Gezondheid alle pijlers

Borst ziet er anders uit

01-10-2014 11:15 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 3 voelt mijn linkerborst bij de tepel warm aan en de tepel trekt naar binnen. Zag ik vanmorgen dat er een soort deuk in mijn borst zit.

Aangezien ik niet van het type ben dat gelijk naar de huisarts ga, vraag ik me nu toch af of maar niet gelijk een afspraak moet maken. Wat zeggen jullie?
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Clemance: Bij haar stond haar tepel opeens helemaal schuin. Haar huisarts heeft haar eerst naar huis gestuurd omdat ze het even aan moest kijken. Maar na een half jaar stond haar tepel nog steeds schuin.

De tepel van de borst waar ik een knobbel voelde staat ook anders dan de andere. Dus ik wist onderhand al zeker dat ik borstkanker had. Maar dat was dus niet.

Ik was stiknerveus voor de onderzoeken. Ik ben een doomdenker en dacht echt dat ik iets had. Maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet en nu opgelucht kan ademhalen.

Ik hoop voor jou dat alles goed was! Heel goed dat je bent gegaan!



Daisymadelief: Heel veel sterkte en kracht toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Schoonzus had een deuk. Opgemerkt door haar puberdochter. Inmiddels is ze geopereerd, is ze bestraald en eergisteren had ze de vijfde chemo.



Dinsdag naar de dokter dus.



En dat je nu een weekend weg gaat snap ik. Als het mis is, maken die vijf dagen ook niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hier voor àlle dames
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bij mij was gelukkig alles in orde. Ik ben heel erg opgelucht.



Ik ben onder de indruk van alle verhalen hier, wat ontzettend heftig zeg. Het zijn allemaal lange uren, dagen en weken in onzekerheid. Het lijkt ook zo random, het is beangstigend.



voor iedereen die 'm nodig heeft.



TO, succes, hopelijk heb je toch een beetje een fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 01 oktober 2014 @ 22:02:

Vreselijk.



Maar hoe dan ook, ik zou gewoon niet bij voorbaat al gaan denken 'die week afwachten zal geen kwaad kunnen.' In die week afwachten had in dit geval TO dus al bij de huisarts kunnen zitten, het mammapoli traject kunnen doorlopen en de uitslag kunnen krijgen. Dat je daarna niet altijd meteen geopereerd kan worden of chemo kan krijgen in het geval van kanker beslist dan iemand die geacht wordt er verstand van te hebben en zal vast goede redenen hebben.



Ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel. Zelf dokteren en invullen lijkt me niet verstandig. ik snap wat je bedoelt ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ben ik naar de huisarts geweest en voor de zekerheid moet ik een mammografie laten maken. Huisarts kon zo gauw niets voelen e/o ontdekken. Hij dacht eerder aan een ontsteking. Kennelijk is het erg druk in het ziekenhuis, ik kan echt niet eerder komen dan maandagmiddag. Wordt vervolgd....
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ha, was benieuwd of je er nog was, dus ging even kijken en zie berichtje van je. Nog een weekje geduld dus voor wat meer duidelijkheid.

Had je een leuk weekend weg?
Alle reacties Link kopieren
goed dat je doorgestuurd bent. Er is ook een vorm van bk die juist deze symptonen heeft en niet altijd herkend wordt (IBC). Het komt niet vaak voor, maar mocht je bijv. in de familie een geschiedenis van bk hebben, zou ik er specifiek naar vragen.
Wat fijn om een update te lezen. Hopelijk krijg je maandag goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je dat er niets aan de hand is. Laat je het maandag even weten?
Succes maandag ! Nog een leuk weekend gehad?
Nou TO, waarschijnlijk zit je nu al in het ziekenhuis, hopelijk valt het allemaal mee voor je.



Was je vakantie leuk?
Alle reacties Link kopieren
Clemance, ik las dat bij jou alles in orde is. Wat een opluchting zeg voor jou.



Ik ben net terug uit het ziekenhuis, eerst mammografie laten maken en daarna gelijk een echo. Vandaag belt de Mammapoli voor het maken v/e afspraak voor een punctie onder echogeleide.



Mijn weekend weg was verre van leuk. Na telefonisch overleg met de huisarts toch maar met vriendin op pad gegaan. Niet leuk als je man sinds kort in het buitenland is gelegerd voor een niet al te veilige missie, autistische dochter thuis laat met schoonouders en een leger aan vrijwilligers en dan nog je borst die niet lekker aan voelt.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole27 schreef op 02 oktober 2014 @ 16:35:

Een deuk? Ga zsm naar je huisarts.



Ik was 21 toen borstkanker werd ontdekt bij mij. Ik ben binnen een week geopereerd. Binnen een maand startte ik met chemo.



Ik belde de huisarts. De assistente zei me dat ik jong was en over een paar maanden nog een keer moest bellen mocht de knobbel niet weg zijn. Dat deed ik. En toen heb ik een afspraak geëist (achteraf drie maanden te laat). Huisarts heeft me linea recta naar het ziekenhuis doorgestuurd. En het enige wat ik had was een deuk. Geen pijn. Alleen 1 deukje onderaan m'n borst. Had ik maar op m'n strepen gaan staan, de eerste keer dat ik belde. Want hoe eerder je er bij bent, hoe beter je prognose.



Mij is verteld dat er wordt gestreefd om binnen vier weken te opereren. Bij mij ging het snel. Want vaak geldt, hoe jonger hoe agressiever. En dat bleek ook werkelijkheid helaas. Maar elke week is er 1. Nogmaals, hoe sneller hoe beter is mijn idee. Bij twijfel naar de arts. Altijd.Schandalig Nicole, dat de assistente die mededeling durfde te doen. Onvoorstelbaar, had meteen ontslag moeten krijgen. Sinds wanneer mag een assistente een beslissing maken.
quote:ikke46 schreef op 13 oktober 2014 @ 15:24:

Clemance, ik las dat bij jou alles in orde is. Wat een opluchting zeg voor jou.



Ik ben net terug uit het ziekenhuis, eerst mammografie laten maken en daarna gelijk een echo. Vandaag belt de Mammapoli voor het maken v/e afspraak voor een punctie onder echogeleide.



He verdorie, wat een extra zorgen dan nog eens. Wanneer kan je terecht voor de punctie? Probeer niet teveel op de zaken vooruit te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het ikke46?
Ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat?

Wanneer is de punctie?
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws helaas gekregen. Ik heb een tumor van zeker 5 cm en in zeker 4 lymfeklieren zijn uitzaaiingen geconstateerd.

Volgende week MRI en PET-scan en daarna behandelingsplan bespreken.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Vreselijk voor je ikke46, wens je kracht toe de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ikke46, wat erg! Ik hoop heel erg dat het goed te behandelen is en dat je snel duidelijkheid krijgt over de behandeling. Heel veel sterkte!
Godsamme...veel sterkte TO
Potverdorie, dat is niet niks, TO. Heel veel sterkte, wat een k*tziekte is het ook...
Wat vreselijk Ikke. Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Kut, ik hoopte heel erg dat mijn angst voor jou niet waar zou worden.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven