Gezondheid alle pijlers

champix ervaringen

03-02-2014 17:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft er iemand hier ervaringen mee?

ik ben vanaf vandaag ermee begonnen.

volgende week maandag is mijn stopdag
Alle reacties Link kopieren
Wat is champix?
Alle reacties Link kopieren
Ja, twee positieve vrienden en 1 negatieve.

De positieve waren zo positief dat ik het jammer vind dat ik door zo'n 'hel' moest gaan.



Succes.

Oja, ik raad je met klem aan om niet na twee maanden al te stoppen met de champix. Je denkt dan namelijk dat je er echt helemaal geen trek meer in hebt en dat klopt ook, de champix doet zijn werk nog. Alleen als de champix is uitgewerkt dan verlang je meteen weer naar een sigaret. Dus lang genoeg door blijven slikken zodat het écht uit je systeem is. 2 maanden is te kort.
Mijn ouders zijn met behulp van Champix gestopt.

Min moeder na 36 jaar roken en mijn vader na 40 jaar.

Pa rookte bijna pakje shag per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja negatief. Champux blokkeert de dopamine aanmaak oid. Degene die ik ken werd er zwaar depressief en agressief van.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Champix is troep.
quote:winkelfanaat schreef op 03 februari 2014 @ 17:41:

Ja, twee positieve vrienden en 1 negatieve.

De positieve waren zo positief dat ik het jammer vind dat ik door zo'n 'hel' moest gaan.



Succes.

Oja, ik raad je met klem aan om niet na twee maanden al te stoppen met de champix. Je denkt dan namelijk dat je er echt helemaal geen trek meer in hebt en dat klopt ook, de champix doet zijn werk nog. Alleen als de champix is uitgewerkt dan verlang je meteen weer naar een sigaret. Dus lang genoeg door blijven slikken zodat het écht uit je systeem is. 2 maanden is te kort.Ik mag aannemen dat je met 'je systeem' psychisch bedoeld. Want 'verslaafd zijn aan roken' is puur psychisch (en zeker na 2 maanden!!)
Alle reacties Link kopieren
Ja champix goede ervaringen. Alleen die dromen pfoeh als een malle de gekste dromen. En idd je kan er manisch van worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken m.b.v. Champix, uiteindelijk zelfs nog een paar dagen eerder gestopt dan 'moest'! Ik had genoeg aan anderhalve verpakking, hoewel ik nu -bijna een jaar later- nog steeds weleens verlang naar een sigaret. Maar is goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 03 februari 2014 @ 18:22:

[...]





Ik mag aannemen dat je met 'je systeem' psychisch bedoeld. Want 'verslaafd zijn aan roken' is puur psychisch (en zeker na 2 maanden!!)Champix werkt op je psyche...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben gestopt met behulp van Champix, ook een paar dagen eerder dan dat ik ''moest'' stoppen.

Ik heb 27 jaar gerookt (ik rookte op het laatst 5 pakjes shag per week)

Omdat Champix toch rotzooi is, heb ik de halve dosis geslikt.



Er wordt ook aangeraden om na het stoppen de Champix nog drie maanden lang te blijven gebruiken ivm een eventuele terugslag.

Ik ben er echter al heel snel mee gestopt. De huisarts vond het geen goed idee, maar ik heb toch doorgezet (je moet het uiteindelijk toch zelf doen).



Mij is het gelukt om blijvend te stoppen, en ik heb nauwelijks tot geen last gehad van bijwerkingen, dus ik zou het zo weer doen.

Dus wat mij betreft een positieve ervaring



Heel veel succes, en hou vol!!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 03 februari 2014 @ 17:41:

Oja, ik raad je met klem aan om niet na twee maanden al te stoppen met de champix. Je denkt dan namelijk dat je er echt helemaal geen trek meer in hebt en dat klopt ook, de champix doet zijn werk nog. Alleen als de champix is uitgewerkt dan verlang je meteen weer naar een sigaret. Dus lang genoeg door blijven slikken zodat het écht uit je systeem is. 2 maanden is te kort.Ik heb hier andere ervaringen mee. Ben al snel gestopt, en naderhand geen behoefte meer gehad om te roken. Alleen de stank al...
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:

clemance schreef op 03 februari 2014 @ 18:22:

[...]





Ik mag aannemen dat je met 'je systeem' psychisch bedoeld. Want 'verslaafd zijn aan roken' is puur psychisch (en zeker na 2 maanden!!)En wat denk je dat "psychisch" is, Einstein?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Maar gaat je zin naar een sigaret helemaal weg door Champix?
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
hier van dichtbij gezien wat Champix doet. ik werd er niet bepaald vrolijk van. depressief was het juiste woord
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 1 verpakking champix gebruikt,ik heb die indertijd cadeau van mijn dochter gehad omdat ik het zelf niet kon betalen,en sindsdien heb ik geen peuk meer aangeraakt.

Tuurlijk heb ik er moeite mee gehad toen ik de champix niet meer gebruikte ik droomde van roken en verlangde ook naar een peuk, alleen gek genoeg dacht ik er als in de de winkel was,niet aan om een pakje sigaretten of shag te kopen.

ik rook inmiddels bijna 3 jaar niet meer en heel af en toe verlang ik nog naar een peuk.

Het is en de Champix en het gebruik van mijn verstand gelukt om na 35 jaar niet meer te roken.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 03 februari 2014 @ 18:49:

[...]



Champix werkt op je psyche...Ik had daar geen last van, het is voor iedereen verschillend.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 februari 2014 @ 19:24:

[...]





En wat denk je dat "psychisch" is, Einstein?



Gaan we bitchen, wijsneus?



'Uit je systeem' kan zowel psychisch als fysiek zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moontje138 schreef op 03 februari 2014 @ 20:00:

Maar gaat je zin naar een sigaret helemaal weg door Champix?Ja sterker nog je sigaret smaakt je op een gegeven moment niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb het een maand geslikt.

Zin in een sigaret had ik niet meer. Zin in iets anders ook niet meer.

Ik heb twee weken verdoofd, depressief en huilend op een stoel gezeten met dochter van 2 op schoot. Kind snapte er niets van.



Ik heb de pillen na die twee weken weggegooid en ben nu (2 jaar later) nog steeds gestopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance, 3 minuten geleden





'Uit je systeem' kan zowel psychisch als fysiek zijn.Nah, scheiding van lichaam en geest en dus ook psychisch en fysiek, is allang achterhaald.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje__ schreef op 03 februari 2014 @ 20:04:

hier van dichtbij gezien wat Champix doet. ik werd er niet bepaald vrolijk van. depressief was het juiste woordOf werd je depressief van het stoppen?
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 03 februari 2014 @ 20:11:

[...]





Gaan we bitchen, wijsneus?



'Uit je systeem' kan zowel psychisch als fysiek zijn.Hoe ging dat spreekwoord ook alweer, vul me even aan: de pot verwijt de ketel............................................
Alle reacties Link kopieren
Ik! Ik heb het ongeveer 2 maanden geslikt, en nu al 2 jaar gestopt met roken. Rookte van mijn 16 tot 36e ongeveer pakje per dag. Je moet zelf ook écht gemotiveerd zijn, maar ik vind het topspul. Werd er wel erg misselijk van, dat begon een halfuur na inname en duurde 20 minuten. Daarna was het over. Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 10 juli 2013 begonnen met Champix en nu, na 40 jaar verslaving, nog steeds rookvrij.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven