Gezondheid alle pijlers

drinkfles/waterfles/bidon

03-07-2014 14:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Voor het sporten en algemeen gebruik heb ik een nieuwe waterfles nodig. Nu zie ik verschillende modellen; met filter, zonder filter, met drinkdop met draaidop. De merken vliegen om je oren. Iets met bomen en een bos ;)



Nu ben ik erg benieuwd welke drinkfles gebruiken jullie en waarom?

Alvast bedankt
Ik heb een dopper en ben er heel tevreden over! Uit elkaar draaien, in de vaatwasser en hij is weer schoon. En door de grote opening (als je het drinkgedeelte los draait) kunnen er bijvoorbeeld ook ijsklontjes in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een dopper en ben er erg tevreden over. Vooral dat die zo in de vaatwasser kan.

Dagelijks of om de dag even uitwassen is wel aan te raden. Als je er langer water in laat zitten krijgt het een beetje een plastic smaakje. Vind ik dan. Maar dat heb ik nog sneller bij een aluminium bidon
Alle reacties Link kopieren
ik hou wel van ouderwetse bidons. Die kun je ook gewoon open doen om er ijsblokjes in te doen en in de vaatwasser wassen. Ik hou wel van het drinken uit zo'n tuutje want dan knoei ik niet zo en het lijkt sneller.



Ik heb er gewoon een gekregen van een of andere wedstrijd, dat is de eigenlijke en enige reden dat ik deze bidon gebruik.
Ik heb voor sporten een grote bidon en voor 'gewoon' een dopper. Allebei ideaal voor dat doel. Met sporten vind ik zo'n drinkttuutje fijn, zeker met spinning, maar gewoonlijk heb ik liever een draaidop en vind ik de dopper ideaal, makkelijk af te wassen en een goed formaatje voor in mijn tas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om te sporten een bidon. Ik vind het bij bidons belangrijk dat ik er in kan knijpen, het nut van zo'n sigg-bidon ontgaat me volledig, dan moet je zo hard zuigen om er water uit te krijgen, dat vind ik niets.



Voor normaal gebruik heb ik een gewoon waterflesje. Kan ook in de vaatwasser, en ik heb nog nooit behoefte gehad aan ijsblokjes erin.



O, mag ik dan ook een vraag stellen? Ik neem graag een grote kop thee mee van werk naar huis. Ik gebruik daar nu een thermosbeker voor die bijna ideaal is, maar niet helemaal: hij lekt. Niet heel erg, maar wel te erg om hem in een tas vol werkpapier (of een laptop) te stoppen. Heeft iemand een suggestie voor een lekvrije beker waar warme dingen in kunnen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 03 juli 2014 @ 15:30:

Ik heb om te sporten een bidon. Ik vind het bij bidons belangrijk dat ik er in kan knijpen, het nut van zo'n sigg-bidon ontgaat me volledig, dan moet je zo hard zuigen om er water uit te krijgen, dat vind ik niets.



Voor normaal gebruik heb ik een gewoon waterflesje. Kan ook in de vaatwasser, en ik heb nog nooit behoefte gehad aan ijsblokjes erin.



O, mag ik dan ook een vraag stellen? Ik neem graag een grote kop thee mee van werk naar huis. Ik gebruik daar nu een thermosbeker voor die bijna ideaal is, maar niet helemaal: hij lekt. Niet heel erg, maar wel te erg om hem in een tas vol werkpapier (of een laptop) te stoppen. Heeft iemand een suggestie voor een lekvrije beker waar warme dingen in kunnen?Een goede smalle kleine thermosfles? Een goede lekt echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Camelbak heeft fijne bidons en thermosflessen/mokken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van de Primark met koelelement. Super handig!

Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook die van de Primark, maar die van mij lekt aan alle kanten. Nu kost zo'n ding maar 2 euro, dus je kunt het altijd zelf even testen.



Ik heb nu een RVS (in het rood) drinkfles met draaidop. Erg fijn, want ik neem hem mee naar school in mijn tas en niks lekt. De draaidop zit goed strak en er zit een ring aan waarmee ik hem vast kan maken als ik hem in de zakjes aan de buitenkant van mijn rugtas doe.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de dopper met volle tevredenheid.

Hiervoor de buble gehad....wat een drama fles.
Ik vind een schroefdop in elk geval heel onhandig, je hebt er twee handen voor nodig, duurt te lang en zeker met sporten. Liever zo'n tuitje dat je makkelijk met je tanden lostrekt en direct kan drinken. Probeer zo'n schroefdop maar eens los te maken tijdens het fietsen bijv.
Hier ook een dopper, daar schenk ik naast gewoon water net zo makkelijk ijswater, versgeperst sinaasappelsap of gazpacho in om mee te nemen. De grote vulopening is heel praktisch en hij is zo weer schoon. Is er nu ook in rvs, maar die vind ik wat prijzig om er nog bij te kopen.
Ik gebruik meestal een gewoon flesje trouwens, van Spa ofzo. Ook een schroefdop, maar het 'schroefgedeelte' is veel korter en ik gebruik het alleen voor onderweg. Voor sporten zou ik liever een bidon willen.
Ik heb ook een Dopper, net een nieuwe gekocht. Oude was geconfisqueerd door dochter als sportfles.
Alle reacties Link kopieren
Bidons kunnen niet in de vaatwasser toch? Die van mij trekken aan de onderkant helemaal krom. Daarna kan ik ze weggooien.
Ik heb er eentje van camelbak, met een drinktuitje en een intern rietje tot op de bodem, ideaal!

Alles kan in de vaatwasser voor de hygiene, een grote opening om te vullen, en je hoeft alleen maar het drinktuitje op te klappen en te zuigen, hoofd hoeft niet achterover of wat dan ook.

Echt mijn beste aankoop ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Klean Kanteen.



Mijn zoontje had er een gekregen met bidondop en die gebruikte ik regelmatig, alleen wilde die dop nog wel eens lekken als de fles op z'n kant kwam te liggen. Daarnaast was hij ook wat aan de kleine kant.



Dus nu heb ik mijn eigen. Een grote roze met een gewone dop. De roestvrijstalen kunnen zonder probleem in de vaatwasser. Bij de geemailleerde modellen wordt dat afgeraden omdat de kleur er dan af gaat.
quote:may_ka schreef op 03 juli 2014 @ 15:30:

Ik heb om te sporten een bidon. Ik vind het bij bidons belangrijk dat ik er in kan knijpen, het nut van zo'n sigg-bidon ontgaat me volledig, dan moet je zo hard zuigen om er water uit te krijgen, dat vind ik niets.



Voor normaal gebruik heb ik een gewoon waterflesje. Kan ook in de vaatwasser, en ik heb nog nooit behoefte gehad aan ijsblokjes erin.



O, mag ik dan ook een vraag stellen? Ik neem graag een grote kop thee mee van werk naar huis. Ik gebruik daar nu een thermosbeker voor die bijna ideaal is, maar niet helemaal: hij lekt. Niet heel erg, maar wel te erg om hem in een tas vol werkpapier (of een laptop) te stoppen. Heeft iemand een suggestie voor een lekvrije beker waar warme dingen in kunnen?

Deze van Starbucks :







Lekt niet en blijft goed warm of koud. Ik vind hem echt ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de ecoflessen van Tupperware. Is met een draaidop. Ik vind ze ideaal en ze lekken niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 03 juli 2014 @ 17:14:

Bidons kunnen niet in de vaatwasser toch? Die van mij trekken aan de onderkant helemaal krom. Daarna kan ik ze weggooien.oh? Die van mij wel.
De Dopper. 6 Flessen ineens gekocht en vooral vanwege dit:



http://nl.dopper.com/nl/water-in-nepal/
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 03 juli 2014 @ 15:30:





O, mag ik dan ook een vraag stellen? Ik neem graag een grote kop thee mee van werk naar huis. Ik gebruik daar nu een thermosbeker voor die bijna ideaal is, maar niet helemaal: hij lekt. Niet heel erg, maar wel te erg om hem in een tas vol werkpapier (of een laptop) te stoppen. Heeft iemand een suggestie voor een lekvrije beker waar warme dingen in kunnen?Ik heb deze: http://www.perrysport.nl/ ... -mug-dgrey_100020671.html



Ik ben er erg tevreden over, hij lekt niet en de koffie/thee blijft goed warm. Er gaat 300 ml in en er zit een schroefdop op. Helaas kan deze mok niet in de vaatwasser.
Bobble met filter. Ook ideaal voor op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut de Dopper! Wegens de al genoemde argumenten. Bobble is echt ruk. Je moet er heel hard aan zuigen om wat binnen te krijgen en is te hard om in te knijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven