Gezondheid alle pijlers

Baarmoederhalskanker? Onzekerheid en zenuwachtig.

18-12-2016 12:16 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve vivalezers!



Ik lees vaak topics mee maar heb nog nooit zelf een vraag geplaatst dus dit is de eerste keer. Waarschijnlijk omdat ik echt radeloos ben en gewoon de mening van jullie nodig heb.



Mijn verhaal,



Ik ben een jonge meid van 28 jaar oud. Ik slik sinds mijn 16e de Diana pil ivm puisjes en omdat ik erg onregelmatige ongesteld was.

Ik heb sinds mijn.18e sexueel contact en dit is meestal veilig gegaan. Ik heb sinds mijn 24e last van mijn schildklier. mijn schildklier werkte veel te snel en.ze hebben.er toen.voor gekozen om een radio actief jodium behandeling te doen. Waardoor de schildklier helemaal uitgeschakeld was.



Ik ben een.half jaar later.opgenomen met een.veel te kort aan.schildklierhormoon en allerlei klachten.zoals spierspasme en constipatie.



Nadat ik was opgenomen.hebben.ze nu.sinds eenn jaar de juiste hoeveelheid euthyrox aan medicatie gevonden voor mij. Dit slik is.dus al ene.jaar en.de schildklier werkt weer prima.



Hiernaast slik ik dus.ook de.dianapil 35 en Ecitalopram dit is een antidepressivum voor angst. Door deze medicatie heb ik totaal gene.last van mijn angststoornis waar ik sinds 2 jaar mee kamp waarschijnlijk door de te trage schildklier.



Nu heb ik al jaren (5) bloedverlies tijdens de seks. Ik heb nooit geweten dat dit een voorteken kan zijn van baarmoederhalskanker dus ik heb daar nooit naar laten.kijken. totdat ik afgelopen week tegen kwam op internet dat die bloedingen.na of tijdens de sex dus niet goed is en.ook tussen de menstruatie door vloeiennook.niet goed is.



Ik.heb afgelopen.dinsdag een.uitstrijkje laten.maken de dokter zei meteen oei dat ziet er nogal onrustig uit eendenbek erin uitstrijkje gemaakt en eendenbek er weer uit en weer bloeden als een rund.



Nu.heeft ze.het opgestuurd en.moet ik wachten.tot de uitslag.binnem.is.dit duurt.nog een.week. Maar nu is mijn vraag hoe kijken.jullie tegen.mijn situatie aan. Ik slik allerlei hormomen de pil, euthyrax en.die escitalopram en ik word helemaal kriegel van het idee dat er misschien wat mis is omdat ik al zo lang met de klachten.loop.



De seks is.altijd rustig omdat ik anders pijn.heb dus ruige seks doen.wij.niet aan haha het kanndus.ook.niet zo zijn dat er adertjes gesprongen zijn en het is niet altijd.met vrijen.raak maar vaak wel ook.heb ik veel witte afscheiding altijd. En soms na het vrijen kramp in.mijn.eierstokken waarna ik dan.ongestels.word terwijl het dan mijn periode nog.niet is. Mijn overgroot oma had vleesbomen ik.zit.mezelf helemaal gek.te maken kunnen.jullie me.helpen?



Ik spring in.me verhaal van.hak.op de tak en.ook.zullen er genoeg spelfouten inzitten.neem.mij.niet.kwalijk hiervoor.



Alvast bedankt meiden/dames voor jullie eventuele ervaringen



Groetjes Diva04
anoniem_321957 wijzigde dit bericht op 19-12-2016 00:35
Reden: Foutieve informatie
% gewijzigd
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
ik ga zowieso vechten de dokter heeft me de uitslag niet doorgegeven omdat de gynaecoloog mij alles beter.con.uitleggen. ik.heb heel de ochtend zitten.huilen maar ik ga zowieso ertegen.aanaandag horen.jullie hoe het gesprek gegaan is met.de anesthesist en.dan.wanneer de.operatie geplant.word! Sorry voor alle.twijfels tuurlijk.ga ik ertegenaan.ookal.ben.ik bang! Dat moet ik.dan.maar meteen proberen op te.lossen.die angsten! Bedankt nogmaals liefs diva
Wie goed doet, goed ontmoet.
Misschien is dit iets positiefs aan het hele verhaal. Je angst moet je nu rechtstreeks de bek in kijken.

En dat kan je.

Tranen lekker laten gaan als t nodig is. En voor nu hup actie. Ga even wat doen. Naar de winkel ofzo. Of buren. Of douchen.
Alle reacties Link kopieren
Meid je hebt kanker, dat betekend dat je ziek bent, heel erg ziek.. Vanzelf gaat het niet meer over dus je moet behandeld worden. Anders ga je dood en daar ben je veel te jong voor.

Dat je bang bent voor ziekenhuizen / doktoren is heel erg rot en vervelend. Maar je moet je eroverheen zetten een andere keus heb je niet..

quote:Phoebe-Buffay schreef op 30 december 2016 @ 14:08:

Die uitslag is even heftig, zeg.

Waarom heeft de huisarts bij het doorgeven van de uitslag alleen pap 3b gemeld, en niet de kanker?



Sterkte, ik hoop dat je gaat vechten.

Anders lees ik hier ook niet veel meer. Vind het al heftig om te lezen dat je twijfelt.



Juist netjes van huisarts om dat aan de gyneacoloog over te laten na verder onderzoek.

Ook uitstrijkjes kunnen soms een valse waarde geven plus dat je iemand niet dagen met zulk nieuws in onzekerheid kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dat. Bedoel ik.lieve dames hier knap ik bestheb van op van.jullieik berichtjes! Ik ga ervoornu en ik hou jullie op de hoogte!! Liefs diva
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Ik snap dat behandeling, zeker voor jou, heel eng is maar helaas heb je geen keus!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Ik wil je ook heel veel kracht toewensen voor komende periode. Veel mensen die zo enorm bang voor iets zijn krijgen daar dan af en toe een pilletje voor, bijv. 50mg oxazepam, zodat ze een paar uurtjes weinig last van angst hebben. Is dat misschien iets om met de huisarts te bespreken? Heel veel beterschap ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 30 december 2016 @ 20:24:

Ik wil je ook heel veel kracht toewensen voor komende periode. Veel mensen die zo enorm bang voor iets zijn krijgen daar dan af en toe een pilletje voor, bijv. 50mg oxazepam, zodat ze een paar uurtjes weinig last van angst hebben. Is dat misschien iets om met de huisarts te bespreken? Heel veel beterschap ook!Heel ergveel bedankt Antoon en ik hou het topic.op de hoogte. Liefs Diva
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Dat je zó bang bent dat je je liever niet laat behandelen aan een ernstige ziekte geeft wel aan hoe groot jouw angst is Diva. Dat vind ik echt rot voor je!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marlou schreef op 31 december 2016 @ 16:40:

Dat je zó bang bent dat je je liever niet laat behandelen aan een ernstige ziekte geeft wel aan hoe groot jouw angst is Diva. Dat vind ik echt rot voor je!



Sterkte!





Hoi Marlou,



Ja de.angst voor ziekenhuizen is echt absurd ik loop er bij voor psyq maar dit helpt.bijna.niet ook slik ik er escitalopram voor dit is een soort anti depresiva die het stofje afremt in de hersens.die angst aanmaken. Het helpt wel een.beetje maar nog.niet.optimaal. toch heb ik het een.soort van.plekje kunnen.geven.dit weekend en ga ik.gewoon proberen.me.over te geven.aan.alles wat gebeuren moet ondanks de angst. Angst is overigens het ergste waar een.mens aan kan leiden ben.ik van mening het beperkt je en laat je heel de dag nadenken.bij alles wat je doet.



Hiernaast wil ik alle dames op het VIVAFORUM EEN GELUKKIG NIEUW JAAR WENSEN EN.VOORAL GEZOND DAT IS ONBETAALBAAR!

Liefs diva!!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Sterkte morgen Diva en ik wens je al het goede toe voor het komende jaar!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Diva! Ik wens je ondanks alles veel goed voor 2017, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen
Alle reacties Link kopieren
Thank you girls!!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Jeetje heftig Diva. Zulke behandelingen zijn al enorm spannend en als je dan ook een angststoornis hebt is het helemaal naar. Heel veel succes morgen en dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 01 januari 2017 @ 14:57:

Jeetje heftig Diva. Zulke behandelingen zijn al enorm spannend en als je dan ook een angststoornis hebt is het helemaal naar. Heel veel succes morgen en dikke knuffel Dankjewelll morgen 8:50 afspraak hierna laat ik weten wat de bedoeling is! Liefs Diva en bedankt voor de steun
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Diva
Zet m op diva! Je kan het!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn uitslag heb ik op papier die.zal ik.even delen zodat jullie mij misschien ook.kunnen adviseren.



Klinische oderzoek: erosie, snel bloedend



Microscopie:

K 4: Endocerv. Cyl. en squameus metapl. Cellen aanwezig

O 6: Geen tekenen van ontsteking

P 6: Celbeeld passend bij ernstige dysplasie

A 1: Geen andere afwijkingen

C 1: Geen afwijkingen van endocerv. Cyl. Cellen aanwezig

B 1: Goed beoordeelbaar.



Conclusie:

Pap3b. Celbeeld passend bij ernstige dysplasie EN cave carcinoom.



Dit is de uitslag van het uitstrijkje.

Ik ben net bij de anesthesist geweest binnen.3 dagen word ik gebelt met een datum voor de lisexsici



Wat vinden jullie van mijn uitslag?



Liefs diva!
Wie goed doet, goed ontmoet.
Hoi ik had K4 O9 P7

Ben nu op een telefoontje aan het wachten.
Dit is wel goed nieuws Diva....want dan zijn nog geen kankercellen aanwezig en zit je in het voorstadium.
quote:Diva04 schreef op 02 januari 2017 @ 10:35:

Mijn uitslag heb ik op papier die.zal ik.even delen zodat jullie mij misschien ook.kunnen adviseren.



Klinische oderzoek: erosie, snel bloedend



Microscopie:

K 4: Endocerv. Cyl. en squameus metapl. Cellen aanwezig

O 6: Geen tekenen van ontsteking

P 6: Celbeeld passend bij ernstige dysplasie

A 1: Geen andere afwijkingen

C 1: Geen afwijkingen van endocerv. Cyl. Cellen aanwezig

B 1: Goed beoordeelbaar.



Conclusie:

Pap3b. Celbeeld passend bij ernstige dysplasie EN cave carcinoom.



Dit is de uitslag van het uitstrijkje.

Ik ben net bij de anesthesist geweest binnen.3 dagen word ik gebelt met een datum voor de lisexsici



Wat vinden jullie van mijn uitslag?



Liefs diva!Wat zei de arts van de uitslag, of heb je alleen de anesthesist gesproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 02 januari 2017 @ 11:17:

[...]





Wat zei de arts van de uitslag, of heb je alleen de anesthesist gesproken?De arts zei dat er meestal geen sprake is van cave carcinoom cellen in een normaal uitstrijkje maar dit bij mij.well het geval is de.gaan.onder narcose een.kegeltje weghalen nu
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Cave betekent als "pas op", bedoeld voor de arts. Bij jou: van de patholoog anatoom aan de gynaecoloog: let op gynaecoloog, mogelijk is er sprake van kanker. Oftewel: dokter doe je onderzoek goed en zorgvuldig. Er is nog geen kanker bewezen.
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vertelde de arts ook.alleen de pathaloog zei dat er toch echt sprake.is van.een voorstadium van.kanker of iets dergelijks al met al zie het na de lisesixie (weet niet.hoe je het schrijft haha) ik ben erg bang maar laat het naar over me.heen.komen! Groetjes.diva!????
Wie goed doet, goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
sterkte!
ahahah you didn't say the magic word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven