Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

21-02-2017 16:48 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,



Ik heb over 3 weken ongeveer een borstverkleining/lifting.

Na me tweede zwangerschap waren me borsten nogal gegroeid (cup F) en ook nog eens gaan hangen nou het idee al cup F en gaan hangen is een No Go!

Zorgverzekering vergoed het gelukkig had binnen 2 weken na aanvraag al een positief feedback van de zorgverzekering gekregen.

Ik heb wel een aantal vraagjes voor de mensen die dit ook hebben ervaren???



Mijn vraag was hoe jullie de operatie hebben ervaren? Was het zwaar of waren jullie er snel bovenop.

Hoelang duurde het voordat jullie weer konden tillen en of het resultaat was zoals jullie hadden verwacht.

Maar ook heb ik gehoord dat je erna gaat afvallen weet niet of dit zo is maar wil het wel graag weten.

Misschien hebben jullie ook tips dan hoor ik die ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken na operatie een terugval door te veel doen in de eerste weken. Pijn was te doen. Tillen duurde zes weken. Resultaat is sowieso beter alleen ik vind mijn tepels lelijk geworden. Normaal heb je een geleidelijke overgang in kleur en dat is nu weg. Afvallen ja, maar alleen omdat je ineens minder borsten hebt ofwel borsten die minder wegen. Verder niet afgevallen of zo. Juist aangekomen doordat je een tijdje veel minder kan.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook cup F en zit er heel hard over na te denken. Ik wil een afspraak maken en kijken of het vergoed kan worden.

Wil je ons op de hoogte houden van hoe het gaat na de operatie? Ik ben daar heel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb MIJN borsten (sorry, vind dat 'me' zo lelijk) ook laten verkleinen, al bijna 30 jaar geleden, dus nog in de tijd dat ze je sowieso een paar dagen in het ziekenhuis hielden. Ik vond het reuze meevallen, heb na de operatie slechts wat paracetamol nodig gehad. Wel heb ik me echt heel braaf aan dat niet-tillen gehouden, niet omdat je niet kunt tillen, dat gaat na een weekje of wat wel weer, maar omdat je niet mag tillen, je wil namelijk geen trekkrachten op de wonden uitoefenen, om te zorgen dat ze zo goed mogelijk kunnen genezen.



Ik ben nu bijna 50 en heb nog steeds prima borsten, ben nog steeds blij dat ik de stap genomen heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,



Wat spannend, je operatie. Ik heb helaas geen tips voor je maar ik lees wel graag mee. Ik ben 25, normaal postuur en inmiddels een cup F en overweeg ook een borstverkleining want ik voel me echt een beetje ''uit proportie''. Daarnaast ook veel rug- en nekklachten.



Ik ben alleen best angstig voor een operatie; bang dat het er toch niet mooier uit komt te zien daarna, dat je voor altijd overduidelijk littekens blijft zien, of de tepels nog wel mooi blijven etc.



Mag ik vragen welke zorgverzekeraar je hebt? En heb je dit rechtstreeks met hen besproken of ben je eerst naar de huisarts geweest?
I'm a goal digger.
Mijn vraag was hoe jullie de operatie hebben ervaren? Was het zwaar of waren jullie er snel bovenop.



In principe was ik er snel bovenop. Na 1 nacht in het ziekenhuis mocht ik naar huis helaas ontwikkelde ik een ontsteking in de wond en daar was ik als ik het me goed herinner zo'n 1 week wellicht iets langer flink ziek van..maar toen dat eenmaal weg was ging het allemaal vrij makkelijk.



Hoelang duurde het voordat jullie weer konden tillen en of het resultaat was zoals jullie hadden verwacht.



Dat duurde toch wel een aantal weken, ik hield me aan de voorschriften van de chirurg en die paar weken zonder tillen kom je echt wel door. Het resultaat was niet zoals verwacht. Van cup F naar een cup C soms kleine D na de operatie. Helaas doordat de wonden gingen ontsteken werd het wond oppervlakte groter met als resultaat helaas grote lelijke littekens nu met een breedte van ong een duim. Helaas was de na zorg achteraf gezien gewoon kut, ondanks dat wij belden met de zorgen over de ontsteking en ook nog een keer terug gingen om het te laten bekijken werden wij eigenlijk gewoon met een kluitje het riet ingestuurd met opmerkingen als de ontsteking gaat vanzelf weg, nee hoor het worden nu geen grotere littekens etc.



Maar ook heb ik gehoord dat je erna gaat afvallen weet niet of dit zo is maar wil het wel graag weten.



Sorry...maar ik vind dit maar een rare vraag. Zomaar afvallen na een operatie? Hoe dan?



Misschien hebben jullie ook tips dan hoor ik die ook graag.



Neem de tijd om te genezen. Als je denkt dat iets niet klopt en wees asssertief. Ik heb nu spijt dat ik niet assertiever ben geweest, komt ook nog eens bij dat mijn borsten inmiddels weer een cup E zijn dus eigenlijk vind ik dat ik het voor niets heb gedaan. Geen overgewicht dus ook daar komt de grotere cup maat niet van helaas.
Ongeveer 20 jaar geleden laten doen. Van DD naar B.

De operatie vond ik zwaar. Ben ook erg misselijk geweest de eerste nacht in het ziekenhuis. Veel overgeven door de narcose. De tweede nacht was probleemloos en ik ben daarna ook naar huis gegaan.

Wondgenezing was prima. Me ook aan de voorschriften gehouden en geen pijnmedicatie genomen. Wel ongeveer 2 maanden de steun-bh gedragen.



Afgevallen ben ik niet. Wel een kind gekregen waarna mijn borsten niet veranderd zijn.



Ik ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb, en zelf gefinancierd. Ik ben vrij tenger en voelde me nooit fijn met die grote borsten.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden in een ander topic geplaatst:





Ik dus in 2015 geopereerd, van een G naar C/D gegaan, 1,6 kg eraf. Wat je niet moet onderschatten is dat het echt een grote operatie is met flink herstel, ik kon heel weinig de eerste paar weken en had de hulp van mijn vriend hard nodig. De pijn was te doen zolang ik me gedeisd hield. Zou de pijn omschrijven als heel erg drukkend aan de zijkanten, ik had verwacht dat het meer een snijdende pijn zou zijn maar het voelde net alsof ik een loeistrakke band om een beurse bovenkant had zitten. Ik heb nog wel een ontsteking gehad, dus dat zal mijn herstel wel vertraagd hebben. Ik had er emotioneel moeite mee, vond het kort na de operatie lelijk en voelde me bijna verminkt. De emotionele indruk die dat maakte had ik onderschat. Het resultaat is het wel enorm waard. Mooie maat, staat fier vooruit. Wel wat littekens maar dat heb je nu eenmaal. Borstvoeding kunnen geven was nooit een factor voor mij. Ik had geen zin om nog jaren te lijden alleen om een periode borstvoeding te kunnen geven ooit, wat overigens soms niet eens lukt bij 'gewone' borsten. Samengevat vond ik het best heftig, maar zo blij dat ik het gedaan heb! Mijn borsten passen overal mooi in, mijn voorgevel was voorheen net een openbare attractie en nu heb ik nog steeds een mooi decolleté maar kan ze ook netjes wegsteken haha. Ik had dagelijks rugklachten en die zijn nu weg, kan overal terecht voor bh's en bikini's.
Ik heb het eind 2015 laten doen, niet in een algemeen ziekenhuis maa bij een "prive-kliniek", werd wel gewoon vergoed en de arts werkte ook deels in het algemeen ziekenhuis.

Geopereerd volgens de nieuwe techniek, geen anker maar de J-techniek zodat er minder littekenweefsels ontstaat. Geen drains, en 2 uur na het ontwaken uit de narcose al naar huis.

Ik heb 3 dagen de voorgeschreven pijnstillers voorgeschreven maar niet vanwege de pijnklachten, eigenlijk meer uit braafheid omdat het voorgeschreven was.

Je mag na de operatie niet op je buik slapen maar de tweede nacht werd ik al wakker terwijl ik op mijn buik geslapen had.

Ik heb inderdaad geprobeerd om 6 weken niet te tillen, tenminste niet boven ellebooghoogte.

Tevens 6 weken geen auto gereden, dit omdat je verzekeringstechnisch in de problemen kan komen als je een aanrijding zou overkomen.

Ik vond het dus super meevallen.
Alle reacties Link kopieren
dankjewel voor alle reacties.



Ben een hoop vooruit gekomen met de reacties die ik gekregen heb.

Hopen op een positief resultaat.

Ik heb liever de littekens dan me borsten die ik nu heb . Vond het ook moeilijk om de stap te nemen om naar de huisarts te gaan, maar heb echt kanonnen die hangen zeg maar en ook nog eens nek/rugklachten.



Ik hou jullie zeker op de hoogte na de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
MIJN borsten. Niet me.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
@Fiddly Mijn Nederlands is niet zo goed. Je begreep me goed dus dan is het geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic toch ook maar navraag gedaan bij mijn zorgverzekeraar en ook zij vergoeden de borstverkleining voor de volle 100%, mits er een verwijzing van de arts aangetoond kan worden. Maandagochtend een afspraak bij de huisarts voor een informerend gesprek. Vind het best spannend!
I'm a goal digger.
quote:baby30 schreef op 23 februari 2017 @ 16:02:

@Fiddly Mijn Nederlands is niet zo goed. Je begreep me goed dus dan is het geen probleem



Je Nederlands is niet slecht.

Je bent te lui om het goed te doen.

Het is MIJN, niet ME.

Knoop het in je hersenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 23 februari 2017 @ 17:21:

[...]





Je Nederlands is niet slecht.

Je bent te lui om het goed te doen.

Het is MIJN, niet ME.

Knoop het in je hersenen.Jeetje. Ga even buiten lopen uitwaaien.
I'm a goal digger.
quote:md0110 schreef op 23 februari 2017 @ 17:26:

[...]





Jeetje. Ga even buiten lopen uitwaaien.



Inderdaad zeg, wat een extreem overdreven reactie.



TO, veel success!



Ik heb nog wel een tip voor je: arnica pillen

Kan je bij de aptheek bestellen en is een homeopatisch middel wat er om bekend staat genezing voorspoediger te laten verlopen. Zelfs veel plastisch chirurgen schrijven het tegenwoordig voor en ik heb er zelf goede ervaringen mee,

Vant zomer nog gebruikt toen ik een verstandskies moest laten trekken, normaal gesproken begin je een dag van te voren (pillen laten oplossen onder de tong) op de dag zelf en tot ong 2 a 3 dagen na de operatie. Minder blauwe plekken zwelling etc.
Alle reacties Link kopieren
@Dogfisch Wat een rare reactie, ga er liever niet verder op in.



@Md0110 Wat goed van je, Spannend hou je me een beetje op de hoogte. Het is best een grote stap he.



@dwynwen dankje voor de tip ga zeker even kijken!
quote:DogFish schreef op 23 februari 2017 @ 17:21:

[...]





Je Nederlands is niet slecht.

Je bent te lui om het goed te doen.

Het is MIJN, niet ME.

Knoop het in je hersenen.Zo,jij bent lekker vriendelijk zeg!
quote:baby30 schreef op 25 februari 2017 @ 16:25:

@Dogfisch Wat een rare reactie, ga er liever niet verder op in.



@Md0110 Wat goed van je, Spannend hou je me een beetje op de hoogte. Het is best een grote stap he.



@dwynwen dankje voor de tip ga zeker even kijken!Niets ervan aantrekken baby30! Verder: Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind. Er komt daar natuurlijk ook veel bij kijken. In ieder geval fijn dat er reacties van ervaringsdeskundigen zijn. Veel sterkte en succes met je besluit!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Geraldine
Graag gedaan meid! Hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
zeker weten doe ik dat! Spannendddddd
Alle reacties Link kopieren
Ik zag trouwens dat je ook al daadwerkelijk geopereerd wordt binnenkort en ik zou je aanraden om een paar sport bh's in verschillende maten te kopen. Ik heb toen verschillende van de hema gehaald (op de website onder non padded sportbh heavy support voor 16 euro) .



Ze kunnen je namelijk wel een maat beloven maar dit kan altijd wat afwijken en de boel kan wat variëren in maat door zwellingen. Het is heel fijn dat ze goed ingepakt zijn maar te straks is ook weer onprettig. Ik wisselde dus steeds twee maten af en ook nog eens in twee kleuren. Ook even met het oog op wassen, wat vaker nodig kan zijn dan gebruikelijk door de wonden.
Je kan even navragen of je de sportbeha krijgt, dat was in mijn geval namelijk wel zo. (Eind 2015)

Als ik die vantevoren zou moeten kopen, had ik dan 2 of 3 verschillende maten moeten kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven