Gezondheid alle pijlers

Doktersverklaring

27-03-2017 18:09 86 berichten
Voor een parkeerontheffing op een vakantiepark hebben we een doktersverklaring nodig. De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebben. Helaas blijkt dat huisartsen geen verklaringen af mogen geven om hun onafhankelijkheid te waarborgen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Als ze zelf geen auto hebben, hebben ze toch ook geen ontheffing nodig? Degene van wie de auto is zet ze af bij het huisje en zet de auto daarna op de parkeerplaats. Of zie ik het nu heel simpel?



NIet meer relevant, nieuwe informatie bijgekomen.
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 18:20:

[...]



En Centerparcs zei 'nee' toen je ze dit uitlegde?Ja. Centerparcs zei 'regel een verklaring van de huisarts'.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.Waarom is een rolstoel geen doen? En als de scoot mee kan kun je toch een rolstoel huren voor je vader.
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 18:21:

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?





Ja hoor maak dat regelmatig mee. Ik rijd namelijk zelf geen auto.

Hoe we dat oplossen? Men neme een rolstoel die opvouwbaar is, een rollator of je dropt de persoon gewoon even, laat hem/haar op de stoel/rollator/bankje zitten en zet de auto weg.

Lijkt me als slecht lopende echt een non probleem en meer een excuus om de auto goedkoop dichtbij te zetten.

Wat heb jij gegeten? Zuur vlees?

Die belerende toon is toch nergens goed voor. Of wel?
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 18:21:

Maar dan mag je alsnog pa met de rollator niet over het terrein heen rondrijden.Waarom zou dat niet mogen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is een rolstoel ( evt voor beide ouders) geen optie?
Je bent zelf een theepot
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 18:21:

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?





Ja hoor maak dat regelmatig mee. Ik rijd namelijk zelf geen auto.

Hoe we dat oplossen? Men neme een rolstoel die opvouwbaar is, een rollator of je dropt de persoon gewoon even, laat hem/haar op de stoel/rollator/bankje zitten en zet de auto weg.

Lijkt me als slecht lopende echt een non probleem en meer een excuus om de auto goedkoop dichtbij te zetten.Heb je al eens een kilometer achter een rolstoel gelopen? Wat moet dat moet, maar liever los ik het anders op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 27 maart 2017 @ 18:22:

Als ze zelf geen auto hebben, hebben ze toch ook geen ontheffing nodig? Degene van wie de auto is zet ze af bij het huisje en zet de auto daarna op de parkeerplaats. Of zie ik het nu heel simpel?



NIet meer relevant, nieuwe informatie bijgekomen.Nee hoor was echt niet simpel gedacht, meer zoals het in de praktijk gewoon prima werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 18:23:

[...]



Wat heb jij gegeten? Zuur vlees?

Die belerende toon is toch nergens goed voor. Of wel?Nou blijkbaar wel. Tis namelijk vrij simpel. Iig sinds het wiel uitgevonden is.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:24:

[...]



Heb je al eens een kilometer achter een rolstoel gelopen? Wat moet dat moet, maar liever los ik het anders op.

Als de banden goed opgepompt zijn wil het.



Maar waarom niet naar een onafhankelijke arts dan? Er zijn huisartsen zat waar het wel kan. Alleen hun eigen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:24:

[...]



Heb je al eens een kilometer achter een rolstoel gelopen? Wat moet dat moet, maar liever los ik het anders op.Ja en ik zie het probleem niet.
Je bent zelf een theepot
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 18:26:

[...]



Nou blijkbaar wel. Tis namelijk vrij simpel. Iig sinds het wiel uitgevonden is.Gewoon een normale toon aan slaan kost niets meer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:24:

[...]



Heb je al eens een kilometer achter een rolstoel gelopen? Wat moet dat moet, maar liever los ik het anders op.

Nou toevallig wel Voordat ik mijn ongeluk had liep ik namelijk altijd met oma in spanje. En daar is het écht niet allemaal vlak hoor. Weet prima wat het is om er achter te lopen.

Als het niet lekker loopt is de rolstoel niet passend, zijn de wielen te zacht of is het zo'n duw ding van ikea.

Huur gewoon een echte goede rolstoel en dan merk je dat duwen echt niet veel zwaarder is dan een kinderwagen. (met een paar boodschappen onderin)
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 18:26:

[...]



Als de banden goed opgepompt zijn wil het.



Maar waarom niet naar een onafhankelijke arts dan? Er zijn huisartsen zat waar het wel kan. Alleen hun eigen niet.Ik laat ze er even achteraan gaan. Het zou alles een stuk makkelijker maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 18:27:

[...]



Gewoon een normale toon aan slaan kost niets meer hoor.En smoesjes bedenken om je auto bij je te houden irriteert.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer alsof je zelf geen zin hebt om die hele kilometer te lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 27 maart 2017 @ 18:27:

[...]





Ja en ik zie het probleem niet.



ik ook niet, maar misschien heeft TO last van rugproblemen.



To, je kan ook natuurlijk een scootmobiel erbij huren, maar goedkoop is dat niet
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2017 @ 18:29:

[...]



En smoesjes bedenken om je auto bij je te houden irriteert.Jij irriteert.
Alle reacties Link kopieren
Daarom boeken wij altijd een huisje met centrale ligging of een specifiek huisje die gunstig ligt tov de parkeerplaats of het zwembad/uitgaanscentrum. Je betaalt er wel extra voor maar heb dat er wel voor over. Ik denk dat ze met parkeren bij het huisje op een autovrij park best wel streng mogen zijn. We zijn op autovrije parken geweest waar je bijna van de sokken werd gereden en zeker bij de helft van de huisjes wel een auto geparkeerd stond.
quote:ririanneke schreef op 27 maart 2017 @ 18:34:

Daarom boeken wij altijd een huisje met centrale ligging of een specifiek huisje die gunstig ligt tov de parkeerplaats of het zwembad/uitgaanscentrum. Je betaalt er wel extra voor maar heb dat er wel voor over. Ik denk dat ze met parkeren bij het huisje op een autovrij park best wel streng mogen zijn. We zijn op autovrije parken geweest waar je bijna van de sokken werd gereden en zeker bij de helft van de huisjes wel een auto geparkeerd stond.Ja, dat ken ik Vorig jaar had de scootmobiel kuren, die stond steeds stil, waardoor we echt omhoog zaten. En wij hadden braaf buiten geparkeerd terwijl overal auto's stonden zonder parkeervignet. Ik wil het dus wel gewoon volgens de regels doen. Lukt het niet dan moet de nieuwe scootmobiel maar mee, en de rollator en rolstoel voor mijn vader. Buggy voor neefje, dus dan hebben we alsnog een heel wagenpark.
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe doen je ouders het in het dagelijkse leven dan qua boodschappen/wandelen/verjaardagen/bezoekjes/etcetera?



Problemen zijn er om opgelost te worden. Dus we gaan gewoon alle opties door.....
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 27 maart 2017 @ 18:30:

[...]





ik ook niet, maar misschien heeft TO last van rugproblemen.







Dat kan.



Beter had ze dit vooraf bedacht, geïnformeerd etc.

En ik denk dat TO niet alleen met haar ouders op pad gaat
Je bent zelf een theepot
quote:Gravinnetje schreef op 27 maart 2017 @ 18:38:

TO, hoe doen je ouders het in het dagelijkse leven dan qua boodschappen/wandelen/verjaardagen/bezoekjes/etcetera?



Problemen zijn er om opgelost te worden. Dus we gaan gewoon alle opties door.....Met de scootmobiel en mijn vader met de rollator. Maar ze hebben alles om de hoek. Verder weg met de taxi en op een goede dag durft mijn vader nog wel te rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 maart 2017 @ 18:23:

[...]



Waarom zou dat niet mogen?Omdat het een parkeerontheffing is, geen rij het park maar rond ontheffing.
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 18:41:

[...]



Omdat het een parkeerontheffing is, geen rij het park maar rond ontheffing.Met de ontheffing mag je wel naar het centrum rijden en daar parkeren. Verder ga je natuurlijk niet toeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven