Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding + stopweek inlassen

24-08-2016 18:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Bij voorbaat mijn excuses als ik deze vraag beter in een algemeen topic oid kan stellen, maar deze kon ik zo snel even niet vinden.



Sinds gisteren, halverwege de tweede week van mijn pilstrip, heb ik last van een 'doorbraakbloeding': roze/bruin-gekleurde afscheiding. Vandaag is het wat erger geworden en ik overweeg daarom om vanaf vanavond mijn pil niet meer in te nemen en dus een vroegtijdige stopweek in te lassen, dit omdat ik twee keer eerder een doorbraakbloeding heb gehad en dit pas gestopt was na mijn stopweek. Dit is mijn eerste vraag: kan ik zomaar een vroegtijdige stopweek inlassen zonder dat dit onveilig is? Ik slik de pil overigens niet door dus daar ligt het niet aan.



Mijn tweede vraag gaat over het volgende. Normaal gesproken begin ik mijn nieuwe pilstrip op een vrijdag en ik wil dit eigenlijk wel zo houden. Kan ik aanstaande vrijdag dan gewoon weer beginnen met een nieuwe strip of is dit echt te kort? Ik twijfel namelijk of ik tegen die tijd überhaupt wel ongesteld ben (want dat duurt altijd 2 á 3 dagen bij mij). Het hele doel is natuurlijk om even ongesteld te worden zodat ik van die doorbraakbloeding af ben.



Iemand ervaring met het beginnen van een nieuwe pilstrip midden in de stopweek? Stopt de menstruatie dan gewoon vanzelf zoals dat normaal ook het geval is?



Voel me een beetje dom maar ik vind de pil een lastig klein dingetje en ik wil geen risico lopen om zwanger te worden.



Alvast bedankt voor de hulp!

Mxca
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet veilig, het is hetzelfde als meerdere pillen vergeten in de tweede week



"4 tot 7 pillen vergeten in de 2e week van de pilstrip:

Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.

Gebruik de eerste 7 dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen.

Dan blijf je tegen zwangerschap beschermd."



Aldus: https://m.thuisarts.nl/an ... k-ben-pil-vergeten?mobile
Alle reacties Link kopieren
Nee, als je nu stopt ben je niet veilig. Je moet minimaal 14 pillen slikken voor je veilig een stopweek in kan lassen.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje stom dat had ik zelf ook wel kunnen lezen in de bijsluiter natuurlijk, geen moment aan gedacht! Mocht mijn doorbraakbloeding dan doorgaan, kan ik dan na die 14 dagen wel vroegtijdig een stopweek inlassen?
Alle reacties Link kopieren
Yes, dat kan gewoon. Wel maximaal een stopweek van 7 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je is terug naar de huisarts en een sterke pil vragen. Zodat je normaal je strip kan slikken zonder doorbraakbloeding. Je kan idd pas een stopweek inlassen na 14 dagen correct de pil slikken
Alle reacties Link kopieren
Oke dankjewel!



Ik slik overigens sinds een tijdje de vitaminepillen van kruidvat voor huid, haar en nagels. Er staat niet in die bijsluiter dat dit gevolgen kan hebben voor de pil, maar vind het wel erg toevallig. Ik neem die vitaminepillen namelijk op hetzelfde moment als mijn pil. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik denk dat ik vanavond maar niet zo'n vitaminepil neem om te kijken of dat effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulpje25 schreef op 24 augustus 2016 @ 19:22:

Misschien moet je is terug naar de huisarts en een sterke pil vragen. Zodat je normaal je strip kan slikken zonder doorbraakbloeding. Je kan idd pas een stopweek inlassen na 14 dagen correct de pil slikkenIk heb daar idd al eens eerder over gedacht, heb soms ook best wel behoorlijke stemmingswisselingen die echt gepaard gaan met depressieve gedachten en dergelijke, lijkt me niet echt normaal. Maar aangezien het de laatste tijd weer goed gaat leek het me niet meer nodig om te gaan. Ik kijk het even aan of de bloeding doorgaat en anders ga ik een afspraak maken! Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Oké sorry voor mijn onzekerheid hoor! Vind het op gebied van de pil alleen altijd zo belangrijk om het goed te doen en ik twijfel altijd ontzettend met dit soort dingen ;)



Ik heb denk ik een idee, maar zou graag bevestiging willen of dit een goed idee is haha.



Morgen (donderdag) slik ik mijn 14e pil, mijn derde week begint dus op vrijdag. Ik wil dan vrijdag de pil niet slikken en dus mijn derde week vervangen voor een stopweek. Dan neem ik gewoon een stopweek van 7 dagen (neem de pil dus volgende week vrijdag weer), dan loop ik namelijk gewoon op mijn normale schema alleen een weekje eerder. Is dit plan wel oké zonder onveilig te zijn? Hoor het graag!
Wij mogen geen medisch advies geven. Bel morgen even de apotheek; daar zijn ze voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven