Gezondheid alle pijlers

Doktersverklaring

27-03-2017 18:09 86 berichten
Voor een parkeerontheffing op een vakantiepark hebben we een doktersverklaring nodig. De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebben. Helaas blijkt dat huisartsen geen verklaringen af mogen geven om hun onafhankelijkheid te waarborgen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al bij 2 verschillende centerparcs geweest en die heb ik van te voren opgebeld. Ze zeiden dat je dat niet nodig had en het gewoon bij aankomst bij de receptie moest aangeven.

Weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Huisarts mag niet verklaren dat iemand wel of niet iets kan.



Huisarts mag wel een afschrift geven van de 'relevante episoden' uit het medisch dossier.



Voorbeeld: mw/mr zit in een rolstoel/loopt achter een rollator.



Feitelijkheden zonder interpretatie van mogelijkheden mag een huisarts gewoon geven. Verder heb je recht op een kopie (afschrift) van je medisch dossier, dus dat is de huisarts verplicht te verstrekken.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:22:

[...]



Ja. Centerparcs zei 'regel een verklaring van de huisarts'.Dat was het antwoord van Centerparcs op jouw vraag 'hoe krijg ik een parkeerontheffing op dit park voor mijn auto om mijn ouders mee over het park te vervoeren?'
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Dat was het antwoord van Centerparcs op jouw vraag 'hoe krijg ik een parkeerontheffing op dit park voor mijn auto om mijn ouders mee over het park te vervoeren?'Ja.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:53:

[...]



Ja.Nou, wat is het probleem dan? Je belt Centerparcs op en legt ze uit dat hun huisarts zoiets niet wil afgeven. Maar het antwoord weet je al; je laat ze naar een andere arts gaan.
Jezus Armand, sta je droog ofzo?
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 18:59:

Jezus Armand, sta je droog ofzo?Jezus Puss, moet je ongesteld worden ofzo?
Ok, duidelijk, bedankt. We gaan ermee verder.
Volgens mij moet je de onafhankelijke huisarts wel fors betalenvoor zijn verklaring.
quote:gizzmo-returns schreef op 27 maart 2017 @ 19:07:

Volgens mij moet je de onafhankelijke huisarts wel fors betalenvoor zijn verklaring.Een golfwagentje had 65 euro per dag gekost, dus erger wordt het vast niet.
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 19:03:

[...]



Jezus Puss, moet je ongesteld worden ofzo?Nope. Al jaren niet meer gelukkig. Ik snap alle zure gevit niet op een doodnormale vraag.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 19:09:

[...]





Nope. Al jaren niet meer gelukkig. Ik snap alle zure gevit niet op een doodnormale vraag.Dus omdat jij iets niet snapt vermoed je dat ik droog sta? Jaja.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 19:08:

[...]



Een golfwagentje had 65 euro per dag gekost, dus erger wordt het vast niet.Klopt!
Vreemd verhaal, mijn oma heeft gewoon zo'n kaart die ze gebruikt als ze met iemand mee rijdt. Als ik me goed herinner is er in elke gemeente een medische instantie die bekijkt of je ervoor in aanmerking komt. Maar je kunt dit toch gewoon even navragen bij de gemeente?
quote:Amand_ schreef op 27 maart 2017 @ 19:12:

[...]



Dus omdat jij iets niet snapt vermoed je dat ik droog sta? Jaja.Omdat jij zuur zeikt en onaardig bent denk ik dat je droog staat ja. Misschien kun je iets met Nina afspreken. Die heeft dat ook
Alle reacties Link kopieren
Huur anders zo'n elektrisch doodseskader. Zijn volgens mij bedrijven die dat verhuren.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 19:14:

[...]





Omdat jij zuur zeikt en onaardig bent denk ik dat je droog staat ja. Misschien kun je iets met Nina afspreken. Die heeft dat ook
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 19:15:

Huur anders zo'n elektrisch doodseskader.
quote:sushilala schreef op 27 maart 2017 @ 19:14:

Vreemd verhaal, mijn oma heeft gewoon zo'n kaart die ze gebruikt als ze met iemand mee rijdt. Als ik me goed herinner is er in elke gemeente een medische instantie die bekijkt of je ervoor in aanmerking komt. Maar je kunt dit toch gewoon even navragen bij de gemeente?Je kan inderdaad een gehandicapten passagierskaart aanvragen bij de Wmo. Maar dit duurt weken voor dit rond is, ik weet niet of er nog zoveel tijd is?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:18:

[...]



De auto mag na het uitladen niet meer op het park. Mijn moeder kan niet lopen en met de rolstoel is geen doen (Centerparcs). Mijn vader kan alleen met rollator, maar ook geen 500 meter. We wilden een golfwagentje huren maar die waren niet beschikbaar. En we moeten ze toch bij het restaurant e.d. krijgen. Evt kan de scootmobiel mee voor moeder, maar dat lost vaders probleem niet op.Gewoon even vragen bij het park. O, ik zie dat je al bij centerparcs hebt geïnformeerd. Auto mag niet bij huisje staan, maar misschien wel park oprijden om pa en na op te halen en terug?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 27 maart 2017 @ 19:15:

Huur anders zo'n elektrisch doodseskader. Zijn volgens mij bedrijven die dat verhuren.Dit is denk ik een typefout?
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 27 maart 2017 @ 19:27:

[...]





Dit is denk ik een typefout?

Nee.

Ik moet soms echt een paar keer per dag mezelf uit de route van zo'n dingen gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen gebruik maken van de wmo regeling? Kijk eens bij de thuiszorgwinkel of ze daar iets in bruikleen hebben voor de vakantie waardoor ze wat mobieler worden.

En niet 1 km willen duwen achter een rolstoel, je neemt je ouders toch mee op vakantie? Dan moet je maar even genoegen nemen met een rolstoel duwen.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 maart 2017 @ 19:09:

[...]





Nope. Al jaren niet meer gelukkig. Ik snap alle zure gevit niet op een doodnormale vraag.Ik sta er ook van te kijken. Op de een of andere manier moet het wel mijn schuld zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 18:41:

[...]



Met de scootmobiel en mijn vader met de rollator. Maar ze hebben alles om de hoek. Verder weg met de taxi en op een goede dag durft mijn vader nog wel te rijden.

Huh? En hoe doet hij dat dan zonder invalide kaart? Hij kon toch haast niet lopen.

Btw in je OP schrijf je dat ze geen auto hebben.

De personen voor wie het nodig is hebben geen gehandicaptenkaart omdat ze zelf geen auto hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven