Gezondheid alle pijlers

Broekplassen

07-01-2013 22:48 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



mijn naam is Saar. Ik ben 23 jaar en heb een lastig probleem.



Ik plas namelijk regelmatig in mijn broek. Dan wordt de drang ineens zo groot dat ik het niet meer ophouden kan.



Kent iemand dit probleem en hoe moet je er mee omgaan ?



Groetjes van Saar
Alle reacties Link kopieren
Hallo alllemaal,



heeft er aub nog iemand een tip ?

Wellicht uit eigen ervaring. Ik zit er echt mee in mn maag.



En begin steeds meer te vrezen dat er weinig anderen zijn die dit hebben.

Dus mocht iemand een goed idee hebben laat het aub weten !



Alvast bedankt !
Saar, waarop baseert de HA dat dit geestelijk is. Wat voor onderzoeken heeft hij gedaan? Heb je bijvoorbeeld een echo gehad om te kijken of je blaas wel goed leegt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi nellaaa,



eigenlijk heeft de ha niks echt onderzocht alleen gepraat.

Omdat hij eigenlijk vrij snel dacht dat het een geestelijk probleem is. Ik moest het even aanzien.



Heb jij ook wel eens zoiets gehad ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het toch al een tijdje aangezien?



Ik denk ook als het geestelijk is, dat training goed kan helpen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je je zo makkelijk hebt laten afschepen. Laat hem eerst eens alle medische dingen uitsluiten voordat hij gaat roepen dat het tussen je oren zit. Ik zou terug gaan en zeggen dat je hier geen genoegen mee neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het moeilijk om er over te praten met mensen.

Daarnaast weet ik het zelf ook niet dus neem ik het maar aan van een arts. Ik heb wel geprobeerd (stond ook op internet) mijn blaas te trainen door mijn plas zo lang mogelijk op te houden.

Als ik dit thuis doe, zonder stress situatie, gaat het best lang goed.
Je mag best een beetje meer voor jezelf opkomen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wss door een andere oorzaak, veel pijn in mijn onderrug, heb ik de laatste week een aantal keer in mijn broek geplast, ik heb hierover de huisarts geïnformeerd, maar morgen neem ik toch weer contact met haar op omdat het vanmiddag weer misgegaan is. Ik ben het met de andere eens om toch nog eens naar de huisarts terug te gaan. Ik snap ook wel dat je het moeilijk vindt om erover te praten, dat heb ik ook. Durf eigenlijk mijn huis niet meer uit, doe dat wel want wil me niet gaan isoleren.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die weet van je probleem die misschien mee kan naar de huisarts?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hoi krisie,



voel je het van te voren aankomen of komt het net als bij mij best onverwacht waardoor het ook op vervelende momenten gebeurd ?



Ik vind het echt heel vervelend want ik ben pas 23 maar moet me nu soms al gaan gedragen als een oude vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Hey Saar89,



Nee voel het niet aankomen en in ene keer is mijn broek nat, voel het soms niet eens. Maar bij mij is het nog niet lang, dus heb op dit moment nog geen vervelende momenten meegemaakt, ben er wel heel bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Saar89, ga niet zelf lopen rommelen met je plas ophouden. Dat is helemaal niet goed. Ja, het is een lullig probleem wat je hebt, maar je bent niet uniek en je hoeft je er zéker niet voor te schamen. Praat er over met de mensen die dichtbij je staan. Vrienden, familie, eventueel op werk. Dat zorgt er al voor, dat je in die situaties niet meer opgelaten hoeft te zijn als er iets gebeurd. Verder: grijp jezelf bij de kladden en kom voor jezelf op. Dat je dit hebt is vervelend, maar dat maakt je niet zielig of hulpeloos. Ga terug naar de arts en zeg dat je onderzocht wil worden voordat je naar een psycholoog gaat. Vraag een doorverwijzing naar een uroloog, en laat sowieso bij je assistente je urine testen op blaasontsteking. Neem je probleem serieus, ga niet zelf dokteren en práát er over met je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
(For the record; ik heb al 12 jaar een darmprobleem en heb enkele keren niet op tijd het toilet kunnen halen. Oftewel: dan loopt de diaree in straaljes je leuke nieuwe laarzen in. Dus ja, ik snap dat het gênant is, maar nee, ik schaam mij er niet voor en mijn hele omgeving weet er van af. Ik kom regelmatig bij de huisarts voor controle en doe mee aan diverse onderzoeken.)
Je hoeft je niet te gaan gedragen als een oude vrouw. Je moet voor jezelf opkomen en zorgen dat je de zorg krijgt die he nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 14 januari 2013 @ 19:24:

Je hoeft je niet te gaan gedragen als een oude vrouw. Je moet voor jezelf opkomen en zorgen dat je de zorg krijgt die he nodig hebt.



Dat dus.



En nogmaals: ga NIET zelf lopen dokteren met je plas ophouden. Als je moet plassen, dan moet je plassen. Als je het lang gaat ophouden, dan loop je meer kans op blaasontsteking e.d. Ga daar nou niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar,



Bij mij was het dus psychisch. Had het als kind een tijd gehad en moest toen steeds een mantra herhalen' de blaas is niet de baas' , dat hielp voor toen prima. Toen ik volwassen werd kreeg ik het weer en veel hardnekkiger. Ik heb er denk ik zo' n 10 jaar last van gehad. Als we auto gingen rijden vooraf 3x plassen en na 10 minuten weer. .. een uurtje rijden werd al gauw een stuk langer omdat ik heel vaak in de berm-bos- struik waar dan ook plaste.



Maar sinds ik 2 jaar geleden bij een psycholoog geweest ben ben ik er eigenlijk wel vanaf. Al zal het vast een zwakke plek blijven.

Ik leerde vooral om controle los te laten. Daarbij ook een aantal feitjes. Ik moest mijn ochtend urine opvangen bijvoorbeeld. .. dat was dan 350 ml. Dat kon mijn blaas dus gewoon aan. Zonder problemen. Een paniek plas was maar 20ml. In principe kon ik dat makkelijk ophouden dus. .. ook nam ik een tijd lang een beker mee in mijn tas. Mocht de nood zo hoog zijn kon ik daarin plassen. Gaf mij veel rust waardoor ik het niet nodig had. .. hoop dat je er iets mee kan. .. en laat ook uitsluiten of het niet iets lichamelijks is. .. succes. ..
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties tot op heden.



Hoi Krisie,



gelukkig dat je dat nog niet is gebeurd. Want ik weet nooit hoe ik me dan moet gedragen. Het is overigens niet de bedoeling om te zeuren maar ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb het wel deels tegen me ouders verteld maar nog niet alles. Het is een hele opgave om de extra vuile was schoon te krijgen zonder dat het opvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:saar89 schreef op 14 januari 2013 @ 19:34:

Dank voor alle reacties tot op heden.



Hoi Krisie,



gelukkig dat je dat nog niet is gebeurd. Want ik weet nooit hoe ik me dan moet gedragen. Het is overigens niet de bedoeling om te zeuren maar ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb het wel deels tegen me ouders verteld maar nog niet alles. Het is een hele opgave om de extra vuile was schoon te krijgen zonder dat het opvalt.Saar, met alle respect, kom uit je zieligheids-modus. Je hebt er écht alleen maar jezelf mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:weleer schreef op 14 januari 2013 @ 19:31:

Hoi Saar,



Bij mij was het dus psychisch. Had het als kind een tijd gehad en moest toen steeds een mantra herhalen' de blaas is niet de baas' , dat hielp voor toen prima. Toen ik volwassen werd kreeg ik het weer en veel hardnekkiger. ..Meestal is zoiets toch pas "psychisch" als er na gedegen onderzoek niets gevonden is, of ga ik nu op de stoel van de huisarts (uroloog) zitten? Ik bedoel Saar dan, hè? Als je gewoon continent bent geweest is het toch vreemd als je dat opeens niet meer bent?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd veel te lang door. M'n baas stuurt me dan naar huis en ik voel me dan erg schuldig naar m'n baas en collega's toe.



Vorige week 2 dagen thuis geweest omdat ik door m'n rug was gegaan en niets meer kon maar ik voel me dan echt rot daarover.
Ga terug naar je ha



google anders eens op urge incontinentie als je je daar in herkent zeg dit dan gewoon tegen je huisarts, daar is nl. meer tegen te doen dan gewoon te zeggen dat het psychisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 14 januari 2013 @ 19:56:

Ga terug naar je ha



google anders eens op urge incontinentie als je je daar in herkent zeg dit dan gewoon tegen je huisarts, daar is nl. meer tegen te doen dan gewoon te zeggen dat het psychisch is.Ik raad aan terug te gaan naar de HA voor een onderzoek. Zelf dokteren en diagnostiseren lijkt me niet verstandig. Het kunnen veel verschillende dingen zijn, en dat moet gewoon (en serieus) onderzocht worden door een uroloog.
quote:thomaaas schreef op 14 januari 2013 @ 19:59:

[...]





Ik raad aan terug te gaan naar de HA voor een onderzoek. Zelf dokteren en diagnostiseren lijkt me niet verstandig. Het kunnen veel verschillende dingen zijn, en dat moet gewoon (en serieus) onderzocht worden door een uroloog.Ik zeg toch nergens dat ze zelf moet gaan lopen dokteren?? Maar mss voelt TO zich wel iets gesterkt als ze terug naar de ha heeft en iets meer te melden heeft behalve dan "ik heb nog steeds dezelfde klachten".
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zo bij de huisarts zijn omdat de pijn niet te houden is in mijn rug en ook omdat mijn broek weer nat was. Ook heb ik pijn in mijn buik er bij gekregen dus moet er voor de zekerheid na laten kijken. Ik hoop Saar dat je ook snel de beslissing neemt om terug te gaan naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:krisie76 schreef op 14 januari 2013 @ 20:03:

Ik moet zo bij de huisarts zijn omdat de pijn niet te houden is in mijn rug en ook omdat mijn broek weer nat was. Ook heb ik pijn in mijn buik er bij gekregen dus moet er voor de zekerheid na laten kijken. Ik hoop Saar dat je ook snel de beslissing neemt om terug te gaan naar de huisarts.He bah! Beterschap!! Ik hoop dat ze snel hebben gevonden wat er nu bij je aan de hand is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven