Gezondheid alle pijlers

Dierbare gaat overlijden. Tips?

24-04-2014 22:49 13 berichten
En dan ga je dood. Een dierbare heeft dit helaas te horen gekregen. Hij gaat niet morgen dood, maar de verwachting is niet dat hij nog twee jaar leeft. Kut dus.



En nu vroeg ik mij af, of er naast dat je er voor hem en zijn geliefden bent, niet nog iets extra's kunt doen? Hij is op zich nu nog goed te pas. Iets, zodat je niet achteraf kunt zeggen: "O..had ik dat toen maar geweten".



Ik weet niet in welke richting ik moet denken, maar ik kreeg bijvoorbeeld nadat de kleding van een andere dierbare al weg was gegooid de tip om daar een patchwork dekentje van te laten maken voor de baby op komst. Prachtig mooie tip, maar helaas te laat.



Thanks!
Filmpjes maken....iemands foto is mooi, maar bewegende beelden met vooral de stem is fijn om later terug te zien.



En
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar bericht!







Misschien gewoon een kopje koffie gaan drinken en het vragen?
Alle reacties Link kopieren
Mocht die persoon nog een wens hebben om iets te doen/beleven/mee te maken, kijken of je dat kan realiseren.



Sterkte!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Elk moment dat je nog samen kunt doorbrengen met elkaar doorbrengen.



Wijlen mijn vrouw heeft nog een kookboek geschreven voor onze kinderen met al haar lievelingsrecepten erin.

Verder heeft ze filmpjes gemaakt, heel veel filmpjes, voor bijzondere dagen in het leven van onze kinderen die nog gaan komen.

De trouwdagen van onze kinderen bv.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
@highlander; wat bijzonder mooi! Sterkte met het verwerken.

TO ook natuurlijk.

ik heb geen tips. Behalve inderdaad veel praten als diegene daar voor open staat.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Alle reacties Link kopieren
Schakel een soort doe een wens stichting in,die een wens van hem en zijn geliefden nog kan vervullen.

Wij zijn een paar dagen op vakantie geweest,waarvan alles voor ons geregeld was voor ons en de kinderen dat was geweldig om nog mee te kunnen maken. Probeer er achter te komen wat hij nog heel graag zou willen doen,ik hoop dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Msschien nu nog te vroeg, maar denk ook eens aan Stichting Ambulance Wens Nederland.

En schrijf mooie quotes op
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral eerst overleggen met de persoon, want niet iedereen hoeft dit te willen.
odi et amo
Een vriend van mij zei: 'Ik ben nog steeds dezelfde N, ik ga alleen wat eerder dood'. Hij wilde dus niet allerlei poespas maar heeft wel in razend tempo allerlei dingen gedaan die hij altijd nog wilde doen. Om te voorkomen dat hij alleen nog maar over ziekenhuizen en behandelingen aan het praten was (grote vriendenkring) heeft hij de laatste maanden, wat uiteindelijk twee jaar werd, een blog bijgehouden waarin al die 'technische' dingen stonden. Daardoor konden de contacten die hij irl had 'gewoon gezellig' blijven.
Alle reacties Link kopieren
Filmen inderdaad, hoewel dat natuurlijk meer voor jezelf is dan voor degene die overlijd.



Ik heb één stukje film waar mijn vader op staat en hij zegt daarin; ga eens weg met die camera. Achteraf ook nog wel grappig want typisch pa, maar ook echt niet leuk, een stem kan zo'n mooie herinnering zijn.



Wat je voor deze persoon kan doen, wat anderen al zeggen, misschien nog een wens vervullen of iets. Sterkte!
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jou vooral heel veel sterkte wensen.



Verder lees ik graag mee in dit topic. Eind maart heeft mijn vader te horen gekregen dat hij gaat overlijden aan de gevolgen van longkanker, die inmiddels is uitgezaaid. Ze hebben niet gezegd hoe lang hij nog te leven heeft, maar wel dat dit geen jaren meer zullen zijn. Hij is nu 69.



Highlander wat een geweldig idee om iets achter te laten voor trouwdagen en dergelijke. Mijn dochter van 16 zei in een verdrietige bui dat ze zo had gehoopt dat opa erbij zou zijn als ze gaat trouwen of kinderen krijgt.



Mijn vader is altijd heel positief ingesteld en dat maakt het nu ook een stuk fijner. Wij merken bij hem, dat het er zijn al meer dan voldoende is.



TO ik hoop dat de tijd die jullie nog samen hebben een fijne tijd zal zijn. Geniet vooral van het nu. Daarvan weet je zeker dat het er zal zijn.
Ik zou het inderdaad met die persoon overleggen. Mijn tante en moeder wilde eigenlijk vooral omringd worden door de mensen die dicht bij hun stonden. Mijn moeder had weinig behoefte aan wat anders en was ook erg kieskeurig wie ze nog wilde zien. Maar zij had ook nog maar drie maanden te leven vanaf het moment van de diagnose en dat wisten wij ook. Dus dat is wel anders.



Mijn moeder heeft haar kinderen allemaal een brief geschreven. En we hebben een zak met kaartjes. Als een van ons een kind krijgt, gaan samen wonen of trouwen hebben we een kaartje met een paar woorden erop. Dat is wel heel fijn. Mijn tante heeft nog levensverlengende chemo gedaan. Maar die werd erg ziek en depressief. Dus dat was ook niet meer eruit halen wat erin zat. Het is echt onwijs persoonlijk waar mensen in zo'n situatie behoefte aan hebben.



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven