Gezondheid alle pijlers

Dry needling

02-12-2016 21:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo heeft er iemand ervaring met dry needling. Ik heb t nu voor de 2 e x laten doen en ben echt 2 dagen mega moe beetje hoofdpijn beetje duizelig . Is dit herkenbaar ?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Hier wil mijn fysio het ook gaan toepassen .
Hier ga je veel negatieve reacties op krijgen helaas.



Ik herken je klachten goed. Hoor het vaak van mensen die de behandeling hebben ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al meer topics over geweest. Via Google wel te vinden.



Ik heb ervaring. In mijn kuiten en in mijn rug. Ik had niet gedacht dat het zou werken, maar mijn ervaringen zijn positief. Ik ben een paar hardnekkige knopen in mijn spieren kwijt geraakt
Ik meld nog even dat het bij mij erg goed werkte voordat de anti-prikkers je topic ontdekken.



Sporten na dry needling?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mensen het herkennen
Mij heeft t goed geholpen om hernia klachten te verminderen. Kuitspieren en bilspieren zijn daarmee aangepakt. Effectief vond ik t zeker!
quote:jusa schreef op 02 december 2016 @ 21:37:

Ik meld nog even dat het bij mij erg goed werkte voordat de anti-prikkers je topic ontdekken.



Sporten na dry needling?

En nu werkt het niet meer.

Placebo effect werkt dus alleen als je erin gelooft.
Deze week de eerste behandeling gehad voor schouders en nek. Ik ben benieuwd en heb goede moed!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen standaard reactie op dry needling, maar het kan voorkomen. Dit zijn juist zaken die je met je behandelaar moet bespreken. Heb je vandaag nog contact opgenomen met de praktijk?



Wat zijn je klachten? Heb je last van nek-, schouder of hoofdpijnklachten, dan zijn deze klachten beter verklaarbaar, dan wanneer je aan je knie bent behandeld. Hebben ze verder nog andere behandelingen gedaan? Nog oefeningen gedaan, gemasseerd, interferentie, etc. Want ook daar kan je een reactie op krijgen.



Maar nog simpeler, er gaan heel wat virusjes rond, en veel van mijn patienten klagen over moeheid, hoofdpijn en duizeligheid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Positieve ervaringen mee zonder deze bijwerkingen
quote:clautje1979 schreef op 02 december 2016 @ 21:38:

Ik hoop dat mensen het herkennen





Ik hoop van niet. Dan valt het dus mee voor de rest van de mensen.

Als je zo last heb zou ik dat aangeven en anders stoppen.
quote:karin12345 schreef op 02 december 2016 @ 21:59:

[...]



En nu werkt het niet meer.

Placebo effect werkt dus alleen als je erin gelooft.



Ah, daar is ze weer.



Sterkte met je herstel TO, ik denk dat je behandelaar je het beste verder kan adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn tennisarm werkt het een dag of 2 daarna komt de pijn weer terug.



Ik herken je klachten overigens niet.

Ligt er mss ook aan waar ze dry needling toepassen?
De fysiotherapeut heeft er baat bij : in zijn portemonnee.

Hij/zij vindt het vast fijn dat er zoveel goedgelovige gekkies zijn die zijn therapietjes trappen.

En is de goedgelovigheid en de nieuwigheid uitgewerkt, dan tovert hij wel weer iets nieuws uit zijn hoge hoed.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 02 december 2016 @ 23:06:

De fysiotherapeut heeft er baat bij : in zijn portemonnee.

Hij/zij vindt het vast fijn dat er zoveel goedgelovige gekkies zijn die zijn therapietjes trappen.

En is de goedgelovigheid en de nieuwigheid uitgewerkt, dan tovert hij wel weer iets nieuws uit zijn hoge hoed.Heb je het al eens ondergaan?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn fysio het voorstelde wist ik ook niet zo goed wat ik ermee moest maar na 2 keer proberen was ik om. Je voelt de spieren ontspannen terwijl de fysio met de naalden in de weer is. Daarna wel het gevoel alsof je van de trap gevallen bent, soort van beurs. Voor mij heeft het erg goed gewerkt; ik had een overbelast bovenbeen en daar was ik met een behandeling of 6 vanaf.



Geen last gehad van moe zijn of duizeligheid, dus dat zou ik zeker even bespreken met je fysio want dat hoort volgens mij echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Florence-June schreef op 02 december 2016 @ 23:12:



Geen last gehad van moe zijn of duizeligheid, dus dat zou ik zeker even bespreken met je fysio want dat hoort volgens mij echt niet.Het kan incidenteel voorkomen, maar zoals Hamerhaai al zei: het ligt eraan welke spieren geprikt zijn.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 02 december 2016 @ 23:09:

[...]





Heb je het al eens ondergaan?





Ik ben niet goedgelovig.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er verschillende positieve verhalen over gehoord, oa bij ernstige zenuwpijn.



Als sommige willen roepen dat het allemaal onzin is en dat alleen de fysio er beter van wordt: jouw feestje. En al zóu het een placebo-effect zijn, dan is het toch alleen maar prima als iemand daardoor pijnvrij is of een stuk minder pijn heeft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 02 december 2016 @ 22:55:

[...]





Ah, daar is ze weer.



Sterkte met je herstel TO, ik denk dat je behandelaar je het beste verder kan adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je zegt : ah daar is ze weer
Alle reacties Link kopieren
quote:clautje1979 schreef op 03 december 2016 @ 08:38:

Mag ik vragen waarom je zegt : ah daar is ze weerEven lezen wie ze quote.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In een recent topic over dry needling kwam deze poster preken namens de vereniging van kwakzalverij ipv een on topic bijdrage op de vraag van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven