Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Nog steeds geen menstruatie, geen migraine en fit.
Alle reacties Link kopieren
dames dames dames....wat ijn wij toch een stelletje mopperende zeurende oude meiden aan het worden hahahaha

Hier net een kleding kast in elkaar gezet met de man van een vriendin.

Zonder schelden en gemopper. Moet m nog stellen verder klaar voor gebruik.

En weeeeeeer dat ik ineens niet kon lezen.

Dus weer ibuprofen opgegeten.....nu gaat t wel.

Heb van een collega wat diclofenac gekregen voor deze week. Vrijdag naar het ziekenhuis. Voor de heup....hoop ik toch en niet rug....

Roentgenfoto's laten maken en hopen dat er wat uitkomt.

Wil weer gewoon kunnen wanfelen zonder er 2 dagen kreupel van te zijn.



maar voor nu, na een werkweek van 50 uur. weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekend !!
Wanfelen? Diclofenac werkt al volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet mijn linker wijsvinger. die leidt soms een geheel eigen leven.

Overigens net als mijn buik. Wel best vaak de symptomen zoals krampen maar niets komt er los.

Ik vind dat een rare gewaarwording hoor. Van leeglopen tot en met naar al ruim 6 weken niets
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie ook zo'n raar patroon tijdens de menstruatie? Ik was vrijdag en zaterdag hevig ongesteld, zondag en maandag nauwelijks. Vandaag toch weer licht helder bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacky74 schreef op 22 november 2016 @ 17:43:

Herkennen jullie ook zo'n raar patroon tijdens de menstruatie? Ik was vrijdag en zaterdag hevig ongesteld, zondag en maandag nauwelijks. Vandaag toch weer licht helder bloedverlies.



Dat heb ik al wel 6 jaar.(ben nu 45)

Hebben jullie ook zo vaak aan 1 kant hoofdpijn, ook als je de pil slikt zoals ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 november 2016 @ 11:52:

[...]





Dat heb ik al wel 6 jaar.(ben nu 45)

Hebben jullie ook zo vaak aan 1 kant hoofdpijn, ook als je de pil slikt zoals ik?

Ja, aan 1 kant hoofdpijn, heel vaak en altijd tijdens of vlak voor mijn menstruatie. Drie dagen pijn, of links of rechts, maar meestal links.

En nu ik dan de overgang in aan het sukkelen ben, met elke drie weken een menstruatie, heb ik gerust drie dagen links en daarna drie dagen rechts hoofdpijn. Zes dagen pijn dus en als ik bof dat over drie weken weer....
Alle reacties Link kopieren
quote:jacky74 schreef op 22 november 2016 @ 17:43:

Herkennen jullie ook zo'n raar patroon tijdens de menstruatie? Ik was vrijdag en zaterdag hevig ongesteld, zondag en maandag nauwelijks. Vandaag toch weer licht helder bloedverlies.



Ja, maar net als Miedo heb ik dat al heel lang.

(Ben 44)
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie ook dat je buik bijna altijd zo opgezet is?
quote:miedo schreef op 24 november 2016 @ 20:03:

hebben jullie ook dat je buik bijna altijd zo opgezet is?



Ja

Voelt echt vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 november 2016 @ 20:03:

hebben jullie ook dat je buik bijna altijd zo opgezet is?



Ja constant, en na het avondeten lijkt het nog iets erger te worden.

Ik lijk wel zwanger soms.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook en ik wil zo graag een blokjes buik, maar het is nu 1 blok
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 24 november 2016 @ 21:49:

Ja hier ook en ik wil zo graag een blokjes buik, maar het is nu 1 blok



Blokjes buiken zijn uit Krullenbol.

Je moet tegenwoordig een streepje hebben in het midden.

(Verticaal he, niet zoals bij mij, horizontaal )
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 24 november 2016 @ 22:04:

[...]





Blokjes buiken zijn uit Krullenbol.

Je moet tegenwoordig een streepje hebben in het midden.

(Verticaal he, niet zoals bij mij, horizontaal )



Oh ik heb duidelijk iets gemist en hoe krijg je die???

Toch niet zo Want dat gaat niet meer lukken....
Help iedereen een handje
Hebben jullie ook van die vreetbuiten nu zo met dat koude weer?
quote:titta schreef op 23 november 2016 @ 22:32:

[...]



Ja, aan 1 kant hoofdpijn, heel vaak en altijd tijdens of vlak voor mijn menstruatie. Drie dagen pijn, of links of rechts, maar meestal links.

