Gezondheid alle pijlers

de koek is op!

30-08-2012 10:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen!



ik moet wat kwijt en het zou fijn zijn als ik daar ook advies bij zou kunnen krijgen.



ik zal ergens een begin moeten maken dus doe ik mijn best.



vorig jaar heb ik een ellendig jaar gehad bij mijn werkgever.

deze meneer heeft zijn best gedaan om mij weg te pesten uit zijn bedrijf omdat er geen plaats meer was voor mij.

ik werkte daar als zelfstandige werkende kok en werd toen vervangen door een cateringbedrijf ( was goedkoper)



ik ben daar weg gegaan en heb snel een andere baan gevonden.

ik knalde daar midden in het seizoen erin en had weinig tijd om ergens over na te denken. echter er liep nog een rechtszaak te mijn vorige werkgever wegens loonbetaling.

mijn nieuwe werkgever was erg blij met mij en ik ging door.

ik ben daar nu anderhalf jaar en het gaat helemaal mis.

drie maand geleden is er reumatoïde artritis bij mij was gesteld ( naast fibromyalgie had ik al)

nu aan de medicatie en proberen door te gaan. ik heb een lang seizoen gedraaid met werk-weken van 45 uur..( ik ben moeder en werk eigenlijk maar 2,5 dag)

nu het seizoen is afgelopen heeft mij baas me op het matje geroepen. ik volsta mij werk niet meer.

ik ben te gestrest, vergeetachtig, niet met mijn hoofd erbij en niemand wil schijnbaar meer met mij werken. het ergste was dat ze beweerde dat ik een collega mentaal ziek had gemaakt.

ik heb in het hele gesprek geen woord gesproken, ik was geschrokken en bang. bang voor mijn baas. ik weet dat ze niet altijd eerlijk is richting personeel. het is een klein bedrijf en iedereen is op zijn hoede bij haar. ik heb met de collega ( mentaal zieke collega) gesproken en mijn enorme excuses aangeboden

zij wou hier echter niets van weten en vertelde haar versie over hoe ik het meerdere malen voor haar had opgenomen en dat alle andere ook altijd achter mij schuilen als de baas weer eens te keer gaat. maar stiekem ben ik doodsbang. ik weet dat ze gelijk heeft wat betreft de stress en de vergeetachtigheid. maar ik heb pijn op het werk, veel pijn door de reuma. en mijn baas accepteert

dat niet. want volgens haar heb ik geen reuma. en anders een hele lichte vorm. want mensen met echte reuma dat zijn pas stumperds

en daar heb ik naar haar zeggen geen last van en een bedrijfsarts komt er al helemaal niet aan te pas, dat is namelijk nergens goed voor ( had k om gevraagd) want zij wist heus wel dat ik me wilde laten afkeuren en lekker thuis wou zitten op de centen van de belastingbetaler. letterlijk gezegd door haar. ik heb na dat gesprek nog twee dagen gewerkt.



en nu...

ik heb kapot en doodmoe, ik kan niet meer. geestelijk misschien nog wel minder dan lichamelijk. heb de huisarts gebeld. die is op vakantie

pas volgende week weer thuis. en ik vlieg bij de muren omhoog.

ik pieker me suf, ben bang en inderdaad gestrest als ik alleen al aan haar denk. ik durf domweg niet meer naar mijn werk maar ik durf me ook niet ziek te melden. ik ben trillerig, zweet me kapot en voel me slap en misselijk.

maar goed zaterdag moet ik weer naar haar toe.

het liefst meld ik me ziek, maar ik weet niet zeker of ik daar wel

echt recht toe heb. ik wil mijn collega`s niet in de steek laten met mijn afwezigheid.



iemand een suggestie??
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als zwaar overspannen is er geen vervangende huisarts?

overspannen zijn is een goede reden tot ziek melding helemaal als dit stress is door je werk
Alle reacties Link kopieren
Pfffff, wat naar allemaal zeg, mijn moeder heeft fybromialgie dus ik weet hoeveel last je daarvan kunt hebben. Ik vroeg me af door wie is vastgesteld dat je inderdaad reuma hebt. Die arts kan daar dan toch een verklaring van afgeven zodat je aan je baas kunt laten zien dat je reuma hebt.



Verder vraag ik me af of je hier wel wil blijven werken, zo'n baas die jou niet gelooft en je beschuldigd van vanalles lijkt me niet echt bevordelijk voor de sfeer en je prestaties!



En.... iedereen heeft het recht zich ziek te melden op het werk. als je ziek bent ben je ziek en aan je verhaal te lezen ben je niet echt in staat om te werken. Maak een afspraak bij je huiarts, desnoods de vervangend arts. Dit lijkt me geen gezonde situatie voor jou!



Heel veel sterkte en succes! ( ik wilde een knuffelpoppetje maken maar ik weet niet hoe dat moet )
Je werkgever is verplicht om jou contact met de arbodienst op te nemen toe te laten. Als ze moeilijk doet, kan je je beter ziek melden. Dan komt de arbodienst vanzelf na een week bij jou. Bewaar alle post en mails, maak een verslag van elk gesprek en stuur een kopie naar je werkgever, liefst aangetekend.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, neemt ook er contact mee op.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat een naar verhaal. Ik kan je vertellen dat ik ook twee keer achter elkaar zo'n rotervaring heb gehad met werkgevers, soms val je echt in de prijzen. Het was een afschuwelijke tijd en vooral de tweede keer kon ik het nog moeilijk opbrengen om ertegen te vechten. Maar weet je, ik ben eruit gekomen en goed ook. Het kan jou ook lukken.



Maak jezelf niet te afhankelijk van je werkgever, want dat ben je niet. Misschien is het niet heel makkelijk om weer ander werk te krijgen maar zeker niet onmogelijk. Denk nu vooral aan jezelf en je gezondheid. Natuurlijk heb jij het recht om je ziek te melden. Zoek snel contact met de vervanger van je huisarts en vraag op je werk desnoods zelf een gesprek met een arboarts aan. Bewaar idd alle correspondentie en bel je rechtsbijstand als je die hebt. Anders kan het juridisch loket je altijd gratis adviezen geven.



Wat in elk geval niet klopt, is dat jouw baas pas na heel lange tijd met zulke rare beschuldigingen komt. Zij had veel eerder aan de bel moeten trekken. Vraag verslagen van de gesprekken op papier. En je hoeft niet meteen te reageren. Ze overvalt je ontzettend met dit verhaal dus vraag nog een gesprek aan om te reageren. Bereid dit goed voor en zet alles op papier.



Veel sterkte en
Alle reacties Link kopieren
zorg dat je op papier voor jezelf het gesprek reconstrueert en ga op zoek naar een overkoepelende organisatie, onafhankelijke bedrijfsartsen etc. en neem contact op.



wat zij doet, mag niet op deze manier.... even los van het feit dat ze idd gewoon uitspraken doet die ze nooit zou moeten doen maar dat terzijde
Alle reacties Link kopieren
deze luxueuze verzorgingsstaat roept natuurlijk ook een hoop wantrouwen op jegens hen die er gebruik van maken. Ik denk dat dit normaal is en dat je daarmee moet zien te leven. Als jij eigenaar van een bedrijf was dan zou de kans groot zijn dat jij daar ook zo tegenaan zou kijken.



Dus sterkte en move on.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Wat een harde reactie riony...Baan kwijt, overspannen en reuma en dan 'move on' ?



TO ik vind dat je een dikke knuffel verdient. Wat een ellende. Ik heb geen tips, maar je bent al bezig met het aanpakken van het probleem, dus de eerste stap is gezet. Een week later naar de dokter maakt dan ook niet meer uit. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, je bènt ziek, dus meldt je ziek.

Daar is helemaal niks nis mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:carpediem90 schreef op 30 augustus 2012 @ 11:07:

Wat een harde reactie riony...Baan kwijt, overspannen en reuma en dan 'move on' ?





nee hoor maar als je je probeert in te leven in de positie van de werkgever dan vat je het minder persoonlijk op en dan doet het minder pijn.



Als je je taak niet meer kan vervullen zonder zelf schade op te lopen dan meld je je ziek.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, een baas moet af en toe hard zijn. Maar TO is daadwerkelijk ziek, fysiek en mentaal en daar heeft ze niet voor gekozen.
Alle reacties Link kopieren
De baas voelt voornamelijk de consequenties voor het bedrijf en van daaruit reageert ze. Enig wantrouwen, gezien de luxe voorzieningen, is begrijpelijk. Of het al dan niet terecht is dat kan alleen de arts bewijzen. Wat niet te bewijzen is, wordt welles-nietes.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Riony: een baas die stelt dat het met die reuma allemaal wel mee zal vallen zonder zelf arts te zijn, en eraan toevoegt dat TO zeker lekker van de centen van de belastingbetaler thuis wil zitten, gaat zijn/haar boekje ver te buiten. Uiterst onprofessioneel gedrag.



TO: er zal toch wel een plaatsvervanger voor je huisarts zijn? Maak snel een afspraak. Ziek is ziek, je "klinkt" ook ziek en angstig. En als je ziek bent, kun je niet werken. Zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: Nederland is zó massaal ziek, zwak en zielig, dat een dergelijke reactie weliswaar niet correct maar te begrijpen is, zeker als jij de dupe bent. Iedereen verliest weleens zijn zelfbeheersing bij tegenslag, zeker als je het zelf moeilijk hebt.



Ziek is echter ziek, en dan ben je ook tamelijk alleen als het niet aangetoond kan worden. Jammer maar een feit. Gewoon doorgaan met je leven zonder wrok of gekwetstheid.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Nee, Riony, JIJ vindt zo'n reactie te begrijpen. IK vind dat niet, ik vind lompheid en onbeschoftheid (want dat is het) nooit te begrijpen.



Ik ben ook werkgever en ik zal nooit dit soort opmerkingen maken tegen een werknemer die bij mij komt met gezondheidsklachten. Of de klachten een ziekmelding rechtvaardigen, bepaalt een arts en niet ik.
Alle reacties Link kopieren
Jij verkeert ook niet precies in dezelfde omstandigheid.



Nederland is echt ziek. Niet alleen slachtofferschap maar ook eigenroem. 't Is niet fraai.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Meldt je ziek. Mijn koek was ook al heel lang op maar toch doorgaan. Ik heb ook FM/reumatische klachten en nog een aantal andere ziektes/aandoeningen. Uiteindelijk, toen ik nog maar net op mijn benen kon staan, toch ziek gemeld. Een maand later een hele zware operatie gehad waarvan ik heel lang heb moeten herstellen. Komt het ooit weer goed? Nee, waarschijnlijk niet. Het duurt nu al een jaar.

Nou wat ben ik trots op mezelf zeg, dat ik me nooit ziek wilde melden hoeveel pijn ik ook had. Ben ik er beter van geworden, nee, alleen maar slechter en wat heb ik een spijt.

Dus ga niet zover door als ik heb gedaan, daar heb je de rest van je leven zeker spijt van.
Alle reacties Link kopieren
quote:rionyriony schreef op 30 augustus 2012 @ 11:52:

Jij verkeert ook niet precies in dezelfde omstandigheid.



Nederland is echt ziek. Niet alleen slachtofferschap maar ook eigenroem. 't Is niet fraai.Tsjongejonge
Alle reacties Link kopieren
quote:rionyriony schreef op 30 augustus 2012 @ 11:52:

Jij verkeert ook niet precies in dezelfde omstandigheid.



Nederland is echt ziek. Niet alleen slachtofferschap maar ook eigenroem. 't Is niet fraai.



Mmmm dus niet in staat zijn te werken door FM/reumatische klachten zie jij als slachtofferschap en/of eigenroem?

Heb jij zelf deze klachten of ben jij een arts?

To verzint deze klachten niet, de diagnose is door artsen gesteld.

Werkgever geloofd dit niet of denk dat ze zich aanstelt, prima dat kan.

Maar Werkgever is geen arts. Enige juiste weg voor werkgever is ingaan op het verzoek van werknemer tot een gesprek met de arboarts.

En daar horen geen ongefundeerde beschuldigingen en aanklachten bij.
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
Alle reacties Link kopieren
amen!
Alle reacties Link kopieren
't Opgeheven vingertje was vroeger vooral van de dominee, maar nu is het vooral neomarxistisch Nederland dat zich op een gemakkelijke manier daarvan bedient. Zo'n extra aureooltje om je anonieme hoofd voelt zo lekker en niemand ziet je thuis zitten achter de pc.



Slachtofferschap was vroeger iets wat hoorde bij falen en werd ten koste van alles verborgen gehouden maar tegenwoordig geeft je dat status. Zieligheidsbonuspunten. Beide is overdreven. Nederland is echt ziek.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:rionyriony schreef op donderdag 30 augustus 2012 12:22 't Opgeheven vingertje was vroeger vooral van de dominee, maar nu is het vooral neomarxistisch Nederland dat zich op een gemakkelijke manier daarvan bedient. Zo'n extra aureooltje om je anonieme hoofd voelt zo lekker en niemand ziet je thuis zitten achter de pc.



Slachtofferschap was vroeger iets wat hoorde bij falen en werd ten koste van alles verborgen gehouden maar tegenwoordig geeft je dat status. Zieligheidsbonuspunten. Beide is overdreven. Nederland is echt ziek. Wat?! Status omdat je ziek bent?! Ben JIJ wel helemaal lekker?
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 30 augustus 2012 @ 12:30:

[...]





Wat?! Status omdat je ziek bent?! Ben JIJ wel helemaal lekker?Nee, ze is duidelijk ziek maar dan niet lichamelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:rionyriony schreef op 30 augustus 2012 @ 12:22:

't Opgeheven vingertje was vroeger vooral van de dominee, maar nu is het vooral neomarxistisch Nederland dat zich op een gemakkelijke manier daarvan bedient. Zo'n extra aureooltje om je anonieme hoofd voelt zo lekker en niemand ziet je thuis zitten achter de pc.



Slachtofferschap was vroeger iets wat hoorde bij falen en werd ten koste van alles verborgen gehouden maar tegenwoordig geeft je dat status. Zieligheidsbonuspunten. Beide is overdreven. Nederland is echt ziek.Ik snap het wel, en je hebt zeker een punt. Alleen je reactie past helemaal niet bij dit topic. Zoek een ander podium om je ideeën uit te dragen; het is hier ongepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven