Gezondheid alle pijlers

Dag dag laatste sigaret

03-03-2015 15:56 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist het boek; Stoppen met roken van Allan Carr uitgelezen en tevens mijn laatste sigaret uitgedrukt.

Met tegenzin m'n laatste sigaret gerookt en gelijk even een app gedownload die bijhoud hoeveel geld ik bespaar en hoe mijn gezondheid vooruit gaat.



Wie is hier ook gestopt met roken met behulp van Allan Carr?



Ik heb nog een lange weg te gaan, maar dit is mijn eerste stap



Poeziewoezie Gestopt op: 9/10/2014 om 14.30

Chocoladerijstwafel Gestopt op: 31/01/2015

Ikweetgeennaam.nl Gestopt op: 1/03/2015 om 22.00

Charp Gestopt op: 2/03/2015 om 23.30

Amberpip Gestopt op: 3/03/2015 om 16.00

Oki07 Gestopt op: 7/03/2015 om 23.00
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Literair gezien stelt het niet veel voor maar het boek van Alan Carr is misschien wel het beste boek wat ik ooit heb gelezen want het heeft me geholpen om te stoppen. Dát én het stoppen met roken-blog.

Nu ben ik zo'n 3 jaar gestopt en ik heb nooit meer verlangt naar een sigaret, het enige waar ik spijt van heb is dat ik t niet eerder heb gedaan.

Zet m op TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt uit mezelf. Knop om. Nu een week geleden. Wel veel paaseitjes gesnoept in de tussentijd maar het gaat verrassend goed wat het niet roken betreft. Dat had ik echt niet verwacht.

Maar was helemaal klaar ermee.

Helemaal toen huisarts tegen me zei dat ik verhoogd risico op COPD heb met mijn allergieën en vaak benauwd zijn.

Heel veel succes!

Stomme klote sigaretten.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor jullie snelle reacties!



@Audrey-Parker; wat goed, al een week! Ze zeggen dat 3 weken de grens is. Dus nog 2 weken en je kunt jezelf een Niet-Roker noemen:)



@guirne Dankje! Ik doe m'n best ;) nu al 11 minuten gestopt! ;) Leuk om te horen dat jij ook bent gestopt dmv dat boek.



Lijkt me heerlijk om niet meer afhankelijk van die sigaretten te zijn!
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het stoppen! En vanaf nu ben je gewoon gestopt, je bent geen roker meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt door een totaal andere reden (zwangerschap)

Inmiddels bijna 7 maanden :D

Mijn man rookt, dat is wel heel jammer (heeft er mede voor gezorgd dat ik weer begonnen ben na de vorige zwangerschap)

Ik wil nu een definitieve niet roker zijn.

Wat een voordelen: Ik houd tijd over, die ik in mijn kinderen kan steken En het is beter voor mijn gezondheid.

Geld houd ik helaas niet over. Ik merk het in ieder geval niet.



Heel veel succes, super dat je gespot bent. Met tegenzin de laatste gerookt, dan ben je er in je hoofd ook klaar mee?

Ik ben cold turkey gestopt naar wel heel bewust mijn laatste gerookt ook.
Alle reacties Link kopieren
Wow, toevallig! Ik ben vandaag aan het boek van Allen Carr begonnen.

Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dus dan toch op het goede moment een topic begonnen! Ik vond het namelijk eerst onzin om hier speciaal een topic voor aan te maken ;)



@Sjoekeh, geld hoop ik wel te merken, ik gaf er 120euro per maand aan uit. Ik woon op mezelf, alleen en niet samenwonend. Ik verwacht en hoop dit wel in de kosten te gaan merken.



Konden jullie het snel merken aan je conditie?
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
@diana_banana, zeker doorlezen! Echt een eyeopener. En blijf de instructies volgen, gewoon doorroken tijdens het lezen van het boek. Dan merk je echt dat je met tegenzin gaat roken ;)
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
@lionlily Liefff!!!
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Hey topper, gefeliciteerd!!



Ik heb het boek een jaar of twee geleden gelezen maar toen is mijn stoppoging niet gelukt. Ik had de knop toen nog niet om. Afgelopen zomer was de knop wel om bij mij en ben in augustus cold Turkey gestopt.



Op mijn telefoon staan nog steeds de geldbespaarappjes, heb ik heel veel aan gehad. Ook schrijf ik mee op het forum van ikstop. Heb er veel aan gehad!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Sokkie! Ik had na advies van guirne ook al even op de blog gekeken. Lijkt me teveel werk zoiets bijhouden.



Alhoewel.. ik nu wel zeeen van tijd overhoud, maar die ga ik aan shoppen besteden aangezien ik ook geld overdhoud ;)



Geintje uiteraard! Ik moet oppassen dat ik niet te hoog van de toren blaas, ben immers nog maar 43 minuten gestopt
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
quote:amberpip schreef op 03 maart 2015 @ 16:34:

@diana_banana, zeker doorlezen! Echt een eyeopener. En blijf de instructies volgen, gewoon doorroken tijdens het lezen van het boek. Dan merk je echt dat je met tegenzin gaat roken ;)



Die eerste instructie verbaasde me! Ik had juist geen sigaretten meer in huis voordat ik het boek open sloeg. Ik dacht er nu wel klaar mee te zijn. Maar dat dacht ik vorige pogingen ook..

Ik zal ze dus netjes opvolgen. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 9 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt en had er niet veel moeite mee en dat na jaren gerookt te hebben. Ik was echt een kettingrookster.

Elke week stopte ik het niet rokers geld in een potje en heb er veel leuke dingen van gedaan. Ben nog steeds heel blij dat ik niet meer rook en niet meer stink naar sigaretten rook.



Ik wens je heel veel succes.....vol houden hoor.....je kunt het.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me; echt door roken!



Dat roken met tegenzin helpt echt mee Klinkt indd een beetje tegenstrijdig.



Grappig feitje; Allan Carr is zelf rond 2006 gestorven aan de gevolgen van longkanker, die beste man heeft tientalle jaren 100 sigaretten per dag gerookt.
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
@Manji thanks Manji! Als een echte kettingrookster het kan, kan ik het ook
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
quote:amberpip schreef op 03 maart 2015 @ 16:49:

@Manji thanks Manji! Als een echte kettingrookster het kan, kan ik het ook



Ik ga dit topic in de gaten houden. Als je het moeilijk hebt, zal ik proberen je erdoor heen te slepen.

Want het is zo fijn als je niet meer rookt.
Niet het boek gelezen, wel de app.

Gestopt begin oktober en inmiddels ¤ 498,86 bespaart en 3.628 sigaretten niet gerookt!

Het gaat goed, maar is nog wel moeilijk bij tijd en wijlen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Danku allen! Ik hoop ook zelf regelmatig te posten, moet eerlijk zeggen dat ik dit soort dingen nog wel eens vergeet ;)
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je.

Ik vind rokers altijd heel erg stinken en dat hebben ze zelf niet door. Echt zo'n muffe lucht om zich heen en dat echt niet alleen nadat ze net gerookt hebben. Je ziet het ook altijd aan mensen, grauwe huid, schorre stem, allemaal dingen wat mij zo tegen zouden staan.



Laatst stond ik in de rij achter een heel leuk meisje maar die lucht.....ze moest eens weten. Zo jammer



Bovendien is mijn vader 2 weken geleden (ja echt...:( ) overleden aan longkanker door roken. Dat verdriet wil geen mens een ander toch aandoen?
Sterkte! Ik heb net berekend dat ik 76.650 sigaretten niet gerookt heb ongelofelijk. Ik ben 7 jaar geleden gestopt na een positieve zwangerschapstest. Zonder die stok was het mij persoonlijk niet gelukt, alhoewel stoppen met een echte motivatie helemaal niet zo moeilijk is. Maar ja, die motivatie vinden he
Alle reacties Link kopieren
TO wat goed dat je gestopt bent! Het is nog niet lang, maar ik vind dat je trots mag zijn dat je de stap hebt gezet. En nu volhouden!

Ik ben bijna 4 maanden geleden gestopt met roken, cold turkey. Ik had nog een hele slof uit Turkije (1,80 per pakje) maar ik was er zó klaar mee dat ik zelfs de belachelijk lage prijs geen reden vond om nog even door te gaan en de slof op te maken. Die heb ik mooi verpatst, met winst Ik moet zeggen dat het me reuze mee viel, stoppen. Ondanks dat mijn vriend nog gewoon (binnen) rookte, hij was er toen nog niet klaar voor om ook te stoppen. Een paar dagen in het begin sliep ik slecht en had ik last van verminderde concentratie. Daarna vond ik het alleen nog moeilijk op de momenten waaraan ik een sigaret had gekoppeld in mijn hoofd: na het eten, met de koffie, in combinatie met alcohol, op stap.. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat die ''momentjes'' waar ik naar verlangde tussen mijn oren zaten en dat ikzelf degene ben die bepaalt hoe moeilijk ik het mezelf maak. Zo heb ik het patroon weten te doorbreken en inmiddels denk ik eigenlijk nooit meer aan roken.

Alle reacties Link kopieren
Wauw ik ben nu 2 dagen gestopt!

Had het maandag na (weer) ruim 10 jaar roken plots helemaal gehad...

Heb het erg moeilijk en denk CONTINU!!! dat ik wil roken.

Doe het niet, heb ook mijn overgebleven sigaretten weggegeven.

Pfff ik vind het heftig!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk om al jullie reacties te lezen, lief dat jullie me bij deze strijd steunen



Gisteren om 4u m'n laatste sigaret uitgedrukt. Normaal gesproken rook ik altijd nog 2 sigaretjes in de auto naar huis, geen moeite gehad om deze niet te roken. Ook na het eten geen enkel probleem gehad. Gisterenavond nog vriendinnen over de vloer gehad die wel roken, ik liet ze maar gewoon binnen in m'n huis roken (voor de laatste keer ;)) en had er toen wel even moeite mee.

Het ergste was de nacht, ik heb geen oog dicht gedaan vannacht ondanks dat ik echt vermoeid was. IIk heb m'n vriend wakker gehouden met m'n gedraai en werd zelfs chag op m'n kat vannacht omdat ze ook teveel bewoog. (Geloof me, m'n kat is wel de laatste waaraan ik me irriteer).



M'n vriend steunt me en vond het dus totaal niet erg, ondanks dat die arme schat vanmorgen om 6u er weer uit moest.



Hopelijk zet dit niet langer voort.. @JeMappelle, ook jij schrijft over slecht slapen. Hoelang heb je hier last van gehad?



@diana_banana Heb je het boek al uit?
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je geweldig op de goede weg bent, amber. En bedenk: je bent nu al bijna een dag gestopt en dat doe je voor de rest van je leven, dus een weekje afkickverschijnselen zijn het wel waard



Zet 'm op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven