslag straks zien verschijnen. Graag advies.dames! Liefa diva!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diva04 schreef op 30 december 2016 @ 12:07:

[...]





Ik.zir er echt over na.te denken. Om.helemaal.gene.behandeling te.nemen.juist omdat pap3b ook.wel.zwlf.weg kan.gaan en.gezien.mijn.angst hoop ik echt onder alle.behandelingen uit te.komen! a!



echt...



ik wil gaan vloeken, schelden, tieren, je een schop onder je kont geven en weet ik veel wat. maar ik doe het niet.



mijn zusje is hier twee jaar geleden aan overleden, ze had nog zo graag willen leven...

barbera straathof is hier net aan overleden, ook iemand die midden in het leven stond.

er zijn elk jaar zoveel vrouwen die hier aan sterven

bij jou zijn er kankercellen bij je gevonden en je hebt nu nog een goede kans om het te overleven en je gooit het weg?



ik ga hier niet meer reageren, dit trek ik niet...
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 30 december 2016 @ 12:26:

[...]





echt...



ik wil gaan vloeken, schelden, tieren, je een schop onder je kont geven en weet ik veel wat. maar ik doe het niet.



mijn zusje is hier twee jaar geleden aan overleden, ze had nog zo graag willen leven...

barbera straathof is hier net aan overleden, ook iemand die midden in het leven stond.

er zijn elk jaar zoveel vrouwen die hier aan sterven

bij jou zijn er kankercellen bij je gevonden en je hebt nu nog een goede kans om het te overleven en je gooit het weg?



ik ga hier niet meer reageren, dit trek ik niet...ik ook niet. op jouw leeftijd erover denken dat het wel over kan gaan ... dan ben je echt niet goed wijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 30 december 2016 @ 12:31:

[...]





ik ook niet. op jouw leeftijd erover denken dat het wel over kan gaan ... dan ben je echt niet goed wijs.





Guppekop en gruffelo



Ik bedoel.het.absoluut niet zo!! Ik.loop.bij.psyq ivm.ernstige angsten.voor.dokters.ik zou.echt alles doen.om.geen.angsten.meer de.hebben.want.het is echt vreselijk om.bang te zijn voor dokters en.je.zelfs erover.naa.denkt om.behandelingen.uit te stelle..etc. Ik word doot me.moeder en.me.vriend.het ziekenhuis.in.geschopt.als.het.moet.ik.ga.wel maar ik.hoop.ergens.toch.op een.wonder.ofzo.... ik voel.me.zo vreemd.heel.de.tijd.huilerig en heimwee daar een week.geleden.toen.alles nog normaal was.... ik wil niet o erkomen.alsik.iemaand die.het leven.als.een.spelletje ziet.dat is echt.niet.zo ik.ben.gewoon zo.bang....zo vreselijk bang.voor.dokters ik hoop dat jullie niet.boos zijn.ik.bedoel.heet ecjt.nieet zo ennik.ben.blij.dat.jullie.alle.ook.mij.pushen om te.gaan! Ik.laat straks.de.uitslag.even.op het forum zien en.dan hoop ik.dat jullie me.allemaal kunnen.steunen om.er vol.voor.te gaan! Ik.vind.het heeel moeilijk.om met.mee.omgeving te.praten.erover. ik.wil.hun.niet verdrietig.maken!.ik.heb e ht.veel.aam.dit forum! Nogmaals.sorry.als.ik.jullie.gekwetst heb dat is.nieet.de.bedoeling.enik.ik.hoop.dat ieedereen elkar kan.steunen.hier.en.jullie.me.het.laatste zetje.kunnen geven.naast mijn.eigen.familie.waar ik.me.zogroot.voor.houd
Wie goed doet, goed ontmoet.
Diva wat balen zeg je uitslag. En door je angst wordt t helemaal een feest in je hoofd.

Je hebt al kankercellen. Dus t is mis. Goed dat ze zo adequaat reageren. En je zo snel terecht kunt. Misschien kan je via je huisarts wat rust gevende pillen krijgen voor nu tm de operatie.

Narcose was ik ook heel bang voor. Maar t valt echt mee. Ik kreeg een pil voor die tijd om rustiger te worden. Had ik om gevraad. Je bent in goede handen. Je kunt stressen wat je wilt. T wordt er niet anders van. Sterkte met alles
Alle reacties Link kopieren
quote:Diva04 schreef op 30 december 2016 @ 12:45:

[...]





Guppekop en gruffelo



Ik bedoel.het.absoluut niet zo!! Ik.loop.bij.psyq ivm.ernstige angsten.voor.dokters.ik zou.echt alles doen.om.geen.angsten.meer de.hebben.want.het is echt vreselijk om.bang te zijn voor dokters en.je.zelfs erover.naa.denkt om.behandelingen.uit te stelle..etc. Ik word doot me.moeder en.me.vriend.het ziekenhuis.in.geschopt.als.het.moet.ik.ga.wel maar ik.hoop.ergens.toch.op een.wonder.ofzo.... ik voel.me.zo vreemd.heel.de.tijd.huilerig en heimwee daar een week.geleden.toen.alles nog normaal was.... ik wil niet o erkomen.alsik.iemaand die.het leven.als.een.spelletje ziet.dat is echt.niet.zo ik.ben.gewoon zo.bang....zo vreselijk bang.voor.dokters ik hoop dat jullie niet.boos zijn.ik.bedoel.heet ecjt.nieet zo ennik.ben.blij.dat.jullie.alle.ook.mij.pushen om te.gaan! Ik.laat straks.de.uitslag.even.op het forum zien en.dan hoop ik.dat jullie me.allemaal kunnen.steunen om.er vol.voor.te gaan! Ik.vind.het heeel moeilijk.om met.mee.omgeving te.praten.erover. ik.wil.hun.niet verdrietig.maken!.ik.heb e ht.veel.aam.dit forum! Nogmaals.sorry.als.ik.jullie.gekwetst heb dat is.nieet.de.bedoeling.enik.ik.hoop.dat ieedereen elkar kan.steunen.hier.en.jullie.me.het.laatste zetje.kunnen geven.naast mijn.eigen.familie.waar ik.me.zogroot.voor.houd



Het leest nogal onduidelijk zo met die punten als spaties...



Ik heb ook een hekel aan ziekenhuizen etc. Het is inderdaad een rotgevoel.



Sterkte met de behandeling!
Alle reacties Link kopieren
Je loopt al vijf jaar met contactbloedingen en er zijn kankercellen geconstateerd. En dan nog denken het gaat vanzelf weg. Oke, angst voor ziekenhuis moet je gaan overwinnen. Want het is nu kiezen of je wilt blijven leven of dat je dood wilt gaan, omdat je ergens hoop hebt dat het vanzelf weer weg gaat. Hoe naïef kan je denken
Alle reacties Link kopieren
quote:lalalief schreef op 30 december 2016 @ 13:02:

[...]





Het leest nogal onduidelijk zo met die punten als spaties...



Ik heb ook een hekel aan ziekenhuizen etc. Het is inderdaad een rotgevoel.



Sterkte met de behandeling!Ja sorry dit komt door mijn telefoon die blijft steeds hangen. Net even een potje gejankt en me vriend geeft me ook kracht bedankt inelkgeval liefs diva
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Die uitslag is even heftig, zeg.

Waarom heeft de huisarts bij het doorgeven van de uitslag alleen pap 3b gemeld, en niet de kanker?



Sterkte, ik hoop dat je gaat vechten.

Anders lees ik hier ook niet veel meer. Vind het al heftig om te lezen dat je twijfelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven