Gezondheid alle pijlers

Blijf moe na longontsteking en antibiotica

12-09-2007 09:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb 2 weken geleden een longontsteking gekregen. Ik heb hier amoxiciline (antibiotica) voor gekregen. De kuur was vorige week woensdag afgelopen.



Ik blijf ontzettend moe. ik heb geen energie om iets te doen. Ik wil alleen maar slapen. Iemand hier ervaring mee?.



Gr Maris
Alle reacties Link kopieren
Hoi maris

Het is wel vrij normaal hoor dat je even weer op krachten moeten komen

na een pencilline kuur, want het is toch een aanslag op je lichaam.Uitrusten

en ik neem zelf dan altijd vitaminepillen voor extra energie.
Yep en geen al te beste. Mijn longontsteking is inmiddels zo'n twee jaar geleden, en mijn conditie is toch een heel stuk minder dan daarvoor.



Alcohol-blaastest is al een probleem, ik heb er maar net genoeg longinhoud voor.
Alle reacties Link kopieren
Een longontsteking is tegenwoordig met antibiotica redelijk snel te genezen, maar de gevolgen van longontsteking kunnen veel langduriger zijn dan de antibioticakuur.

Gemiddeld staat er 6 weken voor het eerste herstel. Vervolgens kun je tot een half jaar daarna je nog moe en lusteloos voelen. Bij sommigen duurt dit zelfs nog veel langer. Ook kan er - zoals krengiserweer al schrijft - een min of meer blijvende verslechtering van je conditie optreden.
Alle reacties Link kopieren
Dus daar ben ik dan ook mooi klaar mee.

6 december heb ik de griep gekregen die maar erger werd en bleek dat ik ook nu met een longontsting loop.

de medicijnen slaan wel aan.

maar ben idd al moe na het eten van een ijsje,drink liters weg en eet moeizaam.

de ene keer denk ik dat het weer gaat en het volgende moment volgt een koorts aanval.



Hoewel ik verder altijd kerngezond was vraag ik me af hoe ik dan hier aan kom.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu nog steeds soms koorts hebt, zal je toch echt terug naar je huisarts moeten gaan. Serieus, dan is de infectie nog niet helemaal over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven