Gezondheid alle pijlers

Broekplassen

07-01-2013 22:48 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



mijn naam is Saar. Ik ben 23 jaar en heb een lastig probleem.



Ik plas namelijk regelmatig in mijn broek. Dan wordt de drang ineens zo groot dat ik het niet meer ophouden kan.



Kent iemand dit probleem en hoe moet je er mee omgaan ?



Groetjes van Saar
Ik zeg eens iets raars; een huisarts bellen?
Tena pants kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar,



Wat een vervelend probleem.



Ik ken iemand die dat ook had, die kwam ervanaf na bekkenbodemfysio. (ook een jonge meid)



Maar eerst andere oorzaken uitsluiten is aan te raden.



Vraag hulp aan je huisarts, succes!
Alle reacties Link kopieren
Het lastige is dat ik het overal heb zoals pas in de file naar huis.

Dan voel je je echt ongelukkig.



Maar is er hier misschien iemand die zelf ook zulke ervaringen heeft ?
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak kan je het zelf oplossen met spieroefeningen. Maar daarvoor moet je eerst bij de huisarts langs. Je mag gewoon aangekleed blijven. Daar vraag je om een verwijzing naar een bekkenbodemfysio of iets dergelijks. Die geeft je oefeningen, je hoeft je ook daar niet uit te kleden.



Je hebt niet toevallig een kind gehad?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En kijk eens op deze site. Hier kan je een oefeningenprogramma volgen. Gratis en gewoon thuis.



http://www.corewellness.nl/



Maar doe ook maar even dat bezoekje aan de huisarts. Het is niks ergs.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bekkenbodem fysio gaat weinig helpen bij deze vorm van incontinentie, ga gewoon eens naar je ha
Alle reacties Link kopieren
Blaasontsteking uitgesloten?



Naar de huisarts, niet als langdurige oplossing gaan lopen klooien met tena lady. Prima oplossing voor nu maar niet voor de lange termijn. Daar ben je nog veel te jong voor (geen kinderen neem ik aan).
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
het kan ook een nier probleem zijn geloof ik. maar het is beter om advies te krijgen van de huisarts .



Ik zelf heb niet echt een probleem met het ophouden van urine. alhoewel ik een tijdje geleden een droom heb gehad, waarin ik eindeloos zocht naar de wc, en het niet kon vinden. Uiteindelijk had ik het gevonden, en in realiteit en in mijn droom plaste ik in mijn broek. Dit is vanaf mijn peuter tijd nooit meer gebeurd. Is dit iemand ook overkomen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als aandrang incontinentie of een spastische blaas. Daar kun je mee naar de huisarts of uroloog. Soms zijn er medicijnen of training voor.
Naar de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
quote:funkyshh schreef op 07 januari 2013 @ 23:52:

Ik zelf heb niet echt een probleem met het ophouden van urine. alhoewel ik een tijdje geleden een droom heb gehad, waarin ik eindeloos zocht naar de wc, en het niet kon vinden. Uiteindelijk had ik het gevonden, en in realiteit en in mijn droom plaste ik in mijn broek. Dit is vanaf mijn peuter tijd nooit meer gebeurd. Is dit iemand ook overkomen?Dit gebeurt mij zo eens per 2 jaar, dromen dat ik enorm nodig moet, dan vind ik in mijn droom eindelijk een wc, begin te plassen, en realiseer me op dat moment dat ik in mijn bed lig. Gelukkig gaat het dan altijd maar om een paar druppels, en red ik het nog net tot de echte badkamer....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties tot nu toe.Vind het moeilijk om met bekende te bespreken.



Maar wat doen jullie al zoiets gebeurd ? Wat zeg je tegen je je ouders of vriendinnen of wie er ook maar getuige van is ?
Alle reacties Link kopieren
Oeps?



Gebruik gewoon zolang een tena oid en maak die afspraak.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 08 januari 2013 @ 20:09:

Oeps?



Gebruik gewoon zolang een tena oid en maak die afspraak.

+1



Als je het express doet, heb je wat uit te leggen/verantwoorden aan familie en vrienden. In alle overige gevallen: een afspraak maken bij de huisarts. Dit is een medisch probleem waar waarschijnlijk een oplossing voor bestaat, en zeker op deze leeftijd moet je je er niet bij neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een afspraak met de huisarts achter de rug. Lichamelijk ben in helemaal in orde. Volgens de huisarts is het meer een geestelijk probleem. Alleen blijf ik het super naar vinden om er over te praten want ik schaam me enorm. Ondertussen is het probleem hetzelfde gebleven. Maar is er echt niemand die dit hetzelfde heeft dus niet lichamelijk ? ik hoop op reacties.



Groet Saar
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar,



Ik herken het gedeeltelijk. Ik heb jarenlang het probleem gehad dat ik moest plassen als het eigenlijk niet kan. Dus in de file, tijdens boodschappen doen, ijn het bos. Ik raakte erdoor in paniek waardoor het erger werd... heb jij het ook op die manier?
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de fysio.
Wat voor onderzoek heeft jouw huisarts dan gedaan, dat hij jou kon vertellen dat je lichamelijk gezond bent vraag ik mij af?



En als het dan een geestelijk probleem zou zijn, dan heb je een doorverwijzing gekregen neem ik aan voor hulp?



Zo niet, dan zou ik dat nog vragen, kan toch niet zo zijn dat je hier mee kampt, zonder dat er hulp bij komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:saar89 schreef op 12 januari 2013 @ 15:34:

Inmiddels een afspraak met de huisarts achter de rug. Lichamelijk ben in helemaal in orde. Volgens de huisarts is het meer een geestelijk probleem. Alleen blijf ik het super naar vinden om er over te praten want ik schaam me enorm. Ondertussen is het probleem hetzelfde gebleven. Maar is er echt niemand die dit hetzelfde heeft dus niet lichamelijk ? ik hoop op reacties.



Groet SaarDat heeft de huisarts dan snel bekeken. Waarop heeft je huisarts dat gebaseerd? En waarom ziet hij of zij reden om je niet door te sturen naar een uroloog, maar wel een psycholoog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi weleer,



ik herken me precies in jouw verhaal. Maar bij mij gaat het dan ook

echt mis. Heb jij dat ook of ben je nog wel op tijd bij een toilet ?
Ik heb dit ook. Het is gelukkig nog nooit mis gegaan maar vaak scheelde het niet veel. (plas dus niet in m'n broek) Ik heb regelmatig achter een auto zitten plassen terwijl er winkelend publiek in de buurt was. Gelukkig nooit betrapt. Ik heb gewoon een zwakke blaas en therapie en oefeningen hebben nooit geholpen. Ik weet niet of je het snel vantevoren al merkt,ik weet soms dat ik nog maar 10 minuten heb en zoek dan snel een plekje op. Ahoewel ik ook ooit jankend in de bus heb gezeten omdat het bijna niet te houden was.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel het pas heel kort van te voren. Ik ken mijn moeilijke momenten wel, bijvoorbeeld een file. Maar als ik daar dan in kom te staan gaat het al fout voor ik de auto ergens (parkeerplaats) neer kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik weet dat het waarschijnlijk toch een geestelijk probleem is probeer ik mezelf uit te dagen(of dat verstandig is weet ik niet).

Ik zoek de situatie nu voorzichtig zelf op. Maar dan gaat het gelijk weer fout. Ik word er een beetje moedeloos van.



Wat denken jullie is dit verstandig en zijn er misschien mensen die deze aanpak geprobeerd hebben met dit of een vergelijkbaar probleem ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven