Gezondheid alle pijlers

Brug of implantaten?

21-03-2017 15:54 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Argh. Net bij de tandarts geweest, 3 tanden zijn niet meer te redden (Door ongeval in het verleden). Het gaat om mijn 2 voortanden en 1 tand ernaast. Nu heb ik 2 keuzes: brug of implantaten. ...



Implantaten is mooier denk ik? Al kan een brug ook mooi worden gemaakt natuurlijk. Nadeel van brug is dat je er ook 2 gezonde tanden voor opoffert omdat daar de brug aan vast zit. Grote voordeel van de brug is natuurlijk het financiële plaatje. De kosten van de brug komen op ongeveer €2200, implantaten kosten zeker het dubbele als het al niet meer is...



Het nieuws is nogal vers, maar ik moet wel een afspraak maken bij de kaakchirurg om mijn tanden te laten trekken. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn tandarts dus kan ik eventueel nog dingen overleggen.



Wat ik wil? Ervaringen graag!
Alle reacties Link kopieren
Als de enige afweging zou zijn dat implantaten mooier zijn maar ook duurder en dat een brug goedkoper is maar dat je er wel twee tanden voor moet opofferen zou ik zeker voor de implantaten gaan, maar dat moet dan wel op een of andere manier haalbaar zijn.

En ik zou me zeker goed laten voorlichten voordat je die tanden laat trekken maar dat lijkt me logisch.

Sterkte met het nemen van de beslissing!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Omdat het om de voorste tanden gaat, zou ik voor implantaten kiezen als het financieel mogelijk is.



Ik moet mijn brug (snijtand en kies) na 10 jaar al laten vervangen en een implantaat gaat levenslang mee. Een paar maanden geleden een kies moeten laten trekken en daar komt een implantaat voor in de plaats. Nog één afspraak en dan is het af.
Life is short. Eat dessert first.
Ben je er niet grotendeels voor verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
Als je het kan betalen voor implantaten kiezen. Heb ze zelf niet en het lijkt mij vreselijk eg om ze te laten plaatsen maar dan voelen ze denk ik als eigen tanden.



Een brug lijkt mij niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 21 maart 2017 @ 16:08:

Ben je er niet grotendeels voor verzekerd?



Zijn er tandartsverzekeringen die zoveel ineens uitkeren?

Het lijkt me niet fijn om zoiets bijvoorbeel over drie jaar te moeten uitsmeren.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 21 maart 2017 @ 16:08:

Ben je er niet grotendeels voor verzekerd?Nope, ben alleen basis verzekerd qua tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor implantaten gaan als je het kunt betalen. Is ook beter voor je kaak omdat die weer wordt opgevuld.

Anders kan die inzakken op den duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 21 maart 2017 @ 16:07:

Omdat het om de voorste tanden gaat, zou ik voor implantaten kiezen als het financieel mogelijk is.



Ik moet mijn brug (snijtand en kies) na 10 jaar al laten vervangen en een implantaat gaat levenslang mee. Een paar maanden geleden een kies moeten laten trekken en daar komt een implantaat voor in de plaats. Nog één afspraak en dan is het af.Ja dat is een overweging idd. Het kost dan nu een hoop geld, maar dan ben ik er wel vanaf als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ik het bedrag zonder problemen van mijn moeder kan lenen en dan in een bepaalde tijd terug kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 21 maart 2017 @ 16:12:

[...]



Nope, ben alleen basis verzekerd qua tandarts.heb je toevallig wel tandarts ongeval verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet dat ik weet en het ongeval is al 10 jaar geleden gebeurd....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikkebenik schreef op 21 maart 2017 @ 16:13:

Ik zou ook voor implantaten gaan als je het kunt betalen. Is ook beter voor je kaak omdat die weer wordt opgevuld.

Anders kan die inzakken op den duur.En dit idd. Het kaakbot blijft intact met implantaten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook voor die keuze gestaan omdat ik een aantal kiezen niet had gewisseld. Dus toen mijn melkkiezen echt op waren heb ik voor implantaten gekozen. Dat is nu 10 jaar geleden en ik heb er nooit spijt van gehad. Je ziet er niks van, hoewel het wel om kiezen gaat, dus het zit niet zo voorin.



En het geld dat mis ik nu niet meer zeg maar.

Ik heb er wel destijds echt voor gespaard. Toen nog wel rondgekeken om het eventueel te verzekeren, maar met de hoogste polis moest ik nog meer dan de helft zelf betalen. Dan was ik per saldo nog duurder uit ook.

Ik was voor 2 kiezen bijna 4000 euro kwijt. Wel in twee fases gedaan, omdat een melkkies het een jaar langer heeft uitgehouden..
Alle reacties Link kopieren
Als het financieel kan, zou ik zeker voor implantaten gaan.



Ik heb zelf een brug op de laatste drie kiezen. Dus er ontbreekt maar 1 kies.

Ik voel echt dat daar waar geen kies meer zit, het tandvlees aan het krimpen is. Er zit dus wat ruimte tussen de brug en het tandvlees.



Omdat het bij jou om de voortanden gaat en dan ook nog eens drie stuks die straks ontbreken lijkt mij dat niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik weet ook bijna zeker dat ik voor implanraten ga. Moet het zo nog even met manlief overleggen. Dat word voorlopig geen nieuwe keuken
Alle reacties Link kopieren
quote:Merel7 schreef op 21 maart 2017 @ 16:41:

Als het financieel kan, zou ik zeker voor implantaten gaan.



Ik heb zelf een brug op de laatste drie kiezen. Dus er ontbreekt maar 1 kies.

Ik voel echt dat daar waar geen kies meer zit, het tandvlees aan het krimpen is. Er zit dus wat ruimte tussen de brug en het tandvlees.



Omdat het bij jou om de voortanden gaat en dan ook nog eens drie stuks die straks ontbreken lijkt mij dat niet mooi.Dit is eigenlijk precies wat de hele tijd door mijn hoofd gaat. Het zijn mijn voortanden, mijn aangezicht. Daar moet ik niet voor de wat minder goede optie voor gaan... Maar wat een berg geld....
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 21 maart 2017 @ 17:01:

Nee ik weet ook bijna zeker dat ik voor implanraten ga. Moet het zo nog even met manlief overleggen. Dat word voorlopig geen nieuwe keuken Is het dringend? Anders kan heel hard gaan sparen nu? Het betreft een ongeval in het verleden, dus je loopt er toch al lang mee rond?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je alvast je tanden moet laten trekken bij een kaakchirurg.

Mijn tandarts is zeer ervaren met implantaten en het trekken van kiezen/tanden en heeft een kies waarbij vrijwel niets meer boven het maaiveld stond probleemloos getrokken en toen direct de implantaatbasis erin gezet en de boel gehecht. Ik stond met een dik half uur weer buiten. Wanneer je eerst je tanden laat trekken, moet de boel eerst goed helen en pas daarna kan de implantaatbasis gezet worden. Omdat je na het zetten van de basis toch een paar maanden moet wachten voor de uiteindelijke kroon erop kan, was ik blij dat ik deze tijd kon besparen. Bijkomend voordeel was dat deze tandarts toen een grouponactie had lopen, waardoor het implantaat met kroon me in totaal maar 1.000 i.p.v. 2.000 euro heeft gekost.



Ik zou dus in ieder geval kijken of het mogelijk is direct bij het trekken ook de implantaatbasis erin te zetten... en misschien ook rondkijken naar een dergelijke actie. Ik weet dat mijn tandarts hierdoor klanten vanuit heel het land kreeg.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
dubbel... oeps...
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 21 maart 2017 @ 17:03:

[...]



Dit is eigenlijk precies wat de hele tijd door mijn hoofd gaat. Het zijn mijn voortanden, mijn aangezicht. Daar moet ik niet voor de wat minder goede optie voor gaan... Maar wat een berg geld....



Misschien kan je tot eind van het wachten en dan een deel in december en een deel in januari laten doen.

In dat geval kan je je verzekering voor volgend jaar verhogen en ook nog een deel in dit jaar declareren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor implantaten gaan. Heb er nu net 1, en bevalt super.

Bij mij is de rekening gesplitst in vorig jaar 1100, en dit jaar 1100

Maar ging maar om. 1 element, en ik was verzekerd voor 1200 per jaar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met je situatie: een ongeval waarbij mijn tanden beschadigd zijn. Na een paar jaar waren de tanden niet meer te redden. Nadat ze getrokken waren is er een brug voor in de plaats gekomen. Na een jaar of 10 ben ik het traject voor implantaten ingegaan. Bij mij was het bot bijplaatsen, aangroeien, pinnen plaatsen voor de implantaten, weer ingroeien en daarna de kronen er op. Ze zitten er al bijna 20 jaar nu en ik ben er nog heel erg blij mee.

Als je de mogelijkheid hebt: kies direct voor implantaten. Dat is zo veel fijner. Het kost een kapitaal, maar dan ben je ook klaar voor een lange tijd. Misschien moet er een keer een nieuwe kroon op of een keer opnieuw vastzetten van de kroon.
Alle reacties Link kopieren
In twee jaren doen geeft wel het risico dat je misschien ook in twee jaren een keer naar de kaakchirurg moet, ivm controle, en dan kost het je wel twee keer je eigen risico.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in, hoe is de behandeling van basis/pin plaatsen en later de kroon jullie bevallen? Pijn, herstel en zo.

Bij mij is de kies al getrokken 3 maanden geleden maar ik durf geen afspraak te maken voor het implantaat (schijterd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven