Gezondheid alle pijlers

Doktersverklaring

27-03-2017 18:09 86 berichten
Voor een parkeerontheffing op een vakantiepark hebben we een doktersverklaring nodig. De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebben. Helaas blijkt dat huisartsen geen verklaringen af mogen geven om hun onafhankelijkheid te waarborgen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?
Je vraagt om tips hoe je het beste kunt frauderen? Of begrijp ik de vraag niet?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom heb je die doktersverklaring nodig dan?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het proberen via zon rijbewijs keuringsarts?
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid ... ndicaptenparkeerkaart-aan





je moet dus bij een keuringsarts zijn
Alle reacties Link kopieren
Of via een andere dan eigen huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze toch naar het huisje brengen en de auto parkeren waar het hoort.
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 18:12:

Je vraagt om tips hoe je het beste kunt frauderen? Of begrijp ik de vraag niet?Je begrijpt de vraag niet. Er is dus een verklaring nodig van de huisarts, maar huisartsen hebben afgesproken dat ze die niet meer geven. Dus wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je dat park toch gewoon over bellen?dan krijg je een speciaal kaartje van het park voor achter de ruit.
Alle reacties Link kopieren
https://www.landal.nl/con ... at-ik-slecht-ter-been-ben



Is het mogelijk om bij de accommodatie te parkeren omdat ik slecht ter been ben?

Landal GreenParks biedt autotoegankelijke en autovrije parken aan. Bij autotoegankelijke parken is het geen probleem om uw auto bij de accommodatie te parkeren. Bij autovrije parken mag de auto niet bij de accommodatie geparkeerd worden. Wel is het mogelijk om te laden en te lossen bij de accommodatie. Het is mogelijk een parkeerontheffing te krijgen (speciale parkeerkaart) wanneer u kunt aantonen slecht te been te zijn, zodat u bij uw accommodatie kunt parkeren. Een parkeerontheffing wordt gegeven door de parkreceptie (bij aankomst) door een invaliditeitskaart of een doktersverklaring te tonen. Indien u hier niet over beschikt, dan kunt u bij u boeking natuurlijk aangeven om een accommodatie dicht bij de parkeerplaats te reserveren.
Ik denk dat ik de vraag heel goed begrijp.
Huisartsen mogen dat wel doen. Het mag alleen niet bij de eigen huisarts.
Alle reacties Link kopieren
fout gelzen
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

ze hebben een invaliditeitskaart ik denk dat dat genoeg is.Nee, die hebben ze niet.
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 18:15:

Je kan ze toch naar het huisje brengen en de auto parkeren waar het hoort.De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



Nee, die hebben ze niet.Ik had het door fout gelezen.
Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo'n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

Voor een dergelijke onafhankelijke verklaring moet er een verzoek van de instantie komen die deze verklaring wenst met een duidelijke vraagstelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.Iets boeken wat wel rolstoeltoegankelijk is.
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 18:17:

Ik denk dat ik de vraag heel goed begrijp.Hoezo dan frauderen? Ik vraag om een oplossing.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.En Centerparcs zei 'nee' toen je ze dit uitlegde?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.waarom boek je dan alsnog zo'n vakantie?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:20:

[...]



Hoezo dan frauderen? Ik vraag om een oplossing.

Die is al gegeven, een onafhankelijke arts.

Maar dan mag je alsnog pa met de rollator niet over het terrein heen rondrijden.
Kun je anders geen rolstoel voor je vader lenen bij een Welzorgwinkel oid ?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?





Ja hoor maak dat regelmatig mee. Ik rijd namelijk zelf geen auto.

Hoe we dat oplossen? Men neme een rolstoel die opvouwbaar is, een rollator of je dropt de persoon gewoon even, laat hem/haar op de stoel/rollator/bankje zitten en zet de auto weg.

Lijkt me als slecht lopende echt een non probleem en meer een excuus om de auto goedkoop dichtbij te zetten.
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 18:19:

[...]



Iets boeken wat wel rolstoeltoegankelijk is.Er is al geboekt. We wilden dus zo'n wagentje maar een maand van tevoren blijken ze allemaal al gereserveerd. Ja, heel stom van me om dat niet direct te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven