Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

09-12-2016 09:49 460 berichten
Ik heb nogal een eigenwijze man..

Sinds een week of 2 bloed bij zijn ontlasting. Hij vertelde het pas deze week. Op aandringen van mij is hij naar de huisarts geweest, die gekeken heeft en niets geks kon vinden (in de zin van aambeien / scheurtje of iets dergelijks).

Huisarts schreef movicolon voor en bij kramp/koorts terug komen.



Na een paar dagen movicolon is er nog niets veranderd. Net zegt hij dat er weer een hoop bloed is, echt in de ontlasting. Wel helderrood.

Hij wil na het weekend bellen naar de huisarts, ik heb liever dat 'ie vandaag nog gaat. Ben ik nou overbezorgd, of is man zo verschrikkelijk eigenwijs?

(moet ik zelf eens een klachtje hebben, dan brengt 'ie me het liefst persoonlijk naar de huisarts )
quote:annie2 schreef op 26 januari 2017 @ 16:05:

Vind t zo raar in combinatie met t afvallen, zie dat niet te rijmen met de ontsteking, maar ik ben geen arts oid!

Hopelijk verbeterd t!Het kan heel verklaarbaar zijn. Als je last van je buik en darmen hebt en gewoon niet fit bent, gaat dat bijna altijd wel ten koste van je eetgedrag. Vaak moet je in dit soort situaties ook nog eens vaker naar de wc, omdat de doorvoer sneller gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 26 januari 2017 @ 16:10:

[...]





Het kan heel verklaarbaar zijn. Als je last van je buik en darmen hebt en gewoon niet fit bent, gaat dat bijna altijd wel ten koste van je eetgedrag. Vaak moet je in dit soort situaties ook nog eens vaker naar de wc, omdat de doorvoer sneller gaat.Dat klinkt idd wel heel logisch!
Jeetje, ik zou bijna geneigd zijn om naar een ander ziekenhuis te gaan waar je wel rechtstreeks contact hebt met de mdl-arts.

Ik ben in het verleden ook naar een kliniek in een andere plaats geweest waar een dag per week mdl-artsen van Isala werken en ik had gewoon rechtstreeks contact met deze mdl-arts! Wat jou overkomt is dus niet typerend voor klinieken.