En nu ik dan de overgang in aan het sukkelen ben, met elke drie weken een menstruatie, heb ik gerust drie dagen links en daarna drie dagen rechts hoofdpijn. Zes dagen pijn dus en als ik bof dat over drie weken weer....Ik heb ongeveer anderhalve week tot 2 weken hoofdpijn per maand, ben er wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 27 november 2016 @ 20:40:

[...]



Ik heb ongeveer anderhalve week tot 2 weken hoofdpijn per maand, ben er wel klaar mee.



ik ook steeds langer hoofdpijn.En dan slik ik nog wel de pil ook.

Enigste helpt is paracetamol, maar om dat nou hele dagen te gebruiken..
Ik slik paracetamol met Brufen en op sommige dagen kan ik zelfs daarmee nog amper functioneren. Paracetamol zit standaard in mijn tas tegenwoordig. En vroeger had ik nooit hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 november 2016 @ 11:52:

[...]





Dat heb ik al wel 6 jaar.(ben nu 45)

Hebben jullie ook zo vaak aan 1 kant hoofdpijn, ook als je de pil slikt zoals ik?



Ik ben nu 1,5 maand aan de pil. Daarvoor had ik bijna continu hoofdpijn. Aan 1 kant, zoals jij zegt, alleen m'n voorhoofd of echte spanningshoofdpijn. Dat aan 1 kant is volgens de dokter migraine, vooral omdat het bij mij in combinatie met aura's komt.



Nu ik aan de pil ben, is de hoofdpijn weer minder, maar in de stopweek was het vréselijk. Ik zit er dan ook over te denken de pil eerst maar eens door te slikken. Hoewel ik wel wát hoofdpijn heb, is het beter te behappen en weer zo'n week als vorige week zie ik even niet zitten. Nou heb ik ook nog redelijk wat spanning door een chronisch zieke dochter. Als het goed is, is daar in januari/februari spanningsvermindering van.



Van mijn mag dat hele gedoe met menstruatie en alle lasten eromheen wel voorbij zijn. Ik wil m'n lijf terug
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 27 november 2016 @ 20:49:

Ik slik paracetamol met Brufen en op sommige dagen kan ik zelfs daarmee nog amper functioneren. Paracetamol zit standaard in mijn tas tegenwoordig. En vroeger had ik nooit hoofdpijn.



Bij te lang pijnstillers slikken, kun je ook daar nog weer hoofdpijn van krijgen. Volgens mijn dokter kan dat zelfs al vrij snel. Nu slik ik zelf ook nog vaak pijnstillers voor andere pijnen, maar ik probeer zo min mogelijk te nemen.



Ik weet dan weer niet beter of ik heb paracetamol in de tas. Op de havo al. Erg he.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 november 2016 @ 20:55:

[...]





Bij te lang pijnstillers slikken, kun je ook daar nog weer hoofdpijn van krijgen. Volgens mijn dokter kan dat zelfs al vrij snel. Nu slik ik zelf ook nog vaak pijnstillers voor andere pijnen, maar ik probeer zo min mogelijk te nemen.



Ik weet dan weer niet beter of ik heb paracetamol in de tas. Op de havo al. Erg he.Op de havo was je vast nog niet in de overgang!
Zo net mijn allereerste opvlieger gehad geloof ik . Pfff is het normaal dat je ook zo misselijk wordt ? Dacht even dat ik moest overgeven .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 06 december 2016 @ 09:37:

Zo net mijn allereerste opvlieger gehad geloof ik . Pfff is het normaal dat je ook zo misselijk wordt ? Dacht even dat ik moest overgeven .



Volgens mij had ik vorige week ook mijn eerste. Ik dacht even dat ik een hartaanval kreeg of zoiets.

Ik dacht altijd dat je "het gewoon even een beetje warm kreeg".
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 27 november 2016 @ 21:08:

[...]





Op de havo was je vast nog niet in de overgang!



Nee, waar ik maar mee wil zeggen dat niet alles overgang is



Mijn hoofdpijn is trouwens de laatste weken een stuk verergerd, moet nu een hoofdpijndagboek bij houden. Ik blijf wel aan de pil, wat een genot, niet 3 weken ongesteld zijn.
Later is nu
quote:Delite_ schreef op 06 december 2016 @ 09:41:

[...]





Volgens mij had ik vorige week ook mijn eerste. Ik dacht even dat ik een hartaanval kreeg of zoiets.

Ik dacht altijd dat je "het gewoon even een beetje warm kreeg".Ja ik werd echt niet goed inderdaad was zo raar, van mijn menstruaties heb ik nooit lichamelijk last gehad geen buikpijn, hoofdpijn of andere ongemakken pms daarentegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven