Gezondheid alle pijlers

Blaas onderzoek bah ik durf niet!

07-07-2015 10:41 31 berichten
Gisteren bij de uroloog geweest omdat ik kei vaak moet plassen >15 x per dag en ook 's nachts 3x eruit kan. Nou gaan ze over een maand in mijn blaas kijken maar dat gaat via mijn plasbuis en ik kromp al ineen bij het idee dat iemand zonder verdoving terwijl ik (controlfreak van de eeuw) bij mijn volle verstand een ding mijn plasbuis in moet laten schuiven! Iemand hier ervaring mee want ik heb nu al zoiets van 'dat durf ik nooit!'

Mijn spieren down under zijn giga ontwikkeld. Tijdens seks kan ik de boel letterlijk op slot gooien en dan komt er niks meer in. Zijn diezelfde spieren een belemmering bij het in mijn plasbuis frotten van dat dingetje of heeft dat niets met elkaar te maken?

Ik baal als een stekker :(
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een morfine injectie bij het plaatsen van een inwendige (jj) drain, niets van gevoeld maar wel de hele handeling meegemaakt. Heeft de uroloog niet uitgelegd hoe één en ander in zijn werk gaat?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
overleg met je dokter.

En je kan altijd aangeven dat je ermee wilt stoppen, spreek dit van te voren af
Onder narcose laten uitvoeren. Dat is echt een mogelijkheid, dus ik zou ernaar vragen.
Onder narcose dat zou voor mij ideaal zijn! Aanvulling : Ik heb PTSS en kan er sowieso niet tegen als vreemden down under iets bij me doen waar ik geen controle over heb. Qua seks met mijn man geen enkel probleem en ook eendebek/huisarts gaat prima want die ken ik. Maar dit is voor mij emotioneel een brug te ver. Zeker omdat ik er dus totaal geen controle over heb en niet weet wat ik kan verwachten. Heb ooit een cyste in mijn schaamlip onder narcose laten verwijderen en toen de dokter naderhand de wond ging controleren en zonder overleg ineens een hechting dacht eruit te kunnen trekken zonder waarschuwing heeft ie dat kunnen bekopen met een trap recht in zijn gezicht waar ik totaal geen controle over had want het gebeurde voor ik de tijd kreeg om er over na te denken. Het was puur een blindelingse reactie op de pijnprikkel in dat gebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het onderzoek 2 keer gehad en heb er echt niets van gevoeld. Er werd wat verdovende gel op gesmeerd en ik kon als ik wilde meekijken op de monitor.

Ik ben ook echt bang geweest voor de eerste keer, maar werd goed gerustgesteld! En gelukkig viel het dus heel erg mee, want de tweede keer ging ik zonder angst naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu je reactie over PTSS, dat zou voor mij de zaak veranderen. Overleg met de arts voor mogelijkheden betreffende narcose.
Alle reacties Link kopieren
Narcose is een groter risico...kijk evt of een roesje kan of een kalmeringstablet in de ochtend dat geeft minder risico dan een narcose.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bel de polikliniek en leg uit dat je er heel erg tegenop ziet en dat je verdoving/narcose wil. Bespreek dit, dat ze het niet gelijk aanbieden, wil niet zeggen dat het niet kan.
Mijn ervaring is dat dit voor vrouwen niet pijnlijk is, de plasbuis is veel ruimer dan bij mannen. Tijdens het onderzoek wordt ook steeds aan je gevraagd of het nog gaat en je kunt het zeker aangeven als je het te vervelend vindt worden.
Die narcose is ook maar heel licht, want het onderzoek is op zich zo gedaan. Dus de risico's zijn zeer beperkt in dit geval. In het geval van TO zou ik het zeker overwegen.
Inderdaad, beter geen narcose. Vraag om een roesje.
quote:Isabela schreef op 07 juli 2015 @ 10:44:

Onder narcose laten uitvoeren. Dat is echt een mogelijkheid, dus ik zou ernaar vragen.Net gebeld en ze doen dit in mijn ziekenhuis dus pertinent niet. Het gaat om een cystoscopie wat ze bij me gaan doen. Wel heeft ze mijn verhaal even in een memo voor de arts gezet en gaat ze in het team overleggen wat er gaat gebeuren wanneer de boel echt op slot vliegt. Want ze bevestigde wel waar ik al bang voor ben namelijk hoe harder ik onbewust aanspan hoe meer pijn het doet. Daar mijn lichaam als vanzelf op slot schiet bij een pijn prikkel en ik op dat moment daar geen invloed meer op heb baart dit me wel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan is het inderdaad hetzelfde onderzoek. Ontspannen zijn is dan zeker van belang. Hopelijk komen ze met een oplossing. Is het anders een optie om in een ander ziekenhuis dit onderzoek te laten uitvoeren?
Volgende week heb ik weer EMDR en ik zal het dan ook zeker even ter sprake brengen of er dingen zijn die ik op voorhand kan doen om te zorgen dat mijn lijf niet in de blokkade schiet. Ik zou het een beetje genant vinden om voor de tweede keer op rij een dokter te schoppen.
Ow jee. Ik moet over anderhalve week een blaasonderzoek en begin acuut nog zenuwachtiger te worden. Ik mag 2 uur voor het onderzoek niet plassen. Is dat bij jou ook zo TO?
quote:GrumpyCat2 schreef op 07 juli 2015 @ 11:02:

[...]



Net gebeld en ze doen dit in mijn ziekenhuis dus pertinent niet. Het gaat om een cystoscopie wat ze bij me gaan doen. Wel heeft ze mijn verhaal even in een memo voor de arts gezet en gaat ze in het team overleggen wat er gaat gebeuren wanneer de boel echt op slot vliegt. Want ze bevestigde wel waar ik al bang voor ben namelijk hoe harder ik onbewust aanspan hoe meer pijn het doet. Daar mijn lichaam als vanzelf op slot schiet bij een pijn prikkel en ik op dat moment daar geen invloed meer op heb baart dit me wel zorgen.

Ik denk dat het al enorm scheelt dat je het doorgegeven hebt zodat men ervan af weet. Ze kunnen er dan rekening mee houden en jij voelt je misschien vrijer om eerder aan de bel te trekken mocht het niet gaan.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tijdens mijn bevalling 2 maal gecathetiseerd en dat vond ik ontzettend meevallen. Echt een heel kort pijnsteekje en niet heftig. Maar ik weet niet of het vergelijkbaar voelt hoor en ik snap dat jouw achtergrond heel anders is en dus je reactie ook.
quote:inkie1 schreef op 07 juli 2015 @ 11:06:

[...]



Ik denk dat het al enorm scheelt dat je het doorgegeven hebt zodat men ervan af weet. Ze kunnen er dan rekening mee houden en jij voelt je misschien vrijer om eerder aan de bel te trekken mocht het niet gaan.

Sterkte.Ja net heel fijn gesprek gehad. Ze vroeg ook wat voor gevoel ik had bij de arts die dit onderzoek gaat doen. Maar die heb ik alleen aan het eind heel kort even gezien want de hele intake/anamnese werd gedaan door zijn co assistente. Dus dat gaf ik ook aan zo van tja heb de beste man alleen voor de eindconclusie even 5 min langs zien komen zo van Ok nou we gaan dit en dat doen tot dan fijne middag ik heb weer een patient doei. Nu blijkt dat dat net weer even mijn 'pech' is geweest. want normaliter doet de arts wel ook de anamnese dus dan heb je al wat meer de kans om dingen aan te geven tijdens het gesprek. Aangezien die cystoscopie pas in het laatste stadium ter sprake kwam had ik dus totaal geen tijd om toen al aan de bel te trekken. Op het moment dat ik stond te verwerken wat ze gingen doen 'dus uhh er gaat een ding in mijn erhhh' stonden we alweer buiten.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 07 juli 2015 @ 11:04:

Ow jee. Ik moet over anderhalve week een blaasonderzoek en begin acuut nog zenuwachtiger te worden. Ik mag 2 uur voor het onderzoek niet plassen. Is dat bij jou ook zo TO?Is niet de bedoeling van dit topic dat ik nu anderen meetrek in mijn kamp der bange schijterds Ik mag inderdaad vantevoren ook niet plassen want ze laten me daar in een ding plassen om de kracht van de straal te meten of zoiets. Wanneer moet je? Ik op 19 augustus.
quote:GrumpyCat2 schreef op 07 juli 2015 @ 11:02:

[...]



Net gebeld en ze doen dit in mijn ziekenhuis dus pertinent niet. Het gaat om een cystoscopie wat ze bij me gaan doen. Wel heeft ze mijn verhaal even in een memo voor de arts gezet en gaat ze in het team overleggen wat er gaat gebeuren wanneer de boel echt op slot vliegt. Want ze bevestigde wel waar ik al bang voor ben namelijk hoe harder ik onbewust aanspan hoe meer pijn het doet. Daar mijn lichaam als vanzelf op slot schiet bij een pijn prikkel en ik op dat moment daar geen invloed meer op heb baart dit me wel zorgen.Ik zou even afwachten wat ze wel kunnen doen, eventueel een ander ziekenhuis zoeken. Je hebt niets aan weer een traumatische ervaring.
quote:aikidoka schreef op 07 juli 2015 @ 11:11:

Ik ben tijdens mijn bevalling 2 maal gecathetiseerd en dat vond ik ontzettend meevallen. Echt een heel kort pijnsteekje en niet heftig. Maar ik weet niet of het vergelijkbaar voelt hoor en ik snap dat jouw achtergrond heel anders is en dus je reactie ook.Ik ben dus bang dat door dit korte pijnsteekje de boel dusdanig verkrampt dat het het onderzoek belemmert. Een reële angst gezien het verleden. Mijn man deed me tijdens de seks een keer onbewust zeer (nagels nagels!) en toen verkrampte ik dusdanig dat hij zijn vinger er dus niet uit kreeg echt super vaag. Nou was dat uiteraard niet een plasbuis maar dat geeft even aan wat mijn spieren doen.
quote:GrumpyCat2 schreef op 07 juli 2015 @ 11:13:

[...]





Is niet de bedoeling van dit topic dat ik nu anderen meetrek in mijn kamp der bange schijterds Ik mag inderdaad vantevoren ook niet plassen want ze laten me daar in een ding plassen om de kracht van de straal te meten of zoiets. Wanneer moet je? Ik op 19 augustus.



Ik moet op 22 juli dus voor mij zit het er sneller op. Ik was toch al zenuwachtig hoor dus dat staat los van jouw topic.

Ikzelf ben doorverwezen door mijn huisarts. Ik dacht zelf eerst een gesprek te hebben met de arts maar ik kreeg direct een brief met het blaasonderzoek en een paar dagen ervoor een echo van de nieren.

Voor mij is de reden dat er nu al een paar keer bloed in mijn urine is gevonden zonder dat daar een verklaring voor is.



Overigens hoop ik dat de EMDR bij jou net zulke goede resultaten zal hebben als bij mij. Ik heb er echt heel veel aan gehad en veel van mijn PTSS klachten zijn weg of sterk verminderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn keizersnee en bevalling een blaaskatheter gehad. Het valt heel erg mee en doet eigenlijk geen pijn! Ik vind het zelfs minder vervelend voelen dan een inwendig onderzoek (met eendenbek).

Succes. Ik hoop dat het jou ook meevalt.
quote:mary57 schreef op 07 juli 2015 @ 10:49:

Mijn ervaring is dat dit voor vrouwen niet pijnlijk is, de plasbuis is veel ruimer dan bij mannen. Tijdens het onderzoek wordt ook steeds aan je gevraagd of het nog gaat en je kunt het zeker aangeven als je het te vervelend vindt worden.Nou mijn ervaring is anders (sorry TO). Ik vond het enorm pijnlijk. Verstijfde en mijn hele lijf ging (en bleef) in de kramp. Ik zou dit nooit meer zonder pijnstilling vooraf willen meemaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven