Entertainment alle pijlers

Bestemming X

01-05-2024 21:24 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende week begint Bestemming X, een nieuw programma op RTL.
Ik heb vorig jaar de Vlaamse variant gekeken en die was erg leuk, een beetje in de richting van Wie is de Mol.

10 mensen die in een geblindeerde bus door Europa rijden en elke aflevering moeten raden waar ze zijn. Degene die er het verste van af zit moet naar huis.
Ze kunnen door spellen hints verdienen over de locatie maar er worden ook continue misleidingen erin gegooid. Zo is de bus in België een keer op een bewegende machine gezet om de indruk te wekken dat ze het kanaal overstaken naar het VK en spreken de ‘locals’ tijdens de opdrachten nogal eens de ‘verkeerde’ taal.

Ik ben benieuwd wat RTL ervan maakt!
Alle reacties Link kopieren Quote
klinkt leuk! Wanneer begint het precies?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtl.nl/programma/5445896/bestemming-x

Volgende week vrijdag. Lijkt mij ook leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, lijkt me ook grappig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed. Hopelijk niet met bekende Nederlanders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
01-05-2024 22:36
Klinkt goed. Hopelijk niet met bekende Nederlanders?

Gelukkig niet.
Volgende week begint een ander programma met bekende Nederlanders, die zeilen de oceaan over.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
01-05-2024 22:43
Gelukkig niet.
Volgende week begint een ander programma met bekende Nederlanders, die zeilen de oceaan over.
Weer wat 'leuks' om niet te kijken. Ik ben zo ontzettend kijk ons eens leuk zijn BN'er moe.

Bestemming X klinkt geweldig. Misschien probeer ik de RTL versie. En anders ga ik het Vlaamse seizoen terugkijken, want dat klinkt sowieso vermakelijk.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk! Ik heb het Vlaamse seizoen gezien vorig jaar en vond dat heel leuk. Vooral dat je zelf mee kon raden.

Heel benieuwd naar dit seizoen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat het wel leuker is dan het onbekende. Dat vond ik echt een flutprogramma.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Vlaamse vond ik trouwens wel nèt iets te langdradig toen. Van mij mochten de afleveringen ietsje korter. Maar ik vermoed dat de Nederlandse maar een uur duren ipv 1,5 dus dat komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het kan dat niet vrij snel duidelijk wordt waar men is. Qua taal, borden langs de weg etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
02-05-2024 06:45
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het kan dat niet vrij snel duidelijk wordt waar men is. Qua taal, borden langs de weg etc.
De bus is geblindeerd dus ze zien niet waar ze rijden. Ze gaan alleen de bus uit voor opdrachten die natuurlijk op plekken zijn die de productie uitkiest en manipuleert.

En aan een kasteel oid is het soms moeilijk zien of het in Frankrijk of Duitsland staat, zeker als die plekken er op uitgekozen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
02-05-2024 06:55
De bus is geblindeerd dus ze zien niet waar ze rijden. Ze gaan alleen de bus uit voor opdrachten die natuurlijk op plekken zijn die de productie uitkiest en manipuleert.

En aan een kasteel oid is het soms moeilijk zien of het in Frankrijk of Duitsland staat, zeker als die plekken er op uitgekozen worden.
Oooo nou ben echt benieuwd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
02-05-2024 06:45
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het kan dat niet vrij snel duidelijk wordt waar men is. Qua taal, borden langs de weg etc.
Ja ik ben ook heel erg benieuwd! Los van dat, deelnemers die overnachten toch ook elke dag lijkt me? Gaan ze dan ook alle ramen blinderen van het hotel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik had er nog niets over gehoord, dus bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel90 schreef:
02-05-2024 07:20
Ja ik ben ook heel erg benieuwd! Los van dat, deelnemers die overnachten toch ook elke dag lijkt me? Gaan ze dan ook alle ramen blinderen van het hotel?
Bij de Belgen sliepen ze in de bus.
Het was daar een dubbeldekker met beneden zit plekken en tafeltje enz. En boven slaapcabines zoals hier op de foto

https://www.hln.be/tv/spelbedenker-de-m ... 228134996/

Bijna meer een soort camper dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
02-05-2024 08:45
Bij de Belgen sliepen ze in de bus.
Het was daar een dubbeldekker met beneden zit plekken en tafeltje enz. En boven slaapcabines zoals hier op de foto

https://www.hln.be/tv/spelbedenker-de-m ... 228134996/

Bijna meer een soort camper dus.
Douchen doen ze dan ook in de bus?
Ben wel heel benieuwd geworden naar programma :)
Weten de kijkers wel waar ze zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel90 schreef:
02-05-2024 08:53
Douchen doen ze dan ook in de bus?
Ben wel heel benieuwd geworden naar programma :)
Weten de kijkers wel waar ze zijn?
Douchen hebben we niet gezien, ga er vanuit van wel 😅

Als kijker raad je door de aflevering heen mee en volgens mij kan je dan ook in een app stemmen en zie je ook in de aflevering waar Nederland denkt dat ze zijn (dat stuk werkte niet in het terugkijken in België dus ik weet niet precies hoe dat eruit zag).
Aan het einde van elke aflevering ziet de afvaller waar ze zijn (die wordt immers uit de bus gezet) en als kijker zie je dat dan ook.
Dus er is geen speculatie tussen afleveringen (zoals bij de Mol of Masked Singer) maar alleen tijdens de aflevering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens is al mijn info onder voorbehoud hè, ik weet niet of ze wijzigingen doen voor de NLse versie.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
01-05-2024 22:43
Gelukkig niet.
Volgende week begint een ander programma met bekende Nederlanders, die zeilen de oceaan over.
Over de Oceaan is in België al aan zijn derde seizoen toe. Ik vond het leuke televisie, maar hangt natuurlijk erg af van wie dan uiteindelijk mee gaat op de boot. Ik las wel een stukje dat het er bij de NL behoorlijk fel aan toe was gegaan op die boot (veel ruzies).

Bestemming X vond ik grappig maar kan niet tippen aan Wie is de Mol. De opdrachten waren in de Vlaamse versie een beetje aan de flauwe kant vond ik.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Als nu toch alles overgekocht wordt van de Belgen, mogen jullie je ook al voorbereiden op expeditie Groenland en expeditie Namibië - ook twee seizoenen van hetzelfde programma waar weer BN'ers voor zullen mogen opdraven.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
02-05-2024 09:15
Als nu toch alles overgekocht wordt van de Belgen, mogen jullie je ook al voorbereiden op expeditie Groenland en expeditie Namibië - ook twee seizoenen van hetzelfde programma waar weer BN'ers voor zullen mogen opdraven.
Is dat niet hetzelfde als onze Expeditie Noordpool van een paar jaar geleden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee want als ik me goed herinner was dat ook met spellen e.d. ? De versie van Goplay in België is een "echte" (voor zover televisie echt kan zijn) expeditie door barre omstandigheden; wel onder begeleiding van een ervaren gids. Focus ligt hier op emo televisie (onderling bonding - thuisfront missen en overleven van de tegenslagen).
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt leuk , ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heet de Belgische serie ook Bestemming X?
Want dan ga ik even zoeken waar ik hem terug kan kijken.

Of heeft iemand toevallig een linkje?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven