Gezondheid alle pijlers

Bezorg om goede vriendin.

07-12-2014 22:59 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Een depressie gaat meestal niet gepaard met agressie.
Wat vindt ze zelf van deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ze moest terug naar huis omdat ze dat met de politie afgesproken had??
Alle reacties Link kopieren
@ Istar, Het is natuurlijk niet alleen de agressie, maar het speelt wel een grote rol in de relatie. Hij ontkent ook alles en alles is de schuld van haar.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt op mij over als een "vervolg op verhaal"

maar ik kan mis zijn.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ Minnimouse, Ze moest inderdaad weer terug naar huis ( België ) vanwege hun kindje. De politie had haar toestemming gegeven om een paar dagen naar Nederland te mogen.



@ Sinnombre, Zij vind deze situatie niet kunnen, en wilt dan ook graag vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sep1 schreef op 07 december 2014 @ 23:08:

@ Minnimouse, Ze moest inderdaad weer terug naar huis ( België ) vanwege hun kindje. De politie had haar toestemming gegeven om een paar dagen naar Nederland te mogen.



@ Sinnombre, Zij vind deze situatie niet kunnen, en wilt dan ook graag vertrekken.

Sorry maar ik vind het maar een vreemd verhaal. Hoezo moet de politie toestemming geven? Als zij naar het buitenland wil, dan mag ze dat toch gewoon? Ondanks alles is die man gewoon de vader van haar kind dus dat ze dat kind bij hem achterlaat lijkt me niet strafbaar.



Verder zal je vriendin zelf de knoop door moeten hakken of ze door wil met dit huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Anti depressiva via recept, betekend meestal wel dat er een dokter aan te pas komt, ook in belgie geloof ik, dus zal hij wel depressief zijn.



En dat word ik ook als ik dit : http://forum.viva.nl/forum/kinderen/man ... ges/248776

doorlees, want volgens mij is dit draadje een vervolgje.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:paulaner schreef op 07 december 2014 @ 23:06:

Dit komt op mij over als een "vervolg op verhaal"

maar ik kan mis zijn.+1
Alle reacties Link kopieren
@ Minnimouse, sorry voor de onduidelijkheid. hierbij leg ik het even goed uit. Zij had haar kindje meegenomen naar Nederland met toestemming van de Belgische politie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 23:02:

Een depressie gaat meestal niet gepaard met agressie.imo
The best is yet to come
Waarom stapt ze niet op, ter bescherming van haar kind. Dat is wat ze zou moeten doen.



En depressie gaat normaliter niet gepaard met agressie, dan is er toch wat anders aan de hand.



Enneh....misschien eens googlen op depressie, dan kom je al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:sep1 schreef op 07 december 2014 @ 23:15:

@ Minnimouse, sorry voor de onduidelijkheid. hierbij leg ik het even goed uit. Zij had haar kindje meegenomen naar Nederland met toestemming van de Belgische politie.Gaat dit om die TO die hier laatst schreef? Die wilde naar haar familie in Nederland en wilde scheiden van haar Belgische echtgenoot?
Alle reacties Link kopieren
@ Mallebeppie, Ik heb inderdaad gezocht op Google maar kwam meestal symptomen tegen. En niet de verklaring van zijn gedrag, daarom open ik een topic.
Jouw vraag is: hoe zit een depressie in elkaar en wat doet het met een persoon. Dat heb je gegoogled. Dan heb je toch antwoord op je vraag?



En dan weet je dus dat agressie er niet bij hoort.



En nu verder?
Alle reacties Link kopieren
@ Mallebeppie, ik zoek nu meer persoonlijke ervaringen. Want ik denk dat elk depressie een ander effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
@ Mallebeppie, Je hebt helemaal gelijk dat dit niet bij de symptomen hoort, maar dan vraag ik mij echt af waarom hij dan die medicijnen krijgt. Ik snap dat je daar geen antwoord op heb maar de huisarts wel. Ik maak me iedere geval heel erg zorgen om het welzijn van mijn vriendin en haar kindje.
Symptomen depressie

Psychologische symptomen:



Depressieve stemming: neerslachtigheid, bedroefdheid, somberheid, hopeloosheid, gedeprimeerdheid; soms is die verlaagde stemming 's ochtend het ergste ("dagschommelingen")

vermoeidheid, verlies van energie, initiatief en kracht

gevoel: angst is vaak een kenmerkend gevoel bij een depressie; soms is er sprake van een sterke afvlakking van gevoelsleven: men voelt niets meer, geen verdriet, vreugde, angst of blijheid.

Stoornissen van de vorm van het denken: problemen met concentreren en geheugen, denkremming en besluiteloosheid

Gedachten over schuld, zelfverwijt, waardeloosheid en verlies van zelfrespect





Gedragsmatige symptomen:



Sociaal terugtrekgedrag, verlies van interesse in de omgeving

Verlies van het vermogen plezier te beleven

Lichamelijke onrust of juist geremd gedrag

Verminderde productiviteit

Suïcidaliteit (zelfmoord gedachtes/neigingen)

Huilbuien



Functionele symptomen (vitale of biologische functies):



Eetstoornissen: afgenomen of toegenomen eetlust

Slaapstoornissen: in- en of doorslaapstoornissen, vroeg wakker worden, of juist slaapzucht

Seksuele stoornissen: verminderde behoefte (libidoverlies)

lichamelijke klachten: obstipatie of diaree
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook welke anti depressiva hij slikt?
Anti depressiva wordt ook voor andere dingen voorgeschreven, zoals angststoornissen.
Alle reacties Link kopieren
@ gwen81, het is geen anti depressiva, maar anti psychotica. Welke precies weet ik niet. Wat ik mij nu wel afvraag: of het verslavend is.
Antipsycotica is heel wat anders dan antidepressiva (waar jouw hele op om draait).

AP kan voor heel veel dingen voorgeschreven worden, ligt aan de dodering.

Het is niet verslavend, maar moet wel rustig afgebouwd worden.
Alle reacties Link kopieren
@ Istar, mij werd eerst verteld anti depressiva, maar is dus eigenlijk anti psychotica. Hij zegt dat hij het nu 2 weken slikt maar deze hele situatie speelt al veel langer dan 2 weken.
Het kan voorgeschreven worden voor angsten, psychose, manie, onrust, slaapproblemen.

Hij is degene die openheid moet geven.



Maar volgens mij kan ze beter haar boeltje en kind pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven