Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

09-12-2016 09:49 460 berichten
Ik heb nogal een eigenwijze man..

Sinds een week of 2 bloed bij zijn ontlasting. Hij vertelde het pas deze week. Op aandringen van mij is hij naar de huisarts geweest, die gekeken heeft en niets geks kon vinden (in de zin van aambeien / scheurtje of iets dergelijks).

Huisarts schreef movicolon voor en bij kramp/koorts terug komen.



Na een paar dagen movicolon is er nog niets veranderd. Net zegt hij dat er weer een hoop bloed is, echt in de ontlasting. Wel helderrood.

Hij wil na het weekend bellen naar de huisarts, ik heb liever dat 'ie vandaag nog gaat. Ben ik nou overbezorgd, of is man zo verschrikkelijk eigenwijs?

(moet ik zelf eens een klachtje hebben, dan brengt 'ie me het liefst persoonlijk naar de huisarts )
quote:annie2 schreef op 26 januari 2017 @ 16:05:

Vind t zo raar in combinatie met t afvallen, zie dat niet te rijmen met de ontsteking, maar ik ben geen arts oid!

Hopelijk verbeterd t!Het kan heel verklaarbaar zijn. Als je last van je buik en darmen hebt en gewoon niet fit bent, gaat dat bijna altijd wel ten koste van je eetgedrag. Vaak moet je in dit soort situaties ook nog eens vaker naar de wc, omdat de doorvoer sneller gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 26 januari 2017 @ 16:10:

[...]





Het kan heel verklaarbaar zijn. Als je last van je buik en darmen hebt en gewoon niet fit bent, gaat dat bijna altijd wel ten koste van je eetgedrag. Vaak moet je in dit soort situaties ook nog eens vaker naar de wc, omdat de doorvoer sneller gaat.Dat klinkt idd wel heel logisch!
Jeetje, ik zou bijna geneigd zijn om naar een ander ziekenhuis te gaan waar je wel rechtstreeks contact hebt met de mdl-arts.

Ik ben in het verleden ook naar een kliniek in een andere plaats geweest waar een dag per week mdl-artsen van Isala werken en ik had gewoon rechtstreeks contact met deze mdl-arts! Wat jou overkomt is dus niet typerend voor klinieken.
En? Knapt je man al wat op?
Nog steeds niet echt verbetering. Hij is moe, moe en nog eens moe. Iedere avond vroeg in bed. Veel slijm bij ontlasting en nog steeds druk op z'n buik. Bloed is wel zeer minimaal.

Nog 3 zetpillen en dan 'mag' hij terug naar de huisarts.



Als ze niet doorzet bij aanhoudende klachten met een doorverwijzing o.i.d. stappen we in ieder geval over naar een andere huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Vermoeidheid hoort er ook bij, helaas. En dan niet gewoon moe, maar soms tot aan uitputting aan toe. De darmen nemen namelijk de voedingsstoffen niet goed op als er een ontsteking zit.
quote:lilyjo schreef op 05 februari 2017 @ 21:25:

Nog steeds niet echt verbetering. Hij is moe, moe en nog eens moe. Iedere avond vroeg in bed. Veel slijm bij ontlasting en nog steeds druk op z'n buik. Bloed is wel zeer minimaal.

Nog 3 zetpillen en dan 'mag' hij terug naar de huisarts.



Als ze niet doorzet bij aanhoudende klachten met een doorverwijzing o.i.d. stappen we in ieder geval over naar een andere huisarts.Dat zou ik wel doen idd! Klinkt nog steeds niet echt goed zo.
Naar!
Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ik ook benieuwd naar.
'Pijn' in de buik blijft, wordt wel iets erger maar niet heel extreem. Bloed blijft wel weg, nu een paar dagen zonder medicijnen.



Man gaat de huisarts bellen of hij evt. doorverwezen kan worden naar de MDL, ben benieuwd of ze er in mee gaat..
Blijven aandringen!
Blijven aandringen to, liever een keer teveel dan te weinig
Alle reacties Link kopieren
Blijven aandringen inderdaad.

Die pijn zou nu toch eigelijk weg moeten zijn.
Helaas is het bloed sinds vandaag weer terug. Maandag belt man meteen de huisarts, ze kunnen daar nu toch niet meer onder een doorverwijzing naar de MDL uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 25 februari 2017 @ 19:06:

Helaas is het bloed sinds vandaag weer terug. Maandag belt man meteen de huisarts, ze kunnen daar nu toch niet meer onder een doorverwijzing naar de MDL uit!



Zo jammer !

Maar inderdaad, MDL moét nu!
Inderdaad, maandag meteen bellen!

En blijven aandringen, ze kunnen er nu niet meer onder uit.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hij maandag direct belt. Echt hoogste tijd voor een doorverwijzing!
Alle reacties Link kopieren
Succes en sterkte!
Balen zeg! Idd, hoogste tijd voor een doorverwijzing. Sterkte en succes voor en met man.
Alle reacties Link kopieren
Je bent inmiddels drie maanden verder. Ik zou op een punt aangekomen zijn dat ik naar een andere huisarts zou gaan, of desnoods naar de weekenddienst/HAP.



Drie maanden buikpijn én bloed bij de ontlasting is gewoonweg belachelijk lang. Ouderen moeten massaal in potjes poepen en dat wordt allemaal onderzocht (voorzorg darmkanker). En dan hebben zij nergens last van. Die huisarts van jullie, ik zou daar niet blij van worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik sluit me bij de rest aan. Sterkte!
quote:Ceylon schreef op 25 februari 2017 @ 20:41:

Je bent inmiddels drie maanden verder. Ik zou op een punt aangekomen zijn dat ik naar een andere huisarts zou gaan, of desnoods naar de weekenddienst/HAP.



Drie maanden buikpijn én bloed bij de ontlasting is gewoonweg belachelijk lang. Ouderen moeten massaal in potjes poepen en dat wordt allemaal onderzocht (voorzorg darmkanker). En dan hebben zij nergens last van. Die huisarts van jullie, ik zou daar niet blij van worden.Dit. Mijn huisarts had me waarschijnlijk allang doorverwezen.
Man belt maandag inderdaad voor een doorverwijzing en daarna gaan we kijken naar welke huisarts we overstappen. De keus is hier alleen niet heel groot (middelgroot dorp) en 3 van de huisartsen heeft 'ie al gezien (zitten allemaal in één praktijk).

Eigenlijk zou ik het liefst terug gaan naar mijn eigen huisarts (stad hier naast). Weet alleen niet of dat kan, in een andere plaats?
quote:lilyjo schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Man belt maandag inderdaad voor een doorverwijzing en daarna gaan we kijken naar welke huisarts we overstappen. De keus is hier alleen niet heel groot (middelgroot dorp) en 3 van de huisartsen heeft 'ie al gezien (zitten allemaal in één praktijk).

Eigenlijk zou ik het liefst terug gaan naar mijn eigen huisarts (stad hier naast). Weet alleen niet of dat kan, in een andere plaats?



Andere stad lijkt me niet handig en kan ook niet volgens mij. Vraag, als het MDL traject loopt,eerst een keer een gesprek aan bij de huisarts zodat hij uitleg kan geven waarom hij zo terughoudend was. En beslis daarna of je weg wil.

En sterkte maar weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven